xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 29 Lipiec 2015 (edytowane) Heja, dziś dowiedziałem się, że mam na głębokość ok. centymetra wgnieciony kolektor wydechowy. - fotki tu: https://picasaweb.go...feat=directlink Dowiedziałem się również, że może to mieć negatywny wpływ na ogólną pracę silnika i układu wydechowego z uwagi na mniejszą możliwość odprowadzania spalin. W takim razie pytanie: co z tym zrobić, jak żyć? Dowiedziałem się że mogę udać się do blacharza celem próby wyklepania tej rury (tzw. krępowanie rury?) - co się podobno może udać. W takim przypadku czy ktoś może polecić miejsce w Krakowie bądź okolicy, gdzie coś takiego dałoby się zrobić? Inną opcją jest po prostu wymiana kolektora: tu kolejna zagwozdka, bo na alle są używki zarówno po 120 zł jak i po 400, podobno wszystkie sprawne, skąd taka różnica w cenie, na oko nie widać żeby ten za 120 był dużo bardziej dojechany. Trzecia opcja: jeździć i się nie przejmować? Pozdro, xel Edytowane 29 Lipiec 2015 przez xel Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Neno 1 724 Zgłoś ten post Napisano 29 Lipiec 2015 Ja bym wybrał opcję nr 3. Ale ja to dziwny ponoć jestem... 6 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 29 Lipiec 2015 Xel, Ty jeździj , a nie będziesz jakiś kolektor oglądał :), 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 29 Lipiec 2015 Jeżdżę, ale właśnie chciałbym móc jeździć, a boję się, że od takiego jeżdżenia przestanę móc jeździć ;) Dlatego chciałem wysłuchać opinii bardziej doświadczonych :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 690 Zgłoś ten post Napisano 29 Lipiec 2015 Panie jeździj i się nie martw. Nie wiadomo czemu przypomniał mi się ostatnio tu wyczytany tekst "zapierdalam bo mam warunki", więc się nie przejmuj i lataj, nic mu nie będzie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawko 50 Zgłoś ten post Napisano 29 Lipiec 2015 Miałem tak w motocyklu poprzednim, który miał małego dzwonka (poprzedni właściciel) i przednie koło zrobiło takie małe akuku kolektorom;/ Jeździłem, nic się nie działo i nawet sobie tym głowy nie zawracałem, a wgniotę miałem dużo większą :) Wybór jednak należy do Ciebie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 29 Lipiec 2015 Teoretycznie coś tam powinno być gorzej ze względu na prześwit, ale pieron jeden wie... Jak Ci zależy to albo wyprostuj (za ile $?) albo kup i wymień - warto byłoby być pewnym, że sonda w "nowym" nie będzie walnięta. 120 to cały bak paliwa, a jak się przyłożysz i trochę popolerujesz to będzie całkiem nieźle wyglądać. Tak więc zależy, czy Ci zależy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 Zależy mi na tym żeby się nic nie spieprzyło, wolę teraz wydać hajs niż potem musieć wydawać więcej. Ale skoro wszyscy twierdzą żeby jeździć... Ile takie klepanie może kosztować nie mam pojęcia. Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mik1046 109 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 Ja bym jeździł a w międzyczasie podjechał do blacharza i podpytał. Też mam wgniotkę co prawda o połowę mniejszą ale dylemat miałem ten sam, próbowałem naprawić samemu niestety mi się nie udało olałem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 Póki co kolejne 150 km nawinięte, też z powolną jazdą na niskich biegach, staniem w słońcu itd. Przegrzewania się nie stwierdzono, praca silnika w normie (chyba? na biegu jałowym na rozgrzanym silniku 1500 rpm?), spalanie od ostatniego tankowania wyszło w granicach 4l/100 km, więc też raczej norma... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tczewiak 53 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 xel - przekrój kolektora jest zawsze obliczany z zapasem, jakim trudno powiedzieć. Wiec tak na oko nic się nie zmieni, ale za bym szukał używki z alledrogo - takiej najtańszej. Ja wiem - dziwny jestem :-) Ceny na alledrogo czasami są z czapy - nigdy nie kupuj pierwszej z brzegu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 Co do tego że ceny są z czapy, to wiem. Bo czym np różni się ten: http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-sonda-bmw-f-650-gs-00-07r-i5558236461.html od tego: http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-sonda-bmw-f650-gs-00-04r-i5533403616.html czy tego: http://allegro.pl/bmw-f-650-gs-kolektor-wydechowy-f-vat-i5098706965.html poza tym że ten za 400 chyba nie ma sondy? stanu po zdjęciach i tak się nie oceni, kolor nie znaczy wiele, zwłaszcza że przecież może być polerowany. Dzięki wszystkim dotychczas się wypowiadającym za opinie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 poszukaj w okolicy chłopaków od detailingu i popytaj się czy by się podjeli wyprostowanie tego i za ile, tu sprawa jest trochę trudniejsza bo to profil zamkniety i grubsze ścianki niż pokrycie samochodu - ale może któryś podejmie wyzwanie :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 ....czym np różni się ten: http://allegro.pl/ko...5558236461.html od tego: http://allegro.pl/ko...5533403616.html czy tego: http://allegro.pl/bm...5098706965.html Bo ten pierwszy leży na płycie wiórowej, drugi na panelu, a trzeci na kartonie ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 Kurde, dostałem powiadomienie na tapatalku, że Jarek zacytował. No to pomyślałem: "oo, będzie jakiś mądry komentarz i rada jak żyć". No to już wiem ;) Ale nawet jakby sprzedawali razem z podłożem, to ten z kartonem powinien być najtańszy... Chyba że to jakiś karton po którym stąpał Papież Jan Paweł albo ktoś... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 30 Lipiec 2015 Kurde, dostałem powiadomienie na tapatalku, że Jarek zacytował. No to pomyślałem: "oo, będzie jakiś mądry komentarz i rada jak żyć". Przecież wszystko napisałem co ważne w temacie, ale nie spodziewałem się, że oczekujesz cudu za pośrednictwem ... ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tczewiak 53 Zgłoś ten post Napisano 31 Lipiec 2015 poszukaj w okolicy chłopaków od detailingu i popytaj się czy by się podjeli wyprostowanie tego i za ile, tu sprawa jest trochę trudniejsza bo to profil zamkniety i grubsze ścianki niż pokrycie samochodu - ale może któryś podejmie wyzwanie :) red - nie idź tą drogą... :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 Kup nowy z rabatem http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2345851-kolektor-wydechowy/i51601/r2002/m04 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 red - nie idź tą drogą... :-) czemu? Kup nowy z rabatem http://www.bmwstore....51601/r2002/m04 te, żartowniś :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 Bo detailingowcy nie zajmuja sie klepaniem blach tylko samym polerowaniem i czyszczeniem. Blacharz jak juz. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 Bo detailingowcy nie zajmuja sie klepaniem blach tylko samym polerowaniem i czyszczeniem. Blacharz jak juz. znam detailingowców co wyciągają wgniotki 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 znam detailingowców co wyciągają wgniotki wiec byli blacharzami lub beda :-D ale wiekszosc tego nie robi... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krs 3 658 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 U nas większość to robi, żeby nie powiedzieć, że wszyscy, ale metody usuwania wgnieceń na karoserii nie podziałają na kolektor. Nie te siły i nie te narzędzia. Może jakiś prawdziwy blacharz starej daty, musisz pytać. Ja bym z tym jeździł, a w między czasie szukał używki w sensownych pieniądzach. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 495 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 Podobno znajomy ma znajomego co z tym zrobi, zobaczymy, jak będę miał chwilę, to obadam temat dogłębnie i się okaże. Na internetach wyczytałem już chyba o trzech sposobach robienia czegoś takiego: 1. Nawiercić dziurkę z drugiej strony, podgrzać, rozepchnąć jakimś prętem przez tę dziurkę, zaspawać dziurkę 2. Przyspawać do wgięcia jakiś pręt, podgrzać wgięcie, napierdzielając w ten przyspawany pręt odgiąć rurę, odciąć przyspawany pręt, resztki zeszlifować 3. Kulkę-ciężarek o średnicy minimalnie mniejszej niż średnica kolektora nawleczony na lince wpuszczamy w rurę (linka przewleczona na wylot), podgrzewamy miejsce wgięcia, ciągnąc za linkę przeciągamy kulkę przez rurę na wylot. Tyle teorii, nie wiem jak się to ma do praktyki i możliwości. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 991 Zgłoś ten post Napisano 3 Sierpień 2015 (edytowane) A w praktyce szukaj części zamiennej z rozbiórki :-P czasami trafia się za smieszne pieniądze, jak np kolektor do X-a z sondą lambda za 190zł jak tu http://allegro.pl/bm...5065227281.html gdzie konkurencja taki sam używany kolektor ale bez sondy lambda chce sprzedać za bodajże 500zł http://allegro.pl/bmw-g-650-x-challange-kolektor-wydechowy-i5039102971.html czy 350 gdzie indziej http://allegro.pl/bm...5203823771.html kiedyś sie trafi Edytowane 3 Sierpień 2015 przez dakarowy Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach