august 566 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2015 (edytowane) Od jakiegoś czasu wkurzało mnie klekotanie czachy, lampy, szyby i wszystkiego co tam jest przykręcone. Postanowiłem zrobić z tym porządek. Na dodatek ostatnio już całkiem oberwało się mocowanie lampy: Kupiłem nowe śruby, nową czachę i wszystkie drobiazgi. Śruby imbusowe M5 z kołnierzem z hurtowni śrub sprzedającej na allegro. Nie polecam FABORY (tylko jedna długość i cena 2,30zł za sztukę), a w ASO chyba 3,60zł. Ja zapłaciłem za całą garść kilkanaście złotych z wysyłką. Przy okazji rozkręcania całości postanowiłem dołożyć mały gadżet: światła dziękczynienia. Zrobiłem schemacik, płytkę, schowałem w obudowie i zacząłem rezać: Użyłem do tego takiego fajnego przycisku dotykowego (piezo, więc działa w rękawiczkach). Całkowicie wodoodporny, z podświetleniem LED. W tle, pod licznikami, mam drugi taki niebieski, to przełączania funkcji termometru. Oczywiście na zdjęciu wyszło bardzo jasno, wiadomo, że świeci ładnie :) No ok, a tak to działa: Wystarczy raz puknąć w przycisk, żeby awaryjne mrugnęły 3-krotnie. I nie trzeba zdejmować ręki z gazu :) Edytowane 27 Sierpień 2015 przez august 13 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2015 (edytowane) zajefajne, gratuluję pomysłu i wykonania czy mógłbyś podesłać link gdzie kupiłeś przełącznik-przycisk podświetlony na zielono/niebiesko? Edytowane 27 Sierpień 2015 przez red Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 27 Sierpień 2015 I schemacik ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2015 No bardzo ładnie :-) Tak jak koledzy wcześniej... Proszę o szczegóły. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2015 (edytowane) Dzięki. Oto schemat: Złącze X1: 1,2 - podświetlenie przycisku LED 3,4 - dowolny przycisk monostabilny na kierownicy 5 - zasilanie układu z pominięciem efektu czasowego (np. żeby podłączyć włącznik awaryjnych. Jak kupię taki po taniości to założę). 6 - masa Złącze X2: 1 - lewy kierunek do żarówki 2 - lewy kierunek z instalacji 3,6 - zasilanie po zapłonie (wziąłem z gniazdka zapalniczki) 4 - prawy kierunek do żarówki 5 - prawy kierunek z instalacji U1 to układ NE555, tranzystor po lewej, bez oznaczenia to dowolny PNP małej mocy, kondensator C2=10uF, a rezystancję R2 zmieniłem na 47k (za długo mrugało po wciśnięciu). Początkowo miałem plan, żeby migać tylko tylnymi, ale zmieniłem zdanie i migają wszystkie cztery, więc piny 2 i 5 na złączu X2 zostały nie podłączone. Piny 1 i 4 trzeba podłączyć odpowiednio do przewodów plusowych lewego i prawego kierunkowskazu. Przewody niebieskie z paskiem. A przyciski kupiłem w TME: http://www.tme.eu/pl...oodporne/onpow/ http://www.tme.eu/pl...oodporne/onpow/ Ale mogą być być praktycznie każde inne. Stosując włącznik bistabilny będziemy mieć awaryjne z opóźnionym wyłączeniem. Edytowane 28 Sierpień 2015 przez august 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2015 Nie, no proste... 5 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Rzymka 918 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2015 Nie no proste, jak metr sznurka :-D dacie radę sami, prawda Panowie? ;) to który otwiera działalność? :P Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2015 Ją mogę np. tanio zmieniać " rezystancję R2 na 47k" :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 28 Sierpień 2015 Widzę tylko jeden problem, awaryjne to awaryjne, nie zdziwcie się jak "na zachodzie" ktoś da po hamulcach jak się mu tak podziękuję. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 29 Sierpień 2015 (edytowane) Full profeska. Chyba sobie coś takiego zimą w wolnym czasie zmontuje. EDIT: Elementy (układ, kondesator, tranzystor, dioda) montowałeś na jakiejś uniwersalnej płytce drukowanej? Jak to wszystko zabezpieczyłeś przed wodą, piachem, błotem? Jakaś obudowa hermetyczna? Edytowane 29 Sierpień 2015 przez Mutomb 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 30 Sierpień 2015 Full profeska. Chyba sobie coś takiego zimą w wolnym czasie zmontuje. EDIT: Elementy (układ, kondesator, tranzystor, dioda) montowałeś na jakiejś uniwersalnej płytce drukowanej? Jak to wszystko zabezpieczyłeś przed wodą, piachem, błotem? Jakaś obudowa hermetyczna? Zaprojektowałem i zamówiłem normalną płytkę drukowaną. Zabezpieczona lakierem do płytek. Obudowa nie hermetyczna, ale można uszczelnić silikonem. Jak chcesz to mogę Ci zrobić taką płytkę przy następnej okazji. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wilku 58 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2015 a nieco off-topic: masz gdzieś opis tego, jak robiłeś podświetlenie zegarów? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2015 a nieco off-topic: masz gdzieś opis tego, jak robiłeś podświetlenie zegarów? jest temat, gdzieś na forum, jak zrobić takie podświetlenie zegarów Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wilku 58 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2015 jest temat, gdzieś na forum, jak zrobić takie podświetlenie zegarów dzięki, poszukam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2015 dzięki, poszukam chyba tutaj http://f650gs.pl/topic/1099-demontaz-licznika/page__p__35370__hl__+pod%C5%9Bwietlenie%20+zegar%C3%B3w__fromsearch__1#entry35370 nazwa tematu trochę nie na temat ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
artex 8 447 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2015 tylko mandata za dziękczynienie można dostać :( Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
wilku 58 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2015 chyba tutaj http://f650gs.pl/top...h__1#entry35370 nazwa tematu trochę nie na temat ;) dzięki. właśnie zrobiłem u siebie :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 1 Wrzesień 2015 tylko mandata za dziękczynienie można dostać :( Za niezatrzymywanie się na zielonej strzałce podobno też :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Robi 106 Zgłoś ten post Napisano 21 Wrzesień 2015 (edytowane) Widzę tylko jeden problem, awaryjne to awaryjne, nie zdziwcie się jak "na zachodzie" ktoś da po hamulcach jak się mu tak podziękuję. nie tylko na zachodzie... Awaryjnymi się nie dziękuję.. służą one do ostrzegania o niebezpieczeństwie. Chcesz dziękować to przerób to na kilka mignięc prawy, lewy i wtedy będziesz gościu :) ... Ogólnie pomysł bardzo fajny, i ładnie wykonany. Bardzo przydatny w momencie szybko powstałego korka,,,, tego brakuje mi w moim starym motórze :/ Edytowane 22 Wrzesień 2015 przez Robi 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 23 Wrzesień 2015 Kierunkowskazów prawy/lewy używa się do sygnalizowania zamiaru wykonania manewru. Też może ktoś zahamować. Dziękowanie przydaje się w korku, gdy ktoś puszką się przesunie. Zawsze jest mu miło, a nie każdy ma świadomość, że kierownicy puścić się nie da żeby machnąć ręką. Przycisku używam wtedy gdy sytuacja na to pozwala i nie spowoduje dodatkowego ryzyka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rasta 1 605 Zgłoś ten post Napisano 23 Wrzesień 2015 [...] Zawsze jest mu miło, a nie każdy ma świadomość, że kierownicy puścić się nie da żeby machnąć ręką.[...] Zawsze jak człowiek nie wie, że się nie da, to mu w życiu łatwiej :) Trochę bezsensowna ta uwaga o sygnalizacji manewru, ale ciągnięcie tego jest jeszcze bardziej bezsensowne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 23 Wrzesień 2015 (edytowane) Zawsze jak człowiek nie wie, że się nie da, to mu w życiu łatwiej :) Trochę bezsensowna ta uwaga o sygnalizacji manewru, ale ciągnięcie tego jest jeszcze bardziej bezsensowne. Jasne, mniej wiesz = lepiej śpisz. A to co napisałem o sygnalizacji manewru dotyczyło: nie tylko na zachodzie... Awaryjnymi się nie dziękuję.. służą one do ostrzegania o niebezpieczeństwie. Chcesz dziękować to przerób to na kilka mignięc prawy, lewy i wtedy będziesz gościu :) ... Ogólnie pomysł bardzo fajny, i ładnie wykonany. Bardzo przydatny w momencie szybko powstałego korka,,,, tego brakuje mi w moim starym motórze :/ Edytowane 23 Wrzesień 2015 przez august Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Robi 106 Zgłoś ten post Napisano 23 Wrzesień 2015 Rób jak uważasz, nie będę się przekomarzał co jest lepsze. Ja dziękuję jadąc autem lewy prawy, i tak samo motkiem kiedy nie mogę machnąć ręką lub nogą. Na zachodzie jest dużo wyższy poziom kultury niż u nas, więc oni nie mają jakiś ustalonych wersji podziękowania. Ale wbij się szybko motkiem w ruchliwą ulicę i podziękuj awaryjnymi jednocześnie patrząc w lusterka.. zobaczysz reakcję na te światła... Jak dla mnie to co masz to bardzo dobry pomysł o ktorym już wspomniałem... Informowanie o korku. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Robi 106 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2015 A jest w tym opcja żeby mrugały np 10 razy ?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
august 566 Zgłoś ten post Napisano 25 Wrzesień 2015 A jest w tym opcja żeby mrugały np 10 razy ?? Tak, trzeba zmienić wartość C3 na około 47uF. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach