moQoni 1 385 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 (edytowane) No i stało się... mój kochany singiel wywędrował do świetnych ludzi z Krakowa, a ja śmigam na Twinie :) Jak w moim singlu byłam bezgranicznie zakochana, tak tutaj dopiero zaczynamy darzyć się ciepłym uczuciem i muszę przyznać, że przy każdym spotkaniu coraz bardziej ;) No i właśnie... wiem, że byłych i teraźniejszych nie należy porównywać, ale.... ;) Moje subiektywne porównanie singiel vs twin ( totalnie subiektywne, nie oparte o żadne dane techniczne...) Singiel jest wyższy i sylwetka na motocyklu jest bardziej wyprostowana, nogi w trakcie jazdy maja mniejszy kąt, wg mnie pozycja wygodniejsza ( nie wiem czy to nie kwestia przyzwyczajenia po prostu), bowiem jazda na Twinie jest równie przyjemna, natomiast na postoju jak w singlu trzeba było czasami użyć nieco siły, tak z Twinem idzie gładko jak po maśle... chociażby „wsteczny” - z palcem w.... ;) Po prostu w Twinie dotykam zdecydowanie większą częścią stopy podłoża ( mam 167 cm). Mam wrażenie, że Twin jest lżejszy i znacznie poręczniejszy od Singla. siedzisko: w singlu mięciutko, po przesiadce na twina – cholerka deska... ale to chyba tylko przy tym porównaniu, bowiem już 2 koleżanki ( Honda CBR600, Yamaha YBR250) w chwili gdy usiadły na Twina – pierwsze ich słowa to: „ ale mięciutko”... co ??? Zdałam sobie wówczas sprawę, że może być gorzej ? ;) Generalnie przeprowadziłam 2 testy siedzisk: owego czasu zakładałam obniżone siedzenie do singla i owszem na postoju pełna kontrola motocykla, ale w trakcie jazdy jakoś nie tak... nie było tak wygodnie jak przy oryginalnym siedzeniu ( głównie pozycja), zostało oryginalne siedzenie, do twina założyłam siedzenie „bardziej komfortowe” ( miększe), ale jest ono mam wrażenie szersze i jak w trakcie postoju automatycznie znowu dotykam podłoża palcami, co nie stanowi dla mnie problemu już z przyzwyczajenia to może „ uwierało mnie w udach” to za dużo powiedziane, ale było tam nieco za dużo...Zostaję przy oryginalnym siedzisku – zastanawia mnie tylko jak na dłuższe trasy moja szanowna się na to zapatruje, ale trzeba po prostu przetestować. Wyprostowana sylwetka w singlu to też zasługa kierownicy, generalnie mam wrażenie, że przód singla jest wyższy i kierownica jest nieco wyżej ( pewnego razu ustawiono mi ją wyżej na enduro i powiedziano, że nie będę chciała zmieniać i mieli rację – już nie zmieniłam). W twinie sylwetka jest bardziej pochylona, co początkowo było dla mnie problemem, ale po podwyższeniu kierownicy o 2 cm i ustawieniu jej na bardziej pionowo jest SUPER ( chociaż w dalszym ciągu nie tak prosto jak w singlu). Przy jeździe na stojąco w twinie bardziej muszę się pochylać, w singlu byłam bardziej wyprostowana. ZAKRĘTY: Wcześniej nie zdawałam sobie sprawy z tego, że motocykl może sam wchodzić idealnie w zakręt, chociaż jeżdżąc na singlu przyszedł moment, że myślałam, iż wiem jak to jest... no cóż... nie wiedziałam. Twin jedzie sam, po prostu totalnie poddaje się drodze – idealnie wchodzi w zakręty... ażżżżżż miło ;) Jakie zdziwienie mnie ogarnęło gdy będąc w zakręcie zerknęłam na licznik... w singlu tak sobie raczej nie pozwalałam, ale tutaj po prostu idziesz... on sam idzie... po prostu płyniesz... inaczej się nie da... Generalnie w singlu jadąc wiedziałam jaką mam prędkość ( nie musiałam patrzeć na licznik), chociaż po 2 latach związku to już się chyba wie... ( chociaż człowiek lubi być jednak zaskakiwany... ;)) natomiast twin: myślisz, że jedziesz wolno i ciągnie do przodu, a gdy zerkasz na licznik jest już 140... ( ach ten dreszczyk emocji w odkrywaniu nowości... ;) ) i czuję, że może zdecydowanie więcej... ale kurcze jakoś się boję i chyba nie potrzebuję... ;) Praca silnika: I tutaj jakby nie będę się rozpisywać bo singiel to singiel, a twin to twin. Twin pracuje pięknie, ma świetne brzmienie, nie używasz sprzęgła tak często jak w singlu ( mam wrażenie w stosunku do singla, że praktycznie wcale), ale jakoś brakuje mi tego drgania kierownicy przy wysokich obrotach, które czułam w dłoniach przy singlu i jak mocniej zadrgało to... aż... przechodziły mnie ciary... ;) Wiem, wiem... co niektórzy postukają się w głowę... ale to było naprawdę miłe ;) Kierunkowskazy: tak jak wiele osób mi pisało w przywitalni – można się przyzwyczaić . Jednak jak na blondynkę przystało... problemy z przyswojeniem są... ;) aaaa... i jeszcze tylni hamulec: jak w singlu moja małą stopą nie dosięgałam swobodnie, tak w twinie nawet moja mała stopa ogarnia :) I jakby to napisać... Twin jest BOSKI, ale brakuje mi w nim tej zadziorności... a zdecydowanie bardziej preferuję tych zadziornych, którzy gwarantują, że łatwo nie będzie... ;) I teraz szanowni koledzy i koleżanki – pytanie. Jakie macie porównanie BMW F650GS Twin vs BMW F800GS ? Pytanie na przyszłość, ale fajnie byłoby wiedzieć jakie macie odczucia. 800-ka jest wysoka i czy obniżenia ( jakie?) nie zubożają o jakość? I pytanie do girls – wiem, że dajecie radę, ale jakie myki zastosowane, aby sięgać do podłoża i swobodnie manewrować ? Edytowane 14 Październik 2015 przez moQoni 16 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 Nie girl ale myk znam :) Do przemyślenia, pozdr. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Masia 7 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 :shock: :-o :cool: Ciekawe....:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
moQoni 1 385 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 (edytowane) Fantazje agreSorek widzę drzemią.... ;) Girl nie girl... dawajcie co wiecie. Edytowane 14 Październik 2015 przez moQoni 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 975 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 ... „bardziej komfortowe” ( miększe), ale jest ono mam wrażenie szersze... pisze się miękciejsze :-D 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Peterka 5 564 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 MoQoni trafne spostrzeżenia, miałem Dakara a teraz Twina i podobnie to oceniam, silnik i prowadzenie w zakrętach to największy + twina i praktycznie miażdży singla ;-) Jeśli chodzi Twina to brakuje mu prześwitu - dobija osłoną silnika o krawężnik :evil: w 8secie pewnie problemu nie ma. Z drugiej strony jak chcesz obniżyć 8setkę to zaleta zniknie. Po wrzuceniu sprężyn progresywnych w lagi zawieszenie sprawuje się zadziwiająco dobrze nawet na bardzo dziurawym asfalcie. 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Geoborek 447 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 Może trochę - no wiesz ....: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mirek2404 7 175 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 Fantazje agreSorek widzę drzemią.... ;) Girl nie girl... dawajcie co wiecie. Co tu się dziwić.Siedzi chłop na dalekiej północy,noce tam długie to i fantazjuje ;) zamiast się ruszyć i na jakiś zlot przybyć.A co do butów motocyklowych na grubaśnej podeszwie to zdaje się takowe występują tylko w sklepach trochę ciężko trafić 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
moQoni 1 385 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 (edytowane) Może trochę - no wiesz ....: Geoborek... no nie wiem... Mam schudnąć ? Przytyć? Czy chciałeś pochwalić się zdjęciem ? ;) Edytowane 14 Październik 2015 przez moQoni 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Alex22 58 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 ja miałam trochę inną historie bo przesiadłam sie z plastików( 600rr i 900rr) na Twina ...i powiem tak : RE WE LA CJA! Nie zamieniłabym go na żaden inny motocykl jestem w nim zakochana ! 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mirek2404 7 175 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 Może trochę - no wiesz ....: Geoborek... no nie wiem... Mam schudnąć ? Przytyć? Czy chciałeś pochwalić się zdjęciem ? ;) Przytyć to nie.Moja sąsiadka jeździ na skuterku i wygląda identycznie.Patrzeć strach Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Doodek 15 044 Zgłoś ten post Napisano 14 Październik 2015 ja nie sięgam, ale manewruję ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin_Krk 2 163 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 I teraz szanowni koledzy i koleżanki – pytanie. Jakie macie porównanie BMW F650GS Twin vs BMW F800GS ? Do garażu daleko nie masz :P Jak sama piszesz, porównianie singla vs twina to dwa światy. Dla mnie 650-tka za mała, ale już 800-tka- nieco mocniejsza, wyższa może być ciekawą alternatywą dla 1200... ;) Sam chętnie sprawdzę jak będzie okazja bo jakoś w tym roku na żadną testówkę się nie załapałem :( Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
moQoni 1 385 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 Do garażu daleko nie masz :P No teraz już tak :D Będziemy prowadzić testy :) Przy oryginalnym siedzeniu okazało się, że nie jest tak źle – dotykam czubkami palców, także prawdopodobnie wystarczy tylko niższe siedzenie :) Testy dopiero przede mną... ale nie wiem czy mam szansę ją zdobyć, bo chyba poluje na nią arthurr... ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 ... ale nie wiem czy mam szansę ją zdobyć, bo chyba poluje na nią arthurr... ;) :twisted: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrek 3 746 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 Mam bardzo podobne wrażenia po zmianie z singla na F800GS. Przy oryginalnym siedzeniu okazało się, że nie jest tak źle – dotykam czubkami palców, także prawdopodobnie wystarczy tylko niższe siedzenie :) Ja mam obniżone siedzenie i musze stać na palcach przy 1,75m wzrostu. Różne egzemplarze różnie mają. Mój przy przebiegu 20kkm jest wyższy o 25mm (lub 45mm, nie pamiętam dokładnie) od moto kolegi z przebiegiem 15kkm. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dave 4 513 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 Mam bardzo podobne wrażenia po zmianie z singla na F800GS. Ja mam obniżone siedzenie i musze stać na palcach przy 1,75m wzrostu. Różne egzemplarze różnie mają. Mój przy przebiegu 20kkm jest wyższy o 25mm (lub 45mm, nie pamiętam dokładnie) od moto kolegi z przebiegiem 15kkm. :o co? :o 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 po prostu rośnie wraz z przebiegiem 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 Może po prostu ktoś kto sprzedawał ci motka zapomniał wspomnieć że to wersja ADV? ;) Ile paliwa mieścisz do baku? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrek 3 746 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 ADV w papierach jest o 1 centymetr wyższy. Ja mam zwykły, kolega ma ADV. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
arthurr 5 243 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 I twój na niskiej kanapie jest wyższy od ADV???? Cosik tu wybitnie nie gra, ale ja się nie znam. Trzeba by zweryfikować na żywo. Jakiś spontan spot :D Lista? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrek 3 746 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 (edytowane) Nie. Mierzony był od ośki tylnego koła w pionie do jakiegoś punktu pod siedzeniem. Robił to gość który zajmuje się zawieszeniami. Edytowane 15 Październik 2015 przez Piotrek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Aanis71 1 110 Zgłoś ten post Napisano 15 Październik 2015 Z tego co pamiętam Piotrka GS był wysoki, nawet jak dla mnie, mimo iż inne 800ty dosięgałam całymi stopami, to jego wdawała się wyższa. nie wiem w czym ta różnica, ale wyraźnie była.. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 975 Zgłoś ten post Napisano 16 Październik 2015 Może po prostu jest skręcony bardziej na tylnej sprężynie, ot co :-P 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrek 3 746 Zgłoś ten post Napisano 16 Październik 2015 Pomiary robione były też bez obciążenia i ze zmianą naprężenia tylnej sprężyny. Nie płaczę specjalnie z tego powodu, że jest wysoko poza chwilami kiedy się przewracam w terenie a to coraz rzadziej bo boję się w teren wyjeżdżać. Może to jest wersja z podwyższonym zawieszeniem a może opony za bardzo napompowałem ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach