Skocz do zawartości
moQoni

F650GS singiel vs. F650GS twin - porównanie okiem blondynki ;)

Recommended Posts

Nie znam wersji z podwyższonym zawieszeniem, chyba że tylny amortyzator jest inny, ale jak to się wtedy ma do przodu?

P.S. To może ta wersja ADV jest obniżana? :-D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

MoQoni trafne spostrzeżenia, miałem Dakara a teraz Twina i podobnie to oceniam, silnik i prowadzenie w zakrętach to największy + twina i praktycznie miażdży singla ;-)

Jeśli chodzi Twina to brakuje mu prześwitu - dobija osłoną silnika o krawężnik :evil: w 8secie pewnie problemu nie ma. Z drugiej strony jak chcesz obniżyć 8setkę to zaleta zniknie.

Po wrzuceniu sprężyn progresywnych w lagi zawieszenie sprawuje się zadziwiająco dobrze nawet na bardzo dziurawym asfalcie.

W moim poradziłem sobie z małym prześwitem zmieniając amortyzator na taki z 800-tki i teraz jest super :)

Wrażenia co do porównania singla i Twina mam takie same ja Autorka wątku + to że uwielbiam kierunki w wersji osobno L P. :)

Jak by mi się "nie widział", to bym nim nie jeździł tak długo :D!

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ech.. Pierwszą swoją samodzielną przejażdżkę robiłem właśnie na Twinie koleżanki. Potem budżet pozwolił jedynie na singla. Ale nie marudzę, choć różnica jest znaczna. Brak drugiego cylindra daje się mocno we znaki, zarówno w posuwaniu miasta jak i na trasie.

Teraz czas na zmiany. Tylko właśnie ta wysokość siedzenia. Standardowa 800tka (nie ADV) w salonie nie daje poczucia komfortu. Niskie siedzenie niby lepsze ale podobno mocno niewygodne na dłuższych trasach. Na lagach można obniżyć ale szkoda prześwitu. O dziwo jak siadłem na 1200 to była pełna stopa na ziemi. Spryciarze :) Zostaje jeszcze 700ka albo 650Twin z dobrej ręki. Dużo myślenia do wiosny :)

I twój na niskiej kanapie jest wyższy od ADV????

Na pustym baku pewnie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to fakt ogólnie znany że 1200 jest niższy od 800 :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to fakt ogólnie znany że 1200 jest niższy od 800 :)

Myślałem, że za tyle kasy to musi być wyższy chociaż ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślałem, że za tyle kasy to musi być wyższy chociaż ;)

Bogaci są raczej grubi i to by się zgadzało ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jedni chcą obniżyć, inni podwyższają... co kierownik, to inaczej :)

Jak by co to mam amor żeby było niżej i kanapa też będzie raczej na sprzedaż, tylko chcę na niej jakąś dłuższą trasę zrobić ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W moim poradziłem sobie z małym prześwitem zmieniając amortyzator na taki z 800-tki i teraz jest super :)

Icoo no dobra, a zmieniając amortyzator na taki z 800-tki robiłeś w tym momencie coś z przodem?

Bo jeżeli nie zmieniałeś, to przecież zmienia się geometria - być może nie jest to na tyle istotne, ale nie zmienia to sposobu prowadzenia motocykla i pozycji ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Icoo no dobra, a zmieniając amortyzator na taki z 800-tki robiłeś w tym momencie coś z przodem?

Bo jeżeli nie zmieniałeś, to przecież zmienia się geometria - być może nie jest to na tyle istotne, ale nie zmienia to sposobu prowadzenia motocykla i pozycji ?

Opuściłem lagi o 1cm na półkach i dałem dodatkowe dystanse w lagach jak pamiętam 1-1,5cm na lagę, tak, żeby na "dzień dobry" sprężyna już była bardziej napięta. Takie ustawienie mnie satysfakcjonuje :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten amor na zbyciu to masz standard z twina czy niski? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ten amor na zbyciu to masz standard z twina czy niski? ;)

O taki:

20150511_152849.jpg

20150511_152856.jpg

20150511_152900.jpg

20150511_152931.jpg

Jedno uzwojenie mniej niż w tym od 800, ale jaki od jakiej wersji to był to nie wiem, po numerze może dojdziesz.

Jak dobrze pamiętam to różnica w wysokości około 1,5cm, ale na "przełożeniu" w motocyklu różnica znaczna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... Standardowa 800tka (nie ADV) w salonie nie daje poczucia komfortu.

Eeee chyba za mało jeździłeś :-P

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Eeee chyba za mało jeździłeś :-P

Przecież pisze, że w salonie stoi :D!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Icoo no dobra, a zmieniając amortyzator na taki z 800-tki robiłeś w tym momencie coś z przodem?

Bo jeżeli nie zmieniałeś, to przecież zmienia się geometria - być może nie jest to na tyle istotne, ale nie zmienia to sposobu prowadzenia motocykla i pozycji ?

Opuściłem lagi o 1cm na półkach i dałem dodatkowe dystanse w lagach jak pamiętam 1-1,5cm na lagę, tak, żeby na "dzień dobry" sprężyna już była bardziej napięta. Takie ustawienie mnie satysfakcjonuje :)

Pamiętam jak dziś .

Przepełniony kufer od paszy na wyjazd i piwa .

Twin padł pod LIDLEM na lewy boczek .

Nic mu się nie stało . Hydrauliczny podnośnik wysuwany z pod kanapy załatwił sprawę :-D

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja miałem F650GS '03 (czyli singiel) przez 4 lata, na początku tego roku kupiłem F800R. Jedyne co to o silniku i hamulcach się wypowiem :-)

W porównaniu do singla to twin ma pewien zakres obrotów gdzie wibruje nawet więcej, a przynajmniej ma takie te wibracje, że ręka w nadgarstku drętwieje. Być może wynika to z pozycji, gdzie kierownik bardziej się opiera na kierownicy.

Hamulce, a przede wszystkim ABS jest dużo lepszy, wiadome - nowszy, częstotliwość jest większa i nie łupie tak kołem jak abs zadziała.

Ale w ogólnym rozrachunku to F800R sprawia wrażenie bardziej bezpłciowego motocykla! W zakrętach jeździ, ale nie jakoś "o, Boże jak to się wcina w zakręt!", przyspiesza, hamuje. Singiel miał w pewien sposób swój urok!

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Edytowane przez derbixxx
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ogólnie starsze motocykle i samochody miały urok/duszę.

To dziwne, że masz takie wibracje na kierownicy, inne F800R też tak mają?

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżeli rzeczywiście masz większe wibracje na twinie niż singlu, to szukaj dobrego mechanika :-D

A ja też obstawiam, że mogę Cię mylić wibracje z zawieszenia.

Artex - jak Twoja Rka?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jeżeli rzeczywiście masz większe wibracje na twinie niż singlu, to szukaj dobrego mechanika :-D

To nie są wibracje jak w starej pralce przy wirowaniu, która na środek łazienki przeskakuje... Ma pewien zakres obrotów gdzie wpada w wibracyjki, a w ręce mrowi. Jest to też wąski zakres, ale akurat taki dość fajny zakres, miedzy "jedzie", a "zapier...nicza". Są to inne wibracje niż w singlu, być może przez inny charakter moto niż GS inaczej się to odczuwa?

Jak poczytasz, posłuchasz testów F800r to też wtrącą zdanie o wibracji. Raczej ten typ tak ma.

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

...

Jak poczytasz, posłuchasz testów F800r to też wtrącą zdanie o wibracji. Raczej ten typ tak ma.

A może uwierzyłeś w to co przeczytałeś? :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

F800R to najbardziej wibrujący motocykl z twinów BMW, potwierdzam. Nie wiem dlaczego tak się dzieje ale się dzieje, może to odczucie subiektywne związane z brakiem owiewki. Dodam też, że najbardziej ze wszystkich "F" pasuje mi jazda tym modelem ale to już chyba gdzieś pisałem...:lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wrzucam tu bo nie będę zakładał nowego tematu przecież ;-)

http://www.motogen.pl/BMW-F700GS-bohater-dnia-codziennego,24384/2.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Piszą że to F700GS to nie dla prawdziwego motocyklisty :roll: :shock: :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Od dziś już wiem, że jestem "użytkownikiem motocykla", a nie "prawdziwym motocyklistą" ;).

Moje spostrzeżenia na temat Twina650/700 bo to prawie bliźniaki ;) :

5,5l? Tak dla porównania - ostatniej soboty miałem okazję polatać z nowym DLem 650 - prędkość do 100km/h, bez szaleństw ze względu na chłód i mgłę. Wynik 3,7l vs 4,2l. Średnia spalania u kolegi na co dzień 6.0 u mnie 4,5-4,7. Wsiadłem na DLa, przejechałem się i stwierdzam, że to motocykl nie dla mnie. Z Fazerami 600/1000 też podobne wrażenia, jedyne na czym dobrze się czuję (z tych niewielu którymi jeździłem) to Bandit 1200 czy tam 1250 no i duży GS ;) O porównaniu singiel twin już się gdzieś wypowiadałem ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chociaz jeden co lubi Bandita :) Bandit jest tak zwyczajny, ze az zajebisty ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ADV w papierach jest o 1 centymetr wyższy. Ja mam zwykły, kolega ma ADV.

Podpytaj kolegę jak mu się jeździ tym adv, albo sam opisz jakie są różnice pomiędzy zwykłą 800 a wersją adv, jeśli je znasz, nie chodzi mi tu o wagę czy pojemność baku - to wiem :-D

Może pojeździłeś tym adv i zauważyłeś jakieś istotne różnice?

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×