Skocz do zawartości

Recommended Posts

Moje wcześniejsze bzdury odnośnie zmiany parametrów w liczniku skasowałem po co Wam ....

Które? Te? ;)

W więc poświeciłem się dla dobra całości . Nagram film jak będę miał dodatkową parę rąk.

WCZEŚNIEJSZY POST jARKA TO WIELKA ŚCIEMA !!!! - kto che niech słucha forumowego boga a kto nie niech czyta dalej .

A więc tak zmiana średnicy przedniego koła. krok po korku. :

1 ścigamy plastiki tak żeby dotrzeć do aku.

2 odkręcamy tylko + od aku

3 przekręcamy stacyjkę na on

4 dotykamy przewodem + do aku + i puszczamy

5 przekręcamy stacyjkę na off

6 przykładamy przewód + do aku + i trzymamy, drugą ręką naciskamy przycisk set cały czas trzymamy wciśnięty ( stacyjka jest cały czas na off ) pojawi się odliczanie od 15 do 0 to jest czas żeby tą trzymającą ręką set jakoś przekręcić stacyjkę na ON

7 trzymamy cały czas set

8 odliczanie się skończy

9 nagle migają nam do wybory 3 rozmiary kół 17 - 1946 / 17 - 1998 / 18 - 2108 zmieniają się co jakąś sekundę może 2

10 rozmiar który nas interesuje potwierdzamy MODE

11 zaciesz że się udało

Jak kogoś interesuje film to mogę wykonać

jak kogoś interesuje jak zmienić mph na km też mogę opisać.

Pozdrawiam Kamil

To czekamy na filmiki i opis jak zmienić km na mile i odwrotnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłopie... zrób sobie gimnastykę śródlekcyjną, rozluźnij się i wpadaj na najbliższy zlot, albo na wszystkie po kolei. Wspólne ognisko wszystko zmienia. Czasem człowiek się pomyli, ale to ludzka rzecz. My już nie pamiętamy. Wszytko będzie dobrze :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czasem człowiek się pomyli, ale to ludzka rzecz.

Ja też kiedyś myślałem, że się pomyliłem, ale pomyliłem się. ;-)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja też kiedyś myślałem, że się pomyliłem, ale pomyliłem się. ;-)

Jak na miłośnika DL'a to jest bardzo dobre! :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Strasznie nerwowo się w tym wątku zrobiło :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A wszystko przez abs w motocyklu, którego nawet nikt nie kupił. Ja wiem tyle, koła zmienisz ABS nie mieć nie będziesz. I dobrze bo w tym modelu to mnie on na ch... potrzebny. A faktycznie spinki tu trochę za dużo. Ale i tak lubię wrócić i kij w mrowisko wsadzić

Sent from my SM-G920T using Tapatalk

Aha i jeszcze jedno. Ten X Country z początku wątku co go od trupów tu prawie każdy z zwyzywal to dla mnie miód malina bajka prawie nówka. Jakbyście mojego Xa zoba czyli tobyscie zabronili mi na nim jeździć.

Panowie więcej kilometrów na koła niż pitolenia zza klawiatury

Sent from my SM-G920T using Tapatalk

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Peter, zima jest, jak nie ma zdania to zawsze można coś napisać :-D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chłopie... zrób sobie gimnastykę śródlekcyjną, rozluźnij się i wpadaj na najbliższy zlot, albo na wszystkie po kolei. Wspólne ognisko wszystko zmienia. Czasem człowiek się pomyli, ale to ludzka rzecz. My już nie pamiętamy. Wszytko będzie dobrze :beer:

tak z innej beczki... kiedy to ognisko?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oglądałem dzisiaj tego x-country: http://allegro.pl/bm...5958459899.html

to co ja zauważyłem w tym motocyklu:

- cieknie lewa laga

- objechane torxy z prawej strony przy mocowaniu wahacza - 100% było coś tam grzebane i to raczej nie w profesjonalnym serwisie (właściciel twierdzi, że nic nie było robione nigdy)

- pęknięte szkło lewego lusterka

- popękany tylni prawy kierunkowskaz oklejony taśmą izolacyjną

- dźwignia zmiany biegów zeszlifowana dobre kilka mm pomimo tego że jest łamana

- wydaje mi się, że dźwignia hamulca tylnego to samoróba jakaś (jak by ktoś z użytkowników x-country wrzucił tutaj zdjęcie oryginalnej dźwigni to bym powiedział na 100%)

- całe zardzewiałe śruby na lagach (te przy półkach)

- jeden kluczyk oryginalny + jeden dorobiony

- stare, już zardzewiałe zadrapania na lewej osłonie tłumika

- tylna tarcza ma wyraźnie wyczuwalny pod palcami rant, przednia nie.

- jak się wrzuca jedynkę to całym motocyklem aż szarpie do przodu

- chłodnica nie jest już w idealnym stanie, sporo lamelek pozaginanych

- prawy set spawany przy podnóżku dla pasażera

opony E09 założone jakoś w sierpniu 2015 - zostało ok 50% bieżnika :)

właściciel twierdzi, że motocykl nie widział terenu.

Ja odpuściłem.

Edytowane przez Łasica

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dzięki, a myślałem o nim trochę a tu taka niespodzianka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

też o nim myślałem :-D nawet nastawiony byłem że wrócę nim do domu, ale dobrze jest brać ze sobą zawsze osobę pomagającą w oględzinach, jednak zobaczy zwykle dużo więcej niż Ty - napalony na kupno :cool: ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z jedynką to norma, reszta kosmetyka. Śruby, lusterko do wymiany jak bolą oczy, a reszta sprawy eksploatacyjne. Jak motocyklem ktoś normalnie jeździł to na 9 lat i tak mało strat. Moje zdanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z jedynką to norma, reszta kosmetyka. Śruby, lusterko do wymiany jak bolą oczy, a reszta sprawy eksploatacyjne. Jak motocyklem ktoś normalnie jeździł to na 9 lat i tak mało strat. Moje zdanie.

Norma ? To jam mam jakiegoś nie nie normalnego Wieśniaka. Takiego chyba raczej wioskowego głupka. Bo nie szarpie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może Twój już stracił wigor zwyczajnie ;) Mój jeszcze kopie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Temat powraca.

Jednak pozostaję przy swoim i mam to 100% sprawdzone jak zmieniamy w liczniku wielkość przedniego koła to zmieniamy nastawy dla ABS i niezależnie od numeru seryjnego na pompie abs będzie działał tak jak mu ustawimy.

Ciekawe kogo w BMW było by stać na 3 różne pompy dla 3 prawie takich samych motocykli tylko z różnymi rozmiarami kół ??

Pozdro dla wszystkich mondralińskich .

I tak i nie.

Rozmowa i teoria Mik'a wywodzi się z twierdzenia, że można zrobić synchronizację kół w BMS ... ( przód 21" ) i w ten sposób ABS działa jak należy nic więcej nie zmieniając i nic więcej nie potrzebując. O to całe jego larmo, a tam poza tym żyjemy sobie tutaj spokojnie :beer:

U Sikory powiedzieli mi, że to kompletna bzdura trochę się wkurzyli jak im powiedziałem, że wiem o takim co tak twierdzi... i twierdzi, że wie od nich. Może to byli różni "oni" ;)

Tylne tak, przednie nie! ;)

Mik - zapraszam na spotkanie u Sikory w tej sprawie.

Jarku zapraszam na spotaknie w BMW SIKORA zobaczymy kto ma rację.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawe kogo w BMW było by stać na 3 różne pompy dla 3 prawie takich samych motocykli tylko z różnymi rozmiarami kół ??

X - http://www.bmwstore....isnienia/i51545

Country - http://www.bmwstore....isnienia/i51547

Moto - http://www.bmwstore....isnienia/i51551

Dla mnie ten temat jest zamknięty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zapraszam do BMW na pogaduszki.

Najlepiej powiedzieć NIE BO NIE

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawe kogo w BMW było by stać na 3 różne pompy dla 3 prawie takich samych motocykli tylko z różnymi rozmiarami kół ??

Chyba ich stać, dakar i zwykły f650gs mają z pewnością inną. Co do x to się nie wypowiadam bo się nie znam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dużą czcionką jest wyświetlony rozmiar koła. Pod spodem na dole wyświetlacza oddzielony linia jest jeszcze jeden czterocyfrowy wpis/komunikat. Jak na foto.

Tu x-moto

licznik%252520x-moto.JPG

Tutaj x-country

licznik%252520x-country.JPG

A tutaj x-challenge

licznik%252520x-challenge.JPG

Na górze średnica felgi w calach, a poniżej obwód w zależności od rozmiaru koła, a jak wiemy średnica koła to także profil opony, a zmieniając średnicę, poprzez zmianę profilu, zmienia się obwód.

I tak:

Xmoto - producent podaje oponę: 160/60R17

Xcountry - producent podaje oponę: 130/90R17

Xchallenge - producent podaje oponę: 140/80R18

To odpowiada średnicy i obwodowi koła jako jeden z możliwych wyborów pokazanych na wyświetlaczu i dotyczy koła tylnego dla poprawnej pracy prędkościomierza. W rzeczywistość obwód ( średnica także ) będą się zmieniać dla różnych rodzajów opon w zależności od bieżnika ( szosowa, kostka ... ) przy czym producent przypisuje do ustawień zalecaną przez siebie oponę i tak na przykład dla Xmoto jest to opona: Pirelli Diabolo, 160/60 R 17 , a dla Xcountry jest o opona: Metzeler Tourance, 130/80 R 17

Dla kompletu dodam, że do Xch będzie to opona: Metzeler Enduro 3, 140/80R18

To wypada dla całości dołączyć instrukcję, którą przygotował Mik1046

A więc tak zmiana średnicy przedniego koła. krok po korku. :

1 ścigamy plastiki tak żeby dotrzeć do aku.

2 odkręcamy tylko + od aku

3 przekręcamy stacyjkę na on

4 dotykamy przewodem + do aku + i puszczamy

5 przekręcamy stacyjkę na off

6 przykładamy przewód + do aku + i trzymamy, drugą ręką naciskamy przycisk set cały czas trzymamy wciśnięty ( stacyjka jest cały czas na off ) pojawi się odliczanie od 15 do 0 to jest czas żeby tą trzymającą ręką set jakoś przekręcić stacyjkę na ON

7 trzymamy cały czas set

8 odliczanie się skończy

9 nagle migają nam do wybory 3 rozmiary kół 17 - 1946 / 17 - 1998 / 18 - 2108 zmieniają się co jakąś sekundę może 2

10 rozmiar który nas interesuje potwierdzamy MODE

11 zaciesz że się udało

Jak kogoś interesuje film to mogę wykonać

jak kogoś interesuje jak zmienić mph na km też mogę opisać.

Pozdrawiam Kamil

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Że tez ludziom się chce...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Że tez ludziom się chce...

Że też są tacy co się im nie chce ... ;) :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×