Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "zasilanie" . Jedna z końcówek termistora podłączona jest do masy ( na wtyczce pompy paliwa pin 2 - kabel brązowy ) druga  do pinu 25 we wtyczce zegara (na wtyczce pompy paliwa pin 3 ), prąd płynie przez termistor cały czas i w zależności od oporu termistora, a co za tym idzie napięcia na pinie 25 w zegarze układ włącza lub wyłącza kontrolkę. Tak, że nie próbuj zwierać tych przewodów prowadzących do termistora bo zegarek może zrobić kuku :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, Dziadek napisał:

Nie bardzo wiem co rozumiesz przez "zasilanie" . Jedna z końcówek termistora podłączona jest do masy ( na wtyczce pompy paliwa pin 2 - kabel brązowy ) druga  do pinu 25 we wtyczce zegara (na wtyczce pompy paliwa pin 3 ), prąd płynie przez termistor cały czas i w zależności od oporu termistora, a co za tym idzie napięcia na pinie 25 w zegarze układ włącza lub wyłącza kontrolkę. Tak, że nie próbuj zwierać tych przewodów prowadzących do termistora bo zegarek może zrobić kuku :)

Dobra, o to mi chodziło. Ponieważ mało cierpliwy jestem kupiłem termistor, nie było 1,5k więc wziąłem 1k, zamontowałem i dupa. Ale jeśli piszesz, że układ sterowany jest napięciem to faktycznie 1k może nie zadziałać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A to niech Ci @Dziadek dołoży jakiś gustowny potencjometr i zrobi strojenie układu - wtedy 1k będzie dobry ;)

  • Haha 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdzieś mam te bebechy  na wierzchu pomierzę raz jeszcze i wrzucę wszelkie dane dla potomnych :)

 

  • Thanks 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przez moment myślałem, że to jakiś dziadowski wątek... Tu dziadek, tam dziadek... :-)

  • Like 1
  • Haha 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 godzin temu, Dziadek Faworek napisał:

 

@Dziadek

który układ w zegarze jest odpowiedzialny za kontrolkę? Pytam na zapas bo jak założż nowy czujnik i dalej nie będzie działać to gdzieś muszę zacząć poszukiwania. W kontrolce powinna być żarówka 1,2W?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
22 minuty temu, Dziadek Faworek napisał:

@Dziadek

który układ w zegarze jest odpowiedzialny za kontrolkę? Pytam na zapas bo jak założż nowy czujnik i dalej nie będzie działać to gdzieś muszę zacząć poszukiwania. W kontrolce powinna być żarówka 1,2W?

Niestety nie mam pojęcia, a poszukiwania zacznij od kabelków :), raczej tam jest dioda, a nie żarówka, a czy świeci będzie widać przy włączeniu zapłonu :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Dziadek

który układ w zegarze jest odpowiedzialny za kontrolkę? Pytam na zapas bo jak założż nowy czujnik i dalej nie będzie działać to gdzieś muszę zacząć poszukiwania. W kontrolce powinna być żarówka 1,2W?

 

Dioda/żarówka świeci. Więc ona jest ok. Jak multimetrem nastawonym na "pikanie" sprawdzałem białoniebieski to pikało więc ten drut jest ok. Jeszcze raz masy posprawdzam. Niestety cudo z TICO dojdzie pojutrze :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cienkie aku nie jest dobre dla tych motocykli. Wręcz zaleca się mieć bardzo dobre aku

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

taptarapta

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, Marcin N napisał:

Cienkie aku nie jest dobre dla tych motocykli. Wręcz zaleca się mieć bardzo dobre aku

CŽ175 typ 450 -> Honda Shadow 600 -> F650GS -> F650GS Dakar -> Triumph Tiger 800XCX / BMW G650X-Country

taptarapta
 

Wiem, nowy czeka na założenie. Dłubiąc przy czujniku rezerwy trochę aku rozładowałem.

Główny wątek to czujnik rezerwy i prądy po drutach błądzące.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
10 godzin temu, Dziadek Faworek napisał:

W kontrolce powinna być żarówka 1,2W?

W modelach X nie ma żadnej żarówki w liczniku, to full led

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Dziadek

nowy czujnik założony, kable wszystkie sprawdzone, są ok. a dalej nie rabotajet.... Do baku nalałem litr benzyny żeby pompa na sucho nie chodziła i wiesz co? Jak wyciągnąłem pompę termistor był mokry od benzyny..... Dokładnie się szui przyjrzałem i jego dno jest jakieś 2-4mm poniżej sitki na ssawce. No chyba ktoś grzebał i przegrzebał. Wiesz na jakiej wysokości, licząc od końca pręcika do którego przymocowany jest termistor ma być jego dno?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dupka obudowy termistora = koniec pręcika, tak to wygląda ( zdjęcie trochę przekłamuje, ale oba końce są na tej samej wysokości )

ACtC-3c0KazsYg-8-Um4saJ7Dq3q8sCN54MsuleE

 

ale to termistor wyjęty z innego zbiornika,

co ciekawe u mnie jest tak ( fota z rozbiórki jakiś czas temu ) i zostaje ok 2-2,5 l rezerwy ...

PB200596.JPG

Edytowane przez Dziadek
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Dziadek Faworek czy przypadkiem nie przykręciłeś odwrotnie tego pręcika ? albo już był założony odwrotnie i stąd brak kontrolki ... bo raczej  nie ma możliwości przesunięcia tak termistora żeby był poniżej siatki  ... ;) coś mi się zdaje, że pies pogrzebany jest w odwrotnym założeniu tego patyka, a nie w termistorze 

Tak to powinno wyglądać :

dsc_7997_6.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

ale jaja, było założone do góry nogami :-)

no to na garage i do roboty. Aha, czujnik z TICO jeszcze nie doszedł, eksperymentuje z termistorem 2k. Termistory mają jakąś polaryzację?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Godzinę temu, Dziadek Faworek napisał:

ale jaja, było założone do góry nogami :-)

no to na garage i do roboty. Aha, czujnik z TICO jeszcze nie doszedł, eksperymentuje z termistorem 2k. Termistory mają jakąś polaryzację?

możliwe, że stary czujnik jest dobry tylko był założony odwrotnie, cały czas był zanurzony i dlatego kontrolka rezerwy się  nie włączała, spróbuj może jeszcze z tym co był, kontrolka nie zapala się tak od razu, a dopiero po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach. Termistor nie ma polaryzacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Dziadek napisał:

...  po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach.

... a czasem i dłużej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, Jarek napisał:

... a czasem i dłużej ;)

Tak jest :default_cafe2:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

I zagadka rowiązana! Założyłem stary termistor, zamontowałem go właściwie a nie do góry nogami i TADAM!!!! Działa!

podejrzewam, że działałby również z innym termistorem, powiedzmy 2k które łatwiej kupić gdyby go poprawnie przy pompie zamontować i poczekać wystarczająco długo.. Na szczęście, dziękipodpowiedzi  @Jarek i @Dziadek, poczekałem dokładnie 40s i żółta dioda zaczęła świecić.

aha, po zatankowaniu dioda zgasła :D

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×