Robi 106 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Zdarzyło mi się kilka razy jechać motkiem jak już było ciemno. Tym bardziej teraz gdzie ciemno robi się już po godz 16. I zawsze jazda była z wysileniem wzroku bo mało co przed sobą widziałem. Pacjent to Bmw F650 funduro. Czytałem że te typy mają kiepskie światła i można przełożyć lampy np z mazdy 323f po małej modyfikacji. Ostatni wyjazd który skończył się bardzo późno a trasa przebiegała przez ciemne zakamarki bez latarni, z dziurami w ulicy itp zaważył na ingerencji w oświetlenie. Znalazłem nową lampę z Toyoty Celiki ale jeszcze poszedłem przemierzyć swoją, żeby za dużo potem nie rzeźbić. I tak się jej przyjrzałem. Klosz w stanie idealnym, zadnych odprysków, nic matowego. Odbłyśnik jak nowy. Hmmmm . żarówkę wytargałem a tam niespodzianka. Takiego ciemnego smerfa to ja jeszcze na oczy nie widziałem. :-o Poczytałem o testach żarówek H4 i wybór padł na Osram Night Breaker . 2 żarówki w cenie 65zł. Porównanie żarówek. Po lewej jak widać Osram a po prawej firma POLI, może i poli ale jakoś dupiato. Ściemniło się i zrobiłem podmiankę. Tak było przed wymianą. A tak po. Światła długie PRZED Światła długie. PO Dzisiaj jeszcze wyreguluję lampę i w ciemności na testy, bo wczoraj sponsorem wymiany żarówki był żywiec :drinkbeer: I okazuje się że lampy eFki nie są takie złe :) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 tak dla ścisłości - jeżeli myślałeś o lampach z toyoty , to celica ma w oryginale inną lewą i prawą . nie są symetryczne , symetryczne są tylko zamienniki jakości twojej starej żarówki ;-) . taki niebieski szajs też kiedyś odkryłem w kupionym pojeździe - to się nawet do palenia w piecu nie nadaje . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pantani 28 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Nightbreaker świeci super, testowałem. Szkoda że po miesiącu się skonczyła. Musisz wozić zapasową :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
9szymon6 35 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 No widzę że spora różnica na tych żarówkach o tej brzydkiej nazwie ;-) Chyba też je sobie założę bo już sporo osób mnie na nie namawiało poniewaz u siebie mam jakieś tanie badziewie założone ale i tak porównując do świateł w moim poprzednim motorze a była nim honda varadero 125 to i tak wydaje mi się ze jest dużo lepiej Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 A co sądzicie o takich żarówkach H4 GIGALIGHT Plus 120 ? Są trochę tańsze. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Philips Moto Xtreme + 100% 55 W a świeci jak wściekła i jest dedykowana do moto - odporna na wstrząsy. Mam ją 3 sezon i daje radę. Są jeszcze z barwą żółtą (podobno n miasto - lepiej widać w lusterkach) i xenon look dla bajerantów Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 975 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Philips Moto Xtreme + 100% 55 W a świeci jak wściekła i jest dedykowana do moto - odporna na wstrząsy. Mam ją 3 sezon i daje radę. Są jeszcze z barwą żółtą (podobno n miasto - lepiej widać w lusterkach) i xenon look dla bajerantów Mówi samo za siebie, bo to w sumie 200%, a to prawie 300% normy :lol: 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 (edytowane) To co podrzucił Falcon to jeden z najlepszych wyborów. Żadnych kolorowych, barwionych g.... Najlepsze przeźroczyste, markowe, dobrej jakości (sprawności) nie większej mocy niż dedykowane. Edytowane 8 Grudzień 2015 przez Mutomb Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Robi 106 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 mario pewnie zamawiając bym się o tym dowiedział, a może i nie ... alien przeglądajac neta za żarówkami takiej nazwy nie spotkałem, tym bardziej żeby ktoś to polecił. Tańsza o 5zł wychodzi od Osram a dalej nie wiadomo co to jest... Kiedys kupiłem Philips + ileś tam %. Dojechałem do Calais we Francji i się jedna spaliła a druga za 2 tyg. Może teraz robią lepsze, bo wtedy to była nowość. pantani brałem to pod uwagę i dlatego kupiłem 2 szt :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Zamówiłem sobie te żarówki bosch zobaczymy co to jest. Jutro rano będą u mnie. Przetestuje na samochodzie:) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Sasha 1 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Czy ktos moze przerabiał temat h4 led cree? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Doodek 15 044 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 u mnie night breakery wytrzymują ok 20000, czyli wymieniam częściej niż raz na sezon ;) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin N 8 741 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 skąd się bierze większa jasność tych żarówek? z cieńszego żarnika co musi odbić się na ich trwałości korzystałem z różnych i faktycznie, rzadko kiedy wytrzymywały dłużej niż pół roku Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Czy ktos moze przerabiał temat h4 led cree? One chyba nie mają homologacji, więc nie wolno na nich jeździć. Ogólnie są strasznie drogie. Mandaty za brak homologacji też są dość wysokie, wolę nie ryzykować. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 (edytowane) skąd się bierze większa jasność tych żarówek? z cieńszego żarnika co musi odbić się na ich trwałości korzystałem z różnych i faktycznie, rzadko kiedy wytrzymywały dłużej niż pół roku Ja bym bardziej powiedział, że żarówka osiąga większą temperaturę, więc mocniej świeci ale ja się nie znam. Podniesienie temperatury odbija się na trwałości. Edytowane 8 Grudzień 2015 przez alien19999 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Robi 106 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 u mnie night breakery wytrzymują ok 20000, czyli wymieniam częściej niż raz na sezon ;) Za cenę 32zł/szt jak dla mnie watro. Teraz wiem gdzie jadę ;) . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Doodek 15 044 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Ja dalej uważam że bmw ma słabe światła niezależnie od żarówki ;-) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Philips Moto Xtreme + 100% 55 W a świeci jak wściekła i jest dedykowana do moto - odporna na wstrząsy. Mam ją 3 sezon i daje radę. Są jeszcze z barwą żółtą (podobno n miasto - lepiej widać w lusterkach) i xenon look dla bajerantów Też coś takiego se założyłem. Jak ją szlak trafi to założę następną, a ile wytrzyma to mam w dupie. Jest lepiej niż na tym co było, a co było nie wiem i nie chcę wiedzieć. Ja dalej uważam że bmw ma słabe światła niezależnie od żarówki ;-) Porche ma lepsze, nawet marycha pod nimi dobrze rośnie. Podobno. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alien19999 248 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 (edytowane) Też coś takiego se założyłem. Jak ją szlak trafi to założę następną, a ile wytrzyma to mam w dupie. Jest lepiej niż na tym co było, a co było nie wiem i nie chcę wiedzieć. Porche ma lepsze, nawet marycha pod nimi dobrze rośnie. Podobno. Prawidłowe podejście :) Grunt, że jest lepiej ;) Edytowane 8 Grudzień 2015 przez alien19999 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Ja bym bardziej powiedział, że żarówka osiąga większą temperaturę, więc mocniej świeci ale ja się nie znam. Podniesienie temperatury odbija się na trwałości. Błąd! W skrócie - prąd, który pobiera żarówka zamieniany jest na światło i ciepło. Te wartości zależne są od siebie ale w inny sposób. Im lepszej jakości (sprawności) żarówka tym więcej światła a mniej przy tym ciepła. Marnej jakości żarówka będzie grzać jak cholera a świecić tragicznie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Robi 106 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Prawidłowe podejście :) Grunt, że jest lepiej ;) Ja tam na dzisiaj jestem zadowolony :D bo nic nie widziałem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Żarówki extra, special, czy plus ileś tam % to oprócz jakości dodatkowy tuning, który minimalnie ale jednak wpływa na żywotność żarówki. Nie zmienia to faktu, że ze względu na jakość powinny i tak być trwalsze od marketowych. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 sama idea pojedynczego reflektora w motocyklu już jest porażką , żarówki + ileś tam % coś tam pomagają , ale nie ma to jak dwa świecące razem reflektory . nawet na normalnych żarówkach coś widać , jak się założy + ... to jest już zacnie . natomiast xenon to to nie jest i raczej nie bedzie ;-) . K1600 GTL ma fajne światła , ale to nie ta liga :-D . tam nie oszczędzali na niczym . teraz wchodzą światła led do motocykli i powinno być fajnie , oczywiście do czasu jakiejś gleby i sprawdzenia w cenniku ile to kosztuje . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 Porządne motocykle mają dwie lampy. ;-) 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mario2007 2 090 Zgłoś ten post Napisano 8 Grudzień 2015 popieram ;-) , przed chwilą dostałem sms-a od mojego szefa że bmw to szmelc ... . zaznaczam że dotyczyło to pojazdów czterokołowych tej marki i nie będę dalej ciągnął tego tematu :-D . Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach