Skocz do zawartości

Recommended Posts

Od kilku miesiecy bylem przekonany co do zakupu Dakara ale dzis w trakcie popijawy koledzy stwierdzili ze na pierwsze moto powiniem mimo wszystko wziac cos wiekszego (f800gs minimum). Co wy koledzi sadzicie? Ja dalej uwazam ze na pierwsze 2-3 lata wystarczy mi dakar, pozniej sie pomysli o czyms wiekszym. Jak wyglada kwestia jazdy w terenie na dakarze gdyz to jest cel numer jeden...?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś większego na pierwsze moto do jazdy głòwnie w terenie!? Ja bym najpierw skończył te popijawy z kolegami;)

  • Like 11

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Popijawy to tradycja:D

Ja dalej jestem zapatrzony w Dakara ale zeby nie bylo watpliwosci w przyszlym tyg przysiade sie zarowno do f800 jak i do 1200.... Pozniej zostaje Dakar.

Pytanie do osob jezdacych jak Dakar sie sprawuje w dalszych wyjazdach - powiedzmy ~2000km po zarowno asfalce jak i w terenie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem po co te pytania zadajesz? Ludzie okrazaja tym świat, wszystkimi modelami. W terenie tez jeżdżą, tez wszystkimi. Kwestia predkosci i wygody. Na pierwsze moto wybierz Dakara jednak.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wydaje się że na początek Dakar będzie lepszym wyborem, ale jak masz okazję to spróbuj obydwu i wtedy wybierz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale to jazda w terenie to ten cel nr 1, czy może dakar to cel nr 1??

Bo to chyba kluczowe...??

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewnie w noc sylwestrową koledzy namówią go na puszkę - bo na pierwszy raz to zawsze lepiej na 4 kołach, a dodatkowo można mieć 2 opony na szosę, a dwie na teren ;)

  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Weź Dakara (albo zwykłego GS-a). Mniejszy wydatek, łatwy w prowadzeniu, uniwersalny. Po pół roku maksymalnie będziesz miał wyrobione zdanie, czy to jest to.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Od kilku miesiecy bylem przekonany co do zakupu Dakara ale dzis w trakcie popijawy koledzy stwierdzili ze na pierwsze moto powiniem mimo wszystko wziac cos wiekszego (f800gs minimum). Co wy koledzi sadzicie? Ja dalej uwazam ze na pierwsze 2-3 lata wystarczy mi dakar, pozniej sie pomysli o czyms wiekszym. Jak wyglada kwestia jazdy w terenie na dakarze gdyz to jest cel numer jeden...?

F800 GS i R1200GS nie nadają się zupełnie w teren, chyba, że mówimy o jakiejś polnej drodze ale na niej i tak Dakarem będzie łatwiej :beer:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Każdy z tych motków jest dobry, tylko każdy ma nieco inne preferencje co do sposobu użytkowania. Rzecz w tym, że skoro ma być to pierwszy motocykl, to Ty nawet jeszcze nie znasz swoich upodobań, poznasz je jak przejedziesz kilka, kilkanaście tysięcy kilometrów. Wtedy dopiero będzie to jakiś bardziej świadomy wybór. Na początek Dakar byłby pewnie dobry…

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Generalnie ja bym polecił TRAMPKA!

Trampek jest jak niemiecki Mercedes Unimog - do wszystkiego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Generalnie ja bym polecił TRAMPKA!

Trampek jest jak niemiecki Mercedes Unimog - do wszystkiego.

Uprzedzając MT... Bierz DL-a, na co Ci BMW?? W terenie zabudowanym idealny...

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

jak chcesz duży i ciężki to BMW r 1150 gs, a w dziale sprzedam ktoś ma do zaoferowania, chyba nawet aktualne jest, na pierwsze moto jak znalazł

Edytowane przez przemekdab

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Olej tachnologie III Rzeszy - kup Tenere! :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeżdżę Dakarem głównie w terenie, jak nie muszę to na asfalt nie zjeżdżam. Lepsza zwiecha i kilka koni więcej by się przydało ale i tak jestem zadowolony z wyboru. Do jazdy w terenie warto przerobić kanapę (zrobić węższą z przodu do wygodnej jazdy na stojąco) no i koniecznie dać podwyższenie kierownicy i zmienić pegi.

Dakarem przelatuje praktycznie przez każdy teren, oczywiście przez zwalone drzewa nie przeskoczę i w błoto po ośki też się nie pcham ale ten motek dowiezie Cię wszędzie. Kolega, który jeździ Afryką stwierdził, że Dakar to taka zwinna kózka. Kilkudniowe wypady pod wschodnią granicę to czysta przyjemność na tym motku.

A jeżeli chcesz robić power slidy, jeździć na gumie i rwać glebę na każdym biegu to nie kupuj Dakara :)

Edytowane przez LosTerenos

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie słuchaj ich, bierz wszystko. ;-)

Tłumaczę: pij z różnymi użytkownikami :lol:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To nie koledzy będą tym jeździć tylko Ty więc decyzja należy wyłącznie do Ciebie..Na pytanie czy koledzy wiedzą o czym mówią odpowiedz sobie sam bo znasz tych gości a mu nie.Moje zdanie w powyższej kwestii jest takie,że Dakar jest najlepszy w teren i na początek.Trasy dłuższe i krótsze ludzie na tym robią i jest raczej OK.Co do prowadzenia jest chyba najłatwiejszy no i koszty utrzymania też niższe.

Uprzedzając MT... Bierz DL-a, na co Ci BMW?? W terenie zabudowanym idealny...

Do każdej decyzji człowiek dojrzewa z wiekiem kiedy to rośnie zapotrzebowanie na święty spokój. ;) :D Edytowane przez mirek2404
  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A koledzy to czym jeżdżą?

Edytowane przez Seb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

DL-a nie polecam, jeździłem Wg. mnie to motocykl wyłącznie na asfalt.

Warto kupic malego GS-a, uniwersalny, mało pali no i BiEmDablju

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
no i BiEmDablju
czyli co? Przedłuża czy utwardza?
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

czyli co? Przedłuża czy utwardza?

Daje prestiż i gwarancję dojazdu do celu. Posiadacze BMW to elitarny klub bystrzaków, którzy wiedzą, że jakość musi kosztować. Tak sobie to tłumaczę przynajmniej.... Zgrabnie?

A jeśli chodzi o utwardzanie, to wprost przeciwnie. Rozmiękcza. Damskie serca...

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×