Skocz do zawartości
xel

F800S

Recommended Posts

Czołem grupa,

Żona moja zachorowała na F800S, mimo że na jej krótkie nóżki zapewne za wysoki, brzydki jak noc listopadowa i pozycja niewygodna. Nawet na takim moturze jeszcze nie siedziała, a i chwilowo ją na niego nie stać. Nic to, chciałem pomimo tych drobnych przeszkód zapytać: czy ktoś miał z taką maszyną do czynienia? Jak z awaryjnością?

Poznajdywała jakieś linki:

http://olx.pl/oferta/bmw-f-800-s-leo-vince-f-h-u-bmmoto-CID5-IDbIbS5.html#2c3b413def

http://olx.pl/oferta/bmw-f800s-CID5-IDdokbd.html#2c3b413def

http://olx.pl/oferta/bmw-f800s-abs-CID5-ID5DjbT.html#2c3b413def

http://olx.pl/oferta/bmw-f800-s-abs-2007r-zarej-w-pl-od-os-prywatnej-CID5-IDb5GbR.html#2c3b413def

Ceny są różne, niby zachęcające, ale... No właśnie: jakie są ale? Nie, nie chce GSa bo twierdzi że brzydki :P

Pozdro,

xelski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chyba największym problemem może wydawać się pas napędowy, trudno laikowi stwierdzić jego stan, a zakup nowego do tanich nie należy. Nie śledzę problemów z tym modelem, ale gdzieś już tu się obił taki temat, był też podlinkowany jakiś filmik nt. krzywego prowadzenia pasa napędowego, przez chyba wywaloną piastę... :roll:

Wygląd to kwestia gustu, ten jest wybitnie brzydki, ale skoro małżonce GS się nie podoba, to nie dziwię się że ten się jej podoba. :-D

Zakup tego modelu ze względu na napęd jest chyba większą loterią niż motocykla z łańcuchem, tak mi się przynajmniej wydaje.

Edytowane przez dakarowy
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O ile dobrze pamiętam pas kosztuje w BMW tyle co dwa kompletne napędy i "wystarcza" na około 30000 km wiec koszty te same.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O ile dobrze pamiętam pas kosztuje w BMW tyle co dwa kompletne napędy i "wystarcza" na około 30000 km wiec koszty te same.

Rozkładając w czasie tak, jednorazowo nie, zakładając że wszystko inne jest ok, no ale to tylko takie moje luźne myśli... jak zwykle mogę się mylić, a Tobie nie wypada :-P

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mnie się z kolei obiło o uszy że "srebrne" silniki miały jakieś problemy (po zmianie na czarne było lepiej) - do doczytania. Z tym prowadzeniem pasa też słyszałem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najważniejszy plus tego silnika to minimalne spalanie, jeśli chodzi osiągi myślę sobie że czterocylindrowa rzędówka 600 np w Yamaha kładzie BMW na łopatki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

mi łańcuch starcza na 30k

sam się sobie dziwię, ale motor mi się podoba :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

miałem bmw z pasem /f650cs/ i .... kupił bym f800ST , nie f800s bo nie lubię głową do przodu ;-) . nawet prawie kupiłem ale tylko prawie . co do pasa - jest na 40000 kilometrów , przy każdej wymianie oleju kontrola naciągu . jak się napnie za mocno to lecą łożyska z tyłu , ale nie są drogie - zamiennik z faga albo skf to za komplet jakieś 100 pln , uszczelniacze trzeba dobrać itp rzeczy . w manualu jest napisane jakiego obciążenia pasa trzeba użyć do regulacji i tyle . usługa wymiany łożysk w serwisie to ca 1000 za części + robocizna , razem jakieś 1500 pln + pas koło klocka jak jest do wymiany . to trwałe jest i nie wymaga obsługi , chętnie kiedyś bym do tego miał powrót ;-) .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z pasem to wiadomo: albo trzeba mieć mocny dowód na to, że był wymieniony niedawno (ileś kkm temu), albo przy zakupie należy liczyć się z wymianą na nowy, przynajmniej ja to tak widzę. Dzięki wszystkim za opinie i zachęcam do dalszej dyskusji ;)

Jak z silnikiem/skrzynią? nie ma problemów jak w GSach, że się bendiksy, jakieś napinacze rozrządu sypią albo coś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to wszystko pada w silnikach po xx tysiącach kilometrów , wiadomo jakie są "odczytane" przebiegi pojazdów bez książek i dokumentacji . f800s widziałem kilka z polskiego salonu z pełną historią serwisową .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bendixy to chyba tylko w singlu, w twinie nie słyszałem o typowych problemach silnik/skrzynia. Nawet się kiedyś zastanawiałem nad tym motkiem ale wersją ST bo pozwala na bardziej wyprostowaną pozycję i ma większą owiewkę.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tu pewnie będzie jeszcze problem z alternatorem w przyszłości, to też jakaś tam przypadłość tych silników, nie wiem jak nowszych modeli, a poza tym to każdy ma jakieś większe bądź mniejsze problemy, także nie szukałbym na siłę minusów, nawet w singlu bendix to nie aż tak częsta sprawa, bo ilu z nas miało tak faktycznie z nim problem? :-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja cały czas nie wiem czy u mnie nie ma tego problemu ;) Może w tym roku uda mi się spotkać z kimś z forum gdzieś w świecie żeby posłuchać odgłosów gaszenia/zapalania silnika ;)

Pytanie o to co się szczególnie psuje ma na celu tak naprawdę tylko dowiedzenie się co tak naprawdę w motku siedzi i na co NAJBARDZIEJ należy zwracać uwagę podczas oględzin, poza tym że na wszystko ;) Sam się swojego czasu przymierzałem do CSa, to się trochę naczytałem o pasku i problemach z nim związanych. Mojej CS wpadł w oko, ale równie szybko wypadł, teraz ta eSka za nią chodzi... Zobaczymy co z tego będzie, ja jej cały czas mówię żeby nie pierniczyła i brała GSa :P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żona stwierdziła że f800st fajniejszy (w sumie zgadzam się, choć to dalej jak wybór między dżumą a cholerą moim zdaniem) i wykopala coś takiego:

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5971046194 ktoś może kojarzy Sprzedającego/ma do niego blisko/widzi coś, co dyskwalifikuje tego motóra na dzień dobry? Piszę tu i tam, żeby zwiększyć szansę na odpowiedź, przepraszam ;-)

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

od handlarza więc pewnie Niemiecki klasyk: aukcja ubezpieczalni

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

prawda , ale to nie dyskwalifikuje . pas się sprawdza - w końcu HD jeździ na tym już wiele lat . co 10 koła kontrola naciągu , co 40 wymiana . pas około klocka kosztuje , nie ma zamiennika ale to nie są koszta nie do przeżycia ;-) . czyste koło , nie wydamy na smar i naftę do czyszczenia . to plusy dodatnie ;-) - plus ujemny to to że jak inni nie mieli to bedą opowiadać że to do kitu jest ;-) . ważne żeby pas chodził równo w linii - trzeba koniecznie sprawdzić prawidłowość naciągu /łożyska tylnego koła się kłaniają / . jak jest równo i zgodnie z serwisówką naciągnięty to nie ma problemu . ja osobiscie polecam , sam bym kupił f800st bo to dla mnie na miasto i wkoło komina dobra propozycja . żona mnie naciska na sprzedaż tigera / cytuję : i tak nigdzie za granicę tym nie pojedziesz to po diabła ci taki drogi motocykl .... / więc może st wyląduje w garażu . gryzę się :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
od handlarza więc pewnie Niemiecki klasyk: aukcja ubezpieczalni

Czyli co, że pewnie po jakiejś przygodzie?

Tzn na pewno, skoro dwie owiewki do wymiany, tylko czy tyle czy coś gorszego...

Wysłane z mojego SM-G850F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dwie owiewki góra i dół prawa strona , wspornik owiewek prawa strona , lusterko prawe , komplet śrubek mocujących owiewki , błotnik tylny , mocowanie tablicy rejestracyjnej , kierownica powietrza chłodnicy , izolacja dźwiekowa prawej owiewki /tak się to g.. nazywa w bmw.../ , prawy kierunkowskaz - dalej nie wiem bo ciemno było ;-) . książka serwisowa ostatni wpis 05/2014 przy 24561 kilometrów . dwaj panowie właściciele w niemczech , motocykl ogólnie w ładnym stanie zewnętrznym i wewnętrznym ;-) regularnie serwisowany opony bridgestone dot koniec 2013 , klocki przód prawie nowe tył 50% , reszta ok prawie bez śladów - mała ryska na tylnej owiewce . duzo plaku - pan sie jeszcze nie nauczył że nie można .

niestety mam smutną wiadomość - ten st stoi w moim garażu , pan sie ze mną zamienił na ktm-a duke-a 125 bo właśnie potrzebował takiego . tak że sorry ale stawiam flaszkę :beer: . miałem do pana po drodze z rawicza do wrocławia i go odwiedziłem na twoje niestety nieszczęście . mea culpa ....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

tego nie wiem, piszę to co wydaje mi się, że w tym przypadku jest najbardziej prawdopodobne :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

niestety mam smutną wiadomość - ten st stoi w moim garażu , pan sie ze mną zamienił na ktm-a duke-a 125 bo właśnie potrzebował takiego . tak że sorry ale stawiam flaszkę :beer: . miałem do pana po drodze z rawicza do wrocławia i go odwiedziłem na twoje niestety nieszczęście . mea culpa ....

Jakby ci jednak nie podpasił to się odezwij ;) A tymczasem szukamy dalej...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie ma sprawy ;-) , w razie czego dostaniesz zarejestrowane i zrobione dla siebie czyli bez druciarstwa i oszczędności . to naprawdę zadbany motocykl i kosmetycznie uszkodzony , natomiast ceny np nalepki f800st na owiewkę /160 pln/ czy znaczka na owiewkę /105 pln / mogą trochę załamac ;-) niektórych handlarzy .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×