Skocz do zawartości
gilby

motocykl na co dzień, ale enduro - czyli z cyklu, co kupić

Recommended Posts

Tytuł powinien być – co po DLu? :-D :-D :-D :-D :-D

Zrobię trochę konkurencji w dziale co kupić, może popchnę ten temat w końcu, bo wiosna idzie a ja nie mam moto.

Miałem DLa – doceniałem wygodę, bezobsługowość itd. Ale brakowało mi w nim trochę enduro. Pierwsza próba przejechania przez krawężnik skończyła się pogięciem płyty pod silnikiem. I jeżdżę raczej sam, bez towarzyszy – więc masa też trochę ograniczała.

Teraz chciałbym kupić coś bardziej terenowego. Ale nie mam doświadczenia z niczym innym jak DL. Jeździłem chwilę TTR250 i to było dziwne uczucie, ale podobało mi się.

Nad czym się zastanawiam – z jednej strony XT660Z/F800GS z drugiej WR250R/AJP PR5. A po środku KTM690, X-ch, husqa TE610.

Motocyklem jeżdżę do pracy cały sezon - 20km dziennie, w weekendy jakieś wypady różnymi drogami. Czasem asfalt, czasem przez las. W 2015 byłem też w Albanii i mam nadzieje, że 2016 też przyniesie jakąś podróż.

Na razie, wydaje mi się, że najlepiej celować w środek. Czyli KTM690, X-ch, husqa TE610 – bo i do pracy podjadę i w enduro się trochę pobawię i na wycieczkę skoczę.

Bardzo podobają mi się f800gs i xt660z – z tym że pierwszy trochę drogi. No i ciężar motocykla nie wiele się zmienia w stosunku do DLa – za to większe koło z przodu, większy prześwit i skok zawieszania.

Lekkie enduraki kuszą – ale poza zabawą w enduro wydają się mało praktyczne. Wolne, niewygodne. Jeśli wiedział bym, że to mnie wciągnie… Ale nie wiem tego. Jak nie, to zostanę na co dzień z małym bzykiem.

Budżet mam 15-20 tys, chyba że będzie na fakturę vat, wtedy może być nawet 25 tys czy trochę więcej.