matek320 2 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2016 Witam, Jestem świeżo upieczonym posiadaczem dakara. Moto stoi jeszcze w garażu ostatnio chciałem go przepalić i zauważyłem coś dziwnego. Po odblokowaniu kierownicy i odpaleniu motor gaśnie jak kierownicą skręcę w lewo. Nawet jak jest na zapłonie kontrolki gasną jak przekręcam kierownicę w lewo i słychać charakterystyczne kliknięcie w okolicach stacyjki. Jak by styki odłączało. Czy jest jakaś blokada dodatkowa? Prześledziłem tematy ale nic nie znalazłem. Proszę o radę. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2016 (edytowane) Coś robi zwarcie, albo się rozłącza. Szukaj po kabelkach, wtyczkach (w okolicy główki ramy), albo w stacyjce. Czujnik skrętu w lewo raczej nie wchodzi w grę, rzadko się psuje. Edytowane 28 Luty 2016 przez JacekJ 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2016 Też mi się wydaje, że będą to kabelki w okolicach główki ramy. Częsty przypadek. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
taurus 51 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2016 Miałem podobny problem, powodem był przerwany przewód zasilający stacyjke. Jak skręcasz w lewo wiązka się naciąga w okolicach główki ramy i wszystko gaśnie. Sprawdź tam, to może być przyczyną kłopotów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2016 ... Czujnik skrętu w lewo raczej nie wchodzi w grę, rzadko się psuje. :lol: :lol: :lol: Miszcz!!! 8 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
cykli 4 036 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2016 "wyluzuj" przewody (kable), a najlepiej sprawdź czy nie są przerwane. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Kropka 2 458 Zgłoś ten post Napisano 28 Luty 2016 Bo to jest motor Korwina, on nigdy nie skręca w lewo. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
matek320 2 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 (edytowane) Kable wydają się być w porządku. A przerywa w tym samym punkcie. Kierownica prosto jest ok, wystarczy minimalnie skręcić i słychać charakterystyczne styk ze stacyjki i odcina. Prześledzę jeszcze na spokojnie te kable. dzięki za podpowiedzi. Edytowane 29 Luty 2016 przez matek320 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 Nie ma innej możliwości niż przewody i złącza. Miejsce jest już zlokalizowane. Jeśli nie widać na pierwszy i drugi rzut oka, to trzeba sukcesywnie rozbierać i przyglądać się. Poruszaj delikatnie przewodami bez skręcania kierownicą i obserwuj. Na pewno ds się ten efekt wywołać na kilka sposobów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pawel 53 648 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 A nóżka się składa? Jak nie to bankowo sprzęt do żużla :lol: 3 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
matek320 2 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 Zauważyłem że odłącza tylko na zapłonie, jak zablokuję kierownicę to postojówka się świeci. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 814 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 A ten swoje ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 Ukryty czujnik złośliwości. Bo co innego. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
FALCON 5 929 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 A może blokada antyalkoholowa :) Wysłane z garażu Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 A może kolega odniesie się jakoś do tego co już napisane, albo poda jakąś choćby teoretyczną możliwość, inną niż szwankujące połączenie elektryczne w okolicy stacyjki? Bo inaczej, to obracamy się w kręgu magii, albo czegoś w stylu ukryta kamera, gdzie reżyser zza winkla wyłącza pilotem zapłon. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 814 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 No ale o co Ci Jacku chodzi? Motek się "odłącza" jak kierą skręcamy w lewo w okolicy blokady, a to oznacza postój. A po co podczas postoju silnik ma pracować? ;) Producent dał postojowy wyłącznik zapłonu, a wy wszystko chcecie naprawić / poprawić ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 Jasne. Mamy kilka opcji. Albo uczciwie zajrzeć do przewodów i połączeń, albo szukać zjawisk paranormalnych, albo użyć specjalnego środka, rozpryskując go obficie wokół zaczarowanej okolicy (najlepiej całego motka): 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 814 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 To może dla rozluźnienia sytuacji coś dla żartu trzeba napisać. Nie szukamy kabli, tylko jednego kabelka lub połączenia. Może nie być zniszczona izolacja, ale może uszkodzenie być wewnątrz izolacji lub w korpusie stacyjki. Takie uszkodzenie może być widoczne, ale wcale nie musi. Stawiamy odpalony motek na centralce, lub bocznej i powoli, metodycznie staramy się poruszać kabelkami, aż do wywołania efektu gaśnięcia. Potem zawężamy obszar, aż do przybliżenia się do uszkodzonego miejsca. Można też przemierzyć kable, ale jest ryzyko, że w danym położeniu będziemy mieli przejście elektryczne - co nas wprowadzi w błąd. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Marcin_Krk 2 166 Zgłoś ten post Napisano 29 Luty 2016 Miałem dokładnie taki sam objaw. Sprawdź dokładnie WSZYSTKIE przewody idące od stacyjki. U mnie jeden z nich przetarł się zwyczajnie. Co ciekawe, uszkodzeniu uległ przewód wewnątrz izolacji.. Samo zlokalizowanie tematu zajęło sporo czasu. Trzeba było rozbebeszyć wiązkę i poskładać na nowo (jeszcze raz dzięki Arthurr :) ) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
matek320 2 Zgłoś ten post Napisano 3 Marzec 2016 (edytowane) Usterkę namierzyliście co do cm. Faktycznie przerwany przewód w okolicy główki ramy, izolacja nie tknięta, przewód wyrobił się przy opasce plastikowej. Raz jeszcze dziękuję za radę :) Edytowane 3 Marzec 2016 przez matek320 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 3 Marzec 2016 A co innego, choćby w teorii mogłoby to być? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
matek320 2 Zgłoś ten post Napisano 3 Marzec 2016 Nie wiem, spanikowałem, dopiero go przyprowadziłem druga jazda a tu taki psikus :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
matek320 2 Zgłoś ten post Napisano 3 Marzec 2016 Powiedz lepiej w co ładnie 'ubrać' kable, żeby były oryginał :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 690 Zgłoś ten post Napisano 3 Marzec 2016 Ja tam wole wszystko rozebrane ;-) -i podczas awarii wsio jest na wierzchu. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 3 Marzec 2016 (edytowane) A co innego, choćby w teorii mogłoby to być? no jak to co? sam przecież pisałeś: ... Czujnik skrętu w lewo... :D Edytowane 3 Marzec 2016 przez red Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach