Skocz do zawartości
matek320

Po skręceniu w lewo odłącza kontrolki/zapłon

Recommended Posts

Witam,

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem dakara. Moto stoi jeszcze w garażu ostatnio chciałem go przepalić i zauważyłem coś dziwnego.

Po odblokowaniu kierownicy i odpaleniu motor gaśnie jak kierownicą skręcę w lewo. Nawet jak jest na zapłonie kontrolki gasną jak przekręcam kierownicę w lewo i słychać charakterystyczne kliknięcie w okolicach stacyjki. Jak by styki odłączało. Czy jest jakaś blokada dodatkowa?

Prześledziłem tematy ale nic nie znalazłem.

Proszę o radę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś robi zwarcie, albo się rozłącza. Szukaj po kabelkach, wtyczkach (w okolicy główki ramy), albo w stacyjce. Czujnik skrętu w lewo raczej nie wchodzi w grę, rzadko się psuje.

Edytowane przez JacekJ
  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Też mi się wydaje, że będą to kabelki w okolicach główki ramy. Częsty przypadek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem podobny problem, powodem był przerwany przewód zasilający stacyjke. Jak skręcasz w lewo wiązka się naciąga w okolicach główki ramy i wszystko gaśnie. Sprawdź tam, to może być przyczyną kłopotów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... Czujnik skrętu w lewo raczej nie wchodzi w grę, rzadko się psuje.

:lol: :lol: :lol:

Miszcz!!!

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

"wyluzuj" przewody (kable), a najlepiej sprawdź czy nie są przerwane.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bo to jest motor Korwina, on nigdy nie skręca w lewo.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kable wydają się być w porządku. A przerywa w tym samym punkcie. Kierownica prosto jest ok, wystarczy minimalnie skręcić i słychać charakterystyczne styk ze stacyjki i odcina. Prześledzę jeszcze na spokojnie te kable.

dzięki za podpowiedzi.

Edytowane przez matek320

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie ma innej możliwości niż przewody i złącza. Miejsce jest już zlokalizowane. Jeśli nie widać na pierwszy i drugi rzut oka, to trzeba sukcesywnie rozbierać i przyglądać się. Poruszaj delikatnie przewodami bez skręcania kierownicą i obserwuj. Na pewno ds się ten efekt wywołać na kilka sposobów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nóżka się składa?

Jak nie to bankowo sprzęt do żużla :lol:

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zauważyłem że odłącza tylko na zapłonie, jak zablokuję kierownicę to postojówka się świeci.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A może blokada antyalkoholowa :)

Wysłane z garażu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A może kolega odniesie się jakoś do tego co już napisane, albo poda jakąś choćby teoretyczną możliwość, inną niż szwankujące połączenie elektryczne w okolicy stacyjki? Bo inaczej, to obracamy się w kręgu magii, albo czegoś w stylu ukryta kamera, gdzie reżyser zza winkla wyłącza pilotem zapłon.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No ale o co Ci Jacku chodzi? Motek się "odłącza" jak kierą skręcamy w lewo w okolicy blokady, a to oznacza postój. A po co podczas postoju silnik ma pracować? ;) Producent dał postojowy wyłącznik zapłonu, a wy wszystko chcecie naprawić / poprawić ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jasne. Mamy kilka opcji. Albo uczciwie zajrzeć do przewodów i połączeń, albo szukać zjawisk paranormalnych, albo użyć specjalnego środka, rozpryskując go obficie wokół zaczarowanej okolicy (najlepiej całego motka):

31Xg9NnqOQL.jpg

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To może dla rozluźnienia sytuacji coś dla żartu trzeba napisać.

Nie szukamy kabli, tylko jednego kabelka lub połączenia. Może nie być zniszczona izolacja, ale może uszkodzenie być wewnątrz izolacji lub w korpusie stacyjki. Takie uszkodzenie może być widoczne, ale wcale nie musi.

Stawiamy odpalony motek na centralce, lub bocznej i powoli, metodycznie staramy się poruszać kabelkami, aż do wywołania efektu gaśnięcia. Potem zawężamy obszar, aż do przybliżenia się do uszkodzonego miejsca. Można też przemierzyć kable, ale jest ryzyko, że w danym położeniu będziemy mieli przejście elektryczne - co nas wprowadzi w błąd.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem dokładnie taki sam objaw.

Sprawdź dokładnie WSZYSTKIE przewody idące od stacyjki. U mnie jeden z nich przetarł się zwyczajnie. Co ciekawe, uszkodzeniu uległ przewód wewnątrz izolacji.. Samo zlokalizowanie tematu zajęło sporo czasu. Trzeba było rozbebeszyć wiązkę i poskładać na nowo (jeszcze raz dzięki Arthurr :) )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Usterkę namierzyliście co do cm. Faktycznie przerwany przewód w okolicy główki ramy, izolacja nie tknięta, przewód wyrobił się przy opasce plastikowej.

Raz jeszcze dziękuję za radę :)

post-4539-0-17446700-1457023424_thumb.jpg

Edytowane przez matek320
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tam wole wszystko rozebrane ;-) -i podczas awarii wsio jest na wierzchu.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co innego, choćby w teorii mogłoby to być?

no jak to co? sam przecież pisałeś:

... Czujnik skrętu w lewo...

:D

Edytowane przez red

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×