Skocz do zawartości
tomi_om1

bmw 1150gs problem z przednim hamulcem

Recommended Posts

Witam wszystkich , mam problem z moim motkiem ,a mianowice po zakonczeniu sezonu odstawilem do garazu po kilki miesiacach wyciagnolem z garazu pogoda dopisywala chcialem pohasac , lecz pojawil sie problem z przednim heblem , a mianowicie po wyjechaniu z garazu wciskam manetke ,a tu rog brak hamulca po kilku krotnym podpompowaniu hamulec dziala ,lecz gdy zwolnie manetke i wcisne kolejny raz jest mieki i nie hamuje . Myslalem ze jest zapowietrzony ,ale niestety nie rozebralem pompke hamulcowa wszytsko wyglada ok , stan uszczelniem jest wporzadku nie widac saldow zuzycia cyliderka , skrecilem wszytsko i zaczolem regulowac srubka przy manetce po wkreceniu haulece jest zablokowany po zrobieniu kilku obrotow wstecz zwalnia sie lecz pojawia sie problem jak na poczatku czylki kilka razy trzeba podpompowac zeby byl twardy , mam system ABS nie wiem czy to ma cos wspolnego z ta usterka czy poprostu pompka jest uszkodzona ,moze byc zatkany otwor w pompie (chociaz sprawdzalem przedmuchiwlame sprezonym powietrzem) jezeli ktos mial podobny problem prosze opomoc nie wiem czy jest sens wymieniac pomke skoro moze byc ok/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po zimie. Jeśli nie zapowietrzenie, to posprawdzaj wszystkie elementy ruchome: tłoczek w zacisku, prowadzenie klocków itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Objawy zapowietrzenia. To pierwsze należy wyeliminować. Zobacz, czy nie ma gdzieś wycieku, nawet delikatnego, przejrzyj po przewodach. Odpowietrz uczciwie hamulce i zobacz co będzie. To nie kosztuje, więc od tego zacznij. Podobne objawy może dawać padająca pompka. Sprawdź po odpowietrzeniu, czy jeśli napompujesz i zadziałają hamulce, to trzymając cały czas wciśniętą dźwignię, nie zaczną powoli odpuszczać. To by oznaczało zużyte/uszkodzone uszczelnienia wewnętrzne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odpowietrzyć, odpowietrzyć ... Pewnie, że odpowietrzyć, ale wiecie jaki tam jest ABS? Bo jak "elektryczny" to już nie jest tak łatwo, a tego nie wiemy. Ogólnie niewiele wiemy, oprócz tego, że 1150 ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jaki by nie był, pierwsze to chyba solidne odpowietrzanie i sprawdzenie, czy nie nieszczelności, którymi wycieka płyn, a wchodzi powietrze. Procedurę trzeba zastsować zgodną z danym układem hamulcowym. Informacje pewnie da się znaleźć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:lol:

Oczywiście Jacku. Tak pięknie to napisałeś, że nie tylko nie można się z Tobą nie zgodzić, ale trzeba przyznać Ci rację.

Przypomniałeś mi czasy szkolne. Na pytanie: jaki luz zaworowy ma być w ... ? - odpowiadało się: zgodnie z instrukcją :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie było pytania jak coś zrobić, tylko gdzie szukać przyczyny. Z hydrauliką siłowæ mam na codzień do czynienia od kilkunastu lat, windy, HDS-y, wysprzęgniki. Podpowiadam, co moim zdaniem sprawdzić przed pakowaniem się w koszty. A jak w danym przypadku, to inna sprawa.

A co Jarku zaproponowałeś?

Edytowane przez JacekJ

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co Jarku zaproponowałeś?

Jak zwykle. Proponuje przekazanie "przodem" więcej danych - inaczej nie potrafię ;)

Choć jedno mogę ... można sprawdzić czy zacisk jest "przesuwny" - zablokowanie jednej strony może powodować podobny efekt. Podobny efekt może wywołać "tętniak" na starym czy mechanicznie czy chemicznie uszkodzonym przewodzie hamulcowym - choć jak pisałeś: objaw jest najbliższy zapowietrzeniu. Zadowolony? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

sprawa wyglada tak ,ze odpowietrzalismy kilka krotnie i dawalismy plyn od dolu przez strzykawke nie pomoglo, ale jak podpompuje klamka i trzymajac cisnienie jest , po zwolnienu iponownym wcisnieciu lipa . Na pompie od od ABSu tez jest odpowietrznik tez probowalem tam odpowietrzac i lipa , co do uszczelnien byly w stanie idealnym , ciezko dokupic do tego zestaw naprawczy tylko na BMW store caly tloczek koszt ok 250 zl. Sprobuje dzis w pompce przeczyscic ten malutki otworek z tego co mi sie wydaje to przez niego ma sie odstawac plyn ,azeby pompka mogla zrobic cisnienie moze byc przytkany i plyn sie wolniej przedostaje , tak mi sie wydaje , co do zaciskow sprawdzilem wszystkie chodza bez zarzutow cofia sie na prowadnicach tez jest ok przeczyscilem na pewnosci drobnym papierem sciernym , sprawdzalem tez czy nie wycieka plyn na wcisnienitym hamulcu jak jest wysokie cisnienie i nic zero wycieku Zastanawia sie mnie czy ma do tego cos modulator ABS-u lub serwa, ale objawy wskazuja na pompke badz silnie zapowietrzony układ.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Uszczelnienia czasem wyglądają bardzo dobrze, ale mogą być zużyte. Zbyt sztywna guma, wytarte brzegi, pozornie gładkie, ale nie spełniające swojej funkcji itd. Dopiero porównując z nowymi widać, że to zupełnie inny element się zrobił z czasem. Zaworki zwrotne też odgrywają swoją rolę. Nie wiem, co oznacza, że czyściliście sprężonym powietrzem. To nie jest dobra metoda, łatwo coś uszkodzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wyjolem cala pompke rozebralem i przedmuchalem pojemniczek z plynem i czesc robocza , sprobuje gdzies dorwac uszczelnienia moze podejda z jakiegos auta , dziwi mnie tylko to ze po odstawieniu motka przed zima wszytsko bylo ok , po ok 3-4 miesiacach stalo sie tak wlasnie , jezdzilem troche po rzece i wszedzie bylo duzo drobnego piasku ogromna ilosc , az nie moglem wyjac siedzenia bo w zamek sie dostal piach moze gdzies uszkodzil zacisk , ale sprawdzalem dokladnie i wyglada bez zarzutow , lece działąc wieczorem dam znac , czy udalo sie cos zaradzic pozdr.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na YouTube jest film na którym jest pokazana procedura odpowietrzania boxera z Abs. Jest duża szansa na uszkodzenie pompy jeżeli nie zrobisz tego w odpowiedniej kolejności. O koszcie nowej pompy wspominał nie będę to pewnie stanowi połowę lib więcej wartości twojego motocykla.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na YouTube jest film na którym jest pokazana procedura odpowietrzania boxera z Abs. Jest duża szansa na uszkodzenie pompy jeżeli nie zrobisz tego w odpowiedniej kolejności. O koszcie nowej pompy wspominał nie będę to pewnie stanowi połowę lib więcej wartości twojego motocykla.

W zależności od rocznika ... - by były 2 rodzaje ABS'u - dalej nie wiemy z jakim mamy do czynienia. Nawet rocznika motka nie mamy ;)

Choć z opisu można pośrednio wywnioskować, że w tym wypadku mamy do czynienia ze "zwykłym" ABS'em - to nie wiem dlaczego autor wątku czyni z tego tajemnicę - rocznik, VIN, zdjęcie, informacja by się przydała ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak czy inaczej nie jest to prosta sprawa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak czy inaczej nie jest to prosta sprawa.

W przypadku "elektrycznego" sprawa komplikuje się mocno. Nawet przypadkowe działanie w dobrej wierze może dużo napsuć, ale może to nie ten przypadek.

W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na poprawne odpowietrzenie ( niezależnie lub zależnie od systemu ;) ), prawidłowość pracy tłoczków i "ruchomości" zacisku w stosunku do tarczy oraz czy podczas pompowania w którymś miejscu nie puchną przewody.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wczoraj probowalem odpowietrzac tak jak na filmiku ,ale nic z tego co do przewodow to sprawdzalem nie widac oznac ,azeby gdzie pochnął , zamowie nowy zestaw naprawczy popki gumka jest bardzo miekka z tego co swteirdzil mechanik , a co do rocznika to jest 2001 rok http://allegro.pl/bmw-r-850-1100-1150-pompa-abs-f-vat-i6049709750.html tak wyglada moja pompa ABS , myslalem nad uzywana pompka ,ale nie wiem czy jest sens sie w to pchac mozna wpasc z deszczu pod rynne , na tym nie ma co oszczedzac wkoncu to hamulce , pytalem w sklepie nie maja takich zestawow tylko orginal w BMW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wczoraj probowalem odpowietrzac tak jak na filmiku ,ale nic z tego ....

Coś tutaj grubo nie pasuje. W linku ogłoszenia i na filmiku to zupełnie dwa różne systemy. Jak odpowietrzałeś pompę z linku tak jak pokazano na filmiku? :shock:

Na filmiku jest bardziej takie coś ;) http://www.zymekmoto...egro/bmw/35.jpg

a Ty mówisz, że masz takie coś: http://img10.allegro...97/6049709750_1

O ile to co pokazałeś jako "twoje" jest zbieżne z rocznikiem motocykla to już odpowietrzanie nie jest ani, ani trochę porównywalne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

moze zle powiedzialem odpowietrrzalem pompe ABS tymi odpowietrznikami z mechanikiem , ale z tego co twierdzi mechanik to nie jest zapowietrzenie tylko cos innego bo naprawde odpowietrzalismy kilka razy powietrze nie wychodzi nic ,a nic wiec pozostaje szukac czego innego ,.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myslalem na tym zapowietrzeniem , jezeli uklad jest szczelny nie ma wyciekow wiec dlaczego mialby sie zapowietrzyc?? Jestem w stanie szybciej uwierzyc , ze material (gumka) stracila swoej wlasciwosci i poprostu nie robi takiego ciesnienia jak powinna , mam do czynienia z samochodami ciezarowymi i czesto tak bywalo jak kiedys postawilem samochod na dwa miesiace to pozniej nie moglem przelaczyc na gorna skrzynie i trzeba bylo rozebrac caly mechanizm ktory tym steruje przeczyscic nasmarowac i zaczelo dzialac , wiec mysle ze najszybciej to jest zuzycie materialu , odpowietezalem nie raz silownik sprzegla w ciezarowce strzykawa dalismy plyn od dolu i po ptakach cyka , tu probowalem tez tak i nic z tego , jak nie pomoze wymiane tloczka w popce to pomine abs i dam jakis przewod inny na krotko i wtedy bedzie wiadomo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Moim zdaniem zaczynasz iść w dobrym kierunku. Najpierw rzeczy najbardziej prawdopodobne i bezkosztowe, potem te mniej prawdopodobne, ale stosunkowo tanie. Na końcu droższe i najmniej prawdopodobne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam , z hamulcem dalej problem , wymienilem tłoczek pomki na nowy i dalej to samo ominolem ABS dalej to samo ominolem jeden przewod ten najdluzszy i podlaczylem jeden tylko zacisk (lewy ) i dalej to samo . Odpowietrzalismy wszystko po kilka razy i nic , no raczej zapowietrzone nei jest ABS raczej tez nie , wiec co to moze byc ?? Sprobuje jeszcze jutro dac przewod z F650 od pomki bezposrednio do zacisku wyeliminuje pozostale przewody , zobaczymy wtedy .

Edytowane przez tomi_om1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co może być z zaciskiem? Chyba, żeby zaciągał powietrze przy cofaniu się płynu. Raczej rzadki przypadek, chociaż w siłowniczku sprzęgła w ciężarówce zdarzyło mi się. A może jakaś wada w pompce ze zbiorniczkiem płynu? Pęknięcie wewnątrz, albo co? Nietypowe trochę to wszystko jakoś, ale i tak bywa.

Pompkę po wymianie odpowietrzyliście porządnie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×