SoD

Co przy 50 000 km?

21 postów w tym temacie

Co warto zrobić w F650GS Dakarze przy 50 000 km przebiegu? Odpukać nigdy nie miałem z nim problemów, ale może warto się zabezpieczyć i coś tam zrobić?

Nigdy nie grzebałem się w silniku... może warto zajrzeć?

Z góry dziękuje i proszę nie offtopować. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja bym sprawdził:

zawory

sprzęgło rozrusznika - jeżeli nie hałasuje to nie ruszaj

pompę wody

Rozumiem, że płyny hamulcowe, oleje itd. msz ogarnięte

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kup szwajcara. Bez niego nic nie rozkręcisz. Sorry, nie mogłem się powstrzymać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

@Falcon:

Olej, filtr, lagi, klocki, płyny i inne pierdoły robione na bieżąco.

Sprzęgło nie hałasuję, a zawory i pompę zerknę.

Dzięki wielkie, jeżeli ktoś jeszcze na coś wpadnie dajcie znać. :-)

@Moto Troter:

Mam ich około 70. Powinno wystarczyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powoli może zacząć być sły hać napinacz rozrządu, ale to nic pilnego. Po prostu odgłos silnika będzie z każdym tysiącem km głośniejszy, mniej równy, a jeśli posłuchasz innego, to Ci się przykro zrobi. Ja tak miałem w swoim, wymiana odmieniła motocykl.

Pompę wody należy sprawdzić pod kątem stanu kół napędzających i wałka, wyżłobień od uszczelniaczy na nim. 50.000, jeśli faktyczne, to niewiele na te silniki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Łożyska wahacza i kiwaczki, gumowe tłumiki drgań, łożyska kół i zabieraka, filtr paliwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Łożyska (i kół i wahacza) powinno sprawdzać się w miarę regularnie, a filtr paliwa trudno zweryfikować raczej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak nigdy nie zaglądane to czas najwyższy o ile jest jeszcze co zbierać. Filtr paliwa w sensie, że nadszedł "teoretyczny czas podwyższonego ryzyka"

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

https://www.boxer-pa...cs,369,207.html

To taka cena tego cudeńka?

Mam nalatane 47k, postawię go na zimę do warsztatu (nalatam przez sezon jakieś 5k) i wtedy zrobię zawory, filtr paliwa i inne pierdoły.

Edytowane przez SoD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak to wygląda. A przy sprzedaży motka, jeśli powiesz, że wymieniony, to i tka każdy wzrusza ramionami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może ktoś jeszcze coś wymyślił?

Zimą chce zrobić porządny remont, żeby dalej przez kilka lat bezawaryjnie cieszyć się Dakarem. Aktualnie 52k przebiegu, do końca sezonu pewnie skoczy do 55k.

- regulacja zaworów

- filtr paliwa

- filtr powietrza

- olej + filtr oleju

- płyn chłodnica

- płyn hamulcowy

- świeczki

- łożyska kół i wahacza, kiwaczki, zabieraka

- gumowe tłumiki drgań

- żarówka? ;)

- klocki przód mam nowe, tył wymieniam

- lagi robione dwa lata temu

- sprawdzić pompę wody

Coś jeszcze przychodzi Wam do głowy? Jak z linką sprzęgła i gazu? Nigdy nie wymieniane.

Edytowane przez SoD

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprzeday :-))

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy tym przebiegu linki bym wymienił, zależnie od tego jak jeździsz rzuciłbym okiem na stan sprzęgła

Edytowane przez ARG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

U mnie przy 63k km, podczas regulacji zaworów zalecono wymianę łańcucha rozrządu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja pitole... Każecie mu pół motocykla wymienić. A moje zdanie jest takie że jak nic się nie dzieje to lepiej nie ruszać. Zrobiłbym podstawowy serwis i tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli jeździ wokół komina, to może tak być. Jeśli planuje dalszy wypad, to czasem lepiej prewencyjnie coś sprawdzić/wymienić. 50.000 to nie jest dużo na taki motek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W sumie to nie wiem, ale na tu forum czytałem parę razy że tylko do 30.000 przebiegu motory są dobre.... więc ja bym cofnął licznik np na 20.000 i miał problem z głowy :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

wystarczy zrobić trochę więcej km i na liczniku ponownie będziesz miał 20 tysi :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz