Skocz do zawartości

Recommended Posts

Podczas ostatniego przestawiania moto, chciałem go odpalić ale akumulator skapitulował, więc jaka ładowarkę wybrać. Zainwestować czy pójść po taniości - macie jakieś doświadczenia i uwagi?

CTEK XS 7000 ŁADOWARKA PROCESOROWA - 330pln http://allegro.pl/ctek-xs-7000-ladowark ... 36892.html

Ładowarka automatyczna H-TRONIC 600 mA -80plm http://motoallegro.pl/ladowarka-automat ... 47118.html

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Po części możesz tego nie wiedizeć, bo pod innym tytułem takie wywody sie pokazały :? , jakbys sledził na bieżąco forum napewno nie umknęłoby to Twojej uwadze ;) , ale tam powinno byc wszystko co Ciebie zainteresuje. :)

viewtopic.php?f=20&t=965

P.S. Adminy... :oops: ponawiam propozycje wydzielenia tematu ładowarek z tematu Gniazdo zaplaniczki. :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Popieram bo bałagan się robi. ;)

Sam brałem w tym udział :twisted: :oops:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam ładowarkę CTEK 3600. Jest w porządku. Dodatkowo oprócz zwykłych "krokodylków" dodatkowa końcówkę którą można wyciągnąć na zewnątrz żeby za każdym razem nie pruć owiewek. Ta ładowarką do której podałeś link to można ładować aku 220 Ah. Czy masz traktor ze takiej ładowarki potrzebujesz? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fakt, temat był ugryziony... tylko pod inną nazwą.

Nie mniej jasnej odpowiedzi nie ma - inwestować czy nie, dobre to czy lepiej kupić po taniości i za resztę iść na piwko ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak Ci nie jest potrzebny prostownik do samochody, to kup tą mniejszą. Albo inaczej weź tą ładowarkę na którą dostaniesz dłuższą gwarancję ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wg mnie jeżeli nie masz paru motocykli i paru samochodów lub traktorów :) do ładowania to raczej nie potrzebna jest ładowarka za 330 PLN. Do zwykłego kwasiaka nie trzeba żadnych cudów, wystarczy najprostsze urządzenie dające odpowiedni prąd ładowania. Jeżeli w perspektywie masz zakup żelowego aku to wybrałbym model pomiędzy tymi jakiejś sprawdzonej firmy. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już o tym pisałem w innym wątku, ale powtórzę się bo warto. Jutro w niektórych sklepach Lidl taka ładowarka w cenie 30zł :!:

Słowem - iść na piwko ;)

I zostanie więcej na piwko :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzisiaj dotarła do mnie procesorowa ładowarka impulsowa Boscha C3 ;)

http://allegro.pl/prostownik-ladowarka- ... 22554.html

Właśnie się rozprawicza, podładowuje aku w aucie, sprzęcik wygląda bardzo dobrze, solidnie, kable w miarę grube, gwarancja 2 lata! :shock: , ma szeroki zakres opcji pracy według producenta, podobno i do auta i do motocykla aku 6V i 12V kwasowe, żelowe i AGM (cokolwiek to znaczy) :)

Mam nadzieję, że będzie tym, co o niej napisano. :mrgreen:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pytanie formalne Brodaty... :oops:

Czy jeśli ładowarka zaczyna ładować akumulator motocyklowy i po ok. 5 min. podaje (świeci sie odpowiednia dioda), że aku jest w pełni naładowane, to oznacza że aku jest do wyrzucenia? (chodzi mi o aku w motongu, który spodziewam się że może być już skończony), sprawdzałem w aucie, co prawda jak mówiłeś, dłużej trwało doładowanie większego aku, ale doładowała pięknie. ;)

P.S. Wykonałem taki sam test na starym aku od samochodu (wymieniłem go na nowy na początku zimy i od tamtej pory stoi w garażu) i sytuacja jest taka sama, zaczyna ładować i po kilku minutach podaje, że aku jest naładowane. ;) Czy to noma? :oops:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeśli akumulator nie był całkowicie rozładowany to mógł się doładować w 5 minut. Też mam ładowarkę mikroprocesorową i ładuje prądem większym niż 1/10 pojemności, więc idzie dość szybko. Najlepiej jakbyś sprawdził multimetrem jakie ma napięcie po naładowaniu (nie bezpośrednio tylko np.po paru minutach po odłączeniu). Jak aku jest jest sprawny to powinno być ponad 12,6 V. Możesz jeszcze podłączyć do niego jakąś żarówkę 20-50W po powiedzmy 5 minutach sprawdzić o ile spadło napięcie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może też być bardzo zasiarczony,trzeba by było żeby trochę pokipiał ale automat do tego nie dopuści,zwykłym prostownikiem z godzinkę żeby pokipiał to się na trochę odsiarczy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Panowie. Odsiarczanie to dość długi proces i w warunkach domowych ;) .

Aku najlepiej sprawdzić przyrządem do tego przeznaczonym (nap opornicą itp.)

Nawet akumulator z małą pojemnością może w miarę normalnie funkcjonować gdy będzie ciepło,tylko czy chcemy kiedyś się zdziwić :shock: jak będziemy się spieszyć.

Dakarowy Niestety na odległość nie da się powiedzieć że twoje aku jest do bani, ale zacznij :cry: .

Poza tym nowa część w motku i motek szczęśliwy. :drinkbeer:

A po za tym KTO PYTA NIE BŁĄDZI :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

to ja mam pytanie z tych mądrzejszych :D

czy przy standardowym akumulatorze motocyklowym, tak jak w aucie powinienem kapsle zdejmować ??

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A co to za standardowy aku. w motorze ,taki jak w autku ? :D

Tak na poważnie. Korki odkręca się aby gazy które powstają przy ładowaniu mogły swobodnie odparować.I UWAGA przy tym NIE POPRAWIAĆ PRZEWODÓW gdy prostownik jest włączony . grozi wybuchem!!! :shock: :evil:

Sam załatwiłem ze dwa aku. :D O PAPIEROSKACH CHYBA NIE MUSZĘ WSPOMINAĆ :twisted: )

Spotyka się dość często akumulatory bez możliwości odkręcenia korków i wtedy pozostaje tylko pilnować aby nie przeładować akumulatora. Pamiętać trzeba również o wielkości prądu jakim ładujemy (najlepiej 1/10 pojemności )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie koniecznie trzeba odkręcać, ponieważ większość nowszych akumulatorów nawet te z koreczkami mają odpowietrzniki odpowiedzialne za odprowadzanie gazów. Taki odpowietrznik jest w kształcie fajki, jeżeli takiego nie ma to lepiej koreczki odkręcić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Pamiętać trzeba również o wielkości prądu jakim ładujemy (najlepiej 1/10 pojemności )

Jak mam w autku akumulator 66Ah to lepiej ładować go prądem 5A czy 2A(dłużej np.całą noc)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

2A to może ci nocy braknąć jak jest rozładowany, 5A spokojnie bez stresu możesz ładować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

muszę kupić jakąś ładowarkę tylko jedno pytanie mi się nasuwa, skoro mam aku yuasa, w ktorym prąd ładowania wynosi 1,2A, to czy mogę ładować go prądem wyższym i w niczym mu to nie zaszkodzi? nie chce mi się wydawać setek złotych na ładowarkę, bo to sprzęt kilkukrotnego użytku, więc ma być tanio i dobrze. pytanie tylko czy mogę ładować taki akumulator ładowarką o szczytowym prądzie 4A (prąd skuteczny 2,8A) bez żadnych uszczerbków dla aku?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Lidl albo Oxford za ok. 80 PLN. Bedziesz szczesliwy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

muszę kupić jakąś ładowarkę tylko jedno pytanie mi się nasuwa, skoro mam aku yuasa, w ktorym prąd ładowania wynosi 1,2A, to czy mogę ładować go prądem wyższym i w niczym mu to nie zaszkodzi? nie chce mi się wydawać setek złotych na ładowarkę, bo to sprzęt kilkukrotnego użytku, więc ma być tanio i dobrze. pytanie tylko czy mogę ładować taki akumulator ładowarką o szczytowym prądzie 4A (prąd skuteczny 2,8A) bez żadnych uszczerbków dla aku?

Każda samoczynna - zabierze sobie tyle ile potrzebuje - nawet jak będzie 12A czy jeszcze większa - tylko poco ładować kasę w duży amperaż, a potem w prąd ( będą większe transformatory - ciężka i nieporęczna ) Jeżeli nie jest to ładowarka impulsowa to 4-6A wydaje się być rozwiązaniem uniwersalnym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja polecam Bosch C3. Nie jest tania ale mało awaryjna i bezobsługowa.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×