Skocz do zawartości
Karolkm

Padające świece, problem z obrotami.

Recommended Posts

Cześć, chciałem poprosić o poradę w sprawie padających świec. Silnik odpala bez problemu, ssanie działa, dobrze się wkręca. Jadę w trasę, wszystko ok, zbiera się, nie przerywa. Stanę na światłach i od razu czuję że silnik nierówno pracuje, po chwili gaśnie. Dla bezpieczeństwa podniosłem wolne obroty ale czasami zgaśnie nawet z 2000. Wyjmuję świecę, jest cała okopcona, brak iskry. Zakładam nową, odpalam, znowu pojeżdżę, historia się powtarza. Dzieje się to nawet po 10km. Założyłem na próbę inną cewkę, zrobiłem 50km iskry nie zgubił (na czyszczonej świecy) ale ciągle świeca jest okopcona i silnik nierówno pracuje jak na moje ucho, a brzmi to tak:

Iglica była w najwyższym położeniu, obniżałem ją aż doszedłem do samego dołu, śrubki składu mieszanki wykręcałem po 2, 2.5, 3 obroty i nie ma zbytniej różnicy. Sam zastanawiam się nad możliwością uszkodzenia cewki w iskrowniku, w tym modelu jest osobna cewka, odpalimy nawet bez aku. Ewentualnie może przerobić zasilanie na prąd stały z akumulatora, a może jednak to wina gaźnika ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wszystkie znaki na ziemi wskazują na zbyt bogatą mieszankę, ale zastrzegam: opis nie jest za bogaty,a nawet ubogi ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czyt ktoś potrafi tak "na ucho" wysłuchać coś z pracy silnika ? Oglądałem ten sam rocznik na youtube

i jak na moje ucho silnik pracuje znacznie równiej, u mnie słyszę jakby przerwy w zapłonie. Po wymianie cewki pod zbiornikiem faktycznie świeca nie gubi iskry ale na wolnych cały czas chodzi źle, moim zdaniem bardzo źle. I jeszcze jedno, ostatnia świeca która mi padła nie dawała wcale iskry, była czarna osmolona, nie czyściłem jej. Wpadłem na pomysł żeby sprawdzić ją w komarze, iskra taka, że konia by zabiła :shock:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A może zasilanie cewki pada. Gdzieś kabel przegięty, załamany...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A czyt ktoś potrafi tak "na ucho" wysłuchać coś z pracy silnika ? Oglądałem ten sam rocznik na youtube

i jak na moje ucho silnik pracuje znacznie równiej, u mnie słyszę jakby przerwy w zapłonie. Po wymianie cewki pod zbiornikiem faktycznie świeca nie gubi iskry ale na wolnych cały czas chodzi źle, moim zdaniem bardzo źle. I jeszcze jedno, ostatnia świeca która mi padła nie dawała wcale iskry, była czarna osmolona, nie czyściłem jej. Wpadłem na pomysł żeby sprawdzić ją w komarze, iskra taka, że konia by zabiła :shock:

Wyreguluj gaźnik. Ewidentnie coś z nim nie tak. Czy motor podczas jazdy strzela czasami w tłumik? Np podczas puszczenia manetki gazu?

a jeszcze tak wpadłem na genialny pomysł. Wymień pod siedzeniem bezpiecznik 7,5 A na nowy. Ja tak miałem niedawno, że od wibracji pękł w środku i motor raz miał iskrę, raz nie miał.

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podejrzewam właśnie cewki w iskrowniku, podają zbyt niskie napięcie i przez to iskra jest słaba, na tyle, że gubi zapłony na niskich obrotach. Mam taki stator https://www.totalparts.nl/picture/boonstra/000000121073-1.jpg czyli oddzielny układ, te zaizolowane cewki ładują moduł, są one niezależnie podpięte, nie ma na nie wpływu ani regulator napięcia ani bezpieczniki itd. Jedyne co może zakłócić ich pracę to wyłączniki zapłonu, tzn na manetce i kluczyk. Ale jeśli nawet jest jakieś przebicie to powinno objawiać się w każdym zakresie obrotów. Z tego co widziałem nowsze modele mają zapłon DC, czyli moduł ładowany jest prądem stałym z akumulatora, niewątpliwie takie rozwiązanie jest lepsze, iskra jest mocna w każdym zakresie obrotów. Da się przerobić zasilanie DC na AC stosując transformator pomiędzy modułem a akumulatorem. Chyba się z tym pobawię, tych cewek w statorze nie mam zbytnio jak sprawdzić bo potrzeba do tego pracującego silnika, chyba że jest na to jakiś sposób ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podejrzewam właśnie cewki w iskrowniku, podają zbyt niskie napięcie i przez to iskra jest słaba, na tyle, że gubi zapłony na niskich obrotach. Mam taki stator https://www.totalpar...000121073-1.jpg czyli oddzielny układ, te zaizolowane cewki ładują moduł, są one niezależnie podpięte, nie ma na nie wpływu ani regulator napięcia ani bezpieczniki itd. Jedyne co może zakłócić ich pracę to wyłączniki zapłonu, tzn na manetce i kluczyk. Ale jeśli nawet jest jakieś przebicie to powinno objawiać się w każdym zakresie obrotów. Z tego co widziałem nowsze modele mają zapłon DC, czyli moduł ładowany jest prądem stałym z akumulatora, niewątpliwie takie rozwiązanie jest lepsze, iskra jest mocna w każdym zakresie obrotów. Da się przerobić zasilanie DC na AC stosując transformator pomiędzy modułem a akumulatorem. Chyba się z tym pobawię, tych cewek w statorze nie mam zbytnio jak sprawdzić bo potrzeba do tego pracującego silnika, chyba że jest na to jakiś sposób ?

Jak masz moduł AC to daj sobie spokój. Ja bym zrobił to tak.

Kupujesz moduł od wersji stało napięciowej to ta z jedną wtyczką. Przerabiasz trochę instalację i tyle. Masz moduł który rzadko się psuje. Mniej zachodu niż bawić się w przetwornicę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Sprawdzałeś stan gaźnika - poziom paliwa? stan zaworu iglicowgo, oringów itd ?Pzdr

Wszystkie znaki na ziemi wskazują na zbyt bogatą mieszankę, ale zastrzegam: opis nie jest za bogaty,a nawet ubogi ;)

Na początek zostaw te cewki.

Powyżej masz prawdopodobne rozwiązanie problemu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest tylko jedno pytanie, czy cewki dadzą radę zasilić całą instalację ? Jakby nie patrzeć odpada dwie cewki z całego iskrownika. To tak jakby odłączyć dwie sztuki w nowszej wersji.

Jako ciekawostkę dodam jeszcze filmik z czasu kiedy kupiłem motocykl. był uszkodzony, gasł po dodaniu gazu ale na wolnych chodzi całkiem ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest tylko jedno pytanie, czy cewki dadzą radę zasilić całą instalację ? Jakby nie patrzeć odpada dwie cewki z całego iskrownika. To tak jakby odłączyć dwie sztuki w nowszej wersji.

Jako ciekawostkę dodam jeszcze filmik z czasu kiedy kupiłem motocykl. był uszkodzony, gasł po dodaniu gazu ale na wolnych chodzi całkiem ok.

Moja propozycja. Wyjmij najpierw gaźniki sprawdź czy z nimi wszystko ok. Wyczyść dysze. Sprawdź oringi i stan paliwa. (przede wszystkim oringi pod dyszami powietrza) Jak to nie pomoże, wtedy możesz szukać dalej.

Druga rzecz przerwa na świecy maks 0,6 mm w związku z tym, że masz moduł ac.

Wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne żeby były uszkodzone cewki. Jak już naprawdę będziesz chciał się bawić to poszukaj na forum gdzieś opisywałem jak podłączyć pegaso pod chiński moduł zapłonowy.

Edytowane przez alien19999

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, dysze powietrza czyli te dwie którymi się kręci ? Szukałem coś na temat regulacji i opisu tych gaźników ale za wiele nie znalazłem. Ale cały czas męczy mnie pytanie dlaczego świeca który straciła iskrę po sprawdzeniu w komarze ma ją aż za dobrą.

Edytowane przez Karolkm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, dysze powietrza czyli te dwie którymi się kręci ? Szukałem coś na temat regulacji i opisu tych gaźników ale za wiele nie znalazłem. Ale cały czas męczy mnie pytanie dlaczego świeca który straciła iskrę po sprawdzeniu w komarze ma ją aż za dobrą.

może kabel wysokiego masz uszkodzony albo fajkę do świecy. Zależy jak obrócisz raz działa raz nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To też już sprawdzałem, podłączyłem nawet kabel bez fajki i żadnej zmiany. Ogólnie jeździć się da jak na razie, tylko obroty mam na 2000 ustawione żeby mi nie gasł ale mimo wszystko nie jest tak jak być powinno i to mi nie daje spokoju.

Edytowane przez Karolkm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To też już sprawdzałem, podłączyłem nawet kabel bez fajki i żadnej zmiany. Ogólnie jeździć się da jak na razie, tylko obroty mam na 2000 ustawione żeby mi nie gasł ale mimo wszystko nie jest tak jak być powinno i to mi nie daje spokoju.

Miałem podobne objawy u mnie. Zregenerowałem oba gaźniki i jest git :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Występują tu dwie usterki:

1. Związana z układem paliwowym - nierówna praca, gaśnięcie.

Pisałeś wcześniej że masz opuszczoną iglicę do końca, podnieś ją do właściwej pozycji. Może być też gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym i dobieranie "fałszywego" powietrza, co powoduje falowanie obrotów i nierówną pracę silnika.

2. Związana z układem elektrycznym - gaśnięcie po rozgrzaniu silnika.

Jak wiadomo elektronika podatna jest na wysoką temperaturę. Ja miałem tak przy samochodzie że mogłem nim jechać jak wystygł, a padnięty okazał się regulator napięcia. Świece co chwila ot tak nie padają, no chyba że zrobi się mostek i nie ma iskry, lub jest uszkodzona i ma przebicie, wtedy iskra może być lub nie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W wolnej chwili jeszcze raz to wszystko na spokojnie posprawdzam i dam znać co udało mi się wytropić. Iglicę opuszczałem ze względu na okopconą świecę, na wolnych obrotach nie było różnicy w jej ustawieniu, tak samo jak nie ma różnicy w kręceniu dyszami między 2 a 3 obroty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W wolnej chwili jeszcze raz to wszystko na spokojnie posprawdzam i dam znać co udało mi się wytropić. Iglicę opuszczałem ze względu na okopconą świecę, na wolnych obrotach nie było różnicy w jej ustawieniu, tak samo jak nie ma różnicy w kręceniu dyszami między 2 a 3 obroty.

Tu jest odpowiedź

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×