Skocz do zawartości
Seb

Husqvarna - co to warte?

Recommended Posts

Siema

Temat bardziej informacyjny niż przydatny na już, ale siedzę sobie dziś i "kupuję" wirtualnie na serwisach aukcyjnych lekkie enduro, ale z homologacją drogową, światła itp. Ceny kształtują sie ciekawie, najdroższy jest Kat, potem Honda i Yama, potem Huska. Dlaczego? Moda? Dostęp i trudność serwisu? Mina? Wiem że ktoś miął Huskę u nas, ale nie mogę sobie przypomnieć kto. Jeśli znajdziecie chwilkę i zechcecie sie podzielić opiniami z pierwszej ręki, to będę wdzięczny, a być może kiedyś to się komuś przyda.

Pozdrawiam

Seb

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przed zakupem AJP robiłem mocne rozpoznanie, bo chciałem kupić husqe.

Dobrą opinią, bezawaryjnością cieszą się modele na wtrysku, czyli chyba od 2009 roku.

W husce się ciągle coś zmieniało, była przejmowana i sprzedawana kilka razy. Co może mieć konsekwencje w dostępności części.

Jak przejrzysz sobie olx, to prawie wszystkie nie mają kierunkowskazów, lusterek, i innych pierdół potrzebnych do rejestracji. Fajnie jest jak maja przełączniki i kable, ale to też rzadkość. Więc, żeby zarejestrować, oprócz papierów, musisz rzeźbić z całą instalacją, bo nie zrobisz inaczej przeglądu.

Lekkie moto, do polatania, to TE250, TE310. Mają fajną moc, i są leciutkie. Potem są TE450 i TE510 - to już są potwory - bardzo mocne i lekkie enduraki.

Kolejny model to TE610 - to już jest dual sport. W USA zdobył wielką popularność. Odpowiednik mniej więcej x challenga.

TE250, 310, 450 i 510 mają interwały serwisowe w motogodzinach. Co 16h olej, co 32h zawory.

TE610 ma przeglądy co 5000km. Tu Peterka jest specjalistą, bo ma TE610 :)

Po przejęciu przez BMW, pojawił się model TE449 - to ten sam silnik co w bmw g450 i później w ccm'ie.

Pojawiła się też husqa terra z silnikiem od BMW trochę podkręconym do 58KM. Taki turystyk, coś jak x country.

Teraz husqa to KTM.

Jeśli się nad nimi zastanawiasz, to patrz tylko na te nowsze, w czerwonym malowaniu. Chyba są takie od 2006. Albo jeszcze lepiej na te na wtrysku - od 2009 roku.

To wszystko piszę z pamięci, więc nie gwarantuję 100% zgodności danych, ale wydaje mi się, że niczego nie pomieszałem. Tak jak pisałem - wgryzałem się w temat, bo byłem zainteresowany.

Jeszcze dwa linki

Husqa TE450 po 200mth - http://www.scigacz.pl/Husqvarna,TE450,po,200,mth,nie,do,zdarcia,14578.html

I gość z USA, który używał TE610 do turystyki - http://www.texasadventure.net/bikes-and-gear/husqvarna-te610/

Edytowane przez gilby
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

właśnie, gilby, napisz w dwóch słowach czemu zdecydowałeś się ostatecznie na AJP? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zdecydowałem się na AJP z kilku względów.

Przede wszystkim enduraki są katowane i takie kilkuletnie egzemplarze potrafią być szrotem totalnym.

Przeglądy w większości są co ileś tam godzin, i jeśli ktoś tego nie pilnował, to może okazać się, że po zakupie musisz wsadzić kilka tys w remont. A czy ten remont będzie potrzebny, wiadomo w większości przypadków dopiero po rozebraniu silnika.

Tego się bałem, a że sam nie umiem za wiele zrobić przy mechanice, zrezygnowałem z starszych motocykli.

Powiedzieć sobie trzeba też wprost - nikt raczej nie sprzedaje w super cenie motocykla po remoncie.

Do tego doszły takie rzeczy jak właśnie brak instalacji w większości używanych motocykli enduro, czyli konieczność robienia tego od postaw, żeby zrobić przegląd.

Ważne też dla mnie było to, że w AJP przy spokojnej, nie zawodniczej jeździe, przeglądy mam co 3tys km. I to mi bardzo pasuje.

Początkowo celowałem w TE610 albo w KTM 690 enduro. Ale tych motocykli jest jak na lekarstwo. Jedna, dwie oferty i tyle.

Po przeanalizowaniu ile jeżdżę i tego, czego chciałbym próbować - zdecydowałem się na zakup 250. A dalej tym tropem doszedłem już do AJP.

Jeśli wszystko ułoży się po myśli, za jakiś czas dokupię drugi motocykl do kompletu. Coś bardziej miejsko-szosowego.

Co do samej jazdy na AJP - na razie nie wiele jeździłem. Może z 10km.

A teraz z różnych względów jestem udupiony. Pod koniec kwietnia, będę mógł powiedzieć, mam nadzieje więcej :)

  • Like 8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Husqvarna Terra ma tyle samo KM co X, czyli 53 a nie 58.. reszta się zgadza :-P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Husqvarna Terra ma tyle samo KM co X, czyli 53 a nie 58.. reszta się zgadza :-P

Ale tera może ma 58 - skąd wiesz, że nie ma? ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale tera może ma 58 - skąd wiesz, że nie ma? ;)

Bo to było wtedy ;) a nie tera :cool:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bo to było wtedy ;) a nie tera :cool:

a NUDA :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Husqvarna Terra ma tyle samo KM co X, czyli 53 a nie 58.. reszta się zgadza :-P

Jak zwykle się mylisz, ma 58 koni. Jak się nie znasz na motocyklach to może się już więcej nie wypowiadaj, dobra? :lol:

  • Like 9

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jak zwykle się mylisz, ma 58 koni. Jak się nie znasz na motocyklach to może się już więcej nie wypowiadaj, dobra? :lol:

Ok niech ma te 58KM :-P

Zapomniałem że jak zwykle teoretycznie masz rację :lol:

Edytowane przez dakarowy
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×