Skocz do zawartości
dolphineq

f650gs gaśnie na zimnym

Recommended Posts

Witam,

Jestem posiadaczem gsa 650 z roku 2000 ( jedna świeca ) i od jakiegoś czasu mam wielki problem z pracą na zimnym silniku.

Instruktażowo przekręcam kluczyk, włączam zapłon, czekam aż zgaśnie kontrolka temperatury, odpalam ( pali bez gazu za pierwszym razem ) pochodzi na biegu jałowym przez 15 sekund, po tym czasie zaczyna nieco nierówno chodzić, a po lekkim odkręceniu manetki na 2k obrotów MOCNO przerywa i najczęściej gaśnie. w 90% gaśnie po przejechaniu pierwszych 200m. Po poczekaniu 20 min kiedy motocykl już jest mocno nagrzany, problem maleje niemal do zera. Dodam jeszcze, że po odłączeniu akumulatora problem znika na pół dnia kompletnie ( niezależnie od tego czy ciepły czy zimny )

Co zrobiłem ( wykluczyłem )

Wyczyściłem styki wszystkie

Wymieniłem cewkofajkę

Wymieniłem świecę

Wymieniłem filtr powietrza

Wymieniłem olej

Wymieniłem filtr oleju

Zainstalowałem nowy regulator napięcia ( tamten słabo ładował )

Sprawdziłem inny czujnik temperatury silnika

Na tym etapie nic więcej mi do głowy nie przychodzi.

Pozdrawiam.

ps. ponadto dodam jeszcze tylko że problem pojawił się dokładnie z dnia na dzień. Żadnych objawów...Ot taki kaprys z rana i trwa. :)

Edytowane przez dolphineq

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie za dużo tych Twoich wątków? Nie możesz kontynuować jednego? Masz inny jakiś inny motocykl z innymi problemami?

Czasem konieczna jest całość wiedzy, a nie musimy szukać w archiwum gdzie i co było zrobione i niezrobione.

Jak jest rozwiązana sprawa z tych wątków?

http://f650gs.pl/top...em/page__st__20

http://f650gs.pl/top...__fromsearch__1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rzeczywiście mogłem napisać, że tamte problemy zostały rozwiązane, więc

Sprawa z dwóch wątków, Odnośnie odpalania było to sprzęgło rozrusznika. Po wymianie dźwięk odpalania jest normalny. Odnośnie drugiego tematu była to kwestia regulacji zaworów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wyciagnij silniczek wolnych obrotow i pokaz foto grzybka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dziadek miszcz wyrywania z kontekstu i skojarzeń!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:) , a tak serio to Raby być może zmierza w dobrym kierunku. W dwóch znanych mi z autopsji bardzo podobnych przypadkach tj. gaśnięcie po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu na zimnym pomogło czyszczenie przepustnicy ( w otworze gdzie wchodzi bolec od silniczka krokowego potrafi się zebrać niezły syf, tak samo na samym bolcu ) , oczywiście po wyczyszczeniu konieczna jest adaptacja. Problem gaśnięcia na zimnym silniku często opisywany był na advrider.com.

Tak, że dolphineq jeżeli masz dostęp do ustrojstwa, którym można zrobić adaptację , rozbierz, wyczyść i zrób adaptację ( na całkowicie zimnym silniku ).

Edytowane przez Dziadek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:) , a tak serio to Raby być może zmierza w dobrym kierunku. W dwóch znanych mi z autopsji bardzo podobnych przypadkach tj. gaśnięcie po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu na zimnym pomogło czyszczenie przepustnicy ( w otworze gdzie wchodzi bolec od silniczka krokowego potrafi się zebrać niezły syf, tak samo na samym bolcu ) , oczywiście po wyczyszczeniu konieczna jest adaptacja. Problem gaśnięcia na zimnym silniku często opisywany był na advrider.com.

Tak, że dolphineq jeżeli masz dostęp do ustrojstwa, którym można zrobić adaptację , rozbierz, wyczyść i zrób adaptację ( na całkowicie zimnym silniku ).

mi tez w dwoch znanych przypadkach pomogly takie zabiegi. U mnie po samym czyszczeniu silnik gasl jeszcze czesciej ale po adaptacji ani razu nie zgasl. 300 km nakrecilem i nie gasnie, nie prycha i pali lepiej a nie jak kiedys musialem go kreci i krecic na cieplym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

... ale jak pomóc człowiekowi co jako lokalizacje podaje:Polska?

Ludzie z jednej strony chcą pomocy, a z drugiej robią wszystko, aby przekazać informacje: .... ( pominę ) ;)

Ja uprawiam czary PR, ale świadomie - więc się nie liczy :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A więc tak. Dzisiaj rozebrałem całą przepustnicę. Wyczyściłem miejsce gdzie wchodzi tps, oraz kanał łączący silniczek wolnych obrotów z krućcem ssącym. Wszystko przeczyściłem przepłukałem, nasmarowałem samą sprężynę przepustnicy. I jest jeszcze gorzej... Na zimnym odpala, pochodzi 10 sekund i gaśnie...Można próbować do us..nej śmierci, no tak dobre 30 min. Na ciepłym odpala i od razu gaśnie ( tak z 3 razy ) i za czwartym dochodzi do siebie. Zdjęcia silnika nie zrobiłem, ale może jakaś porada raby jak ma wyglądać ?. Jutro pewnie znowu rozbiorę i zdj cyknę... może coś nowego mnie natknie.

Jarek. Lokalizację uaktualniłem co by było prościej. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przecież koledzy Ci piszą, że po czyszczeniu potrzebna jest adaptacją, do której potrzebne jest podłączenie do interfejsu diagnostycznego.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewnie byl caly czarny i tak samo kanaly przepustnicy. Teraz przydala by sie adaptacja. Podjedz na kompa albo slij PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak samo to wygladalo, nawet kolor sie zgadza.

Mam nadzieje ze wyczysciles dokladnie kanaly. Teraz tylko nauczyc kompa nowej obslugi przepustnicy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Uaktualniam... Oddałem w końcu motocykl do mechanika bo nie miałem już chęci przy nim babrać ( z resztą Moja wiedza i tak nie była wystarczająca ). Mechanik to co mógł to poczyścił, niestety nie miał komputera diagnostycznego, ale... zauważył, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać albo dwa , albo jedno cyknięcie i teraz tak... Jeżeli są dwa cyknięcia, silnik na zimnym czy też ciepłym chodzi elegancko, natomiast jeżeli jedno cyknięcie, lepiej nie zapalać bo i tak będzie się krztusił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W serwisówce jest wyraźnie napisane, że po zmianie czujników i zdaje się, że też silniczka krokowego "komputer" sam się dostosuje po pewnym czasie do nowych parametrów. Na pewno poprzez interfejs diagnostyczny jest łatwiej i szybciej, ale tak też powinno zadziałać. Ja kiedy zmieniałem czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy, bo coś szwankowało, to na początku nie było poprawy, ale po 300 kilometrach już wszystko grało. Jechaliśmy na Ukrainę i motek gasł mi na każdym skrzyżowaniu, a z czasem coraz lepiej to wychodziło i się unormowało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Uaktualniam... Oddałem w końcu motocykl do mechanika bo nie miałem już chęci przy nim babrać ( z resztą Moja wiedza i tak nie była wystarczająca ). Mechanik to co mógł to poczyścił, niestety nie miał komputera diagnostycznego, ale... zauważył, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać albo dwa , albo jedno cyknięcie i teraz tak... Jeżeli są dwa cyknięcia, silnik na zimnym czy też ciepłym chodzi elegancko, natomiast jeżeli jedno cyknięcie, lepiej nie zapalać bo i tak będzie się krztusił.

Znajdź warsztat w którym mają GS911/komputer i wiedzą jak tego użyć, a nie zegarmistrza od cykania.

ADAPTACJA i będzie ok. Wyczyszczenie przepustnicy to dopiero połowa roboty.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A ile ma przebiegu filtr paliwa, bo u mnie wymiana pomogła. Też mi gasł na jałowym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiesz, filtr ma jakoś 40 tysięcy i też czeka go wymiana, ale szarpanie nie było by wtedy uzależnione od losu, tylko szarpałby cały czas, a tutaj tak jak mu się podoba. chociaż nie twierdzę że mam racje. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cykania powiada ... Jedno, albo dwa .... ?

Cyka przekaźnik/przekaźniki po otrzymaniu prądu, cyka pompa paliwa, która musi się napełnić odpowiednim ciśnieniem ( jak jest odpowiednie ciśnienie - czyli w stosunkowo krótkim czasie po napełnieniu - nie cyka ), cykać może silnik krokowy, który ustawia się do właściwej pozycji, a czasami cykają zegary ....

To co mu cyka, albo nie cyka?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A cykady? Ogry gadajo że cykady też cykajo... Shrek pono słyszeć miał razu jednego...

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie jest to co prawda filmik z mojego motocykla, ale te cyknięcia słychać na filmie :

od razu po przełączeniu stacyjki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem ten sam problem. Silnik gasł po odpaleniu po kilku sekundach, zwłaszcza zimny. Pomogło czyszczenie silniczka krokowego. Jest ok bez żadnej adaptacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
57 minut temu, kubooss napisał:

Miałem ten sam problem.

Ja mam inny … Kolega nie był w Przywitalni, a Przywitalnia lubi jak się od niej zaczyna ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×