dolphineq 0 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2016 (edytowane) Witam, Jestem posiadaczem gsa 650 z roku 2000 ( jedna świeca ) i od jakiegoś czasu mam wielki problem z pracą na zimnym silniku. Instruktażowo przekręcam kluczyk, włączam zapłon, czekam aż zgaśnie kontrolka temperatury, odpalam ( pali bez gazu za pierwszym razem ) pochodzi na biegu jałowym przez 15 sekund, po tym czasie zaczyna nieco nierówno chodzić, a po lekkim odkręceniu manetki na 2k obrotów MOCNO przerywa i najczęściej gaśnie. w 90% gaśnie po przejechaniu pierwszych 200m. Po poczekaniu 20 min kiedy motocykl już jest mocno nagrzany, problem maleje niemal do zera. Dodam jeszcze, że po odłączeniu akumulatora problem znika na pół dnia kompletnie ( niezależnie od tego czy ciepły czy zimny ) Co zrobiłem ( wykluczyłem ) Wyczyściłem styki wszystkie Wymieniłem cewkofajkę Wymieniłem świecę Wymieniłem filtr powietrza Wymieniłem olej Wymieniłem filtr oleju Zainstalowałem nowy regulator napięcia ( tamten słabo ładował ) Sprawdziłem inny czujnik temperatury silnika Na tym etapie nic więcej mi do głowy nie przychodzi. Pozdrawiam. ps. ponadto dodam jeszcze tylko że problem pojawił się dokładnie z dnia na dzień. Żadnych objawów...Ot taki kaprys z rana i trwa. :) Edytowane 1 Maj 2016 przez dolphineq Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2016 Nie za dużo tych Twoich wątków? Nie możesz kontynuować jednego? Masz inny jakiś inny motocykl z innymi problemami? Czasem konieczna jest całość wiedzy, a nie musimy szukać w archiwum gdzie i co było zrobione i niezrobione. Jak jest rozwiązana sprawa z tych wątków? http://f650gs.pl/top...em/page__st__20 http://f650gs.pl/top...__fromsearch__1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dolphineq 0 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2016 Rzeczywiście mogłem napisać, że tamte problemy zostały rozwiązane, więc Sprawa z dwóch wątków, Odnośnie odpalania było to sprzęgło rozrusznika. Po wymianie dźwięk odpalania jest normalny. Odnośnie drugiego tematu była to kwestia regulacji zaworów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2016 Wyciagnij silniczek wolnych obrotow i pokaz foto grzybka Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2016 Taaa, wyciągnij i pokaż foto grzyba :-D 6 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 1 Maj 2016 Dziadek miszcz wyrywania z kontekstu i skojarzeń! 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 (edytowane) :) , a tak serio to Raby być może zmierza w dobrym kierunku. W dwóch znanych mi z autopsji bardzo podobnych przypadkach tj. gaśnięcie po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu na zimnym pomogło czyszczenie przepustnicy ( w otworze gdzie wchodzi bolec od silniczka krokowego potrafi się zebrać niezły syf, tak samo na samym bolcu ) , oczywiście po wyczyszczeniu konieczna jest adaptacja. Problem gaśnięcia na zimnym silniku często opisywany był na advrider.com. Tak, że dolphineq jeżeli masz dostęp do ustrojstwa, którym można zrobić adaptację , rozbierz, wyczyść i zrób adaptację ( na całkowicie zimnym silniku ). Edytowane 2 Maj 2016 przez Dziadek Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 :) , a tak serio to Raby być może zmierza w dobrym kierunku. W dwóch znanych mi z autopsji bardzo podobnych przypadkach tj. gaśnięcie po kilkudziesięciu sekundach po odpaleniu na zimnym pomogło czyszczenie przepustnicy ( w otworze gdzie wchodzi bolec od silniczka krokowego potrafi się zebrać niezły syf, tak samo na samym bolcu ) , oczywiście po wyczyszczeniu konieczna jest adaptacja. Problem gaśnięcia na zimnym silniku często opisywany był na advrider.com. Tak, że dolphineq jeżeli masz dostęp do ustrojstwa, którym można zrobić adaptację , rozbierz, wyczyść i zrób adaptację ( na całkowicie zimnym silniku ). mi tez w dwoch znanych przypadkach pomogly takie zabiegi. U mnie po samym czyszczeniu silnik gasl jeszcze czesciej ale po adaptacji ani razu nie zgasl. 300 km nakrecilem i nie gasnie, nie prycha i pali lepiej a nie jak kiedys musialem go kreci i krecic na cieplym. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 ... ale jak pomóc człowiekowi co jako lokalizacje podaje:Polska? Ludzie z jednej strony chcą pomocy, a z drugiej robią wszystko, aby przekazać informacje: .... ( pominę ) ;) Ja uprawiam czary PR, ale świadomie - więc się nie liczy :lol: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dolphineq 0 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 A więc tak. Dzisiaj rozebrałem całą przepustnicę. Wyczyściłem miejsce gdzie wchodzi tps, oraz kanał łączący silniczek wolnych obrotów z krućcem ssącym. Wszystko przeczyściłem przepłukałem, nasmarowałem samą sprężynę przepustnicy. I jest jeszcze gorzej... Na zimnym odpala, pochodzi 10 sekund i gaśnie...Można próbować do us..nej śmierci, no tak dobre 30 min. Na ciepłym odpala i od razu gaśnie ( tak z 3 razy ) i za czwartym dochodzi do siebie. Zdjęcia silnika nie zrobiłem, ale może jakaś porada raby jak ma wyglądać ?. Jutro pewnie znowu rozbiorę i zdj cyknę... może coś nowego mnie natknie. Jarek. Lokalizację uaktualniłem co by było prościej. :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 Przecież koledzy Ci piszą, że po czyszczeniu potrzebna jest adaptacją, do której potrzebne jest podłączenie do interfejsu diagnostycznego. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 Pewnie byl caly czarny i tak samo kanaly przepustnicy. Teraz przydala by sie adaptacja. Podjedz na kompa albo slij PW. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dolphineq 0 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 Tak żeby nie wróżyć z niczego to wrzucę jeszcze filmik Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 2 Maj 2016 Tak samo to wygladalo, nawet kolor sie zgadza. Mam nadzieje ze wyczysciles dokladnie kanaly. Teraz tylko nauczyc kompa nowej obslugi przepustnicy. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dolphineq 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2016 Uaktualniam... Oddałem w końcu motocykl do mechanika bo nie miałem już chęci przy nim babrać ( z resztą Moja wiedza i tak nie była wystarczająca ). Mechanik to co mógł to poczyścił, niestety nie miał komputera diagnostycznego, ale... zauważył, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać albo dwa , albo jedno cyknięcie i teraz tak... Jeżeli są dwa cyknięcia, silnik na zimnym czy też ciepłym chodzi elegancko, natomiast jeżeli jedno cyknięcie, lepiej nie zapalać bo i tak będzie się krztusił. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
JacekJ 8 862 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2016 W serwisówce jest wyraźnie napisane, że po zmianie czujników i zdaje się, że też silniczka krokowego "komputer" sam się dostosuje po pewnym czasie do nowych parametrów. Na pewno poprzez interfejs diagnostyczny jest łatwiej i szybciej, ale tak też powinno zadziałać. Ja kiedy zmieniałem czujnik położenia przepustnicy i silniczek krokowy, bo coś szwankowało, to na początku nie było poprawy, ale po 300 kilometrach już wszystko grało. Jechaliśmy na Ukrainę i motek gasł mi na każdym skrzyżowaniu, a z czasem coraz lepiej to wychodziło i się unormowało. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2016 Uaktualniam... Oddałem w końcu motocykl do mechanika bo nie miałem już chęci przy nim babrać ( z resztą Moja wiedza i tak nie była wystarczająca ). Mechanik to co mógł to poczyścił, niestety nie miał komputera diagnostycznego, ale... zauważył, że po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać albo dwa , albo jedno cyknięcie i teraz tak... Jeżeli są dwa cyknięcia, silnik na zimnym czy też ciepłym chodzi elegancko, natomiast jeżeli jedno cyknięcie, lepiej nie zapalać bo i tak będzie się krztusił. Znajdź warsztat w którym mają GS911/komputer i wiedzą jak tego użyć, a nie zegarmistrza od cykania. ADAPTACJA i będzie ok. Wyczyszczenie przepustnicy to dopiero połowa roboty. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kordi 164 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2016 A ile ma przebiegu filtr paliwa, bo u mnie wymiana pomogła. Też mi gasł na jałowym. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dolphineq 0 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2016 Wiesz, filtr ma jakoś 40 tysięcy i też czeka go wymiana, ale szarpanie nie było by wtedy uzależnione od losu, tylko szarpałby cały czas, a tutaj tak jak mu się podoba. chociaż nie twierdzę że mam racje. :) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2016 Cykania powiada ... Jedno, albo dwa .... ? Cyka przekaźnik/przekaźniki po otrzymaniu prądu, cyka pompa paliwa, która musi się napełnić odpowiednim ciśnieniem ( jak jest odpowiednie ciśnienie - czyli w stosunkowo krótkim czasie po napełnieniu - nie cyka ), cykać może silnik krokowy, który ustawia się do właściwej pozycji, a czasami cykają zegary .... To co mu cyka, albo nie cyka? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Seb 3 866 Zgłoś ten post Napisano 6 Maj 2016 A cykady? Ogry gadajo że cykady też cykajo... Shrek pono słyszeć miał razu jednego... 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dolphineq 0 Zgłoś ten post Napisano 8 Maj 2016 Nie jest to co prawda filmik z mojego motocykla, ale te cyknięcia słychać na filmie : od razu po przełączeniu stacyjki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
kubooss 0 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2019 Miałem ten sam problem. Silnik gasł po odpaleniu po kilku sekundach, zwłaszcza zimny. Pomogło czyszczenie silniczka krokowego. Jest ok bez żadnej adaptacji. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 816 Zgłoś ten post Napisano 5 Maj 2019 57 minut temu, kubooss napisał: Miałem ten sam problem. Ja mam inny … Kolega nie był w Przywitalni, a Przywitalnia lubi jak się od niej zaczyna Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach