interno

Gniazdo zapalniczki - od bezpośrednio od aku czy przejściówka?

30 postów w tym temacie

Siemacie

Za chwilę pewnie zostanę zjedzony przez starszyznę....ale temat był wałkowany dość dawno, a chcę sobie zamontować gniazdo 12V i stąd post...

Nie znalazłem jednak w poprzednich forach jednoznacznej odpowiedzi ;]

Jak bezpieczniej i lepiej zamontować gniazdo 12V.

Posiadam gniazdo z poprzedniego motka - jak będę w domu wrzucę zdjęcie - z bezpiecznikiem, Miałem podłączone pod akumulator i ogólnie było ok.

W GSie jest ów słynne gniazdo 12V pod kanapą i.

1. Zakupić przelotkę do wąskiego gniazda i poprowadzić okablowania do kiery, czyli tam gdzie chcę zamontować gniazdo?

2. Wpiąć się bezpośrednio z aku.?

Jak Wy macie to rozwiązane i jakie idą za Tym ewentualne problemy?

Nie jestem elektryk - stąd wolę zapytać zanim coś spartolę.

Czy gniazdo 12V pobiera cały czas jakieś śladowe ilości prądu? Czy np po podłączeniu bezpośrednio do aku i dłuższym postoju maszyny nie zje mi aku?

Pozdro!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Chcesz mieć prąd cały czas, czy tylko po włączenie zapłonu. To jest chyba pierwsze pytanie. Ja podłączam zawsze przez bezpiecznik do akumulatora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja zrobiłem:

Przez bezpiecznik do aku - samo gniazdo nie pobiera prądu (chyba że jakieś "udziwnione", ze "światełkiem" cy cuś). Gniazdo jest z klapką, więc wilgoć mu niestraszna. Zamontowane na kierownicy, obok uchwytu na tel/gps. Problemów nie uświadczyłem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja podłączyłem gniazdko i ledy przez przekaźnik, sygnał z tylnego światła tak, że mam dopiero po zapłonie. Nikt się nie doładuje bez mojej wiedzy. Minusy - ja też nie ale nie ładuję nic "na postoju" Instalację nawigacji mam z aku przez bezpiecznik.

Edit: Tylko pamiętaj, że my tu na północy nie mamy prawa do własnego zdania.

Edytowane przez agreSorek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam wpiete przewody bezpośrednio pod akumulator, gniazdo przy kierownicy i jest ok. Na początku chciałem podłączyć się pod bezpieczniki ale zmieniłem zdanie. U mnie po włączeniu zapłonu moduł dziwnie 'buczy' i jakoś nie widzi mi się trzymać go pod napięciem na zgaszonym silniku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale bezpiecznik jakiś dałeś chyba między gniazdem, a akumulatorem? O tym piszemy. Ja mam prąd na stałe, bo na wyjazdach często w nocy lub na postojach ładuję telefon, tablet, interkom, kamerkę, aparat foto itp. urządzonka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK,

A korzystał ktoś z istniejącego gniazda BMW i od Niego kombinował "ludzie" gniazdo ?

Gniazdo, jakie posiadam nie ma żadnych lampek, diódek itp, Wejście USB z którego zasilam telefon.

Chcesz mieć prąd cały czas, czy tylko po włączenie zapłonu. To jest chyba pierwsze pytanie. Ja podłączam zawsze przez bezpiecznik do akumulatora.

@JacekJ - prąd - jeśli samo gniazdo nie pobiera dużo - może być cały czas - wtedy rozumiem, że do aku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Samo gniazdo nie pobiera prądu. To przewody elektryczne w obudowie, bez jakiegokolwiek odbiornika prądu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gniazdo, jakie posiadam nie ma żadnych lampek, diódek itp, Wejście USB z którego zasilam telefon.

Jeśli Twoje gniazdo ma wyjście USB, to znaczy, że w środku ma kilka diódek itp :), może pobierać jakiś prąd zawsze po zasileniu -> więc lepiej po zapłonie.

Jeśli natomiast ma tylko dużą dziurę "na zapalniczkę", to spokojnie można bezpośrednio( przez bezpiecznik) do aku.

Za to gniazdo fabryczne ma juz chyba swój bezpiecznik w kostce pod kanapą (chyba 7.5 A ), ale nie mam schematu przed oczami, wiec nie jestem pewien

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Oczywiście. Tylko gniazdo z wyjściem USB nijak nie jest już gniazdem zapalniczki.

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja mam zapalniczkowe i USB zespolone podłaczone bezpośrednio do aku i jakoś z tym żyję, akumulator też.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale bezpiecznik jakiś dałeś chyba między gniazdem, a akumulatorem? O tym piszemy. Ja mam prąd na stałe, bo na wyjazdach często w nocy lub na postojach ładuję telefon, tablet, interkom, kamerkę, aparat foto itp. urządzonka.

Chodziło mi o podpięcie się pod bezpiecznik instalacji na którym pojawia się prąd po włączeniu zapłonu ale ze względu na moduł podpiąłem się na stałe (z bezpiecznikiem) od akumulatora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

OK, Dzięki Panowie

Podepnę pod aku, Mam bezpiecznik na "zapalniczce"(jest to wejście USB ;-) )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Odkopię temat, bo mam podobny dylemat. Rozglądam się za nawigacją i chciałbym ją podłączyć, ale chyba wolałbym opcję "pod zapłon" a nie pod akumulator. Tylko teraz pytanie - gdzie jest właściwy przekaźnik? :D Jeszcze nie dorwałem instrukcji serwisowej, a elektryk ze mnie jak z koziej dupy trąba ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Za jakieś 70 zł wyjściowo :default_icon_e_confused: (może cos utargujesz - ja dalem 50 zł ale kupowałem też inne rzeczy, więc i rabat był spory) jest "specjalny" kabel w bmw. Nad akumulatorem masz wolna wtyczkę (jeśli nie została jeszcze zaadoptowana inaczej. Stamtąd można zrobić zasilanie prawie jak fabryczne. Przerobić musisz wtedy tylko wyjście z tego kabelka do samej nawigacji.

Tanio nie jest, ale za to bez zbędnego przerabiania czy grzebania w instalacji, a wiadomo jak to bywa z tym canbus-em

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gniazdo (istniejące) nad aku to: TE CONNECTIVITY 2-1452050-1. Jeśli uda mi się wyszperać katalog to znajdę numer wtyczki - cena z pinami ok.10 PLN

1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Powodzenia. Szukałem u człowieka od wtyczek i się poddał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam zarówno gniazdo od BMW jak i standardową ładowarkę samochodową 12 V. Tylko wolę podłączyć navi kablami a nie przez wtyczkę. Z tego co się orientuję to to gniazdo ładowarki może być podłączone za pomocą przekaźnika (tzn. albo jest podpięty pod jakiś, który już w moto jest, albo ma swój? tego nie wiem) i może tam bym spróbował podpiąć kable od GPSa...?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, wilkczarny napisał:

Odkopię temat, bo mam podobny dylemat. Rozglądam się za nawigacją i chciałbym ją podłączyć, ale chyba wolałbym opcję "pod zapłon" a nie pod akumulator. 

Zawsze jeszcze można podłączyć pod to samo zasilanie co światła.

Edytowane przez august

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, august napisał:

Zawsze jeszcze można podłączyć pod to samo zasilanie co światła.

No właśnie, też mi się wydaje, że podpięcie zasilania samej nawigacji pod światła niema żadnego wpływu na cokolwiek, a przy okazji zasilanie działa wyłącznie przy włączonym zapłonie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 godziny temu, dakarowy napisał:

Za jakieś 70 zł wyjściowo :default_icon_e_confused: (może cos utargujesz - ja dalem 50 zł ale kupowałem też inne rzeczy, więc i rabat był spory) jest "specjalny" kabel w bmw. Nad akumulatorem masz wolna wtyczkę (jeśli nie została jeszcze zaadoptowana inaczej. Stamtąd można zrobić zasilanie prawie jak fabryczne. Przerobić musisz wtedy tylko wyjście z tego kabelka do samej nawigacji.

Tanio nie jest, ale za to bez zbędnego przerabiania czy grzebania w instalacji, a wiadomo jak to bywa z tym canbus-em

Gdybyś czasem od niechcenia, przypadkowo zaglądał do akumulatora zerknij czy na zakupionej wtyczce nie ma numeru 967617-1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ok, dzisiaj sprawdzę, gdzies ten numer wrzuacłem już tu na forum, ale kto by teraz tego szukał ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Z ciekawości aż zszedłem do moto i zajrzałem "pod maskę" jak to wygląda. I tak, widzę, że mam tę dodatkową "super-wtyczkę" wolną - leży sobie spokojnie na akumulatorze. Tak więc to jest jedno rozwiązanie - dokupienie tej wtyczki w BMW.

aee058ad102d7dc5f5d13a62ec20d316.jpg

Zastanawia mnie też sposób obecnej instalacji akcesoryjnego gniazda ładowania (standardowy 12 V). Otóż wygląda to tak:

1. Kable "plus" i "minus" wpięte są prosto do aku, następnie na plusie znajduje się bezpiecznik:

8e86add3a2c4c79251145e8f09f3ec35.jpg

2. Następnie obydwa kable wpadają w taką białą złączkę po prawej stronie akumulatora (po prawej patrząc w kierunku jazdy) - na zdjęciu czarna wiązka:

3da4319de6d20d87135bb4468454e0ea.jpg

3. Z tej "kostki" wychodzą trzy kable (na zdjęciu powyżej żółty, czerwony i czarny), które nieco dalej się rozgałęziają:

0706f9e68c6dc7f689e3b1795f406d34.jpg

Czerwony i czarny lecą do akcesoryjnego gniazda zapalniczki 12V a żółty do wiązki która idzie do wymienionej na samym początku wolnej wtyczki:

26c8aefbd83bc1292d0d20a5e3812ac0.jpg

4. Ci ciekawe, z tej samej wiązki (od nieużywanej wtyczki) wychodzą też kable do standardowego gniazda zapalniczki BMW (tego małego):

127400b3469db3f38f91143ff08dc737.jpg

Jako, że instalacji akcesoryjnego zapalniczki dokonywał @Peterka, to proszę o pomoc - jak to jest zrobione? :D

Zastanawiam się po prostu, czy bez tej wtyczki też się da kable od GPS wpiąć w którąś z tych wiązek i "będzie dobrze" (czyt. nic się nie spali a zasilanie będzie tylko po włączeniu zapłonu)?




Wypatatajowane ze srajfona.

Edytowane przez wilkczarny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Take o
125758a637b6b411e49c0624cfa19036.jpg

e08be89a633b396be2c93bbf72847909.jpg

6d31732bb2824ecb8378555f9af981d4.jpg

Jak czego nie widać to krzyczeć

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka


2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz