Skocz do zawartości
mirkoslawski

XCut - XChallenge mirkoslawskiego

Recommended Posts

Na wstępie - nie wiem, czy to właściwe miejsce na tego typu wątek...jeśli nie - proszę o przeniesienie do właściwego :)

Po Kryśce (Africa Twin) miałem XT 660 R, który to miał być młodszym następcą Krystyny...ale to nie było to, czego szukałem.

Długo się zastanawiałem (właściwie od stycznia), czego chcę, który motocykl spełni moje oczekiwania...Od zawsze chciałem LC8 i po dłuuugich zastanowieniach i dłuuugim studiowaniu for, rozmowach z ludźmi już byłem pewny, że po XT będzie LC8.

I prawie byłbym zakupił Dzika, gdybym nie zobaczył XCUT'a, w którym od razu się zakochałem 15blush.gif

Ale żeby nie popełnić ponownie zakupu "nieudanego", postanowiłem poczytać, przejechać się, pogadać...i wreszcie nadszedł ten dzień - miałem do obejrzenia XCut'a i LC8 w stanie "CUKIEREK"...pojechałem najpierw zobaczyć BMW i już nie pojechałem nawet dotknąć LC8, no po prostu jak motocykl szyty pode mnie - wygodna pozycja na stojąco (i na siedząco), lekki, zwinny, długie przebiegi liczone w KM a nie w mH - no jednym słowem TO JEST TO (pomijam już wygląd , bo jako iż ten konkretny motocykl jest przygotowany pod rajdy półamatorskie, jest lekko dłubnięty wizualnie i mechanicznie, co sam bardzo lubię 09bigyellowgrin.gif ).

A czemu XCut? Bo "fonetycznie" to KAT a tłumacząc z angielskiego, aby go mieć, musiałem ponieść pewne wyrzeczenia - od 4 dni nie palę 03wink.gif

Krótki opis:

BMW G 650 X Challenge, rok 2007, sprowadzony z Włoch - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Motocykl przerobiony (odchudzony) - waga na sucho 132 kg 18ok.gif

Zleciłem pełen serwis a więc:

- nowy olej LM 15W50 + filtr K&N

- filtr powietrza

- nowy płyn hamulcowy

- serwis zawieszenia

- nowy płyn chłodniczy

- nowe opony + nowe dętki Havy Duty

- nowe klocki przód (tył jakieś 80 % mięsa więc nie wymieniałem)

- sprawdzone zawory - brak potrzeby regulacji

- sprawdzone łożyska (wszystkie) - wszystkie OK

Wyposażenie dodatkowe/akcesoryjne:

- akcesoryjny zbiornik

- czacha "DAKAR", lampy KSENON z homologacją

- komputer pokładowy (a raczej rajdowy z podstawowymi parametrami)

- aku litowo-jonowy (waga około 300 g)

- 1x gniazdo zapalniczki i 2x USB

- bagażnik Touratech

- wydech MIVV z DB tytanowy (waga 1,1 kg)

- lekko przerobiona kanapa (obniżona - moto jest wysokie! musiałem lekko OBNIŻYĆ - pierwszy raz pod siebie obniżałem motocykl 16cool.gif04mouthshut.gif )

- przewodu w oplocie (przód i tył)

A reszta w standardzie 18ok.gif23thumbsup.gif61zabawa.gif62yahoo.gif

Dzisiaj zrobiłem jakieś 150 km z czego jakieś 80 km po offie...i BAJKA! prowadzi się wyśmienicie - pobawiłem się zawieszeniem i jest w miarę już "opanowane pode mnie a wybiera REWELACYJNIE! Tam, gdzie wcześniej na AT czy XT leciałem tak teraz nawet nie czułem (prawie) nierówności. Tył jest seryjny (CONTINENTAL) i z nim muszę się jeszcze oswoić bo jest inny, jeszcze nie wiem czy gorszy niż standardowy z regulacjami ale nie będę go ruszał (w sensie wymieniał) - najpierw dam mu szanse 03wink.gif

Hamulce - b.dobra dozowalność a jak się "naciśnie", można się zdziwić ich skutecznością!

SILNIK - to bieg 1, 2 i 3 właściwie nei czuć spadku mocy - ciągnie jak głupi 18ok.gif Ale już widzę różnicę porównując do XT - zdecydowanie lepiej można go kontrolować i można zarówno zapier...ać jak i spacerować. miałem wrażenie, że nawet na 3 biegu chce na koło iść (ja na razie nie chciałem, bo się poznajemy 09bigyellowgrin.gif ), z 1 czy 2 bez problemu idzie na koło, jak się za mocno odkręci. Przebiegi pomiędzy serwisami po 10 k km i ta moc (w stosunku do wagi) - IDEALNE POŁĄCZENIE!

Na razie jestem w skowronkach więc więcej nie napiszę, bo na razie pewnie zbyt mało obiektywizmu ale to z czasem... poniżej parę fotek 03wink.gif

20160515_090528.jpg20160515_090610.jpg20160515_094323.jpg20160515_101443.jpg

Edytowane przez mirkoslawski
  • Like 20

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

brawo Mirko :) Gratulacje i bezawaryjnego użytkowania :beer:

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

fajne moto - gratulacje, no i wytrwałości w niepaleniu

ps.

przewody w stalowym oplocie to standard w tym motocyklu,

z dodatkowych rzeczy to masz jeszcze handbary, zmieniony przedni błotnik, osłona regulatora napięcia i zbiorniczka z płynem hamulcowym, podniesioną kierownicę (i to sporo), domowym sposobem poszerzoną oryginalną płyte aluminiową pod silnikiem, obcięty tylny błotnik, malowanie? (to chyba naklejki są),

ciekawe bo lusterka wyglądają jeszcze na oryginalne a to rzadkość w tych motkach,

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratulowałam już na innym forum. Tutaj napisze tylko, że przed Afryką i Xt660r było co?

Trampek! :D

wytapatalkowano

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tutaj napisze tylko, że przed Afryką i Xt660r było co?

Trampek! :D

Normalne! Trmpki się zużywają i się je wyrzuca ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Normalne! Trmpki się zużywają i się je wyrzuca ;)

Afrykę i Xt660r też wyrzucił.

Zobaczymy co będzie z BMW :-D

Na razie Mirko jest zauroczony, Xcut mu oczy zamydlił.

wytapatalkowano

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ładny motek ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Asia, dziękowałem na trampkowym i tu też podziękuję :)

Ania - Tobie również dzięki ;)

Panowie, Wam również dzięki za dobre słowo A Tobie Red, za cenne spostrzeżenia :) jako początkujący chłone jak gąbka wszelkie info o xChellenge ;)

Edytowane przez mirkoslawski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Super. Graty!

Ilu posiadaczy XCh jest na forum?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

obecnych czy byłych? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Byli też ze swoim doświadczeniem się mogą przydać.

P.S.

Tak przeglądam stronę główną forum i zastanawiam się gdzie możnaby wrzucić temat ogólny o XCh.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A może już jest takie ogólne miejsce?

Edytowane przez dakarowy
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ładny, ale "twarz" mojego bardziej mi pasuje;). Chętnie bym przytulił taki akcesoryjny zbiornik paliwa, szukam rozwiązania i słabo na rynku...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos...

Edytowane przez Mutomb
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos...

To w ojropie robią, a cena też europejska :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To w ojropie robią, a cena też europejska :)

Nie rozumiemy się. .. To jest mi znane od bardzo dawna. Jeszcze xsa nie mialem.. Z wielu powodow rozwiązanie uwazam za slabe i nie do przyjęcia. Myslalem o zrobieniu zbiornika na wtryskarce. Montowany na przodzie, skladajacy sie z dwoch polowek po okolo 2,5-3l. Cos na wzor tego co robi rallye raid dla KTM.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No bo KTMy to fajne motóry są. A nawet a jak :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos...

a coś bliżej w temacie, jestem ciekawy :)

http://www.hotrodwelding.nl/product.php?id=3 - Z wielu powodow rozwiązanie uwazam za slabe i nie do przyjęcia.

o tym też chętnie bym posłuchał, gdyż bardziej o tego typu rozwiązaniu myślałem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Może w odwrotnej kolejności będzie prościej. Tak na szybko żeby za mocno nie przynudzać chociaż temat rzeka.

o tym też chętnie bym posłuchał, gdyż bardziej o tego typu rozwiązaniu myślałem

Jest sporo na ten temat na advrider.com i polecał bym zacząć tam lekture. Kopalnia wiedzy. Z plusów tego rozwiązania to prostota. Natomiast jeśli chodzi o minusy... Część z nich pewnie nieistotna dla innych użytkowników jednak dla mnie ma znaczenie. Mianowicie:

- waga

- miejsce ulokowania tegoż i związane z tym dodatkowe obciążenie dość podatnego na to aluminiowego subframe

- po raz kolejny miejsce ulokowania i rozkład mas

- materiał jeśli dobrze pamiętam stop aluminium - podatny na odkształcenia, uszkodzenia mechaniczne, trudny do naprawy

- brzydka konserwa

- cena, zwłaszcza jeśli dorzuci się stalowy subframe na tył miażdży. Myślę, że przy tej kasie warto zacząć myśleć o czymś bardziej profi.

a coś bliżej w temacie, jestem ciekawy :)

Marzy mi się coś na ten wzór.

IMG_7888_Small-895x596.jpg

rrp_adv_and_tank_kit_copy_17.jpg

Idealne miejsce i konstrukcja. Takie dwa małe zbiorniki po ok 3l załatwiły by sprawę. Więcej mi nie potrzeba.

Pewnie znalazł by się ktoś kto da to radę wystrugać z jakiegoś metalu (np merta) ale to słabe rozwiązanie jeśli chodzi o enduro. Musi to być masa plastyczna (oczywiście o odpowiednim składzie). Co za tym idzie projekt, forma, odpowiedni materiał i maszyna. W USA pewnie da się zrobić. W Polsce no cóz....

Mam jeszcze jeden pomysł ale muszę to skonsultować z kimś kto zajmuje się produkcją owiewek, itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gratki!

Ja swojego tak pokochalem, ze pomimo tego, ze mnie kupe zdrowia kosztowal, wlasnie go odbudowalem :)

20160513_215315.jpg

Super. Graty! Ilu posiadaczy XCh jest na forum?

+1

Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos...

Jedyny rozsadny pochodzi z Holandii, ale cena zabija.

Edit: Dopiero doczytalem. Zwracam honor :)

Edytowane przez looksgoodinblack

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak czytam...I jeśli taki dodatkowy zbiornik paliwa o wadze własnej około 1 kg + 4,6 litra paliwa ma uszkodzić subframe (nawet ten seryjny) to po co stelaże boczne i bagażnik? Zresztą dopuszczona waga ładunku (razem z kierownikiem) to 176 kg A więc gdzieś to trzeba umieścić...zresztą oryginalny wydech to jakieś 5 kg i jest w tym samym miejscu A więc wystarczy góry zmienić, oszczędzając 2/3 kg (u mnie oszczędności to prawie 4 kg) i wszystko się bilansuje.

Z jednym się zgadzam - ceny to kosmos i nieporozumienie. A takie zbiorniki na przodzie są bardziej narażone na uszkodzenia niż na ogonie, gdzie leży dużo głębiej.

Pewnie - bronie trochę swojego ale nie dajmy się zwariować, 5 kg na ogonie ani nie zaburzy balansu ani nie złamie subframe...A jak złamie, to znaczy że kupiłem nieodpowiedni motocykl A relacje i filmy z załadowanie xsami to fake'i ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na wstępie - nie wiem, czy to właściwe miejsce na tego typu wątek...jeśli nie - proszę o przeniesienie do właściwego :)

Po Kryśce (Africa Twin) miałem XT 660 R, który to miał być młodszym następcą Krystyny...ale to nie było to, czego szukałem.

Długo się zastanawiałem (właściwie od stycznia), czego chcę, który motocykl spełni moje oczekiwania...Od zawsze chciałem LC8 i po dłuuugich zastanowieniach i dłuuugim studiowaniu for, rozmowach z ludźmi już byłem pewny, że po XT będzie LC8.

I prawie byłbym zakupił Dzika, gdybym nie zobaczył XCUT'a, w którym od razu się zakochałem 15blush.gif

Ale żeby nie popełnić ponownie zakupu "nieudanego", postanowiłem poczytać, przejechać się, pogadać...i wreszcie nadszedł ten dzień - miałem do obejrzenia XCut'a i LC8 w stanie "CUKIEREK"...pojechałem najpierw zobaczyć BMW i już nie pojechałem nawet dotknąć LC8, no po prostu jak motocykl szyty pode mnie - wygodna pozycja na stojąco (i na siedząco), lekki, zwinny, długie przebiegi liczone w KM a nie w mH - no jednym słowem TO JEST TO (pomijam już wygląd , bo jako iż ten konkretny motocykl jest przygotowany pod rajdy półamatorskie, jest lekko dłubnięty wizualnie i mechanicznie, co sam bardzo lubię 09bigyellowgrin.gif ).

A czemu XCut? Bo "fonetycznie" to KAT a tłumacząc z angielskiego, aby go mieć, musiałem ponieść pewne wyrzeczenia - od 4 dni nie palę 03wink.gif

Krótki opis:

BMW G 650 X Challenge, rok 2007, sprowadzony z Włoch - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Motocykl przerobiony (odchudzony) - waga na sucho 132 kg 18ok.gif

Zleciłem pełen serwis a więc:

- nowy olej LM 15W50 + filtr K&N

- filtr powietrza

- nowy płyn hamulcowy

- serwis zawieszenia

- nowy płyn chłodniczy

- nowe opony + nowe dętki Havy Duty

- nowe klocki przód (tył jakieś 80 % mięsa więc nie wymieniałem)

- sprawdzone zawory - brak potrzeby regulacji

- sprawdzone łożyska (wszystkie) - wszystkie OK

Wyposażenie dodatkowe/akcesoryjne:

- akcesoryjny zbiornik

- czacha "DAKAR", lampy KSENON z homologacją

- komputer pokładowy (a raczej rajdowy z podstawowymi parametrami)

- aku litowo-jonowy (waga około 300 g)

- 1x gniazdo zapalniczki i 2x USB

- bagażnik Touratech

- wydech MIVV z DB tytanowy (waga 1,1 kg)

- lekko przerobiona kanapa (obniżona - moto jest wysokie! musiałem lekko OBNIŻYĆ - pierwszy raz pod siebie obniżałem motocykl 16cool.gif04mouthshut.gif )

- przewodu w oplocie (przód i tył)

A reszta w standardzie 18ok.gif23thumbsup.gif61zabawa.gif62yahoo.gif

Dzisiaj zrobiłem jakieś 150 km z czego jakieś 80 km po offie...i BAJKA! prowadzi się wyśmienicie - pobawiłem się zawieszeniem i jest w miarę już "opanowane pode mnie a wybiera REWELACYJNIE! Tam, gdzie wcześniej na AT czy XT leciałem tak teraz nawet nie czułem (prawie) nierówności. Tył jest seryjny (CONTINENTAL) i z nim muszę się jeszcze oswoić bo jest inny, jeszcze nie wiem czy gorszy niż standardowy z regulacjami ale nie będę go ruszał (w sensie wymieniał) - najpierw dam mu szanse 03wink.gif

Hamulce - b.dobra dozowalność a jak się "naciśnie", można się zdziwić ich skutecznością!

SILNIK - to bieg 1, 2 i 3 właściwie nei czuć spadku mocy - ciągnie jak głupi 18ok.gif Ale już widzę różnicę porównując do XT - zdecydowanie lepiej można go kontrolować i można zarówno zapier...ać jak i spacerować. miałem wrażenie, że nawet na 3 biegu chce na koło iść (ja na razie nie chciałem, bo się poznajemy 09bigyellowgrin.gif ), z 1 czy 2 bez problemu idzie na koło, jak się za mocno odkręci. Przebiegi pomiędzy serwisami po 10 k km i ta moc (w stosunku do wagi) - IDEALNE POŁĄCZENIE!

Na razie jestem w skowronkach więc więcej nie napiszę, bo na razie pewnie zbyt mało obiektywizmu ale to z czasem... poniżej parę fotek 03wink.gif

20160515_090528.jpg20160515_090610.jpg20160515_094323.jpg20160515_101443.jpg

Nie żebym nie dowierzał ale proszę o zdjęcie na wadze bo jakoś nie mogę uwierzyć w te 132 kg. chyba że na "sucho" to same koła rama i silnik, bo jak jest inaczej to proszę o receptę. :cool: :cool:

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie żebym nie dowierzał ale proszę o zdjęcie na wadze bo jakoś nie mogę uwierzyć w te 132 kg. chyba że na "sucho" to same koła rama i silnik, bo jak jest inaczej to proszę o receptę. :cool: :cool:

Przepraszam ale zdjęcia nie mam...A robić nie będę bo Moto po serwisie więc na wadze może być zalany ;)

Skoro seria waży na sucho 144 kg to sam wydech i akumulator to prawie 9 kg A więc dużo miejsca na oszczędności. U mnie tytanowy wydech z aku to około 1,5 kg ;)

Dodatkowo brak zegarów, stelaże Alu zamiast stalowych, wykastrowany paru innych gratów - pierdółek (ogon, czujniki abs itp)...

Edytowane przez mirkoslawski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×