mirkoslawski 320 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 (edytowane) Na wstępie - nie wiem, czy to właściwe miejsce na tego typu wątek...jeśli nie - proszę o przeniesienie do właściwego :) Po Kryśce (Africa Twin) miałem XT 660 R, który to miał być młodszym następcą Krystyny...ale to nie było to, czego szukałem. Długo się zastanawiałem (właściwie od stycznia), czego chcę, który motocykl spełni moje oczekiwania...Od zawsze chciałem LC8 i po dłuuugich zastanowieniach i dłuuugim studiowaniu for, rozmowach z ludźmi już byłem pewny, że po XT będzie LC8. I prawie byłbym zakupił Dzika, gdybym nie zobaczył XCUT'a, w którym od razu się zakochałem Ale żeby nie popełnić ponownie zakupu "nieudanego", postanowiłem poczytać, przejechać się, pogadać...i wreszcie nadszedł ten dzień - miałem do obejrzenia XCut'a i LC8 w stanie "CUKIEREK"...pojechałem najpierw zobaczyć BMW i już nie pojechałem nawet dotknąć LC8, no po prostu jak motocykl szyty pode mnie - wygodna pozycja na stojąco (i na siedząco), lekki, zwinny, długie przebiegi liczone w KM a nie w mH - no jednym słowem TO JEST TO (pomijam już wygląd , bo jako iż ten konkretny motocykl jest przygotowany pod rajdy półamatorskie, jest lekko dłubnięty wizualnie i mechanicznie, co sam bardzo lubię ). A czemu XCut? Bo "fonetycznie" to KAT a tłumacząc z angielskiego, aby go mieć, musiałem ponieść pewne wyrzeczenia - od 4 dni nie palę Krótki opis: BMW G 650 X Challenge, rok 2007, sprowadzony z Włoch - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Motocykl przerobiony (odchudzony) - waga na sucho 132 kg Zleciłem pełen serwis a więc: - nowy olej LM 15W50 + filtr K&N - filtr powietrza - nowy płyn hamulcowy - serwis zawieszenia - nowy płyn chłodniczy - nowe opony + nowe dętki Havy Duty - nowe klocki przód (tył jakieś 80 % mięsa więc nie wymieniałem) - sprawdzone zawory - brak potrzeby regulacji - sprawdzone łożyska (wszystkie) - wszystkie OK Wyposażenie dodatkowe/akcesoryjne: - akcesoryjny zbiornik - czacha "DAKAR", lampy KSENON z homologacją - komputer pokładowy (a raczej rajdowy z podstawowymi parametrami) - aku litowo-jonowy (waga około 300 g) - 1x gniazdo zapalniczki i 2x USB - bagażnik Touratech - wydech MIVV z DB tytanowy (waga 1,1 kg) - lekko przerobiona kanapa (obniżona - moto jest wysokie! musiałem lekko OBNIŻYĆ - pierwszy raz pod siebie obniżałem motocykl ) - przewodu w oplocie (przód i tył) A reszta w standardzie Dzisiaj zrobiłem jakieś 150 km z czego jakieś 80 km po offie...i BAJKA! prowadzi się wyśmienicie - pobawiłem się zawieszeniem i jest w miarę już "opanowane pode mnie a wybiera REWELACYJNIE! Tam, gdzie wcześniej na AT czy XT leciałem tak teraz nawet nie czułem (prawie) nierówności. Tył jest seryjny (CONTINENTAL) i z nim muszę się jeszcze oswoić bo jest inny, jeszcze nie wiem czy gorszy niż standardowy z regulacjami ale nie będę go ruszał (w sensie wymieniał) - najpierw dam mu szanse Hamulce - b.dobra dozowalność a jak się "naciśnie", można się zdziwić ich skutecznością! SILNIK - to bieg 1, 2 i 3 właściwie nei czuć spadku mocy - ciągnie jak głupi Ale już widzę różnicę porównując do XT - zdecydowanie lepiej można go kontrolować i można zarówno zapier...ać jak i spacerować. miałem wrażenie, że nawet na 3 biegu chce na koło iść (ja na razie nie chciałem, bo się poznajemy ), z 1 czy 2 bez problemu idzie na koło, jak się za mocno odkręci. Przebiegi pomiędzy serwisami po 10 k km i ta moc (w stosunku do wagi) - IDEALNE POŁĄCZENIE! Na razie jestem w skowronkach więc więcej nie napiszę, bo na razie pewnie zbyt mało obiektywizmu ale to z czasem... poniżej parę fotek Edytowane 15 Maj 2016 przez mirkoslawski 20 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Aanis71 1 110 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 brawo Mirko :) Gratulacje i bezawaryjnego użytkowania :beer: 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
red 4 330 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 fajne moto - gratulacje, no i wytrwałości w niepaleniu ps. przewody w stalowym oplocie to standard w tym motocyklu, z dodatkowych rzeczy to masz jeszcze handbary, zmieniony przedni błotnik, osłona regulatora napięcia i zbiorniczka z płynem hamulcowym, podniesioną kierownicę (i to sporo), domowym sposobem poszerzoną oryginalną płyte aluminiową pod silnikiem, obcięty tylny błotnik, malowanie? (to chyba naklejki są), ciekawe bo lusterka wyglądają jeszcze na oryginalne a to rzadkość w tych motkach, Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zaczekaj 1 466 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 Gratulowałam już na innym forum. Tutaj napisze tylko, że przed Afryką i Xt660r było co? Trampek! :D wytapatalkowano Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Jarek 22 780 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 Tutaj napisze tylko, że przed Afryką i Xt660r było co? Trampek! :D Normalne! Trmpki się zużywają i się je wyrzuca ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
agreSorek 4 523 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 Piękna sztuka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
zaczekaj 1 466 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 Normalne! Trmpki się zużywają i się je wyrzuca ;) Afrykę i Xt660r też wyrzucił. Zobaczymy co będzie z BMW :-D Na razie Mirko jest zauroczony, Xcut mu oczy zamydlił. wytapatalkowano 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ARG 1 050 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 Ładny motek ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mirkoslawski 320 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 (edytowane) Asia, dziękowałem na trampkowym i tu też podziękuję :) Ania - Tobie również dzięki ;) Panowie, Wam również dzięki za dobre słowo A Tobie Red, za cenne spostrzeżenia :) jako początkujący chłone jak gąbka wszelkie info o xChellenge ;) Edytowane 15 Maj 2016 przez mirkoslawski Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
maxiu 1 126 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 Gratulacje i witam wsród szczęśliwych ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tyran 28 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 Super. Graty! Ilu posiadaczy XCh jest na forum? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Doodek 15 038 Zgłoś ten post Napisano 15 Maj 2016 obecnych czy byłych? ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tyran 28 Zgłoś ten post Napisano 16 Maj 2016 Byli też ze swoim doświadczeniem się mogą przydać. P.S. Tak przeglądam stronę główną forum i zastanawiam się gdzie możnaby wrzucić temat ogólny o XCh. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 922 Zgłoś ten post Napisano 16 Maj 2016 (edytowane) A może już jest takie ogólne miejsce? Edytowane 16 Maj 2016 przez dakarowy 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrusz 1 303 Zgłoś ten post Napisano 16 Maj 2016 Ładny, ale "twarz" mojego bardziej mi pasuje;). Chętnie bym przytulił taki akcesoryjny zbiornik paliwa, szukam rozwiązania i słabo na rynku... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 (edytowane) Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos... Edytowane 17 Maj 2016 przez Mutomb 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos... To w ojropie robią, a cena też europejska :) 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 To w ojropie robią, a cena też europejska :) Nie rozumiemy się. .. To jest mi znane od bardzo dawna. Jeszcze xsa nie mialem.. Z wielu powodow rozwiązanie uwazam za slabe i nie do przyjęcia. Myslalem o zrobieniu zbiornika na wtryskarce. Montowany na przodzie, skladajacy sie z dwoch polowek po okolo 2,5-3l. Cos na wzor tego co robi rallye raid dla KTM. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Dziadek 6 909 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 No bo KTMy to fajne motóry są. A nawet a jak :) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Piotrusz 1 303 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos... a coś bliżej w temacie, jestem ciekawy :) http://www.hotrodwelding.nl/product.php?id=3 - Z wielu powodow rozwiązanie uwazam za slabe i nie do przyjęcia. o tym też chętnie bym posłuchał, gdyż bardziej o tego typu rozwiązaniu myślałem Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Może w odwrotnej kolejności będzie prościej. Tak na szybko żeby za mocno nie przynudzać chociaż temat rzeka. o tym też chętnie bym posłuchał, gdyż bardziej o tego typu rozwiązaniu myślałem Jest sporo na ten temat na advrider.com i polecał bym zacząć tam lekture. Kopalnia wiedzy. Z plusów tego rozwiązania to prostota. Natomiast jeśli chodzi o minusy... Część z nich pewnie nieistotna dla innych użytkowników jednak dla mnie ma znaczenie. Mianowicie: - waga - miejsce ulokowania tegoż i związane z tym dodatkowe obciążenie dość podatnego na to aluminiowego subframe - po raz kolejny miejsce ulokowania i rozkład mas - materiał jeśli dobrze pamiętam stop aluminium - podatny na odkształcenia, uszkodzenia mechaniczne, trudny do naprawy - brzydka konserwa - cena, zwłaszcza jeśli dorzuci się stalowy subframe na tył miażdży. Myślę, że przy tej kasie warto zacząć myśleć o czymś bardziej profi. a coś bliżej w temacie, jestem ciekawy :) Marzy mi się coś na ten wzór. Idealne miejsce i konstrukcja. Takie dwa małe zbiorniki po ok 3l załatwiły by sprawę. Więcej mi nie potrzeba. Pewnie znalazł by się ktoś kto da to radę wystrugać z jakiegoś metalu (np merta) ale to słabe rozwiązanie jeśli chodzi o enduro. Musi to być masa plastyczna (oczywiście o odpowiednim składzie). Co za tym idzie projekt, forma, odpowiedni materiał i maszyna. W USA pewnie da się zrobić. W Polsce no cóz.... Mam jeszcze jeden pomysł ale muszę to skonsultować z kimś kto zajmuje się produkcją owiewek, itp. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
looksgoodinblack 1 509 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 (edytowane) Gratki! Ja swojego tak pokochalem, ze pomimo tego, ze mnie kupe zdrowia kosztowal, wlasnie go odbudowalem :) Super. Graty! Ilu posiadaczy XCh jest na forum? +1 Jedyny sluszny sposob to wykonanie takiego zbiornika od podstaw. Pomysl jest, projekt rowniez. Brak dostepu do wykonawcy i technologii... Do USA daleko a i ceny kosmos... Jedyny rozsadny pochodzi z Holandii, ale cena zabija. Edit: Dopiero doczytalem. Zwracam honor :) Edytowane 17 Maj 2016 przez looksgoodinblack Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mirkoslawski 320 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Tak czytam...I jeśli taki dodatkowy zbiornik paliwa o wadze własnej około 1 kg + 4,6 litra paliwa ma uszkodzić subframe (nawet ten seryjny) to po co stelaże boczne i bagażnik? Zresztą dopuszczona waga ładunku (razem z kierownikiem) to 176 kg A więc gdzieś to trzeba umieścić...zresztą oryginalny wydech to jakieś 5 kg i jest w tym samym miejscu A więc wystarczy góry zmienić, oszczędzając 2/3 kg (u mnie oszczędności to prawie 4 kg) i wszystko się bilansuje. Z jednym się zgadzam - ceny to kosmos i nieporozumienie. A takie zbiorniki na przodzie są bardziej narażone na uszkodzenia niż na ogonie, gdzie leży dużo głębiej. Pewnie - bronie trochę swojego ale nie dajmy się zwariować, 5 kg na ogonie ani nie zaburzy balansu ani nie złamie subframe...A jak złamie, to znaczy że kupiłem nieodpowiedni motocykl A relacje i filmy z załadowanie xsami to fake'i ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mik1046 109 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Na wstępie - nie wiem, czy to właściwe miejsce na tego typu wątek...jeśli nie - proszę o przeniesienie do właściwego :) Po Kryśce (Africa Twin) miałem XT 660 R, który to miał być młodszym następcą Krystyny...ale to nie było to, czego szukałem. Długo się zastanawiałem (właściwie od stycznia), czego chcę, który motocykl spełni moje oczekiwania...Od zawsze chciałem LC8 i po dłuuugich zastanowieniach i dłuuugim studiowaniu for, rozmowach z ludźmi już byłem pewny, że po XT będzie LC8. I prawie byłbym zakupił Dzika, gdybym nie zobaczył XCUT'a, w którym od razu się zakochałem Ale żeby nie popełnić ponownie zakupu "nieudanego", postanowiłem poczytać, przejechać się, pogadać...i wreszcie nadszedł ten dzień - miałem do obejrzenia XCut'a i LC8 w stanie "CUKIEREK"...pojechałem najpierw zobaczyć BMW i już nie pojechałem nawet dotknąć LC8, no po prostu jak motocykl szyty pode mnie - wygodna pozycja na stojąco (i na siedząco), lekki, zwinny, długie przebiegi liczone w KM a nie w mH - no jednym słowem TO JEST TO (pomijam już wygląd , bo jako iż ten konkretny motocykl jest przygotowany pod rajdy półamatorskie, jest lekko dłubnięty wizualnie i mechanicznie, co sam bardzo lubię ). A czemu XCut? Bo "fonetycznie" to KAT a tłumacząc z angielskiego, aby go mieć, musiałem ponieść pewne wyrzeczenia - od 4 dni nie palę Krótki opis: BMW G 650 X Challenge, rok 2007, sprowadzony z Włoch - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Motocykl przerobiony (odchudzony) - waga na sucho 132 kg Zleciłem pełen serwis a więc: - nowy olej LM 15W50 + filtr K&N - filtr powietrza - nowy płyn hamulcowy - serwis zawieszenia - nowy płyn chłodniczy - nowe opony + nowe dętki Havy Duty - nowe klocki przód (tył jakieś 80 % mięsa więc nie wymieniałem) - sprawdzone zawory - brak potrzeby regulacji - sprawdzone łożyska (wszystkie) - wszystkie OK Wyposażenie dodatkowe/akcesoryjne: - akcesoryjny zbiornik - czacha "DAKAR", lampy KSENON z homologacją - komputer pokładowy (a raczej rajdowy z podstawowymi parametrami) - aku litowo-jonowy (waga około 300 g) - 1x gniazdo zapalniczki i 2x USB - bagażnik Touratech - wydech MIVV z DB tytanowy (waga 1,1 kg) - lekko przerobiona kanapa (obniżona - moto jest wysokie! musiałem lekko OBNIŻYĆ - pierwszy raz pod siebie obniżałem motocykl ) - przewodu w oplocie (przód i tył) A reszta w standardzie Dzisiaj zrobiłem jakieś 150 km z czego jakieś 80 km po offie...i BAJKA! prowadzi się wyśmienicie - pobawiłem się zawieszeniem i jest w miarę już "opanowane pode mnie a wybiera REWELACYJNIE! Tam, gdzie wcześniej na AT czy XT leciałem tak teraz nawet nie czułem (prawie) nierówności. Tył jest seryjny (CONTINENTAL) i z nim muszę się jeszcze oswoić bo jest inny, jeszcze nie wiem czy gorszy niż standardowy z regulacjami ale nie będę go ruszał (w sensie wymieniał) - najpierw dam mu szanse Hamulce - b.dobra dozowalność a jak się "naciśnie", można się zdziwić ich skutecznością! SILNIK - to bieg 1, 2 i 3 właściwie nei czuć spadku mocy - ciągnie jak głupi Ale już widzę różnicę porównując do XT - zdecydowanie lepiej można go kontrolować i można zarówno zapier...ać jak i spacerować. miałem wrażenie, że nawet na 3 biegu chce na koło iść (ja na razie nie chciałem, bo się poznajemy ), z 1 czy 2 bez problemu idzie na koło, jak się za mocno odkręci. Przebiegi pomiędzy serwisami po 10 k km i ta moc (w stosunku do wagi) - IDEALNE POŁĄCZENIE! Na razie jestem w skowronkach więc więcej nie napiszę, bo na razie pewnie zbyt mało obiektywizmu ale to z czasem... poniżej parę fotek Nie żebym nie dowierzał ale proszę o zdjęcie na wadze bo jakoś nie mogę uwierzyć w te 132 kg. chyba że na "sucho" to same koła rama i silnik, bo jak jest inaczej to proszę o receptę. :cool: :cool: 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mirkoslawski 320 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 (edytowane) Nie żebym nie dowierzał ale proszę o zdjęcie na wadze bo jakoś nie mogę uwierzyć w te 132 kg. chyba że na "sucho" to same koła rama i silnik, bo jak jest inaczej to proszę o receptę. :cool: :cool: Przepraszam ale zdjęcia nie mam...A robić nie będę bo Moto po serwisie więc na wadze może być zalany ;) Skoro seria waży na sucho 144 kg to sam wydech i akumulator to prawie 9 kg A więc dużo miejsca na oszczędności. U mnie tytanowy wydech z aku to około 1,5 kg ;) Dodatkowo brak zegarów, stelaże Alu zamiast stalowych, wykastrowany paru innych gratów - pierdółek (ogon, czujniki abs itp)... Edytowane 17 Maj 2016 przez mirkoslawski Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach