Skocz do zawartości
mirkoslawski

XCut - XChallenge mirkoslawskiego

Recommended Posts

Samo życie... Jedni zrzucają wage z motka inni z własnej dupy :lol:

Powinno ważyć się zestaw czyli motek+kierownik :lol:

No wiesz ... jak możesz? Co za słownictwo? :lol:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Czytam i nie podzielam waszego podniecenia ;) mam Acerbisa zamontowanego na płytę i stelarz od Zuko, jeżdzę z kuframi i nie ma problemy, jak jeździłem z rogalem to za mocno szalałem i nadwyrężyłem mocowania stelarzy do subframe, ale to już życie, poza tym miałem za mało miejsca na kanapie, teraz planuje dokupić sakwy od Ex'a i będzie idealnie

Jak zaczniesz wrzucać dwójkę poza asfaltem to i subframe zacznie bardziej pracować ;). Post neutralny :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No wiesz ... jak możesz? Co za słownictwo? :lol:

No właśnie.. jaki motek? jaki kierownik? :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem, że wszyscy mówią o Yeti bo o szczegółach i konkretach pogadać trudniej...bo 5 raz pytać o konkrety (czyli jaką wagę na tyle uwzględnić aby było bezpiecznie) mnie nie wypada ani mi się nie chce;)

Zdrowia :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem, że wszyscy mówią o Yeti bo o szczegółach i konkretach pogadać trudniej...bo 5 raz pytać o konkrety (czyli jaką wagę na tyle uwzględnić aby było bezpiecznie) mnie nie wypada ani mi się nie chce;)

Zdrowia :)

Jak widać, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.

Ja zrozumiałem tyle:

Jak po asfalcie to z pasażerem i tobołami można.

Czym trudniejszy teren, tym subframe jest bardziej podatny na uszkodzenia i trzeba schodzić z wagą klamotów.

Zdrowia!

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem, że wszyscy mówią o Yeti bo o szczegółach i konkretach pogadać trudniej...bo 5 raz pytać o konkrety (czyli jaką wagę na tyle uwzględnić aby było bezpiecznie) mnie nie wypada ani mi się nie chce;)

Zdrowia :)

Nie stresuj sie... To nie jest łatwe pytanie a odpowiedź nie będzie jednoznaczna.

1. Ile waży sam motek w mojej wersji? Pewnie katalogowo lub odbiega niewiele bo zmieniłem komin na lżejszy ale dołożyłem solidną płytę alu TT pod silnik i bagażnik na tył.

2. Ja + plus ciuchy i kask to jakies 85kg.

Jak jeżdze krótkie dystanse krajoznawcze to mam tylko mała torbę narzędziową na bagażniku (detki, pompka, łyżki, klucze do kół)- około 2-3kg, czasem plecak albo camelbag i mały tankbag na przodzie. Przy takim załadunku mogę poszaleć ale to i tak prawie zawsze kiedy zawieszenie dużo pracuje jadę w pozycji stojącej a subframe obciąża tylko narzędziówka.

Jak jadę dalszą trasę to pakuje dodatkowo rogala na tylną część kanapy ale to wiadomo nie ma jakichś szaleństw a na większych dziurach i tak dupa w górę.

Do tej pory nie odnotowałem śladów zniszczeń ale jestem czujny :) Narzędziówkę planuję mimo wszystko przenieść w inne miejsce.

Ps Pasażer to pomyłka chociaż mój egzemplarz posiada podnózki pasażera i wpis na 2 os w dowodzie rejestracyjnym :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W mim przypadku na X masa zestawu kierownik + motek + bagaż była pewnie niższa niż masa GSa 1200 solo ;)

Tyle "konkretów". O reszcie się nie wypowiem bo się nie znam ;)

A temat śledzę bo mam pewien "plan" na za rok albo za dwa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skoro 5 kg na tyle ma złamać subframe (mówię o dodatkowym zbiorniku) A motocykl według producenta ma dopuszczalne obciążenie na poziomie 176 kg to jestem po prostu ciekaw, jak doświadczenie Koleżeństwa przełożyć na konkrety...bo jeśli się nie da to po co o tym dyskutować? Czytałem, że subframe nawet w AT się łamały...mnie się to nie zdarzyło pomimo iż latam i latałem i będę latał głównie w offie A czasem mocno obciążony ;)

Nie gniewajcie się, że przyszedł nowy i się dopomina ale lubię gadać w takich wątkach o konkretach, bo taki znowu "nowy" nie jestem, choć staram się mieć pokorę i grzecznie pytać, słuchać bardziej doświadczonych i uczyć się na cudzych błędach ;)

To Moto kupiłem jako lekką wyprawówkę więc takie informacje to dla mnie skarby, stąd moja upierdliwość.

EDIT ja sam ważę koło 100 kg + ciuchy...A więc chyba nie mogę na nim jeździć...hehe

EDIT II według mnie, na logikę, waga kierownika ma niewielkie znaczenie, biorąc pod uwagę miejsce na motocyklu. Z Waszych zdjęć i wypowiedzi wynika, że subframe łamie się na ogonie A więc na odcinku za połączeniem wsporników...czy się mylę i komuś subframe złamał się na wcześniejszym odcinku?

Edytowane przez mirkoslawski
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ale na tym forum nie da się tak od razu wszystkiego konkretnie powiedzieć/napisać, taka natura i do tego musisz się przyzwyczaić, poza tym to tylko motocykl a nie religia, jak się złamie to się pospawa, ja tym konkretnym modelem nie jeżdżę na wyprawy, tylko pyrkam sobie po okolicznych lasach i polach, nie chce mi się wstawać, więc siedzę na dupie i czasami po prostu spawam subframe, jak pęknie :lol: :beer:

Nie napiszę Ci że możesz załadować 50 kg bagażu, bo tego nie wiem ;-)

Edytowane przez dakarowy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jakby nie było ta dyskusja jednak stwierdza pewną prawidłowość - mianowicie to że ten subframe mimo wszystko jest podatny na uszkodzenia. Szkoda, że BMW kosztem wagi zdecydowało się wykonać to z alu a nie stali. W Dakarach nie ma problemu z tym elementem a wiesza się na nim 3 razy tyle. Nie twierdze, że po miesiącu latania z tym zbiornikiem wszystko Ci się pognie ale należy brać taką ewentualność pod uwagę. Będąc w drodze daleko od domu takie uszkodzenie może być problemem nie do przejścia. Na pewno wymaga przemyślanego projektu wzmocnienia newralgicznych punktów. Dla mnie to wystarczy, żeby wiedziec w jakim kierunku mam iść odnośnie budowy wymarzonej wyprawówki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rozumiem, szanuje :)

Ja mam pewne plany i kupiłem to moto w konkretnym celu, właśnie jako lekką wyprawówkę ;)

Jakby nie było ta dyskusja jednak stwierdza pewną prawidłowość - mianowicie to że ten subframe mimo wszystko jest podatny na uszkodzenia. Szkoda, że BMW kosztem wagi zdecydowało się wykonać to z alu a nie stali. W Dakarach nie ma problemu z tym elementem a wiesza się na nim 3 razy tyle. Nie twierdze, że po miesiącu latania z tym zbiornikiem wszystko Ci się pognie ale należy brać taką ewentualność pod uwagę. Będąc w drodze daleko od domu takie uszkodzenie może być problemem nie do przejścia. Na pewno wymaga przemyślanego projektu wzmocnienia newralgicznych punktów. Dla mnie to wystarczy, żeby wiedziec w jakim kierunku mam iść odnośnie budowy wymarzonej wyprawówki.

Ten motocykl latał w rajdach z tym zbiornikiem A nie ma widocznych śladów uszkodzenia...Ale dzięki za rady bo to dla mnie ważne informacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Rozumiem, że wszyscy mówią o Yeti bo o szczegółach i konkretach pogadać trudniej...bo 5 raz pytać o konkrety (czyli jaką wagę na tyle uwzględnić aby było bezpiecznie) mnie nie wypada ani mi się nie chce;)

Zdrowia :)

Mirko nie przejmuj się. Taka specyfika forum :-) Musisz wpaść na zlot to może się czegoś dowiesz. Chyba, że pokona Cie cytrynowka :-)

wytapatalkowano

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mirko nie przejmuj się. Taka specyfika forum :-) Musisz wpaść na zlot to może się czegoś dowiesz. Chyba, że pokona Cie cytrynowka :-)

wytapatalkowano

Asia, zauważyłem ;) na zlot w tym roku raczej nie dam rady ale w przyszłym...kto wie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wg mnie subframe jest narażony na uszkodzenie poza punktem podparcia więc waga kierownika ma się nijak do problemu. Główne obciążenie bagażem na kanapie sakwami lub rogalem będzie spoczywac głównie w miejscu podparcia więc również nie powinno być problemu. Natomiast wykorzystanie punktów montażowych do bagażnika i przewożenie cięższych rzeczy na nim to już ryzyko. Jak wspomniałem u mnie przy średnim off owym upalaniu urwały się śruby. Gdybym zastosował mocniejsze śruby to pewnie poszedłby subframe.

Miejsce montażu i wielkość Twojego zbiornika raczej snu z oczu by mi nie spędzala. Jakbyś chciał sprzedać to daj znać

Sent from my SM-G920T using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To wszystko zalezy. Kanapa ma trochę długości. Dociążanie lub odciążanie tyłu. Praca tyłkiem na kanapie i balans ciałem na stojąco (tutaj nie ma wpływu bo ciężar spoczywa na podnózkach). Wszystko po trochu ma znaczenie jeśli zsumujemy wszystko razem.

Reszta obciążenia przekłada się stosownie od miejsca ulokowania - długość dźwigni.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobra, spytam tak - czy komuś subframe pękł przed wspornikami? Bo jeśli nie, to chyba czas zakończyć temat subframe, bo nie idziemy do przodu, poruszając się po ogólnikach. Jeśli komuś subframe pękł przed wspornikami przy NORMALNYM użytkowaniu, w zimę strugam albo nowy subframe albo wzmocnienia...Jeśli nikomu na tym forum, temat "subframe" dla mnie zakończony ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobra, spytam tak - czy komuś subframe pękł przed wspornikami? Bo jeśli nie, to chyba czas zakończyć temat subframe, bo nie idziemy do przodu, poruszając się po ogólnikach. Jeśli komuś subframe pękł przed wspornikami przy NORMALNYM użytkowaniu, w zimę strugam albo nowy subframe albo wzmocnienia...Jeśli nikomu na tym forum, temat "subframe" dla mnie zakończony ;)

pękł przed wspornikami, normalne użytkowanie, bez bagażu!!!

jak widzisz temat nie jest zakończony

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Coś mi się zdaje, że temat pękającej ramy jest zaczerpnięty głównie z advrider.com , a przynajmniej 80% zdjęć złamanego "subrfame'u " pochodzi z tamtego forum, gdzie pewien zapewne trzystufuntowy obywatel USA zapakował jeszcze kolejne 300 funtów towaresu na superwzmocnionyadvenczerowy bagażnik i mu rama wzięła i pierdolnęła.

A jeśli rzeczywiście tak się te ramy łamią to lepiej niech nikt nie wozi pasażera bo mu odpaść może. A jak już odpadnie to i tak całą winę można zwalić na koncern BMW. W końcu ten moto ma homologację , czy jak to ta się zwie, na 2 osoby :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dobra, spytam tak - czy komuś subframe pękł przed wspornikami? Bo jeśli nie, to chyba czas zakończyć temat subframe, bo nie idziemy do przodu, poruszając się po ogólnikach. Jeśli komuś subframe pękł przed wspornikami przy NORMALNYM użytkowaniu, w zimę strugam albo nowy subframe albo wzmocnienia...Jeśli nikomu na tym forum, temat "subframe" dla mnie zakończony ;)

pękł przed wspornikami, normalne użytkowanie, bez bagażu!!!

jak widzisz temat nie jest zakończony

Dla mnie jednak zakończony ;)

Zdrowia

Bo najważniejsze to być sobą ;)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jeśli rzeczywiście tak się te ramy łamią to lepiej niech nikt nie wozi pasażera bo mu odpaść może. A jak już odpadnie to i tak całą winę można zwalić na koncern BMW. W końcu ten moto ma homologację , czy jak to ta się zwie, na 2 osoby :)

Gdybyś czytał uważniej to dowiedziałbyś się, że x-c jest w zasadzie rejestrowany jako motocykl jednoosobowy.

Podam Ci dane z naszego forum:

1 red

2 Maxiu

3 Dakarowy

4 MTBiker

poszukaj reszty użytkowników bo ja szacuje około 50%

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdybyś czytał uważniej to dowiedziałbyś się, że x-c jest w zasadzie rejestrowany jako motocykl jednoosobowy.

Jak opcja: "w zasadzie" jest zapisana w dowodzie rejestracyjnym?

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Gdybyś czytał uważniej to dowiedziałbyś się, że x-c jest w zasadzie rejestrowany jako motocykl jednoosobowy.

a XCountry z identyczną ramą i silnikiem na dwie :) .

Koniec.

W zasadzie.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×