Skocz do zawartości
mirkoslawski

XCut - XChallenge mirkoslawskiego

Recommended Posts

Zdjęcia wszystkiego nie pokazują. Opis też to nie to samo co "widzieć" W każdym razie o ile teraz jeden element jest w jakiś sposób zdublowany i pracuje na ściskanie to drugi dalej jeden wektor sił gnie go, a drugi rozciąga i to jeszcze bardziej bo dostał nowy ciężar, ale to tylko takie tam rozważania - nic nie widać oprócz tego co widać, nie można dotknąć ...

Teraz trzeba pewnie pilnować dolnego mocowania, a stare obserwować :)

Na podstawie zdjęć całość wygląda na fachową robotę - będzie dobrze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, mirkoslawski napisał:

Dziękuję za dobre słowo ;) Mam nadzieję, że po testach będę mógł same pozytywy napisać :)

Jednym z elementów dlaczego pęka jest zmęczenie materiału - stosunkowo słabego ( aluminium ) Zmęczenie to bierze się między innymi z za słabej sztywności, a dodatkowy "wspornik" tylko tą sztywność poprawia - więc jest nadzieja, ale dalej bym uważał z ciężarem na tyle - i tyle :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja tam się nie znam i wymądrzać też się nie lubię. 

Ale subframe jest na tyle prostą konstrukcją że można ją łatwo skopiować i czy nie lepiej było by sobie zrobić nowy od podstaw ?

kolejna sprawa ponieważ Mertaspecialparts robił również mojemu znajomemu stelaż "ochraniający" bo również jeździ z rogalem, nie lepiej było zrobić bardziej filigranowego ? bo ten bardzo pancerny. 

Ale i tak mi się podoba.

Z mojego doświadczenia wiem że przy glebach x całą siłę przejmuje na kierę i tyłu raczej nie ma co wzmacniać. 

Mam subframe w zapasie jak by ktoś się chciał podjąć dorobienia mogę użyczyć do pomiarów. Może by się znalazło kilku chętnych.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 godzinę temu, mik1046 napisał:

Ja tam się nie znam i wymądrzać też się nie lubię. 

Ale subframe jest na tyle prostą konstrukcją że można ją łatwo skopiować i czy nie lepiej było by sobie zrobić nowy od podstaw ?

kolejna sprawa ponieważ Mertaspecialparts robił również mojemu znajomemu stelaż "ochraniający" bo również jeździ z rogalem, nie lepiej było zrobić bardziej filigranowego ? bo ten bardzo pancerny. 

Ale i tak mi się podoba.

Z mojego doświadczenia wiem że przy glebach x całą siłę przejmuje na kierę i tyłu raczej nie ma co wzmacniać. 

Mam subframe w zapasie jak by ktoś się chciał podjąć dorobienia mogę użyczyć do pomiarów. Może by się znalazło kilku chętnych.

Widzisz - cenię Twoje rady więc się nie krępuj ;)

 

Stelaż ma służyć również jako miejsce troczenia rotopaxów więc nie mógł być filigranowy...a subframe? Jeśli ktoś podejmie się dorobienia w rozsądnych pieniądzach to jestem zainteresowany ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już podziałem . W weekend oddaję subframe do pomiarów za niedługo będę wiedział jakie będą koszta

2 w toalecie ;) tylko wtedy jest czas czytać fora .

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie prościej by było wzmocnić orginalny subframe?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Już podziałem . W weekend oddaję subframe do pomiarów za niedługo będę wiedział jakie będą koszta

2 w toalecie tylko wtedy jest czas czytać fora .




W razie jakiejs dluzszej serii to ja się piszę

Sent from my SM-G920T using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 godzin temu, tyran napisał:

Nie prościej by było wzmocnić orginalny subframe?

A rotopaxy i rogala wozić na placach? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zamiast dorabiać nowy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To normalne, że ludziska mają różne zdania. Jeden powie: wzmocnić stare, drugi zrobić nowe mocniejsze, nawet jak cięższe, a trzeci, że wystarczy zabrać ze sobą 10 trytek i metr drutu - bo "on" wziął i super dało się powiązać ;)

Jak do tego dochodzi jakaś wizja pakowania, mocowania "czegoś" to rozpiętość możliwości rośnie. I tak nigdy nie da się wszystkiego przewidzieć i wszystkiemu zapobiec, a jedynie zmniejszyć prawdopodobieństwo jakiegoś czegoś ;)

 

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
11 minut temu, Jarek napisał:

To normalne, że ludziska mają różne zdania. Jeden powie: wzmocnić stare, drugi zrobić nowe mocniejsze, nawet jak cięższe, a trzeci, że wystarczy zabrać ze sobą 10 trytek i metr drutu - bo "on" wziął i super dało się powiązać ;)

Jak do tego dochodzi jakaś wizja pakowania, mocowania "czegoś" to rozpiętość możliwości rośnie. I tak nigdy nie da się wszystkiego przewidzieć i wszystkiemu zapobiec, a jedynie zmniejszyć prawdopodobieństwo jakiegoś czegoś ;)

11 minut temu, Jarek napisał:

 

 

100% racji.

To nawet i dobrze - świat dzięki temu do przodu idzie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 godziny temu, mirkoslawski napisał:

A rotopaxy i rogala wozić na placach? ;)

Nie mówię o stelażu, tylko o orginalnej ramie tzw. subframe.

Rozumiem że kolega mik1046 chce dorobić subframe stalowy.

Może orginalny aluminiowy dało by się wzmocmić w newralgicznych miejscach?

Edytowane przez tyran
literówka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
9 minut temu, tyran napisał:

Nie mówię o stelażu, tylko o orginalnej ramie tzw. subframe.

Rozumiem że kolega mik1046 chce dorobić subframe stalowy.

Może orginalny aluminiowy dało by się wzmocmić w newralgicznych miejscach?

Widziałem jakieś "ortezy" wspawane na ADVRider ale wedlug mnie to albo nowy, stalowy subframe albo to co ja mam ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
2 minuty temu, tyran napisał:

Może orginalny aluminiowy dało by się wzmocmić w newralgicznych miejscach?

Da się, ale niektórzy nie chcą - wolą wymienić na nowy stalowy. Trzeba też zwrócić uwagę na to, że fabryka nie poprawiała swojego aluminiowego, ale wymieniła na stalowy, a na pewno byli w stanie coś poprawić w tym co był. Każde rozwiązanie poprawiające wady jest dobre, a już o to w jaki sposób to inna kwestia - raczej indywidualna. Mnie się nie podoba stelaż niebieski, ale Mirkosławskiemu się podoba i nie widzę powodu, aby go namawiać do zmiany koloru - na na ten przykład :default_icon_beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Cholera, to jest niebieski??? To chyba złożyć trzeba reklamację bo miał być turkusowy!

 

Hehe

O kolorach dyskusji nie podejmę ;) i tak niedługo będzie w kolorze błotno - ziemisty :)

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Nie mówię o stelażu, tylko o orginalnej ramie tzw. subframe.
Rozumiem że kolega mik1046 chce dorobić subframe stalowy.
Może orginalny aluminiowy dało by się wzmocmić w newralgicznych miejscach?


Po pierwsze malo miejsca, po drugie jak wspawasz wzmocnienie tam gdzie sie lamie to mozesz przeniesc slaby punkt na koniec spawu

Sent from my SM-G920T using Tapatalk

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Fajnie wygląda ten bagażnik, właśnie coś podobnego planuje zrobić do mojej maszyny.


Wysłane z mojego SM-T580 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Nie wiem, czy dobrze wyjaśniłem...stelaż i bagażnik nie "wisi" na subframe (górne mocowanie) - on opiera się o dolne mocowanie (to nad wahaczem) a górne mocowanie stabilizuje (pewnie też pod obciążeniem odbiera trochę ciężaru)...
nie wiem, jak to wytłumaczyć - robie co mogie


Czegos nie rozumiem.
Jak widac na zdjeciu Twój stelaz jest na dole zamocowany śrubami do subframe, w miejscu gdzie fabrycznie mocowane są sety pasazera. Góra trzyma sie pewnie gdzies pod kanapą wiec co masz na mysli pisząc: stelaż i bagażnik nie "wisi" na subframe - jak wisi.

b5cca7864a4755c0e8363e17c6fb6083.jpg

Wysłane za pobraniem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam na myśli to, że gdyby nie było górnych mocowań, stelaż byłby dokładnie w takiej samej pozycji a więc nie trzyma się na górnym mocowaniu, tylko na dolnym. Inaczej nie wytłumaczę.

 

Właśnie wróciłem z 3h latania - pięknie ;)

40a03ea3b565b7fb.jpg

cba8609654755f9f.jpg

df1263bb95091385.jpg

Edytowane przez mirkoslawski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ciekawy jestem co bedzie jak dolozysz towaru

Wysłane za pobraniem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
1 minutę temu, Pawel napisał:

Ciekawy jestem co bedzie jak dolozysz towaru

Wysłane za pobraniem

 

Już Ci mogę powiedzieć - albo wytrzyma albo pęknie ;) przecież to tylko motocykl - zrobiłem co mogłem, aby mu (subframe) ulżyć - wszystko pozostałe w rękach Najwyższego :)
 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

nie znam się, ale chyba lepiej by było jakby dolne mocowanie nie było na subframe. 

Miałem taki stelaż gdzie jego dolne mocowanie było w miejscu podnóżków kierownika, wymagało to tylko dłuższych śrub i nie przeszkadzało w operowaniu nogami:). A podstawa obciążenia znikała z subframe.

otr_koffertrger_gepcktrger_pannier_rack_

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×