Skocz do zawartości
mirkoslawski

XCut - XChallenge mirkoslawskiego

Recommended Posts

3 godziny temu, Tomek Sz napisał:

Obejrzałem Twój drugi filmik- jechałem wczoraj tym odcinkiem, ale w Korytnicy odbiłem w pola i doleciałem do Piotrkowic. Ty pewnie poleciałeś przez Rembów i łąkami do Mokrska.

Pewnie tak było - generalnie nie mam nigdy stałego planu, raczej spontan :) ale Twoje okolice do latania są rewelacyjne!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ponidzie, trochę górek, lasy, kamieniołomy, w koło komina a  można zrobić 100 km przecinając tylko drogi asfaltowe.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Trochę dzisiaj porobiłem :)
1) wzmocniona osłona silnika (koszt 40 PLN materiał, 25 PLN wyrzynarka, 3 PLN śruby i nakrętki). Może i nie jest to TT ale za koszt płyty TT mam:
- płytę jak dla mnie PANCERNĄ (ori alu 2 mm + dodatkowe 4 mm)
yKlfTbO.jpg
3kLE8RO.jpg
bSuM40P.jpg
7U0sVZL.jpg

2) podłączyłem woltomierz + termometr (na reszcie dokładny:D) na wypasie (sam reguluje jasność, ma alarmy i temperatury i ładowania)

Yi1rt7j.jpg

3) założyłem pojedyncze diody LED jako światła postojowe (których nie miałem) ale i dzienne lub po prostu dodatkowe (włączane poprzez oddzielny włącznik wraz z gniazdami USB i woltomierzem) - to te kropeczki nad światłami ;)

YEnSVEL.jpg

4) zakupionymi nasadkami do wykręcania śrub/nakrętek "niedowykręcenia" odkręciłem wyślizgane (bo zapieczone) śrubki zabezpieczające oś przedniego koła, nareszcie mogę zdjąć koło i zmienić oponę :D

Tylna (Michelin EnduroCompetision VI) ma przejechane około 400 km (jakieś 150 po asfalcie) i zeszła jakieś 2 mm:vis: W terenie co prawda BAJKA, na asfalcie też nieźle ale jak się nie zatrzyma to w takim tempie zejdzie za po 2 k km:mur:
Miał ją ktoś? Jakieś opinie na jej temat?

 

5) Umyłem i nasączyłem oleum filtr powietrza ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ta doczepiona płyta wygląda słabo :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
6 minut temu, ARG napisał:

Ta doczepiona płyta wygląda słabo :/

Oprócz wyglądu - jakieś uwagi?

Pytam bez złośliwości - dla mnie wygląd to naprawdę 7 rzędna sprawa. Bardziej wartościowe będą jakieś "merytoryczne" opinie (jeśli to nie problem) ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Merytorycznie to będziesz zbierał i rwał trawska tą dołożoną płytą - trawsko będzie włazić w szparę między dwie blachy. Ale to taki szczególik tylko ;)

 

Och, ach ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
4 minuty temu, arthurr napisał:

Merytorycznie to będziesz zbierał i rwał trawska tą dołożoną płytą - trawsko będzie włazić w szparę między dwie blachy. Ale to taki szczególik tylko ;)

 

Och, ach ;)

Nie wiem po co to "och,ach" ale zakładam, że nie jesteś złośliwy ;)

Rzeczywiście, efekt takowy może wystąpić...nie myślałem o tym bo jakoś bardziej starałem się nie przed trawą a kamulcami silnik chronić ale rzeczywiście, mogę mieć "maskowanie" po jeździe po łące...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Skrypt forum złośliwych wywala z automatu, usuwa z cyberprzestrzeni i automatycznie przesyła pocztą kwiatową paczkę ze zgniłymi jajami - nie musisz się obawiać ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Takie moto nie powinno być lekkie, dokładanie kolejnych gadżetów pewnie ładnie się w sumie sumuje :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, artex napisał:

Takie moto nie powinno być lekkie, dokładanie kolejnych gadżetów pewnie ładnie się w sumie sumuje :/

To prawda - waga już pewnie koło 165 kg z paliwem. Zastanawiałem się długo, jak go użytkować - i chcę mieć turystyczne enduro a więc siłą rzeczy, dołożyć musiałem...nawet aku zmieniłem z lekkiego litowo-jakiegoś tam na żelowy, bo ma większą pojemność :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To zmienia postać rzeczy, bo jak wchodzi w kategorię turystycznego enduro, to znowu staje się lekki :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

poza tym plyta bedzie narazona na rozwastwienie. Ja mam taka lekka dokladana, plastikowa czu z jakiegos tam materialu. Zaleta ze dobrze sie slizga po klodach I wytrzymuje bliskie spotkania z kamerdolami

 

plyta.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mirko, a jakbyś to wzmocnienie od wewnątrz zrobił?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Asia, od wewnątrz nie ma miejsca. Koszt tej osłony to około 40 PLN więc nawet jak polegnie w boju, płakał nie będę. Przetestuje i zobaczymy.

23 minuty temu, looksgoodinblack napisał:

poza tym plyta bedzie narazona na rozwastwienie. Ja mam taka lekka dokladana, plastikowa czu z jakiegos tam materialu. Zaleta ze dobrze sie slizga po klodach I wytrzymuje bliskie spotkania z kamerdolami

 

plyta.jpg

To płyta z Xmoto? Mam na myśli tę plastikową (czy tam z czego ona jest)...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

To płyta z Xmoto? Mam na myśli tę plastikową (czy tam z czego ona jest)...


Hyde
Niestety już nie robią do 650.

Z jakiegoś teflonowego polimeryu

http://www.hyderacing.com/off_road_motorcycle.htm

Sent from my SM-G920T using Tapatalk

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A były problemy z płytą, że tak wzmacniałeś, czy raczej profilaktycznie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
31 minut temu, JacekJ napisał:

A były problemy z płytą, że tak wzmacniałeś, czy raczej profilaktycznie?

Mam lekko przerobiony oryginał, tzn. poprzedni właściciel poszerzył ją i dospawał boki - i bardzo dobrze. Niestety oryginał na dole ma 2 mm grubości i u mnie już gdzieniegdzie były odkształcenia i pęknięcia. Teraz mam nadzieję (dołożyłem w newralgicznym fragmencie 4mm do oryginalnych 2 mm) nie będzie tak łatwo o wgniotkę czy pęknięcie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie bierz do bani, będzie robić. Jak coś będzie nie tak to przyspawsz przynajmniej z przodu lub skleisz ciekłym alu i tyle.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dowód że płyta się przydaje...

 

uO8WJJjrPnkSR8joMaEdNJxcQp3K2XfwT1MpkNHn

 

Płyta stalowa, podbiło mi dość gruby krótki konar i to są efekty. Bez niej chyba bym nie wrócił - dostałby filtr oleju. Inna rzecz, że wykonanie okazało się niechlujne - pękło na spawie, czyli spaw "skleił" blachy zamiast przetopić. Poprawi się :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A jak byś ją zrobił dłuższą zeby zakrywała otwory z przodu? Nie wbijało by się tyle syfu między płytę a silnik? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
A jak byś ją zrobił dłuższą zeby zakrywała otwory z przodu? Nie wbijało by się tyle syfu między płytę a silnik? 

Chłodzenie też musi być

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Dnia 8.06.2017 o 20:27, mirkoslawski napisał:

Oprócz wyglądu - jakieś uwagi?

Pytam bez złośliwości - dla mnie wygląd to naprawdę 7 rzędna sprawa. Bardziej wartościowe będą jakieś "merytoryczne" opinie (jeśli to nie problem) ;)

Wygląd nie ma większego znaczenia, natomiast nie wiem jak wygląda wytrzymałość tych nitów. Wydaje mi się, że lepsze byłoby spawane wzmocnienie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
3 minuty temu, ARG napisał:

.... natomiast nie wiem jak wygląda wytrzymałość tych nitów. Wydaje mi się, że lepsze byłoby spawane wzmocnienie.

Dlaczego zatem statki, mosty i wielkie konstrukcje są nitowane, a nie spawane? ;)

Takie pytanie bo mnie się wydaje, że .... ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
5 minut temu, ARG napisał:

Wygląd nie ma większego znaczenia, natomiast nie wiem jak wygląda wytrzymałość tych nitów. Wydaje mi się, że lepsze byłoby spawane wzmocnienie.

To nie nity - to śruby. Jest ich 9 sztuk a jako iż płyta jest profilowana i zagięta, nie ma (moim zdaniem) szans na ich zerwanie...ale masz rację - chyba podjadę do zespawam - przynajmniej przód dodatkowo:) Dzięki!

 

EDIT: Jarek - Twoim zdaniem lepsze będą nity niż śruby?

Edytowane przez mirkoslawski

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×