xel 3 480 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 (edytowane) Jeśli temat jest w złym wątku, uprzejmie proszę o przeniesienie. Zakupiłem był w końcu nawigację - oczywiście plany uległy zmianie i zamiast Montany kupiłem Zumo 390 brandowane przez BMW (czyli BMW Motorrad Navigator Street). Pomijając fakt, że będę musiał dokupić płytę montażową do uchwytu (pół biedy), mam większy problem. Otóż uchwyt z ładowaniem ma (chyba) nietypową wtyczkę, o taką: Pytanie brzmi, czy w starych GSach taka wtyczka występuje standardowo? Nie chciałbym odkręcać wszystkich owiewek zupełnie na ślepo. Z informacji znalezionych na necie wnioskuję że nie i alternatywą jest dokupienie kabelka z wtyczką w BMW (50 zł), albo przerobienie końcówki od uchwytu (dużo taniej). Ktoś coś? Chociaż z opisu tu: https://store.bobsbm...ator-street-gps wynika, że kabel służy do podpięcia do instalacji motocykla, czyli że motocykl ma taki kabel w standardzie? Czy to za daleko idący wniosek? Edytowane 17 Maj 2016 przez xel Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Pszemo 8 688 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Ja w swoim Dakarze nie widziałem takiego gniazda. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
krzbur 72 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Wygląda trochę jak superseal. Też u siebie nigdzie nie widziałem takiego wyprowadzenia. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
dakarowy 25 922 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 W starych GS-ach tego nie ma, w Twinie (?) a na pewno w 8setce jest specjalne (wolne) wyjście na tę wtyczkę, nad akumulatorem, wystarczy dokupić drugą część kabla z pasującą wtyczką w salonie za, jak napisałeś, 50-60 zł (wg obecnego kursu euro) i działa, ale tu wg mnie nie ma takiej potrzeby, osobiście waliłbym tę wtyczkę i zrobił zasilanie tradycyjnie bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik albo inny przekaźnik... no chyba że nie chcesz tej wtyczki rozwalać... 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Mutomb 3 541 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2016 Nie wiem co przewiduje gwarancja Twojego odbiornika :). Tak jak pisze Dakarowy upierdziel tę wtyczkę i podłącz prosto do akumulatora. Jeśli wykonasz to profesjonalnie to będzie działać wiecznie (bezpiecznik w obudowie hermetycznej, lutowane połączenia, koszulki termokurczliwe). To zaleta połączeń stałych. Wszystkie wtyczki prędzej czy później w enduro lubią zaśniedzieć albo "nie łączyć". Jak musisz mieć odłączany kabel to kup sobie wtyczkę i gniazdo superseal. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 480 Zgłoś ten post Napisano 23 Maj 2016 Porobione, wpięte przez bezpiecznik do aku. Przy okazji zająłem boczne plastiki i zobaczyłem stan pozostałych kabli (między innymi usb i zapalniczki) - trzeba z tym będzie chyba zrobić w zimie bo wygląda to co najmniej kijowo ;-) Dzięki za wszystkie rady! Wytapatalkowane z magicznego pudełka. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach