Skocz do zawartości
xel

Zasilanie do gps-a BMW w Dakarze 2001

Recommended Posts

Jeśli temat jest w złym wątku, uprzejmie proszę o przeniesienie.

Zakupiłem był w końcu nawigację - oczywiście plany uległy zmianie i zamiast Montany kupiłem Zumo 390 brandowane przez BMW (czyli BMW Motorrad Navigator Street).

Pomijając fakt, że będę musiał dokupić płytę montażową do uchwytu (pół biedy), mam większy problem.

Otóż uchwyt z ładowaniem ma (chyba) nietypową wtyczkę, o taką:

bbf28cc033fd3696d52a72b99bb779c6.jpg

32136301dcee60f6b03a516b9713b91f.jpg

Pytanie brzmi, czy w starych GSach taka wtyczka występuje standardowo?

Nie chciałbym odkręcać wszystkich owiewek zupełnie na ślepo.

Z informacji znalezionych na necie wnioskuję że nie i alternatywą jest dokupienie kabelka z wtyczką w BMW (50 zł), albo przerobienie końcówki od uchwytu (dużo taniej).

Ktoś coś?

Chociaż z opisu tu:

https://store.bobsbm...ator-street-gps

wynika, że kabel służy do podpięcia do instalacji motocykla, czyli że motocykl ma taki kabel w standardzie? Czy to za daleko idący wniosek?

Edytowane przez xel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja w swoim Dakarze nie widziałem takiego gniazda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wygląda trochę jak superseal. Też u siebie nigdzie nie widziałem takiego wyprowadzenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W starych GS-ach tego nie ma, w Twinie (?) a na pewno w 8setce jest specjalne (wolne) wyjście na tę wtyczkę, nad akumulatorem, wystarczy dokupić drugą część kabla z pasującą wtyczką w salonie za, jak napisałeś, 50-60 zł (wg obecnego kursu euro) i działa, ale tu wg mnie nie ma takiej potrzeby, osobiście waliłbym tę wtyczkę i zrobił zasilanie tradycyjnie bezpośrednio z akumulatora przez bezpiecznik albo inny przekaźnik... no chyba że nie chcesz tej wtyczki rozwalać...

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie wiem co przewiduje gwarancja Twojego odbiornika :). Tak jak pisze Dakarowy upierdziel tę wtyczkę i podłącz prosto do akumulatora. Jeśli wykonasz to profesjonalnie to będzie działać wiecznie (bezpiecznik w obudowie hermetycznej, lutowane połączenia, koszulki termokurczliwe). To zaleta połączeń stałych. Wszystkie wtyczki prędzej czy później w enduro lubią zaśniedzieć albo "nie łączyć". Jak musisz mieć odłączany kabel to kup sobie wtyczkę i gniazdo superseal.

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Porobione, wpięte przez bezpiecznik do aku. Przy okazji zająłem boczne plastiki i zobaczyłem stan pozostałych kabli (między innymi usb i zapalniczki) - trzeba z tym będzie chyba zrobić w zimie bo wygląda to co najmniej kijowo ;-)

Dzięki za wszystkie rady!

Wytapatalkowane z magicznego pudełka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×