Tomek Sz

Sidecar

12 postów w tym temacie

Wózek boczny- wiadomo kula u nogi, kastracja wspaniałych właściwości jezdnych BMW, a jednak zdarza się w przyrodzie. Czy ktoś z Was przymierzał się do takiego rozwiązania? Kolego zamontował taki wózek wahliwie do Moto Guzzi, bardzo ciekawie wygląda jazda za nim- motocykl się kładzie, kosz jedzie sobie beztrosko. Kiedyś obiecałem córce takie podróżowanie i chyba trzeba się wywiązać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

niedawno była fajna trajka do wzięcia na bazie intrudera 800 - REWACO CT 800 S , nówka 2016 , szturchnięta w krawężnik przodem na skręconej kierownicy . ale jak zobaczyłem pęknięcia lakieru na główce ramy to stwierdziłem że to jednak słabe rozwiązanie .

otake :

j9uf6y8c.jpg

obciążenia przodu są masakryczne a zawias poza zmienionymi sprężynami jest seryjny . to się musi połamać a człowiek na połamanej trajce słabo wygląda ;-) .

Edytowane przez mario2007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Więc przydało by się jeszcze jedno małe kółeczko pod silnikiem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja sie przymierzylem i korzystam. W czym pomoc?

004.JPG

IMG_2706.JPG

Edytowane przez looksgoodinblack
5 osób lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Twój zaprzęg robi wrażenie, wygląda na ciężki. Dużo nim przejechałeś? Widzę że masz połączony na sztywno i motocykl też jest przezbrojony- zawieszenie z przodu, coś jeszcze? Do Efki przydałby się lżejszy i raczej będzie połączony wahliwie. Ciekawy jestem też ogólnych wrażeń z eksploatacji kierowcy i pasażerów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Twój zaprzęg robi wrażenie, wygląda na ciężki. Dużo nim przejechałeś? Widzę że masz połączony na sztywno i motocykl też jest przezbrojony- zawieszenie z przodu, coś jeszcze? Do Efki przydałby się lżejszy i raczej będzie połączony wahliwie. Ciekawy jestem też ogólnych wrażeń z eksploatacji kierowcy i pasażerów.

Probowalem kilku zaprzegow zanim kupilem ten. Bylo kilka lekich jak Yamaha XS650 z koszem Velorexa czy starszy Vulcan EN400 z tym samym koszem i prowadzily sie fatalnie. Byc moze to wada wspomnianego Velorexa, albo braku jakichkolwiek modyfikacji zawieszenia a motocyklach.

Na cegle nie osobiscie nie przejechalem duzo, ale sam motocykl ma przejechane 115 mil, kosz od 2002 roku. Mozna wiec zalozyc, ze okolo polowy spedzil z koszem. Zostal zakupiony od starszego pana, ktory w 2002 mial na nim wypadek i od tametj pory jezdzil z koszem.

Z przerobek ma wachach pchany z przodu, tlumik skretu, zawieszenie Progressive Suspension z przodu, na tyle i w koszu i elektrycznie regulowany kat pochylenia kosza i hamulec tarczowy w koszu. Jedzie sie dosc stabilnie, ale w trakcie jazdy trzeba byc maksymalnie skupionym bo koleina, dziura w drodze szy nagle przyhamowanie moze zmienic szybko tor jazdy. Przyjemnosc jest duza, ale zupelnie inna niz z jazdy klasycznym motocyklem. Osobicie nie poszedlbym w wahliwe polaczenie. Moto z koszem to raczej tylko na sztywno. Taki bardziej tradycjonalny jestem, ale glownie obawialbym sie ciaglego grzebania z geometria i roznego zachowania w jezdzie solo czy z pasazerem.

Moj zestaw moze wyglada na ciezki, ale caly wozek wykonany jest z tworzywa i jest dosc lekki.

Wrazen pasazera raczej ciezko mi opisac bo do tej pory jezdzilem sam, a zaczynam z synem od tego roku, ale na razie jest w Polsce wiec tak naprawde zaczniemy od Lipca. Jechalem raz z tesciowa i jej sie podobalo.Ogolne wrazenia byly ok, ale powiedziala, ze trzesie. Osobiscie chyba bym sie nie odwazyl.

Masz juz jakies konkretne rozwiazanie na mysli?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Podobno połączenie wahliwe jest mniej kłopotliwe pod kątem dobrania geometrii, ja się przekonam. Nie obciąża też tak ramy. Tak jak pisałem kolega ma, jeździ, chwali- przebudował z jakiegoś rosyjskiego lekkiego wózka. Teraz rzeźbię prototyp podciągu do ramy, potem zrobi się ramę kosza, a gondola- jak się znajdzie tani velorex, albo zrobię od podstaw.

Edytowane przez Tomek Sz
1 osoba lubi to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

O ten jest ekstra

Lubisz wąsatych okularników? :shock: :lol:

2 osoby lubią to

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz