Skocz do zawartości
megagame

F650RR - kiedyś musiało do tego dojść

Recommended Posts

Lekka aktualizacja. Jeszcze nie udało się ukończyć sztycy. W piątek była spawana, a w tym tygodniu będą ją szlifować więc w sobotę przymierzanie o ile będę pamiętał o zakupieniu łożysk, a dokładnie o ile będę miał kasę bo jeden zakup mnie dobił trochę na portfelu :D.

Chciałem za to pojeździć więc zamontowałem kierownicę. Musiałem kupić krótsze śruby i spiłować główki. Na pierwszym zdjęciu śruba w adapterze jest maksymalnie przesunięta w lewo żeby pokazać jak mniej więcej trzeba spiłować główkę :D. Po przykręceniu śruba przesuwa się na środek gniazda i chowa w obrycie.

Obraz%20001.jpg

Obraz%20021.jpg

Obraz%20025.jpg

Ostatecznie zajęło mi trochę czasu wszystko i nie pojeździłem ale za to posprawdzałem sobie pozycję stojącą i muszę przyznać że niebo a ziemia - teraz jest po prostu idealnie. Brakuje tylko szerszych podnóżek czy jak to tam się zwie.

Kupiłem także profile aluminiowe dla lamp: 7 metrów - 36zł ale brak czasu także tutaj uniemożliwił mi zabawę z nimi. Zdecydowałem że póki nie zmienię lag nie będę montował lamp bo zmieni się przód i może potem coś nie pasować. Wysyłam za to zdjęcia efektu ich świecenia.

Przeciwmgłowy:

Obraz%20011.jpg

Przeciwmgłowy i dalekosiężny:

Obraz%20016.jpg

Mimo że ustawione były wysoko nie oślepiały tak bardzo - oczywiście na moto będą ustawione nisko.

Obraz%20019.jpg

Testowałem kupę wariantów montażu i ostatecznie wyszło że przeciwmgłowy będzie między dolnymi i górnymi gmolami troszkę po prawej stronie za kołem. Lampa będzie dzięki temu względnie bezpieczna przy upadku, nie będzie drgać ale niestety minusem jest wyraźny ślad cienia koła z przodu (tylko koła więc po prostu cień w formie prostej pionowej linii).

PS. Na zdjęciach gmole górne Holana. Rurki naprawdę porządne mimo mniejszej średnicy niż "standardowe" gmole dolne. Niestety górna część nie pasowała idealnie więc było ciutkę gięcia - operacja na 5 minut. Cały montaż był natomiast męczący z uwagi na trudne dojście do śrubek.

Obraz%20009.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jest sztyca :D

Obraz%20034.jpg

Rozebrałem także zawieszenie od Berga. To co zobaczyłem w środku - jesień średniowiecza. Wkładki (cartridge) są w idealnym stanie, sprężyny także, ale dystanse już nie.

Obraz%20026.jpg

W teorii to po lewej miało wyglądać jak to po prawej. Z niewiadomych mi przyczyn dystans po prostu się stopił. Widział ktoś takie cuda? Ja nigdy i za cholerę nie wiem co było powodem. Niestety kawałki plastiku pooblepiały rurę lagi od środka. Najlepiej było by podgrzać to i przetrzeć jakąś szmatą od środka, ale ja na podgrzanie rur nie będę się raczej decydował - wszelkie sugestie jak się pozbyć tego "nagaru" z rur będą bardzo pomocne.

Sprężyna raczej lekka w stosunku do gs'a więc również tutaj czeka mnie nowy zakup.

Obraz%20027.jpg

Przymiarka sztycy za tydzień :D. Również za tydzień do cięcie plastiki gs'a żeby półka się zmieściła :/.

Czyli czeka mnie zakup sprężyny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
W teorii to po lewej miało wyglądać jak to po prawej. Z niewiadomych mi przyczyn dystans po prostu się stopił. Widział ktoś takie cuda? Ja nigdy i za cholerę nie wiem co było powodem.

A może ktoś prostował te lagi na gorąco :?: Pierwsze co przyszło mi na myśl.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Brał by się ktoś za prostowanie na gorąco a nie wyciągnął by bebechów? W sumie jeżeli chciał na raz wszystko wyprostować to może ma to sens. Tylko że druga laga jest w idealnym stanie plus cartridge zgrzanej lagi jest prościutki. Dodatkowo nie widać żeby laga była skrzywiona. Natomiast widać wyraźnie ślad przypalenia na iglicy cartridga i odpadła trochę warstwa z rury co widać na jednym ze zdjęć z pierwszej strony tematu.

Efekt jest taki, jakby nagle coś się stało w środku co rozgrzało plastik i przypaliło iglicę. To z kolei rozgrzewając rurę spowodowało zniszczenie warstwy anodowania(?) od zewnątrz.

Jutro dokładnie obejrzę jeszcze raz czy wszystko jest proste.

Oglądając to zdjęcie z pierwszej strony przyszło mi na myśl takie coś. Może moto w jakiś sposób zapaliło się i stąd taki efekt. Albo olej bardzo mocno się rozgrzał podczas pracy amortyzatora - czy to w ogóle możliwe?

Ważne że działa. Dystans natomiast zrobi się z rury kanalizacyjnej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Również za tydzień do cięcie plastiki gs'a żeby półka się zmieściła :/.

Adaś.. :roll: a które plastiki chcesz ciąć..? :shock: jak prawy boczek, to może się podmienimy... :roll: mój ma pozrywane zaczepy na bak, ich nie będziesz musiał już docinać :D Jak znam życie to chodzi Ci tylko o środkowy :evil: :D :beer:

P.S. Te dystanse to niezły kwas.. :? i niezła zagadka :shock: ciężko będzie dostać rurę kanalizacyjną o tym przekroju i takiej grubości :roll:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dokładnie tak, tylko środkowy i nie za mocno :D. Po przycięciu powinna półka ładnie chodzić.

Najbliższa rozmiarowo jest 50mm ale to za dużo. Potem jest już 40mm a to z kolei za mało :/. Może po prostu poszukam dystansów u producenta u którego i tak będę musiał kupić sprężyny. Albo po zakupie sprężyn przetnę dobry dystans na pół.

Zastanawiam się czy można na tej ladze jeździć zakładając że rura była prostowana, czy mi czasami krzywdy na wybojach nie zrobi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ostatnio nic ciekawego się nie dzieje dlatego brak zdjęć.

Jeżeli chodzi o zawieszenie tylne to nadal czekam na dostawę (już ponad miesiąc) i podobno w tym tygodniu wysyłają.

Przednie zawieszenie nadal nie ma dystansów ale wymyśliłem dzisiaj dobry tani sposób na zrobienie własnych, tj. maszt do krótkofalarstwa z przyklejoną na zewnątrz dętką :D. Ciekawe co z tego wyjdzie :D.

Siła sprężyn nadal nie jest mi znana ale po konsultacjach i pomiarach wychodzi że może być to 4.6N/mm czyli nie tak tragicznie. Po założeniu dłuższych dystansów i gęstszego oleju nie powinno być problemu z wagą gs'a.

Doszedł dodatkowo nowy zakup, mianowicie akumulator. Stary był pusty i po zalaniu nowym elektrolitem i ładowaniu przez 10h zdołał pokręcić rozrusznikiem przez 6s. Nowy akumulator to produkt firmy Nitro, ciekawe jaka jakość w porównaniu do Yuasy.

Sztyca okazała się prawie dobra. Nowo zakupione łożyska (FAGa) wchodzą ciężko więc tak jak powinno być. Długość także jest odpowiednia. Niestety spaprana została robota w miejscu wprasowywania sztycy do dolnej półki. Zmniejszona została średnica w tym miejscu o jakieś 0.2mm i teraz sztyca przechodzi przez półkę co jest nie do zaakceptowania. Oddałem sztycę do poprawki i albo będzie napawanie i potem ponowne obrabianie albo zrobią porowatą powierzchnię za pomocą rowków i przez to rozepchną średnicę sztycy - nie wiem jak to się nazywa ale efekt będzie podobny do porowatych pokręteł metalowych w markowych wzmacniaczach :D.

Reasumując... nic się na razie nie dzieję a moto nadal stoi. Jak tak dalej pójdzie to na zlot przyjadę ktm'em. Wezmę tylko na zapas parę tłoków, korbowodów i fabrykę nikasylu :D.

PS. Dzięki forum znalazł się nabywca na przednie zawieszenie od mojego dakarka. Mam nadzieję że będzie służyć długo :D. Gdyby ktoś chciał, będę pozbywał się także tylnego zawieszenia od dakara jak tylko dojdzie nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Przednie zawieszenie nadal nie ma dystansów ale wymyśliłem dzisiaj dobry tani sposób na zrobienie własnych, tj. maszt do krótkofalarstwa z przyklejoną na zewnątrz dętką :D. Ciekawe co z tego wyjdzie :D.

megagame a nie lepiej kupić rurę aluminową o ściankach c.a 3 mm albo zawinąć odpowiednią rurę z blachy, pospawać migomatem i wyszlifować? rozwiązania o których piszesz (szczególnie ta rura kanalizacyjna) wydają się mało trwałe i przy forsownej jeździe, do której przecież szykujesz motocykl, pewnie wszystko by siadło.

Wydłużenie tulei zmniejszy skok a pozostawienie starych sprężyn od lżejszego motocykla spowoduje, żę zawieszenie będzie dobijało - a wtedy te tuleje muszą być szczególnie mocne.

Sztyca okazała się prawie dobra. Nowo zakupione łożyska (FAGa) wchodzą ciężko więc tak jak powinno być. Długość także jest odpowiednia. Niestety spaprana została robota w miejscu wprasowywania sztycy do dolnej półki. Zmniejszona została średnica w tym miejscu o jakieś 0.2mm i teraz sztyca przechodzi przez półkę co jest nie do zaakceptowania. Oddałem sztycę do poprawki i albo będzie napawanie i potem ponowne obrabianie albo zrobią porowatą powierzchnię za pomocą rowków i przez to rozepchną średnicę sztycy - nie wiem jak to się nazywa ale efekt będzie podobny do porowatych pokręteł metalowych w markowych wzmacniaczach :D.

To się chyba nazywa moletowanie? - tylko, że taka końcówka może i wejdzie w półkę z oporem ale nie będzie dobrze trzymała po nie będzie styku całą powierzchnią. Z czasem te nierówności się wyrobią i sztyca wypadnie. To musi być idelanie spasowane albo nieszczęście gotowe - może już przy dociągnięciu łożysk sztyca wyjdzie z półki. Jeśli to ich wina to uparłbym się, żeby zrobili nową sztycę. Inne wyjście jakie widzę, to zagniecenie środka półki na prasie, tak aby zmniejszyć średnicę otwotu - ale to jakiś magik od stopów alu musiałby się wypowiedzieć czy można to zrobić i czy na zimno czy na ciepło..

A przednia zawiaska przyda się bardzo, mam nadzieję pochwalić się moim transformowanym Dakarem na zlocie :D

dla mnie to będzie taki mój zwykły GS RR :D

Zdrówka i powodzenia w projekcie :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Rura kanalizacyjna odpada bo nie znalazłem odpowiedniej o grubych ściankach - są tylko takie, które nie wytrzymają napięcia. Natomiast maszt o którym piszę to rura stalowa o ściance 1.5mm z ocynkiem - spokojnie wystarczy. Aluminiowej o takich wymiarach jakie potrzebuję nie udało mi się do tej pory znaleźć więc dałem sobie spokój. W gs'ie jest taka tuleja i wytrzymuje - ufam że BMW wie co robi :D.

Prędzej czy później kupię odpowiednie sprężyny ale do tego czasu chciałbym mieć na czym jeździć więc zmniejszenie skoku nie jest tu problemem. Problemem jest natomiast znalezienie sprężyn, których już od dawna nie produkują. Prawdopodobnie będzie trzeba zrobić takie na zamówienie a to ciężka sprawa dla mojego portfela jest.

Przypomniałeś mi że mój znajomy nazywał to manetkowaniem. Ja tego robić nie będę więc zdam się na fachowców, którzy prawdopodobnie napawają materiału na sztycę do obrobienia.

Nawet jeżeli to namanetkują (zmoletują/namoletują) to nie sądzę żeby był tutaj problem ze zniekształceniem materiału - tożto stalowy wałek. Poprosiłem żeby zrobili nadwymiar o 0.1mm w stosunku do otworu półki. Sztycę będę wkładał do rozgrzanej półki więc już wtedy ciasno wejdzie a po ostygnięciu stalowa sztyca prawdopodobnie wbije się w aluminiową półkę jak w masełko :D. Dodatkowo półka będzie przewiercona na wysokości sztycy i wypełniona kołkiem żeby ewentualnie nie obróciła się sztyca w półce. Takie rozwiązanie jest łatwiejsze niż zrobienie nowej sztycy a raczej nie będzie ustępować jakości od standardowego wprasowania.

Dzięki za uwagi, bardzo się przydają, i również zdrówka życzę :D.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Zastanawiając się nad dystansami zawieszenia postanowiłem podzwonić, popisać i zorientować się już jak wygląda kwestia sprężyn - jackx ma rację, sprężyna od berga jest za słaba. Od początku projektu założyłem sobie że półśrodków nie będzie i także w tym przypadku fuszerki odwalać nie wolno.

U dealera ktma cena za sprężyny przekracza 800zł za parę, przy czym nie mieli ich na stanie i prawdopodobnie w ogóle by ich nie sprowadzili. Dodatkowo sprężyny i tak potrzebowały by nowych dystansów.

Więc... sprężyny ze stali dedykowanej dla zawieszeń najtaniej robią w Mielcu, gdzie byłem ostatnio na delegacji. Po wysłaniu specyfikacji, tj. 4.8N/mm, drut 5mm, średnica zew. 44.5mm, długość swobodna ok. 480mm (nie będą potrzebne dystanse a co za tym idzie skok będzie większy, prawie 300mm - o kur ;)) dostałem od nich odpowiedź na temat ceny. UWAGA UWAGA... 83zł netto za jedną. I ja bałem się że tematu nie załatwię. W weekend dokładna przymiarka i jedziemy z zamówieniem.

Daje to optymistyczny obraz mnie jadącego na rozpoczęcie sezonu do poznania w kwietniu :) (o ile załatwię sobie ośkę).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

300mm :shock: Będziesz mógł z kierowcami TIR-ów wymieniać spojrzenia pod światłami ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Hehe, dobre ;). Potem razem z Pastraną poćwiczę fmx :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

300 mm skoku w Dakarze :shock: ciekawe czy w Mielcu mogą Ci progresywne zrobić?

Jestem ciekaw końcowego efektu i raportu z jazdy testowej ;) Trzymam kciuki!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
ciekawe czy w Mielcu mogą Ci progresywne zrobić?

Pewnie mogą, ale nie wiem czy jest sens przy tych lagach. One same są na tyle dobre że progresywne springi nie wiem czy nie pogorszyły by sprawy - nie jest to moja opinia, czasami przy dobrych lagach taką można znaleźć na necie. Inna rzecz to kwestia podania parametrów progresji. Należało by znać co najmniej jeden punkt zmiany sztywności tylko że jaki byłby dobry? Takie informacje pewnie posiadają tylko najlepsze firmy na świecie zajmujące się amortyzatorami do sportów offroadowych. Łatwiej będzie parametryzować lagi poprzez kliknięcia i olej niż sprężynę. Na pewno pole do parametryzowania lag jest ogrooooomne i można to robić praktycznie "w czasie jazdy".

PS. Takie informacje jakie niedawno znalazłem dotyczące podkładek przy tłoczkach przyprawiły mnie o zawrót głowy ;). Nie jestem super specjalistą i ograniczę się do wyboru oleju i paru kliknięć na lagach :).

Dzięki wielkie, mam nadzieję nie zawieść oczekiwać i na zlocie pokazać już Stage 1 Dakarowych zmian.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Właśnie przeprowadziłem rozmowę z fachowcem i namanetkowana sztyca czeka na odbiór. Konsultacja paru majstrów dała wynik rezygnacji ze spawania. Powiedzieli że po spawie sztyca może się pogiąć (chyba przy szlifowaniu). W weekend drugie podejście do założenia półki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolejna aktualizacja i może zaprezentuję jaki jest stan prac.

Obraz%20010.jpg

Sztyca została namanetkowana i wsunięta na gorąco do półki prasą. Widząc jak ciasno wchodzi mogę powiedzieć, że szanse wyrobienia się sztycy są zerowe.

Obraz%20001.jpg

Przy montowaniu półek pojawił się kolejny problem, mianowicie ogranicznik nie pozwalał na włożenie do końca dolnej półki - nic co nie można naprawić przy pomocy piłki do metalu.

Obraz%20004.jpg

Półka ma niestety mniejszy promień skrętu. Parę miesięcy nie jeździłem na gs'ie więc pewnie nie poczuję zbytniej różnicy. Na zdjęciu pokazana różnica skrętu półek.

Obraz%20005.jpg

Jeszcze warto wspomnieć czemu koło jest już zamontowane. Więc historia wygląda tak. Jeździłem wczoraj ktm'em i nagle zgasł. Rozebrałem to i owo i prawdopodobnie poszła cewka (ciekawe czemu). Przy rozbieraniu go postanowiłem przy okazji ściągnąć przednie koło i przy pomocy ośki ktm'a pomierzyć jaką nową oś będę potrzebował. Okazało się że pasuje idealnie :). Po 30 minutach została zamówiona nowa oś na allegro od ktm'a lc4 z 99r. Przy okazji widziałem że na sprzedaż są te same lagi i półka co ja mam ale od wersji SM.

Niestety jak to w życiu bywa raz na wozie raz pod wozem:

Obraz%20007.jpg

Obserwatorzy tego tematu pewnie już sobie myślą co za młot ze mnie, że nie sprawdziłem jak wygląda montaż kierownicy w bergu a już kupiłem podwyższenie kierownicy.

Wynik? Mam na sprzedaż podwyższenie kierownicy o 6cm pasujące do gs'a wraz z adapterem na kierownicę 28mm - zdjęcia w tym temacie.

Zmuszony jestem zrobić własne podwyższenie kierownicy. Kupiłem więc wałek 30mm, który będzie miał po przeróbce 28mm oraz otwór 10.5mm. Wałek zostanie rozcięty na dwa o długości 6cm. Śruby do montażu mocowania kierownicy zostały zmienione na swoje odpowiedniki także o 6cm dłuższe.

Obraz%20011.jpg

Sprężyny zawieszenia zostały zamówione. W sumie cena 250zł za dwie sprężyny o parametrach:

- długość bez nacisku 540mm

- drut 5.5mm - EN 10270-2 CrSi

- sztywność 4.8N/mm

- średnica zewnętrzna 44.5mm

- końce ściśnięte i szlifowane

Dojdą za tydzień i pewnie wtedy nastąpi testowanie gs'a.

Do tego dzisiaj zakupione nowe łożyska przedniego koła.

Offtopic: jeżeli sami wymieniacie łożyska koniecznie musicie kupić to:

Obraz%20012.jpg

Cudowne narzędzie do wyciągania łożysk - moje drugie już ;). Pierwsze połamałem przy wyciąganiu prowadnicy łożyska główki ramy. Zamiast zahaczyć prowadnicę, złapałem dół gniazda i przy ciągnięciu pokrzywiłem ramiona, ehh, i 65zł w plecy.

No i to by było na tyle. W przyszły weekend pewnie mnie nie będzie więc kolejne wiadomości dopiero za półtora tygodnia.

Wciąż czekam na tylne zawieszenie. Nie pisałem jeszcze do sprzedawcy więc nie wiem jaki jest aktualny stan. Kur.., ile można?!

Jeszcze jedna kwestia przypomniała mi się - montaż stacyjki i blokowanie kierownicy. Prawdopodobnie odetnę część półki od gs'a razem ze stacyjką żeby zagwintować ją i przykręcić do nowej półki. Jeżeli ktoś ma inne propozycje, chętnie posłucham.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Na razie Twój Dakar wygląda jak chopper jakiś ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Obserwatorzy tego tematu pewnie już sobie myślą co za młot ze mnie, że nie sprawdziłem jak wygląda montaż kierownicy w bergu a już kupiłem podwyższenie kierownicy.

Nie no na pewno nikt tak nie pomyśli.. ;)

Im więcej piszesz w temacie, tym bardziej ciekawi mnie efekt końcowy :D .. jak ty na niego wsiądziesz? :shock: :) Faktycznie teraz te lagi z felgą bez opony wyglądają jak w chopperze :D Powodzenia w rychłym zakończeniu prac, bo sezon już otwarty :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miałem nadzieję w tym tygodniu wszystko ukończyć i pojeździć a tu zonk. Przewód hamulcowy trzeba nowy kupić, o 15cm dłuższy od standardowego. Poza tym:

Przyszła moja paczuszka na którą czekałem tak długo.

Obraz%20003.jpg

Obraz%20005.jpg

Obraz%20004.jpg

Obraz%20009.jpg

Czy to nie wygląda pięknie? :lol:

Doszły także sprężyny. Świetna robota za rozsądną cenę 250zł z przesyłką. Sprężyny robione pod moje zamówienie 4.8N/mm. Okazało się że static sag jest o 3cm za duży więc dystans który mi został z jednego amora przeciąłem na pół, przeszlifowałem i wsadziłem do amorów zmniejszając saga do 3cm w sumie.

Obraz%20002.jpg

Ta kinderka była razem z nowym amorem i rachunkiem za niego :lol:.

Oprócz tego doszła ośka od koła i gotowe podwyższenia kierownicy zrobione z wałka z poprzedniego postu.

Obraz%20006.jpg

Efekt prac:

Obraz%20010.jpg

Dakarek podwyższył się o parę centymetrów. Teraz na centralnej nóżce oba koła dotykają ziemi.

W najbliższych planach jest:

- nowy wydech Supertrapp (o ile sprzedam amor od dakara - gorąco polecam, info w dziale sprzedaży)

- montaż stacyjki do nowej półki

- koło 18'' z felgą excel.

- dolna osłona karbonowa własnej produkcji

- komputer wraz z roadbookiem od TT lub własnej produkcji

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

:shock: i jakie wrażenia z jazdy?

Który konkretnie wydech Supertrapp chcesz założyć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety nie ma jeszcze przewodu hamulcowego więc i testów nie było. Bardzo przyjemnie za to się siedziało :lol:.

Prawdopodobnie wybór padnie na Supertrapp aluminium racing ze względu na jego długość 12''. Niestety jest trochę głośny - ciekawe jak będzie wyglądała sprawa legalności takiego wydechu. Jeżeli okaże się że zakup jego odpada ze względu na hałas, wtedy zakupiony zostanie IDS2 z Quiet Core.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jestem pełen podziwu i ciekawy efektu końcowego. :lol:

Takich LUDZI nam trzeba.A może w końcu nasza rodzima motoryzacja ruszy .

I znowu POLAK POTRAFI. :beer:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Wiem kto ma taki wydech do sprzedania. Wlasnie wyslalem emalję z zapytaniem o cene. jak będę wiedział więcej to dam Ci znać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Megagame naprawdę Jesteś Mega! Super, nie mogę się doczekać żeby zobaczyć efekt Twoich prac w Ramlejach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×