Skocz do zawartości
megagame

F650RR - kiedyś musiało do tego dojść

Recommended Posts

Wlasnie dlatego porzucilem tuning Dakara na rzecz X-challenge. Tu sa gotowe rozwiazania fabryczne. Brakuje mi tylko wiekszego zbiornika.

W X-challengu też kilka rzeczy warto by zmienić - założyć obręcze excela, powiększyć zbiornik o 3l, dodać 6 bieg - taka Huska z tego wyjdzie :)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znaczy się że jak Yamaszkę R1 wyciągne na motocross to z dobrymi ustawieniami i sprężyną też poskacze? :)

Skok jest za mały i tyle w temacie. Skoro jest za mały to albo będzie za twarde na dziurach albo będzie dobijać. Oczywiście można pokusić się o progresywne sprężyny ale cudów się nie osiągnie i łatwiej dokręcić sprężynę ale i skok zwiększyć długością wachacza. 250mm moim zdaniem przy dużych skokach to jednak za mało a ja swojego dakarka dosyć wysoko w powietrze wynoszę.

napisałeś że wsadziłeś, czy też zamierzasz wsadzić zawias WP z tyłu. oczywiście przy dużych skokach, czy nawet pójdę dalej przy nie umiejętnych skokach każdy zawias dobije... jeżeli czujesz zę potrzebujesz więcej niż 250.. spoko... ja jedynie odniosłem się do samej sugestii iż będzie Ci dobijać bo są nierówne skoki zawieszenia z przodu i z tyłu... to co ma wpływ na dobijanie przede wszystkim to regulacja zawieszenia...

i taka moja mała jeszcze uwaga.... mogę sie nie znać specjalnie... ale jeżeli myslisz o offie to zapomnij o sprężynach progresywnych.. takie rzeczy tylko w jeździe asfaltowej i tylko w motocyklach z zawieszeniem bez regulacji się stosuje.

kibicuję... ciekaw jestem jak to wszytko wyjdzie.. :)

dobry tuning, daje możliwości dopasowania najlepszego motocykla dla swoich potrzeb... czasem poprostu nie da sie kupić takiego motocykla...

ps. Są takie motocykle i do rajdów i do podróży.. :D LC8 Lc4 ADV... ;)

Edytowane przez ex1
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

WP mam wsadzone już i zrobiłem na nim ładnych parę tysięcy km w tym wiele razy na torze mx.

ja jedynie odniosłem się do samej sugestii iż będzie Ci dobijać bo są nierówne skoki zawieszenia z przodu i z tyłu...

Oczywiście nie miałem tego na myśli. Stwierdziłem tylko fakt że przód ma więcej ale tak jak piszesz, nie ma to związku.

Nie zrozumieliśmy się po prostu. Musisz spojrzeć na sytuację w całości ponieważ problem dobijania wynika u mnie nie ze względu na złe ustawienie, bo to jest przemyślane i celowe i skonfigurowane pod saga turystycznego, ale z tego, że moto używane jest do wielu celów a sag ustawia się, jak i sprężynę, pod daną aplikację. U mnie jest bardziej skomplikowana sytuacja ponieważ te same ustawienia wykorzystuję w wielu środowiskach. Dlatego uznałem że najlepiej dać sobie jak najwięcej opcji a potem zależnie od tego gdzie się jeździ ograniczać je. Poza tym podczas jazdy po prostu czuć jak przód się zachowuje i jak tył i zdecydowanie brakuje tu paru centymetrów z tyłu. Przy przykręconym zawieszeniu za twardy jest w lesie i wtedy nie dobija, ale jak odkręcę zawieche to z kolei dobija na mx.

Są takie motocykle i do rajdów i do podróży.. :D LC8 Lc4 ADV...

LC8 za duże, LC4 zbyt awaryjne, przynajmniej to starsze. Nowe także za duże dla mnie. Oba dużo palą. Tylko najnowszy LC8 ma od fabryki damper skrętu a mnie nie stać na nówkę za wartość dobrego samochodu :). Dodatkowe oświetlenie jak chcesz zamontować to trzeba grzebać. Montaż sakw.... grzebanie. Można by tak wymieniać jeszcze długo. Nie ma czegoś takiego jak wychodzący z fabryki wszystko mający moto bo to się mija z celem sprzedaży. Target to normalni ludzie a którzy nie wyciągają moto na rajdy ani na tor.

Jak chcesz przystosować do prawdziwych rajdów musisz pogrzebać w elektryce tak czy inaczej, zamontować komputer, zmienić oświetlenie.

Kupić można sporo, choć nie wszystko, a przy wydawaniu "sky is the limit". Ja wychodzę z założenia że jak mogę zrobić sam, przy tym nauczyć się czegoś, miło spędzić czas i zaoszczędzić kupę siana to w ogóle nie ma o czym dyskutować :).

Grzebię przy elektrycę aktualnie żeby mieć możliwość szybkiego podłączenia halogenów, leda dalekosiężnego, gps, voltomierza, grzane manetki i mieć to wszystko pod przyciskami i na bezpiecznikach. Wszystko zainstalowane tak jakby z fabryki wyszło. Do tego nareszcze będę miał awaryjki. Wszystko kosztowało ok. 600zł :). Tego fabryka nie daje za taką cenę o ile w ogóle daje.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bo ja wiem, tyle samo co warzył :). Sama waga nie jest dla mnie aż tak dużym problemem i nie mam zamiaru jakoś specjalnie się nad nią zastanawiać, choć oczywiście ma znaczenie.

Dla mnie po prostu moto jest mniej wybaczalne jak się wykona zły manewr dlatego trzeba być bardziej skotrowanym niż na małym crosie:P. No i w powietrzu to nie ty kontrolujesz moto, to on kontroluje ciebie :P.

Gdyby mi masa przeszkadzała to faktycznie już zastanawiał bym się nad innym moto.

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

no dobra.. ciekaw jestem postepów.. oraz co tam Ci z tego wyjdzie... wklejaj fotki...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety póki nie zdecydujesz się na jazdę próbną to efektów nie będziesz w stanie ocenić. Zapraszam więc do Poznania na jazdępróbną jak już będzie ukończona instalacja :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety póki nie zdecydujesz się na jazdę próbną to efektów nie będziesz w stanie ocenić. Zapraszam więc do Poznania na jazdępróbną jak już będzie ukończona instalacja :)

To i ja się piszę Adaś na jazdę! Będzie to niepowtarzalne przeżycie, bo drugiego takiego motka nie ma na świecie...

A nieuświadomionym podpowiem, że Mega... nie po to tuninguje GSa żeby gdzieś dojechać, ale żeby cięgle być w podróży!

To projekt bez fazy końcowej!!!

;-)

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kiedyś się to skończy, ale na pewno nie w tym sezonie bo na jesień po powrocie z wakacji planuję coś dodatkowego nad czym zbieram informację już od paru miesięcy :).

Bez%25C2%25A0tytu%25C5%2582u.jpg

Oczywiście do tego zabudowa rajdowa.

Moim cichym marzeniem jest udział w Tuaregu na którego chciałbym dojechać także tymi samymi kołami :).

  • Like 9

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niestety póki nie zdecydujesz się na jazdę próbną to efektów nie będziesz w stanie ocenić. Zapraszam więc do Poznania na jazdępróbną jak już będzie ukończona instalacja :)

Super...chętnie poznam walory trakcyjne... mam nieco doświadczenia z maszynami o podobnych parametrach wagowych i ze zdrowym zawieszeniem... będzie co porównywać ;)

Edytowane przez ex1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Ja troszkę na crossach latałem ale w tym przedziale wagowym niestety nie mam doświadzenia więc Twoja opinia bardzo mi pomoże w ustawieniu zawieszenia.

W jakim mieście można Cię spotkać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

megagame podziwiam i kibicuje ! :) widziałem moto na zlocie wyglada kozacko ....znaczy sie mega ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Dzięki gsdakar.

Niestety conajmniej o miesiąc opóźni się praca. Parę dni temu zwichnąłem bark a z jedną ręką nic nie zdziałam :/.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witaj w klubie ja naciagnalem sobie jakiś nerw na plecach i tez testuje osiągnięcia medycyny ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

megagame podziwiam i kibicuje ! :) widziałem moto na zlocie wyglada kozacko ....znaczy sie mega ;)

Rzeklbym, ze w pewnym stopniu motek odzwierciedla stan ducha wlasciciela ;)

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Znowu rok prawie nieobecności... przejechanych trochę kilometrów i zaliczonych wywrotek...

Na początku marca dokończona została instalacja elektryczna, wymieniona skrzynka bezpieczników, dodane przekaźniki pod xenony, ledy, awaryjki, itd. Skrzynka przekaźników umieszczona nad bakiem. Idealnie mieści się pod ramą jak widać na prawym zdjęciu.

IMG_2098.JPG20141212_103853.jpg

Wszystko ładnie ponotowane a kolorki kabli dobrane, dopisane do schematów i do szafki z dokumentami :)

IMG_2090.JPGIMG_1349.JPG

Dodany amperomierz i woltomierz. Bocznik pod amperomierz pasuje idealnie na osłonce przewodów przed aku:

20141009_183124.jpg20141009_184951.jpg

Sam wskaźnik amperów/woltów umiejscowiłem po lewej stronie zegarów. Po wycięciu odpowiedniego otworu pod wskaźnik wystarczy wcisnąć i nic nie wypada. Trzeba oczywiście odpowiedni sprzęt wcześniej zakupić o takich rozmiarach żeby było miejsce. Ja sam zaopatrzyłem się w typowy A/V-mierz na allegro do elektroniki. koszt to ok. 50zł z bocznikiem. Zalałem go tylko klejem silikonowym od spodu tak żeby elektronika nie była narażona na wodę.

20141212_104008.jpg

Przyciski dodane na kierownicy po lewej i prawej stronie:

20140415_193525.jpg20140415_193533.jpgIMG_1347.JPG

Przetwornice do xenonów umieszczone pod lampą w czaszy. Zakupione zostały wersje mini przetwornic i wchodzą idealnie. Przytrzymane przez trytki bardzo mocno są przyciśnięte do podstawy czaszy.

20140412_071136.jpg20140412_071159.jpg

Edytowane przez megagame
  • Like 7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Stare lusterka połamałem na rajdzie Tukan więc zakupiłem takie, które przy upadku podwiną się do góry. W czasie jazdy drgania nie powodują że lusterka się przesuwają w górę natomiast przy upadkach nie ma z nimi problemu, po prostu ramie podnosi się. Do tego zamocowane Hella Micro DE oraz na kątowniku z alu dalekosiężna lampa. Niestety jest dosyć ciężka i na dużych dziurach ciągnie trochę czasze. Do tego lampa jest strasznie mocna więc zostanie zamieniona przy najbliższej okazji na jakąś mniejszą.

20141212_103933.jpg

Zarówno lusterka, jak i halogeny zostały wielokrotnie przetestowane w boju i nie wykazują zdolności do łamania lub krzywienia się.

20140601_132508.jpg

  • Like 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Niedawno został także zamocowany komputer, roadbook oraz mocowanie GPS'a. Także przetestowane w lesie oraz na poligonie w biedrusku przy okazji niedzielnego latania:

20141105_094302.jpg

Komputer przymocowany na szybie trzyma się dobrze i nie powoduje znacznego obciążenia szyby - przynajmniej nie zauważyłem. Roadbook przymocowany na szynie wraz z uchwytem GPS. Szyna przymocowana jest do wzmocnienia kierownicy przy pomocy zacisków dostarczonych wraz z uchwytem do GPS. Oczywiście zostało to wyważone i otwory pod zaciski mocowania zostały umieszczone tak by środek ciężkości znajdował się nad nimi i na dziurach żeby nic się nie przesuwało.

Krótsze gripy z kata zdają egzamin nawet w grubych rękawiczkach, przymuszają natomiast do szerszego trzymania kiery co pomaga w sterowaniu wyczuwalnie.

Jeszcze mała uwaga. Przy przeróbkach elektryki warto zabezpieczyć wszystkie elementy bardzo dobrze, żeby nie było problemu z wodą. Niestety jeden w przycisków nie zabezpieczyłem silikonem jadąc raz w deszczu awaryjki zaczęły mi mrugać :P. Wszystko przez to że przewody dostały przylutowane do przycisku ale potem miejsce lutowania nie zostało zabezpieczone przed wodą i robiło się zwarcie. Po zasmarowaniu klejem silikonowym sytuacja się nie powtórzyła.

Przewody lepiej stosować od 0,5mm^2 i w górę zależnie od poboru i w nadmiarze. Ja mam 0,25mm^2 doprowadzone do przycisków i żyły przewodów już mi raz pękły.

Ewentualnie wyliczając długość przewodów dać te parę centymetrów więcej. Na styk może się okazać że po zamocowaniu przewodów i ułożeniu ich na motocyklu pojawią się naprężenia i przed lutami przewody się urwą.

Ja po poprawieniu tych niedoskonałości nie miałem kłopotów na szczęście ani w deszczu ani przy wywrotkach, w błocie itd.

Przewody między przetwornicami a żarnikiem także bardzo dobrze zabezpieczyć. Najlepiej je puścić z dala od reszty instalacji. Płynie tam bardzo wysokie napięcie które chętnie przebija jak mu się da okazję ku temu.

Edytowane przez megagame
  • Like 10

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jeszcze jedno. Jako że regularnie mam problem ze skrętem po zamocowaniu handbarów przyciąłem ładnie szybkę i nic teraz nie przeszkadza :)

20140415_193444.jpg

Nie pozostaje to bez znaczenia gdyż czuć bardziej wiatr w okolicach klatki piersiowej jednak nie jest to mocno zauważalne, nawet przy dużych prędkościach. Zdecydowanie bardziej martwił bym się brakiem deflektora gdybym go nie posiadał niż przycięciem szyby.

Tutaj GS po rajdzie Tukan trasę rajdu musiał przebyć jeszcze raz w poszukiwaniu osłonki na kluczyk za siedzeniem, którą niestety gdzieś zgubiłem. Na szczęście się znalazła w kamieniołomie :).

20140517_162951.jpg

Edytowane przez megagame
  • Like 13

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W kolejnym etapie na pewno zostaną dodane diody pod komputerem informujące o niskim poziomie paliwa, przegrzaniu oraz biegu jałowym. Tych niestety nie widać kiedy wykorzystywany jest roadbook a są te kontrolki dość ważne.

Poza tym nadal przymierzam się do zrobienia łącznika amortyzatora i wahacza (tego trójkątnego), żeby zwiększyć skok. Nadal jednak nie jestem pewien sensowności tego manewru więc możliwe że przed tym zmienię sprężynę na mocniejszą żeby potwierdzić że zwiększenie skosu jest mi faktycznie potrzebne.

Pozostała także kwestia osłony silnika, którą chciałbym wykonać z grubej blachy alu wraz z kuferkiem przed/z boku silnika. To także nie zostało wykonane.

Niestety zajmowanie się tą zieloną zabawką zajmuje mi dość dużo czasu i za bardzo nie mam ochoty na grzebanie w GSie, tym bardziej że jego stan aktualny bardzo mnie satysfakcjonuje.

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Miło jest widzieć, że ktoś kocha swojego GS-a równie mocno jak ja :lol:

  • Like 5

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

No nie wiem czy to jeszcze GS... ale ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×