TomekKa 6 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2016 Kilka dni temu kupiłem f650gs z 2000r. Motor stał nieodpalany od marca, a od ostatniego przeglądu we wrześniu 2015 zrobił 30 km. (właściciel jest za granicą). Przy zakupie naładowaliśmy akumulator i wróciłem 50km na kołach do domu. Przez następne dwa dni odpalał bez problemu. Natomiast wczoraj kupiłem do niego nawigację. Podłączyłem ją do gniazda zapalniczki, przejechałem 50km, po czym poszedłem do sklepu (w tym czasie wtyczka od nawigacji była wyciągnięta z gniazda, żeby się akumulator nie rozładował), po chwili chciałem odpalić motor i już się nie dało. Na początku diody świeciły normalnie, ale rozrusznik nie zakręcił i zgasły. Kolejne próby skutkowały wyłączeniem się diod i miganiem wyświetlaczy godziny i ilości przejechanych kilometrów. Dodatkowo coś cicho brzęczało. Przyjechali kumple, odpaliliśmy moto akumulatorem z auta, i dojechałem do domu (już bez nawigacji), ale gdy zgasiłem silnik, nie dało się go ponownie uruchomić, dokładnie tak jak wcześniej. Zamówiłem już nowy akumulator, ale zastanawiam się, czy nie jest to problem z jakimś zwarciem. A może coś się stało z alternatorem? Co powinienem sprawdzić przed założeniem nowego akumulatora? PS. możecie polecić jakiegoś dobrego mechanika we Wrocławiu? (może być na priv) Bo mam jeszcze kilka innych rzeczy do zrobienia. Pozdrawiam. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Wojbm6 482 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2016 Pytanie jest takie - czy akumulator jest też z 2000r ;-) :shock: :-P :-P - jeżeli tak to raczej nic nie musisz sprawdzać tylko podłączyć nowy :-P :-P :-P Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
xel 3 490 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2016 Przy zakupie naładowaliśmy akumulator i wróciłem 50km na kołach do domu. To ile kupowałeś ten motur? Bo mój aku po zimie (kiedy motek i tak odpalał), po dolaniu wody ładował się z 8h ;-) No i jeśli robiłeś potem tylko krótkie trasy to może nie dał rady się doładować, zwłaszcza jeśli jest już stary. Wytapatalkowane z magicznego pudełka 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2016 Przed założeniem nowego aku nic nie sprawdzisz. Po założeniu na początek sprawdź ładowanie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
TomekKa 6 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2016 (edytowane) Dzięki, To ile kupowałeś ten motur? Bo mój aku po zimie (kiedy motek i tak odpalał), po dolaniu wody ładował się z 8h ;-) No i jeśli robiłeś potem tylko krótkie trasy to może nie dał rady się doładować, zwłaszcza jeśli jest już stary. Motor kupowałem około 2 godziny. Na początek podłączyliśmy prostownik na 30 minut, i w tym czasie oglądaliśmy inne rzeczy. Po tym czasie odpaliliśmy go, skręciliśmy i trochę pojeździłem. Zrobiłem może z 10km i po zgaszeniu odpalał bez problemu. Ale przed nim oglądałem trzy inne f650gs i to zajęło mi cały dzień. Nie wiem ile lat ma akumulator. Edytowane 24 Czerwiec 2016 przez TomekKa Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
raby 2 267 Zgłoś ten post Napisano 24 Czerwiec 2016 Wymien i sprawdz napiecie na wolnych obrotach i po dodaniu lekko gazu. Tyle Zaden akumulator nie lubi glebokiego rozladowania a ten na pewno je mial i to nie raz. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Qadrat 6 Zgłoś ten post Napisano 26 Czerwiec 2016 Jak kupisz akumulator to prócz napięcia ładowania sprawdź jeszcze coś: pobór prądu na postoju. Wepnij się multimetrem szeregowo i patrz ile amper pokaże. Całkiem możliwe, że gdzieś masz zwarcie lub coś kradnie prąd. Założenie nowego akumulatora bez sprawdzenia tego jest po prostu głupotą bo może się okazać, że po paru dniach nowy akumulator będzie rozładowany. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Moto Troter 4 323 Zgłoś ten post Napisano 26 Czerwiec 2016 ... lub coś kradnie prąd. Np. tajna drukarnia bibuły. ;-) ... lub coś kradnie prąd. Np. tajna drukarnia bibuły. ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
NorbertT 6 Zgłoś ten post Napisano 26 Czerwiec 2016 zmierz napiecie na starym aku. Jak ma duzo mniej niz 12v to szmelc. Jak ma w okolo to sprawdz czy poziom elektrolitu jest ok. Podlacz pod prostownik, poczekaj chwile i zobacz czy wszystkie cele podobnie sie zachowuja. Jak ktoras "bulbi" mocno a reszta nie to aku do utylizacji. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach