Skocz do zawartości

tasior138

Użytkownik
  • Zawartość

    39
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez tasior138


  1. masz tam tel., zadzwoń ;)

    Widzisz, pierdoły typu 'super zdjęcia' koncza sie takimi glupimi pytaniami jak moje....

    a tak pozatym bardzo szkoda ze bez abs, bo model p i e k n y!


  2. dokladnie!

    A jak bede we wroclawiu to zrobie zdjecie starej sondzie, zobaczycie czym sie konczy nieporadne wykrecanie!!

    moto jakby znacznie lepsze, jeszcze do tej pory nie zgaslo ani razu, moze nie zawsze gladko moc oddaje, moze czasami zebeczke robi ale to sobie na spokojnie bedziemy analizowac.

    U mnie problem polegal na tym ze sonda zubozala dawke i to powodowalo mnostwo problemow na wolnych obrotach zadnych na wysokich.

    Do teraz nie wiem jakie sa obroty na rozgrzanym silniku dla rocznika 2001, na zimno trzyma mi 1700 na cieplo 1500 - czasami ciut mniej, i w sumie juz sie tym nie przejmuje bo STABILNE!!!


  3. W BMW - rurkę z gniazdem na dwie sondy ? ;)

    Widze pomysł sie spodobał :D

    Najlepiej jakby 'podejrzana' sonda miała gniazdo dokładnie naprzeciwko dobrej referencyjnej sondy.

    Zgadzam się ze naprawa na 'dawce organów' to typowa amatorka, ale we wszystkim profesjonalistą nigdy nie bedę.


  4. Nie gniewaj się, ale ustalmy na początku kto ma koncepcję i kto "zleca", a kto robi - bo już widzę na wejściu błędy, które mi mówią: odpuść sobie ;)

    Jak masz pomysł i wiesz co, jak i dlaczego - to ja / my tutaj jesteśmy zbędni ! .... a może ktoś inny podąża Twoim tokiem rozumowania .. ?? - będzie mu łatwiej Ci pomóc.

    Może tylko dla potomnych dodam, że w sondzie lambda cyrkonowej ( 4 przewodowej - 2 białe i szary + czarny ) czyli takiej z jaką mamy tutaj do czynienia są do wykonania 4 pomiary i wszystkie są ważne.

    I jeszcze jedno: jak sterownik na zimnym ignoruje sondę to po co ma się wstępnie rozgrzewać, a jak ma się rozgrzewać to czemu służy rozgrzanie i grzałka? A skoro jest grzałka to czemu służy ? Itd .... itp.....

    Już nie będę wklejał filmiku z Misia, ale "jest prawda czasu w którym żyjemy i prawda ekranu" ;)

    Kurka Jarek, za Tobą ciężko podążyć....

    Podgrzewanie chce pominąć bo badania chce ograniczyć to rozgrzanego silnika - bo wtedy są problemy.

    A ja nie wiem, ale podejrzewam ze sterownik nie marnuje prądu na ogrzewanie sondy na rozgrzanym silniku - chociaż ja oprogramowania sterownika nie widzialem - nie wiem czy jest na forum ktoś kto widzial - mam na myśli KOD ŹRÓDŁOWY tego co zostało skompilowane do wersji sterownika z 10.2010 - bo taki mam ja.

    Pewnie jest ktoś na forum kto widział procedurę serwisową jak dobrze wytestować/wybadać sonde. Niemniej do takiego badania najlepiej wykorzystać sonde referencyjną - tzn w to samo środowisko dla dwóch sond i porównanie odczytu dobrej sondy i podejrzanej sondy (stawiam ze w ośrodku badawczym BMW maja taka rure z gniazdem na dwie sondy).

    Interpretowanie napięcia podejrzanej sondy która pracuje w środowisku zwichrowanym jej złym działaniem nie ma najmniejszego sensu... bo to piłowanie gałęzi na której się siedzi.... skąd ja wiem ze się spadnie...

    Miałem drobną nadzieje że dojdziemy wspólnie do jakiegoś potwierdzenia wstępnej diagnozy - no ale widzę klops.

    Także moje "zlecenie" jest dalej aktualne - kupie / pożyczę DOBRĄ sonde do f650gs 2001.

    Jakby ktoś szukał tps'a to mam dobrego :D


  5. Myślisz, że ja to wiem ? ;)

    To może zrobimy razem jedno i drugie? ;)

    Jestem otwarty na wszelkie badania :)

    Mam pomysł zeby doczepić stary miernik typu i obserwować wychylenie.

    Grzałkę bym nie podpinał, bo ona jest uzywana tylko do wstępnego rozgrzania sondy (dlatego na zimno wszystko gra, bo sterownik na zimnym silniku ignoruje sonde) tylko nie wiem jak w takim wypadku wykonać podłączenie pomiarowe, jakiś pomysł?


  6. A nie lepiej zmierzyć ?

    powiem Ci Jarek ze to jest świetne pytanie...

    tylko dlaczego w stando bmw mi tego nie zrobili?

    pozatym tak jak pisałeś w jednym z tematów, pomiar to jedno, interpretacja to drugie...

    Moj temat to wciąż kontynuacja:

    http://f650gs.pl/topic/1793-gasnie-na-wolnych-obrotach

    Aktualnie jeżdżę na mapie awaryjnej - sonda odpięta, z diagnozy Stando wynika ze na podpiętej sondzie

    jest bardzo uboga mieszanka co u mnie powodowale sporadyczne gaśnięcia i kłopotliwą sterowalność mocą szczególnie na niskich obrotach, ale dodatkowo potężne przegrzewania się... czerwona rura na wolnych obrotach po pięciu minutach....

    Sugestia Stando jest taka żęby poszukac drugiej sondy - stąd moj temat :)

    Pozdrawiam


  7. Witaj, gdzie kupowałeś i ile cię kosztowała szybka bo też planuję zamontować u siebie

    ztechnik najtanszy z allegro,

    ale ale, do f650 od 2004 ta sama szybka, droższa o 40 pln jest 10 centów wyższa, tyle ze ma inne mocowanie, i nie wiem czy jak ktoś nie ma wiecej czasu, czy by nie zadoptować właśnie takiej.

    wiecej na http://shop.ztechnik.com/cgi-bin/ztech/browse?mv_arg=zt-012 wszystkie do kupienia na allegro.

    dodam jeszcze ze w moim przypadku obyło sie bez dotadkowego mocowania na szybe, chociaż moze troszke tego brakuje

    pozdro.


  8. Z tego co mi się o uszy (tzn. oczy) obiło to tak. Kiedy dokładnie, to nie jest jasne. Myślę, że nie zaszkodzi reset w stylu odpięcia aku na kilkanaście minut.

    Po sieci krążą rady o resecie czujnika położenia - włączyć zapłon i przekręcić powoli manetką do oporu i spowrotem (wg niektórych 3 razy). To mi trochę "magią" pachnie, żeby uwierzyć, że to zadziała, ale może ogłupia to BMS na tyle, że faktycznie z powodu śmieci w ustawieniach "zaczyna od nowa".

    magia magia, ale sterownikiem wiele można zrobic, pytanie co bmw robi?

    Doszukalem sie dzisiaj na wątku http://f800riders.org/forum/showthread.php/76916-Reset-Adaptation-values-on-GS911

    ze GS911 daje możliwość resetu adaptacji - wyzerowania tego co sterownik wie o czujniku TPS, wtryskiwaszu.

    Reset można też zrobic odłączając aku na 'jakiś czas' zostawiając włączoną statyjke.

    Adaptacja TPS:

    - włączenie zapłonu

    - przekręcenie powoli gazu min - max (wydaje mi sie zeby ważne jest aby linka ma delikatny luz przy pozycji minimalnej)

    - powtórzyc poprzedni krok

    - niektore źródła mowią powtórzyc poprzedni krok

    - wyłaczyc zapłon

    - włączyc zapłon i urochomić silnik bez dotykania manetki.

    tyle co znalazlem na innych forach, ale fajnie bylo by wyrwać np procedure wymiany akku z servisu :D

    pozdro


  9. Dla mnie w miarę to nie liniowo tylko w miarę liniowo - tutaj najmniejsze "iskrzenie" będzie wysyłało błędne dane do jednostki sterującej

    zgodze sie i nie,

    bo dla jednego linowe to y=1*x i ani centa wiecej, a dla innego to poprostu do sekunde volt wiecej....

    O iskrzeniu nie możemy tutaj mówić, bo ani prąd ani napięcie nie są tu po sprzyjającej stronie, male napiecie, micro prąd.

    A na pewno w moim przypadku bo ani razu nie było wachnięcia/zerwania/zakłucenia pomiaru. Znalazłem dzisiaj dawce (TPS'a), i o ciekawe charakterystyki obu czujników były bardzo podobne, a napewno takie same wartosći rezystancji były pomiędzy 1 a 2 nóżką.

    I jeżeli sterownik traktuje "ten potencjometr" jako dzielnik napięcia to wszystko z moim powinno być ok.

    Zauważyłem ze odłączanie czujnika poł. przepustnicy (TPS) nie jest najlepszym pomysłem, bo przy 0 położeniu daje on rezystancje 1k om.

    Swoj czujnik jak narzie zalalem "contactem" i niby lepiej, poprzednie efekty znikneły - ale jak znajde jakies E46 to czujnik napewno wyrwe :)

    Dla próby na odłączonym czujniku poł. przepustnicy troszke pojeździlem, o powiem tak, jak ktos ma go naprawde uszkodzonego.... o to musi zamienic reke na śrube micrometryczna - da sie jeździć, ale jak tylko wyskoczy sie położeniem przepustnicy z obrotów w jakich powinna sie znajdować moto zdycha.

    Jakby ktoś posiadał informacje na temat specyfikacji TPS'a bede wdzieczny, interesuje mnie jeszcze fakt czy ECU dokonuje autoadaptacji czujnika i jeśli tak to kiedy i jak można to wymusic.

    z góry dziekuje.


  10. Najprawdopodobniej tutaj masz odpowiedź

    Jeżeli chodzi o czujnik położenia przepustnicy to jest to to samo co w większości puszek - na szrot marsz ;)

    Ale masz na mysli wartości min i max czy jego charakterystyke?

    napisalem "miare linowy" bo z cyfrowym miernikiem nie za bardzo jest pole do popisu... nawet wskazówka byla by lepsza ale została w Polsce.

    Pozdrawiam

    Lukasz


  11. A jeszcze zapytam, czy w f650gs jest przpływomierz? bo po kablach nie znalazlem, wyprzedzenie zapłonu? tego sterowania tez nie znalazłem? czujnik położenia wału - tez nie znalazłem... pytam bo po przeczyszczeniu styków które znalazłem, moto jest jeżdżalne, a znalazlem elementy: - czujka temperatury powietrza w airboxie - czujka temperatury plynu chlod - wtryskiwacz, - poł, przepustnicy - regulator wolnych obrotów - zasilnie cewki - sterownik pozdrawiam

    jestem juz po badaniach,

    zaczne od stabilności na 2500, 3500 i 5000,

    potwierdzam brak precyzji w przypadku 2500, zajelo mi to dość sporo utrafic prosto w 2500, odrobina wiecej juz 3200 ciut mniej juz 2000, juz prawie 2500 i bach znow 3000. niemniej jak juz złapałem - bomba działa pieknie, no może raz na jakis czas cos wypadnie troszke dzwiek zdemodulowany, ale generalnie git.

    3500 bez problemu utrafione,

    5000 to samo. A przypadku 3500 i 5000 podobnie czasami coś wypadnie.

    czujnik przepustnicy.

    1. po odpieciu wtyczki, opór 4,29 k[om] nic mniej nic wiecej, po mimo czyszczenia styków - nie wiem ile ma byc dokładnie

    2. we wtyczce znalezione 5,02 V czyli chyba gra,

    3. podpiecie wtyczki, min 0,33 max 3,44 powtarzalne, w miarę linowe

    4. włączenie silnika, to samo na dole, ale nie ciągnolem na pelne otwarcie bez airboxa

    to chyba nie jest OK, sprawdzalem pomiar również o mase aku to samo co na masie ECU

    Ładowanie, nie miałem warunków sprzyjających bo aku po testach bylo lekko odładowane, i sie ładowało, stąd napiecie ładowania 12 na wolnych obrotach, 12,8, 13,2 na wyższych, test do powtórzenia po jakiejś trasce ale osobiście nie widze w tym zagrożenia - z punktu widzenia elektroniki, w sterowniku jest równe 5V.

    Oczywiście moto na kilku skrzyżowaniach zdechło :D

    Spostrzeżenie:

    po odpięciu czujnika wolne obroty ida na 1700, odepnę go jeszcze na gorącym silniku jutro, bo wtedy man 1200 - stawiam ze czujnik przepustnicy jak jest gorący jeszcze wiecej napiecia pomimo ze jest zamknięta.

    jak to widzicie?


  12. Wiesz jak go pomierzyć ?

    A jeszcze zapytam, czy w f650gs jest przpływomierz? bo po kablach nie znalazlem,

    wyprzedzenie zapłonu? tego sterowania tez nie znalazłem?

    czujnik położenia wału - tez nie znalazłem...

    pytam bo po przeczyszczeniu styków które znalazłem, moto jest jeżdżalne, a znalazlem elementy:

    - czujka temperatury powietrza w airboxie

    - czujka temperatury plynu chlod

    - wtryskiwacz,

    - poł, przepustnicy

    - regulator wolnych obrotów

    - zasilnie cewki

    - sterownik

    pozdrawiam


  13. Po tym co napisałeś powiem tak: na początek trzeba sprawdzić dlaczego wolne obroty są za wolne - może się okazać, że tutaj jest problem. Na początek regulator wolnych obrotów - przepustnica niech się na razie nie martwi położeniem - chyba że czegoś nie wiemy - można ją przemierzyć - czasem da się wychwycić problem, ale nie zawszę. jakie jest napięcie ładowania w całym zakresie obrotów ?

    Regulator wolnych obrotów przeczyszczony, niemniej mam jakieś wrażenie ze powinienem to zrobić jeszcze raz, próbowałem go rozebrać ale mi się nie udało...

    Mechanicznie wydaje się być OK, adaptuje się, bzyka po wyłączeniu stacyjki(podejrzewam ze ustawia się do następnego startu )

    Napięcia ładowania nie sprawdzałem, dopisuje do checklisty na jutro. Spróbuje przemierzyć też czujnik przepustnicy,

×