luckylucjan
-
Zawartość
4 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Posty dodane przez luckylucjan
-
-
Witajcie,
Mam problem z Dakarem z 2001 r. Zakupiony w październiku 2011 r. był regularnie użytkowany w mieście do stycznia 2012 r. Potem postawiłem w garażu podziemnym, gdzie temeratura spadała w nocy max. do -1 stopni C. Akumulatora nie wyjmowałem, ale średnio raz w tygodniu jeździłem po garażu przez ok. 1h (garaż ma kilka długich prostych, więc moża porządnie rozgrzać motocykl) :)
Problemy zaczęły się wiosną... 3-4 razy nie chciał zapalić (po nocy lub po ok. 8 godzinach postoju w garażu podziemnym pod biurem). 2 razy zgasł podczas jazdy i to już definitywnie nie bylo przyjemne.
Dostałem się do akumulatora. Poziom elektrolitu jest lekko poniżej max. Akumulator (Crepower) oraz styki są czyste i suche. Z pomocą tego poradnika:
http://www.scigacz.p...ziec,14628.html
przeprowadziłem test napięcia ładowania. Pomiary pokazały następujące wartości:
- 1,5k rpm -> 13.85
- 3k rpm -> 13.5
- 4k rpm -> 13.45
Czy te wartości definitywnie oznaczają problemy z regulatorem, alternatorem lub generalnie z instalacją elektryczną?
Czy zdecydować się od razu na wymianę akumulatora?
Jakie kolejne kroki mogę podjąć w celu diagnozy problemu?
pzdr
ll
PS.
Chciałem jeszcze zweryfikować ewentualność "znikającego prądu" (ten sam poradnik), ale prawdę mówiąc nie wiem gdzie dokładnie mogę podłączyć czerwony przewód (masa pojazdu)...
- 1,5k rpm -> 13.85
-
Dzięki za info! Wrzucę relację po zakończeniu "operacji" :lol:
-
Witam!Dakara mam od niedawna wiec myślałem że poprzednik zdemontował stopkę centralną . Potem doczytałem że nie występuje. Postanowiłem ją jednak mieć więc kupiłem na all...gro stopkę od "zwykłego" GS-a. Okazała się oczywiście za krótka.
Dospawałem po 5cm rurki z kazdej ze stron i jest ok. Przed spawaniem trzeba odciąć blaszki kończące i dospawać je ponownie do przyspawanych "przedłużek"
Po zamontowaniu okazało sie że moj DAKAR stoi jeszcze dość nie stabilnie ponieważ stopka stoi prawie pionowo. Roziązanie problemu to zeszlifowanie ograniczników na stopce o jakieś 2mm.
Postaram sie wkleić zdjęcia.
Kupując stopke od zwykłego GS-a pamiętajcie żeby była kompletna czyli:
1. Stopka
2. 2 x tuleja metalowa która wchodzi w otwory w ramie
3. 2 x śruba mocująca z podkładkami
4. 2 x sprężyna
W każdym razie nic trudnego. Spawacz wzioł 20żł, stopka kosztowała 100zł.
Witajcie,
Mam ambicję zmierzenia się z przeróbką centralnej stopki, tak żeby pasowała do Dakar'a (metodę opisuje Pawel) tylko, że... nie mam centralnej stopki :lol: Poszukiwania trwają, ale póki co nie mam szczęścia. Z góry dzięki za info / linka jeśli natkniecie się na ofertę sprzedaży.
pzdr
ll
-
Witajcie! Jestem z Łodzi, ale od dłuższego czasu w drodze - obecnie raczej na dłużej w Warszawie ;)
-
Cześć,
Od kilku dni jestem szczęśliwym właścicielem Dakar'a (R13). Uszanowania dla wszystkich Forumowiczów! Do zobaczenia na drodze, a jeszcze chętniej poza drogą ;)
ll
Uszkodzony regulator napięcia, alternator lub spadki w instalacji elektrycznej?
na Elektryka ogólna, sterowanie, czujniki ...
Napisano · Report reply
kptBurek, Jarek - dzięki za info!
Przed pomiarami motocykl stał kilka dni w garażu, więc w pierwszej kolejności naładuję akumulator i powtórze pomiary. Czy kończący się akumulator może być powodem gaśnięcia motocykla w trakcie jazdy?