Skocz do zawartości

luckylucjan

Użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez luckylucjan


  1. Witajcie,

    Mam problem z Dakarem z 2001 r. Zakupiony w październiku 2011 r. był regularnie użytkowany w mieście do stycznia 2012 r. Potem postawiłem w garażu podziemnym, gdzie temeratura spadała w nocy max. do -1 stopni C. Akumulatora nie wyjmowałem, ale średnio raz w tygodniu jeździłem po garażu przez ok. 1h (garaż ma kilka długich prostych, więc moża porządnie rozgrzać motocykl) :)

    Problemy zaczęły się wiosną... 3-4 razy nie chciał zapalić (po nocy lub po ok. 8 godzinach postoju w garażu podziemnym pod biurem). 2 razy zgasł podczas jazdy i to już definitywnie nie bylo przyjemne.

    Dostałem się do akumulatora. Poziom elektrolitu jest lekko poniżej max. Akumulator (Crepower) oraz styki są czyste i suche. Z pomocą tego poradnika:

    http://www.scigacz.p...ziec,14628.html

    przeprowadziłem test napięcia ładowania. Pomiary pokazały następujące wartości:

    • 1,5k rpm -> 13.85
    • 3k rpm -> 13.5
    • 4k rpm -> 13.45

    Czy te wartości definitywnie oznaczają problemy z regulatorem, alternatorem lub generalnie z instalacją elektryczną?

    Czy zdecydować się od razu na wymianę akumulatora?

    Jakie kolejne kroki mogę podjąć w celu diagnozy problemu?

    pzdr

    ll

    PS.

    Chciałem jeszcze zweryfikować ewentualność "znikającego prądu" (ten sam poradnik), ale prawdę mówiąc nie wiem gdzie dokładnie mogę podłączyć czerwony przewód (masa pojazdu)...


  2. Witam!

    Dakara mam od niedawna wiec myślałem że poprzednik zdemontował stopkę centralną . Potem doczytałem że nie występuje. Postanowiłem ją jednak mieć więc kupiłem na all...gro stopkę od "zwykłego" GS-a. Okazała się oczywiście za krótka.

    Dospawałem po 5cm rurki z kazdej ze stron i jest ok. Przed spawaniem trzeba odciąć blaszki kończące i dospawać je ponownie do przyspawanych "przedłużek"

    Po zamontowaniu okazało sie że moj DAKAR stoi jeszcze dość nie stabilnie ponieważ stopka stoi prawie pionowo. Roziązanie problemu to zeszlifowanie ograniczników na stopce o jakieś 2mm.

    Postaram sie wkleić zdjęcia.

    Kupując stopke od zwykłego GS-a pamiętajcie żeby była kompletna czyli:

    1. Stopka

    2. 2 x tuleja metalowa która wchodzi w otwory w ramie

    3. 2 x śruba mocująca z podkładkami

    4. 2 x sprężyna

    W każdym razie nic trudnego. Spawacz wzioł 20żł, stopka kosztowała 100zł.

    Witajcie,

    Mam ambicję zmierzenia się z przeróbką centralnej stopki, tak żeby pasowała do Dakar'a (metodę opisuje Pawel) tylko, że... nie mam centralnej stopki :lol: Poszukiwania trwają, ale póki co nie mam szczęścia. Z góry dzięki za info / linka jeśli natkniecie się na ofertę sprzedaży.

    pzdr

    ll

×