Skocz do zawartości

AsiaFox

Użytkownik
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez AsiaFox


  1. 17 minut temu, Jarek napisał:

    Ad1. jeżeli jest aktualny to powinno wystarczyć wymienić świece, olej z filtrami ( powietrza i oleju ) - a przynajmniej wypada sprawdzić stan filtra powietrza i świece. Olej i jego filtr bym wymienił jeżeli nie znamy dat i przebiegu ostatniej wymiany. Zawory dobrze jest sprawdzić - bo przebiegu nie znamy, a jedynie zakładamy. Przebieg często nie jest odniesieniem do zużycia części ... Jeżeli motek jest z wysp to większe szkody niż przebieg może zrobić wilgoć - wszystko tutaj zależy jak był przez te lata przechowywany. Tak czy owak warto prewencyjnie sprawdzić: łożyska wahacza, kiwaczki, kości, kół, zabieraka, główki ramy, a także w jakim stanie są zaciski hamulcowe i czy poprawnie pracują tłoczki i prowadniczki. Filtr paliwa to stosunkowo droga sprawa - można założyć, że przy 23 kkm będzie jeszcze żył, ale pod warunkiem, że ktoś nie nalał np. "marokańskiego" paliwa - a to wystarczy czasem raz mieć takie paliwo ;)

    Ad2. Tutaj mamy do czynienia z dwoma "problemami"

    A. wzrost - obniżamy motek na lagach ( jakieś 2 cm ) poprzez wypuszczenie je z półek, obniżonemu siedzeniu, zastosowaniu dłuższych kości kiwaczki, pośrednio rozkręcając sprężynę tylnego amora ... , ale o tym w punkcie B

    B. waga - standardowe strojenie zawieszenia jest dla wagi ok 80 kg - więc przy Twoich 47 może być za twarde. Tutaj wspomnę o wyspecjalizowanym serwisie ( nie wiem czy pisać dalej bo i tak już od teraz nie będziesz chciała ze mną gadać ;), a co mi tam ... ) Zanim o tym serwisie co możemy zrobić sami: jak w punkcie A rozluźnić pokrętełkiem całkowicie sprężynę tylnej zwiechy oraz ustawić tłumienie na dolnej śrubce tylnego amora. Z przodu jest trochę gorzej bo zostaje skrócenie sprężyny lub skrócenie tulejki dystansowej i w ten sposób obniżenie wstępnego napięcia sprężyny. I tutaj pojawia się problem zestrojenia całości dla wysokości i wagi w taki sposób, aby motek nie stracił trakcji oraz nie "zawieszał" się błotnikami na kołach jak będzie za niski i za miękki. To właśnie jest zadanie dla wyspecjalizowanego serwisu zajmującego się zawieszeniami ( najlepiej tylko zawieszeniami ) To samo dotyczy na przykład dobrania odpowiedniej tylnej sprężyny i olejów stosownie do ..... ( wagi, wzrostu, terenu użytkowania ... )

    Ad.3 To kwestia bezpieczeństwa swojego i innych. Jestem zdania: zamienić na lampę europejską. Można spreparować mocowanie żarówki tak, aby się ją dało przekręcić co pozwoli odwrócić strumień światła na prawą stronę, ale to jest druciarstwo i nie powinno się tego robić podobnie jak używać lamp co świecą na lewo - innym po oczach, a nie oświetlają poprawnie pobocza.

    Ad. 4 ABS - patrz co napisał Peterka

    Ad. 5 szyba ... kiedy miałem 163 i 47 kg nie było tak prędkich motorów. Powinni się wypowiedzieć podobnych warunków lub sama musisz poszukać właściwej osłony ...

     

    Po co ja to piszę to nie wiem - od drugiego punktu i tak nie czytasz ... ;)

    dzięki wielkie! :)

    Motocykl rzeczywiście jest trochę zmęczony szkocką pogodą, więc malowanie obowiązkowe. Całą resztę sprawdzę w weekend. Akumulator odratowany, odpalił za pierwszym razem bez problemów. Rundka dookoła domu zaliczona, ale konieczny serwis zacisków i wymiana klocków. Serwis lag też konieczny!

    Jeśli chodzi o zawieszenie. Moją SV obniżałam wymieniając kości i na lagach. Nie straciła na prowadzeniu, może z GSem też się uda.

    Pozdro!


  2. 1 godzinę temu, Pszemo napisał:

    Idziecie na łatwiznę z tą kanapą emoji16.png
    Dziewcze chciało się ubrudzić a Wy nic nie pomagacie. Dobrze, że choć jeden się znalazł merytoryczny emoji23.png

    Wysłane z mojego HAMMER ENERGY przy użyciu Tapatalka
     

    Kanapa jest już najniższa, a mimo to nie sięgam całymi stopami ;)


  3. 3 minuty temu, Peterka napisał:

    ad1 Powinno się sprawdzić luzy zaworowe i jeśli trzeba to je ustawić odpowiednio. Po za tym sprawdzić napęd i łożyska kół i główki ramy. Sprawdź czy nie cieknie z pompy wody, kapie wtedy z otworu na dole pompy, jeśli tak to trzeba wymienić wałek pompy z uszczelniaczami. Jeśli przebieg jest prawdziwy to nic się więcej nie powinno dziać ale w sumie 11 lat i 23tys km? a może raczej mil?

    ad2 Zawieszenie w tym GSie w zasadzie się nie reguluje, aby go obniżyć - jeśli o to CI chodziło - to z tyłu najlepiej wymienić kości w tzw kiwaczce :) a z przodu możesz wpuścić lagi bardziej w półki - jakieś 2cm bez problemu.

    ad3 Inny jest odbłyśnik więc do zmiany jest reflektor, żarówka nie ma nic do rzeczy :) a to wpływ na oświetlenie drogi przed Twoim motkiem więc chyba lepiej zmienić ale szczerze mówiąc nie wiem jak bardzo świeci w prawo i na ile to przeszkadza bo nie widziałem takiego przypadku na oczy :)

    ad4 Moim zdaniem nie ma sensu, lepiej kupić inny egzemplarz z ABS.

    ad5 Szyba taka jak w wersji Dakar jest OK.

     

    pozdro :default_icon_beer:

     

     

     

    w końcu jakiś konkret! dzięki :) przebieg 14 tys mil, o ile jest prawdziwy ;)


  4. Hej, w zeszłym tygodniu kupiłam GS-a 2006r. W sobotę zabieram się za serwis. Więc kilka pytań na początek...

    1. Aktualny przebieg 23 000. Co należy wymienić prócz oleju, filtrów (paliwa, powietrza, oleju), świec? Jakieś regulacje?

    2. Ten "mały" nie jest wcale taki mały :D Jak wyregulować zawieszenie pod wzrost 163 i 47 kg wagi?

    3. Moto jest ze Szkocji, wiec też pewnie szkockie światła. Można wymienić samą żarówkę, czy trzeba cały reflektor? A może nie przejmować się tym wcale?

    4. Brak ABSu, warto inwestować kase, czas i energię?

    5. Zmiana szyby, co polecacie?

×