Skocz do zawartości

Tooc

Użytkownik
  • Zawartość

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez Tooc


  1. Dnia 11.07.2022 o 13:48, HUDis napisał:
    Dnia 11.07.2022 o 13:48, HUDis napisał:

    Sprawdziłem, pomierzyłem :)
    ......
    Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ?  

     

     

    12mA chyba za dużo

    0,012A * 24h * 30dni= 8,64Ah pojemności na miesiąc

     

     

    http://www.crossroadz.com.au/F650GS/ElectricalRepairs.html

    Battery Parasitic Drain

    The term "Battery Parasitic Drain" is unfortunately commonly used to describe the normal drain on the battery when the ignition is off. In professional circles it is used to describe abnormal battery drain from a fault in components.

    The Dash and BMS-C have connections for both switched and unswitched power. When the ignition is turned off there will be approximately 70 milliamps current drain, then after approx 5 seconds both components should go into sleep mode. When in sleep mode the total current drain is 1 to 2 milliamps.

    There can be a number of causes for abnormal battery drain in a modern machine, the main faults are listed below.

    ECU's - Dash and BMS-C may not be going into sleep mode. There is no history of this on the GS.

    Harness Chafing - The wiring harness chafing is known to cause parasitic drain. See Wiring Repairs.

    Starter Solenoid - "Feathering" or very fine metallic fragments can build up on the solenoid contacts.

    Relays - As per the starter solenoid "feathering" can build up on relay contacts. Replace the relays.

    The full list of components with unswitched power is :-
    Ignition Switch, Solenoid, Voltage Regulator, BMS-C, Motronic Relay, Instrument Panel, ABS, and Load Relief Relay

    The safe basic procedure for finding the fault is to put a multimeter in the earth lead circuit on the battery using the 0-10 Amp connections and disconnect components one by one to locate the faulty component.

    The multimeter will initially read 0.07 then drop to 0.00 if there is no abnormal drain. The multimeter can be used in 200ma range to get better readings but the 10amp range is safer for those less experienced with multimeters.

    Single
    Spark

    Removing Fuse 1 isolates the BMS-C and Motronic Relay.
    Removing Fuse 2 isolates the Load Relief Relay.

    Dual
    Spark

    To isolate ABS and BMS-C disconnect sockets as +12v is not fused.
    Removing Fuse 2 isolates the Dash and Flasher Relay.

     

    • Like 2

  2. 11 godzin temu, strażowy napisał:

    ...aha, rozumiem że dopadł bo te kilkanaście KM mocy to faktycznie szału nie robi ... ;)

    Wiem singiel GS doopy nie urywa… ale nie dbam o to. Dla mnie jest w sam raz.

    Odnośnie „kryzysu wieku średniego” to jest w zasadzie cytat z mojej żony. Ona nienawidzi motocykli i co chwilę wysyła mi informacje o kolejnych wypadkach. Miała nadzieję, że szybko mi przejdzie, ale chyba będzie inaczej.

    PS. Dziękuję Wam wszystkim za ciepłe przywitanie.

    • Like 1

  3. Cześć wszystkim!

    Kryzys wieku średniego dopadł i mnie. Po niemal dwóch sezonach na 125cc zrobiłem prawo jazdy kategorii A i kupiłem pierwsze, większe moto – F650GS z 2007r.

    Na razie jeżdżę po głównie mieście, gdzie sprawia się wyśmienicie.

    Pozdrowienia z Krakowa

    Tomek

×