Skocz do zawartości

piterGD

Użytkownik
  • Zawartość

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez piterGD


  1. pacjent F650 GS twin z 2008

     

    w drodze do domu, już niedaleko na szczęście, nie odpalił - padł akumulator - na krótko, z kabli, odpalił, dało się spokojnie dojechać

    akumulator naładowany do pełna, odpala bez problemu, ale na pięcie na akumulatorze zawsze ok 12V, czy jałowy czy na obrotach - więc nie ładuje, ale czemu ?

     

    nie jestem elektrykiem więc poprzeglądałem fora, youtube, porobiłem testy, ale mam problem z interpretacją otrzymanych wyników …

     

    stator testy, robione przy odłączonym całkowicie regulatorze napięcia

    stacyjka wyłączona

    - jest ok 1 ohm pomiędzy masą a każdym z 3 pinów

    - jest ok 1 ohm pomiędzy każdymi z 3 pinów

    silnik uruchomiony, na jałowym, mierzone jako prąd zmienny

    - pomiędzy pinami 1-2 ok 20V

    - pomiędzy pinami 2-3 ok 25V

    - pomiędzy pinami 1-3 ok 27V

    na podwyższonych obrotach, na każdej parze napięcie skacze na ok 40V (przy ok 2-3 tyś. obr.)

     

    regulator napięcia testy

    testowanie miernikiem, tryb dioda

    test pomiędzy ‘zółtymi’ 3 pinami a kolejnymi 4 z drugiej, okrągłej wtyczki

    piny 1 i 2 ok 500 na mierniku

    piny 3 i 4 brak reakcji miernika

    co więcej, jeśli odwrócimy bieguny przy testach (odwrotnie czarny-czerwony), to wynik testów jest dokładnie odwrotny

    piny 1 i 2 brak reakcji miernika

    piny 3 i 4 ok 500 na mierniku

     

    czyli co padło ? jak to naprawić ? (samemu da się, czy ktoś w Trójmieście to robi ?)

     

    - wszystkie testy na zimnym silniku

    - brak błędów przez OBD

     


  2. no i niestety porażka ... żeby było łatwiej ;-) to zająłem się temperaturą - pomimo obecności czujnika, włączenia go z ZFE, ustawienia stopni Celsjusza w KOMBI na wyświetlaczu nadal nic - nawet kresek czy znaczka st. C ...

    macie jakieś pomysły czemu ? (by default, mój LCD'ek jest zasłonięty w dolnej części gdzie np. jest wyświetlany aktualny bieg) 


  3. 2 godziny temu, martab99 napisał:

    Kolega to musi latać tym sprzętem... Od regularnego zamykania licznika aż się tarcza wytarła :default_icon_mrgreen::default_icon_beer:

    oj sie lata, lata ;-) szczególnie jak z kuframi na autostradzie z max dozwoloną prędkością zaczyna wężykować ...

    a tak serio, to niestety efekty po poprzednim właścicielu, i porysowane szybki, chciałem nową obudowę, ale ceny oryginału są zabójcze, a aliexpress chamsko-plastikowo-szpetny


  4. hehehe, u mnie chyba odwrotnie - cos co wyglada jak czujnik temperatury jest, za to reszta chyba nie - dostalem komunikat 'fuel strip not present' czy jakos tak

    widze ze LCD ma opcje, ale za diabla nie moge tego zakodowac, fuel ok, jest komunikat ale zwykla temperatura ?

    mam motosacan z opcja kodowania i UniScanCar ...

    jest gdzies opis co dokaldnie robia poszczegolne opcje w motoscan ? czasami jest opcja 'value02' i 'value03' tylko 

    IMG_0809.JPG

    IMG_0810.JPG

    IMG_0813.JPG


  5. Szanowni Koledzy, czy ktoś bawił się w programowanie komputera pokładowego ?

    posiadam odpowiedni sprzęt (potrafi obsłużyć długie polecenia) - kasowanie serwisówek to małe miki ;-)

    sprawa bardziej skomplikowana - mam pół-komputer (wersja okrojona, z połową wyświetlacza zasłoniętą), a żem ciekawski to rozłożyłem toto i okazało się że jestem w stanie przeprogramować kompa tak żeby wyświetlał aktualny bieg, ale nic więcej - żadnej temperatury, poziomu paliwa, temp. chłodziwa, itp. - czy to kwestia braku? czujników (jak to sprawdzić, gdzie są, skąd je wziąć) czy może jednak 'biedniejszy' komputerek musi pozostać biedniejszy (aktualnie pomijam kwestę że pół wyświetlacza jest zasłonięte)

    ktoś może się bawił w takie przeprogramowania ?

×