Skocz do zawartości

pike24

Użytkownik
  • Zawartość

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez pike24


  1. Cześć! Przymierzam się do zakupu F650 GS w wersji z ABSem i zastanawiam się jakie jest prawidłowe działanie kontrolek przy włączaniu zapłonu i uruchamianiu silnika, żebym wiedział podczas oględzin moto.
    Mamy takie kontrolki: temperatura płynu chłodniczego, ciśnienie oleju, N od luzu, światła drogowe, rezerwa paliwa, kontrolka ABSu, kierunkowskaz.

    1 Jakie kontrolki powinny świecić się po wsadzeniu kluczyka do stacyjki i włączeniu zapłonu?
    2 Jakie powinny się świecić w momencie kręcenia rozrusznikiem?
    3 Kiedy powinny zgasnąć po uruchomieniu silnika?
    4 Co powinno się świecić po zgaszeniu silnika?

    Oczywiście zakładam że motocykl jest zatankowany i nie ma się rezerwa świecić i motocykl jest cały czas na luzie i będzie się zielone N świeciło.   


  2. 11 minut temu, xel napisał:

    Bendix napisane, że zrobiony (wolne koło?)

    Racja, nie skumałem że ma zamienną nazwę. 

    12 minut temu, xel napisał:

    Cena trochę pewex, można dołożyć tysiąc i mieć twina (a potem dołożyć dziesięć za kolejne dwa lata :default_laugh:)

    Akurat jest zdecydowany na wersję z roczników 2000-2007, najlepiej w wersji Dakar. 

    13 minut temu, xel napisał:

    Ale popatrz sobie, ile kosztują najtańsze single (8k? Coś ostatnio mocno w górę poszły), policz koszty serwisu w stosunku do własnych możliwości (co zrobisz sam, co dasz mechanikowi, ile kosztują części), policz swój czas i stres z powodu tego, że coś nie działa i trzeba robić zamiast jeździć i będziesz miał odpowiedź ;) No, chyba że w motku za 13k też się coś potem wysypie :D

    Zwykłe teraz są wystawiane 10 z hakiem, 11 tysięcy, choć mam wrażenie że raczej nie schodzą na pniu. Ludzie opuszczają ceny a i tak ogłoszenia wiszą dalej. Także pewnie zwykłego golasa da się kupić za 7,5-8-9 tysięcy. Później dołożyć gmole, handbary, wyższą szybę, przyserwisować (większość podstawowych rzeczy poza elektryką raczej robię/staram się zrobić sam). Ale nie dam rady zmienić przedniego koła na 21 cali :default_laugh:

    https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-gs-bmw-f650gs-dakar-twin-spark-abs-bogato-wyposazony-ID6DZCu4.html?

    Jest jeszcze taki Dakar, tysiąc droższy, troszkę na nim rdzy w obrębie hamulców, pęknięty plaski koło wlewu, brak przełącznika od grzania manetek i przednie lagi strasznie podrapane, tylnia tarcza i klocki do wymiany. Chyba że jednak rokuje dobrze i stan (cena jak czuję już mniej) jest adekwatny do wieku? Jak sądzicie?


  3. Oglądałem wczoraj GSa z 2000 roku, na silniku i z jednej i drugiej strony działy się dziwne rzeczy z farbą. Bąble, odpryski i jakiś dziwny nalot. 

     

    Czy to może być "normalne" dla 21 letniego Moto i po prostu mogło się to stać ze starości czy raczej jest oznaką zaniedbania?

     

    Miałem podejrzenia że silnik się przegrzewał bo olej był ewidentnie mocno zużyty, właściciel kupił go rok temu zza granicy i "nic przy nim nie robił, a oleju nie ma co wymieniać bo przecież wszystko działa". Ciekawi mnie przyczyna takiego stanu zewnętrznej części silnika. Starość czy coś złego dzieje się z silnikiem?

    IMG_20210727_091524.jpg

    IMG_20210727_092613.jpg


  4. Cześć :) Widzę teraz dwa ogłoszenia F650 GS Dakar:
    https://www.olx.pl/d/oferta/bmw-gs-650-dakar-limitowana-wersja-CID5-IDK0kfM.html#966a6cd66d - mam delikatnie rzecz mówiąc mieszane uczucia co do opisu i tych modyfikacji
    https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-gs-dakar-szwajcaria-ID6DWvyC.html? - ten mi wygląda na zaniedbany, zardzewiały łańcuch, zacieki na silniku

    Co o nich sądzicie? Jest to coś wartego żeby pojechać i oglądnąć na żywo?

    Ps. Do jednego mam 450km a do drugiego jakieś 300km.


  5. Cześć!

    Kupię BMW F650GS rocznik 2000-2007, zarówno w wersji Dakar jak i nie Dakar.
    Rejon jaki mnie interesuje to Podkarpackie/ Małopolskie ale bez problemu mogę podjechać do Śląskiego, Świętokrzyskiego czy południe Lubelskiego. 
    Moje wymagania: ABS, zadbany stan, żeby nie był gruzem,
    mile widziane: gmole, handbary, grzane manetki, awaryjne, centralna stopka, wysoka szyba

     

    Jeśli macie coś w dobrym stanie na sprzedaż lub słyszeliście o takiej sztuce to zachęcam do kontaktu i pozdrawiam :)
     


  6. Dziękuję bardzo za szybkie odpowiedzi :D
     

    17 minut temu, manioora napisał:

    Nie patrzeć na przebieg (no chyba, że na książkę serwisową, ale coś mnie się nie wydaje, że 15 letnie Moto z nalotem włoskim (30kkm) będzie mieć książeczkę)...

    Widziałem F650 GS zza granicy z niby oryginalną książką serwisową dokumentującą przebieg. Czy to też podrabiają/fałszują? Czy taka książka dołączona do moto jest już jakimś wyznacznikiem stanu/przebiegu? 


  7. Cześć wszystkim!

    Rozglądam się za BMW F650 GS (w rocznikach 2000-2007) z ABS'em, przeglądam otomoto, olxa itd. Nurtuje mnie parę pytań:

    1: Czy to realne że moto z roczników 2003-2005 mają po 25-40 tysięcy kilometrów przebiegu? Staram się realnie na to patrzeć i w momencie gdy 15 letni turystyk ma 32k km to brzmi dla mnie jak 20 letni Passat B5 z przebiegiem 150 tysięcy. Tyczy się to zarówno większości "krajowych" (mam tu na myśli sprowadzone np. kilka lat temu i od tego momentu jeżdżone w Polsce) jak i świeżo ściągniętych nawet nie zarejestrowanych sprzętów. Czy taki przebieg można uznać za realny czy od razu wiadomo że była jakaś rzeźba? Jak to wynika z Waszego doświadczenia? 
    2: Jest jakiś sposób jak sprawdzić czy ABS jest sprawny podczas oglądania poza rozpędzeniem się i wciśnięciem hamulca do oporu? Są jakieś specyficzne rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę przy ABS'ie? 
    3: Każdy narzeka na handlarzy itd. ale jednak ściągają moto na potęgę i ktoś to kupuje bo inaczej biznes by się nie kręcił. Czy znacie przypadki że ktoś kupił moto od handlarza i okazało się to dobrym wyborem? Czy jednak przeważnie jest to wyszpachlowany i naplakowany koń trojański? Nie chodzi mi o to żeby moto okazało się perełką, tylko zwyczajnie sensownym egzemplarzem w stanie adekwatnym do wieku i nie będącym odpicowanym gruzem.

    Pozdrowienia! :)

×