zibolek
-
Zawartość
5 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Posty dodane przez zibolek
-
-
Może jak dostanie pinga, że go zacytowałem, to się odezwie
-
20 godzin temu, xel napisał:Czołem!
No i podobno jest tak, że ten numer, który jest pod spodem, to numer plastikowej bazy, czyli kanapy się po nim tak naprawdę nie odróżni... Miałem ori w dakarze, wymieniłem na niską, numer był ten sam. Obie kanapy były oryginalne.
Przynajmniej tak pamiętam z własnej autopsji...
O, nawet odkopałem fotki dla referencji Numer się chyba zgadza
Toż to zamieszane z tymi kanapami masakrycznie.
Wychodzi więc na to, ze trzeba szukać kanapy nie po numerze, a po wyglądzie/wysokości... BTW - nie została Ci gdzieś wysoka ?
12 godzin temu, xel napisał:RealOEM od Padre też określa dla Dakara tylko dwie opcje: "niską" i "wysoką".
To chyba jest tak, że do singla jednak były tylko dwa OEM rozmiary kanapy. Czy jest ktoś, kto na jednym singlu widział trzy różne kanapy (mogą nie być założone na raz )?
Dakar po prostu standardowo wychodził tylko z "wysoką", czyli standardową.
Mały singiel wychodził albo z taką, albo z taką.
Właśnie też uważam, że jest dokładnie tak jak mówisz, tyle, że niektórzy na kanapę standardową, mówią niska, a według mnie to jest jeden i ten sam rozmiar.
12 godzin temu, xel napisał:Gdyby kolega @zibolek decydował się na przerabianie kanapy firmą, to ja bym sugerował:
- Niewsadzanie żelu do kanapy - jak dupa ma boleć, to i tak będzie
- Nierobienie modnego u wszystkich tapicerów "schodka", tylko zachowanie standardowego profilu.
Nie chciałbym mojej przerabiać. Jak już to, kupię wysoką, o ile znajdę, a z tym problem. Najlepiej to chciałby w ogóle taką wysoka przetestować i sprawdzić czy dla mnie to wystarczy... Bo jak się okaże, że dalej mi niewygodnie... to jedynie zmiana moto wchodzi w grę...
A co do samej przeróbki, to na grupie na FB jeden kolega poleca Motokanapy - https://www.facebook.com/p/Motokanapy-100063486043317/?locale=pl_PL
Testował ktoś ?
-
Dnia 5.06.2023 o 18:50, Jarek napisał:A tak z ciekawości: to jaką właściwie teraz masz kanapę? ... ma ona jakiś numer? - jast Oryginalna czy jakoś przerabiana?
Hej. Mam obecnie niską 52537651959.
-
Owszem, macie rację, że niższa do Dakara też podejdzie, ale z fabryki Dakar ponoć wyjeżdżał z wyższą. A nie-dakary wyjeżdżały ze standardową (pojęcie niska nie jest do końca poprawne).
Piszę tylko to co się naczytałem i nasłuchałem od posiadaczy i Dakarów i nie Dakarów. Jak jest inaczej - naprostujcie, bo póki off topic robicie ;)
-
6 godzin temu, ZWIERZ napisał:Myślałem, że kanapa w Dakarze i "zwykłym" jest taka sama.
Nie, w Dakarze jest wyższa.
-
Dnia 23.07.2011 o 17:49, rampus napisał:Akurat zbiegły się w czasie dwie poczynione przeze mnie, w celu zwiększenia komfortu jazdy, modyfikacje: podwyższenie siedzenia i kierownicy, więc dzielę się poniżej efektem:
Dla porównania oryginalna kanapa i normalna wysokość kierownicy:
Więcej zdjęć, w większej rozdzielczości -> https://picasaweb.google.com/bartek.bis ... sDK_r-gRg#
Kanapa została zmodyfikowana przez tapicera Patryka Urbaniaka w Poznaniu (Górczyn), którego namiary przewijały się w jednym z wątków. W Eurofoam (http://www.eurofoam.poznan.pl/) w Janikowie k. Poznania zakupiłem piankę (najtwardsza - HD90) grubości 4cm, firma ta po dostarczeniu kanapy wycięła ją komputerowo do kształtu poprzedniego siedziska, czego nie uczyniłby tak dokładnie tapicer przy użyciu noży. W efekcie miejsce kierowcy zrównało się z miejscem pasażera, zaś jego miejsce również zostało podniesione i utwardzone dodatkową pianką grubości ok. 1cm.
Efekt jest świetny, nowa pianka jest dużo twardsza, acz sprężysta, co wypływa zdecydowanie na komfort. Oryginalna kanapa jest pod tym kątem bardzo słaba, momentami miałem wrażenie, że dobijam do plastiku.
Ze względu na równą powierzchnie mogę swobodnie wybrać pozycję na kanapie przesuwając się wzdłuż niej, dodatkowo antypoślizgowy materiał dba o to, żebym nie przytulał się ciągle do baku.
Jednocześnie zastosowałem uniwersalny zestaw do podwyższania kierownicy, z możliwością regulacji 20-35mm (Blackway L11022), który nabyłem na Allegro (118 zł). Opierając się na wskazówkach, które znalazłem w FAQ Chain Gangu, ustawiłem od razu maksymalną wysokość 35mm. Po jeździe próbnej nie zanotowałem żadnych niedogodności, długość linek wystarczająca, pozwalała by podnieść jeszcze z 5mm. Zmiana odczuwalnie jest ogromna, trochę zatarła się po zamontowaniu podwyższonego siedzenia, ale mimo wszystko przy moim wzroście (ok. 2m) to świetne rozwiązanie.
Namiary na tapicera podam w wątku o warsztatach, mogę śmiało polecić, Patryk "czuje" temat siedzeń motocyklowych, sam jest motocyklistą i ma uczciwe ceny.
PS. W Poznaniu popołudniu wyjrzało słońce!
Kolego masz jeszcze może stare foty ? Odświeżyć trochę temat ?
-
Czytałem i pytałem trochę na ten temat i wniosek mam taki, że pozycję na moto standard vs. dakar determinuje tylko kanapa i ew. wysokość kiery i nic innego.
Także chciałbym sprawdzić jaki efekt mi da kanapa od dakara w mom nie-dakarze.
-
Cześć,
szukam wysokiej kanapy. Wedle bmwstore.pl to ten numer, który podałem w temacie: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/2345735-kanapa-wysoka/i51603/r2004/m05
Chętnie też się zamienię za standardową.
Pozdrawiam
Zbyszek
-
Cześć wszystkim,
od ponad roku ma f650gs z 2004 roku.
Ustawicznie poszukuję wysokiej kanapy, bo jakoś nie mam szczęścia jej znaleźć... Mam 191cm wzrostu i na standardowej trochę pozycja nie ta :) Jakby ktoś coś słyszał, dajnie znać.
Pozdrawiam ! Dobrego dnia.
zk
eFka dla wielkoluda - podwyższenie kanapy i kierownicy F650
na Nasze samoróbki i modyfikacje
Napisano · Report reply
Tyż fajnie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk