Skocz do zawartości

ZaToN

Użytkownik
  • Zawartość

    111
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Days Won

    1

Posty dodane przez ZaToN


  1. Miałem kiedyś podobny zaprzęg BMW K75 z wózkiem Velorex od Jawy.

    IMG_1230.jpg

    Największą zaletą tego wózka było to, że można było go szybko odpiąć i jeździć solo ;)

    Jak wózek był dociążony to nawet nieźle się to prowadziło, jazda z pustym to była masakra.

    Ogólnie rzecz biorąc taki zaprzęg to świetna sprawa pod warunkiem, że komuś nie przeszkadza stanie w korkach.


  2. Jak się jezdzi 'Nowym Motocyklem " ??? ;)

    Na razie pojeździłem trochę po mieście i od razu przykręciłem lusterko :)

    Ogólnie mówiąc zmiana jest ogromna.

    Pierwsze spostrzeżenia to inna pozycja kierowcy, wynikająca ze zmiany siedzenia i kierownicy.

    Kolejna „nowość” to działający tylni amortyzator, wychodzi na to że pojechałem do Kazachstanu i powrotem z rozwalonym amorem.

    Wcześniej dotykałem do ziemi całymi stopami przy lekko ugiętych kolanach, teraz ledwo palcami dotykam.

    W związku z zamontowaniem nowego baku dosyć mocno zmniejszył się zakres maksymalnego skrętu kierownicy. W trakcie jazdy po mieście nie ma to większego znaczenia, ale przy parkowaniu może być nieco uciążliwe.

    Rura wydechu koło nogi nie parzy i podczas normalnej jazdy jest wszystko ok. Obawiam się jednak, że w terenie może trochę przysmalić jak tyłek zsunie się trochę z siedzenia. Myślę nad osłoną z nierdzewki albo karbonu.

    Podoba mi się brak liczników i kontrolek, dopiero teraz wiem ile uwagi w trakcie jazdy poświęcałem na gapienie się na te zegary :)

    Ogólnie jaram się na Maksa.

    Teraz jadę pokatować go trochę w terenie.

    • Like 13

  3. ZaToN, wreszcie napisałeś :beer:

    Wyszło niesamowicie!

    Też chciałem zapytać o diagnostę, ale Dave mnie wyprzedził. No to ja się spytam jak tym się jeździ, ponieważ wygląda naprawdę zacnie? :roll:

    Diagnostą się nie martwię, to mili i wyrozumiali ludzie, zwłaszcza ci znajomi.

    A co do jazdy to już nie mogę się doczekać, bo jeszcze nawet na nim nie siedziałem :( jest ciągle w Szczecinie.

    Dostanę go dopiero na Wrocławskich Targach Motocyklowych 15 marca, już nie mogę się doczekać.

    Ma być wystawiony w mistrzostwach motocykli custom :D.

    • Like 6

  4. A że tak zapytam: z czego ten bak podszedł i jak "wyhaczyłeś" lampę ( z tą całą obwódką ) ?

    bak jest od Hondy FT500, a lampę kupiłem w stanach za 250$

    Gratuluję efektu... Rewelacja! :slina: Widać dużo zacięcia i wizję o kosztach nawet nie wspominając :)

    A z ciekawości muszę zapytać:

    - o ile kg odchudziłeś sprzęt, bo w końcu od tego się zaczęło

    - czy planujesz jakąkolwiek boczną ochronę chłodnicy? Wygląda na mocno narażoną przy kontakcie z podłożem ;)

    - jaki diagnosta Ci to przepuścił bez lusterek i tak zamontowaną tablicą? O ile lusterka pewnie doczepisz, to tablicę też bym tak chciał :D

    Jeszcze nie wiem ile waży, dam znać jak sprawdzę.

    Chłodnica to największy problem w całej tej modyfikacji, na razie zostaje tak jak jest.

    Tablica i lusterka to jedno, brak prędkościomierza też może zaniepokoić pana diagnostę :D


  5. Postaram się pokrótce opowiedzieć o przeróbkach, które przeszła moja beemka.

    Zaczęło się od wyjazdu na wyprawę do Azji centralnej.

    Postanowiłem wtedy przekształcić standardowe BMW F650 ST w turystyczne enduro z prawdziwego zdarzenia. Modyfikacje objęły m.in.:

    - przedni błotnik od crossa

    - sprężyny progresywne

    - 27 litrowy zbiornik paliwa

    - aluminiowa płyta pod silnik

    - osłona na reflektor

    - gmole

    - stelaże pod sakwy

    - stelaż na 5 litrowy kanister

    - podwyższenie kierownicy

    - handbary

    Efekt był taki

    _MG_0800.jpg

    _MG_0292.jpg

    _MG_1019.jpg

    Motocykl sprawdził się w 100%.

    Po powrocie motocykl wymagał odświeżenia. Wpadłem na pomysł żeby mocno go odchudzić i pozbyć się „zbędnych” elementów.

    Moim zamierzeniem było stworzenie czegoś na wzór szeroko rozumianego SCRAMBLERA.

    Np. takiego jak ta honda :slina:

    BMW F650ST może nie jest najlepszą bazą do tworzenia tego typu wynalazków, ale ze względu na więź sentymentalną i fakt, że i tak już go mocno przeinwestowałem, nie zamierzam się go pozbywać, a czymś jeździć przecież muszę :D

    Początkowe założenia obejmowały jedynie pozbycie się tzw. „czachy” i zamontowanie lampy do przedniego zawieszenia.

    Szybko okazało się, że oryginalny zbiornik zahacza o nową lampę i trzeba go czymś zastąpić. Przymierzałem kilka zbiorników od crossów, ale żaden nie pasował, poza tym zmiana zbiornika wymaga zmiany siedzenia i tu mój pomysł spalił na panewce, a motocykl utknął w garażu.

    DSC_0797.JPG

    DSC_0796.JPG

    DSC_0791.JPG

    Zacząłem szukać pomocy u lokalnych mechaników, ale większość pukała się w głowę albo dawała pomocne rady żebym kupił sobie crossa.

    W Internetach nie znalazłem ani jednego sensownie przerobionego BMW F650, na którym mógłbym się wzorować.

    Wysłałem zapytania ofertowe ;) do warsztatów zajmujących się tuningiem, upiększaniem, czyli szeroko pojmowaną customizacją wszelkiego rodzaju motocykli.

    Ci od chopperów od razu powiedzieli, że nie są zainteresowani przerabianiem beemki.

    W końcu dogadałem się z Redem z Red Hot Chili Customs ze Szczecina. Po ustaleniu ogólnej koncepcji wysłałem motocykl do Szczecina :?

    Początkowo ustaliliśmy, że przeróbki mają obejmować:

    - montaż lampy Trail Tech Eclipse

    - dopasowanie używanego lub zrobienie nowego zbiornika paliwa

    - modyfikację tylnej części ramy

    - zrobienie nowego siedzenia

    - zastąpienie airboxa filtrami stożkowymi K&N

    - zastąpienie oryginalnego tłumika czymś bardziej rasowym, padło na Leo Vince

    - wykonanie błotników, z zastrzeżeniem że mają być metalowe

    - piaskowanie i malowanie proszkowe całej ramy i obręczy kół

    - wymiana opon

    - malowanie silnika

    - wymiana kierownicy na Accel 28 mm

    - ogarnięcie całej elektryki

    Przy okazji do wymiany poszedł napęd, łożyska wahacza, klamki. Trzeba było też zregenerować tylny amortyzator.

    Wszystko trwało 6 miesięcy i pochłonęło dużo kasy, ale efekt końcowy przerósł moje oczekiwania.

    Sam w życiu bym tego tak nie zrobił.

    Zresztą oceńcie sami ;)

    1660704_758966524160198_253975532_n.jpg

    1901499_758966554160195_1747817925_n.jpg

    1779697_758966420826875_885012591_n.jpg

    1922262_758966437493540_1337645244_n.jpg

    1780784_758966610826856_44070250_n.jpg

    1891037_758966490826868_1113740648_n.jpg

    1619640_758966507493533_552121393_n.jpg

    1959905_758966590826858_119994960_n.jpg

    1517820_758966460826871_1789861352_n.jpg

    1964828_758966540826863_1909024229_n.jpg

    1964889_758966424160208_747705308_n.jpg

    • Like 56

  6. Poważna sprawa :o Zużycie? Awaria?

    Zużycie :) chcę doprowadzić motocykl do stanu używalności po wyprawie.

    W instalacji prawie wszystkie kable są czerwone, w wahaczu połamane stelaże wytarły dziurę (w sumie można to zaspawać), a łożysko w tylnej piaście trzyma się tylko na kleju do gwintów, jak spadł łańcuch to po miejscu na simmering i pierścień Segera zostało tylko wspomnienie ;)

    A jest jakaś różnica pomiędzy F, a ST w wahaczu i tylnym kole ?

    Chyba nie ma żadnej różnicy, wydaje mi się, że wszystkie f-ki z tych roczników miały takie samo tylne zawieszenie i koło.

×