Skocz do zawartości

jblaze

Użytkownik
  • Zawartość

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez jblaze


  1. A co chcesz przykręcać tym kluczem?

    Między innymi śrubę spustową przy wymianie oleju.

    Co do linka jaki wrzucila Mygosia to coś takiego znalazlem, ale stwierdzilem, że to nie to bo w temacie aukcji jest 1/4 na 1/2, a nie odwrotnie. Jednak po zdjęciach widać, że są zarówno jedne i drugie reduktory.

    Dzięki Wam za pomoc i szybkie rozwiązanie sprawy.


  2. Kupilem klucz 1/2", ale wlasciwie wszystkie nakladki jakie posiadam są na 1/4". Tu pojawia się pytanie, czy istnieje reduktor 1/2" na 1/4"? Dzwonilem dzisiaj do dwóch sklepów i jeden "specjalista" twierdzil, że są, ale nie mają na stanie, a drugi powiedzial tak: "takie coś nie wytrzymaloby przeciążeń dlatego nikt czegoś takiego nie produkuje". Czy ktoś na forum może wypowiedzieć się w tym temacie?


  3. Odgrzebuję nieco temat, ale od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna klucza dynamometrycznego. Przejrzalem ofertę na alledrogo i znalazlem coś takiego.

    http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny3-8-19-110nm-cert-kalib-katom-i3083219745.html

    Czy zakres 19-110 wystarczy do wykonania standardowych czynności serwisowych, takich jak wymiana napędu, zdjęcie tylnego/ przedniego kola, wymiana oleju, świec itp.?


  4. Widzę, że zrobił się tu lekki zamęt. Spróbuję odpowiedzieć na tę serię pytań.

    Przeczytaj swój tekst na spokojnie i powiedz mi:

    - jak łańcuch jest luźny jak naciągnięty ?

    Nie do końca rozumiem o co pytasz... Łańcuch miał przed naciągnięciem około 4 cm luzu. Naciągnąłem go tak jak w instrukcji i lekko przesmarowałem. Poprawa była znaczna, ale na kilka dni. Łancuch znów lekko chałasuje przy przyspieszaniu. Tylna zębatka wygląda w porządku, ale jak wymieniać to całość.Pamiętam, że przy naciąganiu łańcucha ciężko było ustawić luz bo zmieniał się on przy obracaniu koła. Jakby był nierówno wyciągnięty.

    - przysłowiową flaszkę - co znaczy "przysłowiową" - taką obiecaną? ;) Wymienić napęd to jedno, a wyjąć wahacz to zupełnie co innego - prawdopodobnie jak go wyjmiesz to jeszcze kilka rzeczy będzie trzeba zrobić

    Flaszka taka namacalna, np 0,7 Finlandii. O jakich tu innych rzeczach mówisz?

    - wymień mi gatunki płynów chłodniczych, które lepiej odprowadzają ciepło i te co gorzej ?

    Muszę zrobić lekkie rozeznanie, a chwilowo nie mam czasu więc i linków nie podam. Co do tych płynów to czytałem taki artykuł o mocno kręconych dwusuwach w których stosowano płyny chłodnicze jakich normalnie używa się w sportowych motorówkach.

    - co znaczy łączenie łańcucha? Każdy łańcuch jest łączony - jedne oryginalnie, a inne poprzez zakuwkę lub spinkę. Pytanie dodatkowe: jaki masz łańcuch ? ( ten który chcesz wymienić )

    Obecny łańcuch jest oryginalnie zakuty więc wolałbym żeby nowy był taki sam. Łączenie spinką jakoś do mnie nie przemawia i tyle.

    - co znaczy miękki ? - a tłumienie pracuje ??? Możesz ten problem jakoś po ludzku opisać ?

    Przy ustawieniu regulacji na HARD mam wrażenie jakby siedziało się niżej w porównaniu z ubiegłym sezonem. Sam może bym nic nie zauważył, ale powiedział mi o tym brat który jeździł moim moto w zeszłym sezonie. Najlepiej zrobić porównanie z inną F-ką.

    Jeszcze odwołując się do wypowiedzi kolegi rampusa, czy można sprawdzić stan oleju w napinaczu?

    Sprawą priorytetową jest napęd. Niechciałbym doświadczyć zerwania łańcucha w zakręcie więc wymiana wydaje się rozsądnym rozwiązaniem.


  5. Napiszę krótko. Łańcuch po naciągnięciu i przejechaniu kilku km dalej stuka i jest luźny więc pora go wymienić. Teraz mam takie pytanie. Czy warto wymieniać napęd w warsztacie (przy sezonie raczej trochę poczekam) czy lepiej babrać się z tym samemu? Chyba, że jest ktoś w okolicy kto za przysłowiową flaszkę może pomóc.

    Wymieniając napęd byłbym jednak za odkręceniem wahacza (jakoś łączenie łańcucha do mnie nie przemawia)

    Druga sprawa to płyn chłodniczy. Czy warto wymienić na taki lepiej oddający ciepło? W upalne dni, w korku temp potrafi ładnie skoczyć.

    Jeśli zaś chodzi o amortyzator to mam wrażenie jakby nie był taki twardy w max położeniu. Wydaje się dość miękki, a co dopiero jak załaduje się bagaż.


  6. Okazało się, że jedna z żarówek była o mocy 5 W. Wymiana na 10 załatwiła sprawę, ale przy okazji zobaczyłem, że nie palą mi się światła mijania tylko postojowe. W tym przypadku ruszanie kierownicą w lewo prawo do oporu pomogło, ale nie wiem jak te rozwiązanie się sprawdzi na dłuższą metę. Zauważyłem, że takie ruszanie luzuje główną wiązkę kabli, ale czy nie da się ich jakoś przymocować, żeby kable miały lekki zapas?


  7. Mam taki problem w mojej F-ce, że po włączeniu lewego kierunku świeci on nieprzerwanie. Na zgaszonym silniku, po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłon, przy wyłączonych światłach mryga, ale z nieregularną częstotliwością.

    Dzisiaj porozbierałem oba lewe kierunki i psiknąłem troche sprayem kontaktowym na styki przy wiązkach. Nic to nie pomogło.

    Zauważyłem, że jak wrzucam lewy kierunkowskaz i ruszam kablami od tylnych świateł to czasami działa on poprawnie. Jednak jak wrzuce światła drogowe to nawet ruszanie kablami nie pomaga.

    Przeglądałem inne podobne tematy na forum i wjednym ktoś pisał, że wymiana żarówek we wszystkiech kierunkach pomogła. Najśmieszniejsze jest to, że w żaden sposób nie mogłem wyjąć tych żarówek. Nie wiem czy te małe żarówki też się wyjmuje po lekkim przekręceniu tak jak w przypadku H4? Lekko zaśniedziałe bezpieczniki mogą mieć jakiś wpływ na kierunkowskazy?


  8. Szyba Givi prezentuje się bardzo ładnie i z tego co czytam sprawuje się tak samo jak wygląda. Piszecie, że montuje się tylko szybę bez owiewki, ale na dzjęciu ta szyba givi zamontowana jest na owiewce. Może ktoś wrzucić fotke jak wygląda jego moto z szybą turystyczną bez owiewki?


  9. Szukam owiewki przykręcaną na 4 śruby, mocowaną nad reflektorem. Moja aktualna nie dość, że jest pęknięta to jeszcze ma ponawiercane 3 dziury po dodatkowej szybce, której już nie mam. Tak wygląda :

    sdc10221ln.jpg

    Na allegro, za taką owiewkę ( podobno w super stanie ) wołają 100 zł. Nie wiem na ile wyceniają oryginał w BMW. Jutro do nich zadzwonię.


  10. Podpinam się pod temat, bo też mam problem ze światłem stop.

    Skończyły mi się badania techniczne i podczas kontroli na stacji wyszło, że nie mam tylnego stopu. Tzn mam, ale świeci się cały czas. Oczywiście gadka w stylu, że badania panu wbiję jak będzie działał stop. :lol:

    Najlepsze jest to, że wcześniej nie miałem z nim problemu. Dzisiaj po 2 tyg nieobecności w domu odpalam moto i co ciekawe wszystko działa. Zastanawia mnie jeszcze tylko to, że stop nie włącza się po naciśnięciu hamulca nożnego.

    Jakieś pomysły?

×