Skocz do zawartości

Ritchie

Użytkownik
  • Zawartość

    57
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez Ritchie


  1. Przerabialem temat poczatkiem maja, to sie podziele doswiadczeniem - moze im blizej konca sezonu tym latwiej bedzie, bo ja sie troche wymeczylem, z lekkim happy endem. Otoz kryteria mialem podobnie, czyli interesowalo mnie moto raczej jeszcze na gwarancji w przyzwoitych pieniadzach, niekonicznie mocno wyposazone. Ceny w okolicach 38-40k za dwuletnie uzywki raczej nie zachecaly. I gdy bylem zdecydowany juz na golasa z salonu za 40,5k (maks. rabat jaki udalo mi sie wyciagnac to 2%), okazalo sie, ze nie ma juz mozliwosci zamowienia moto bez absu (abs stal sie standardem, za ktory trzeba zaplacic), wiec z 40,5k zrobilo sie 43,5k, przez co ponownie wrocilem do rynku motocykli uzywanych, ale wszystko ponizej 40k zostalo wymiecione. Rozpatrywalem jeszcze opcje moto demo, ale BMW ma podobno taka polityke, ze moga sprzedac demo, gdy ma min. 3 miesiace i 6k km - daja wtedy rabat 10%. Wg mnie to srednia oferta, bo moto ze sporym przebiegiem, a niskim rabatem. Generalnie skonczylo sie tak, ze w wyniku dodatkowych okolicznosci i kiepskiej komunikacji na linii dealer-BMW sprzedali mi miesieczne demo z 1200 km przebiegu i 10% rabatu. Teraz jednak widze, ze na allegro pojawilo sie sporo przyzwoitych ofert, ktore byc moze w wyniku dalszych negocjacji warto byloby skonsumowac - wg mnie trzeba zwrocic uwage na fakt, ze moto z poczatkowych lat, czyli 2008-2009 ma troche chorob wieku dzieciecego (np. uszczelka pod glowica), ktore zostaly wyeliminowane pozniej (lub w wyniku akcji serwisowych). Powodzenia w poszukiwaniach zycze ;)


  2. Mialem Dakara mam 800GS, wczesniej bylo nie-enduro, to sie wypowiem ;)

    Generalnie z turystyka i szutrami jest troche tak, jak pisza stuntowcy - mozna uprawiac na wszystkim. Sa ludzie, ktorzy turystyke uprawiaja MT-01 i sa zadowoleni. Jesli chodzi o moje subiektywne odczucia, to 50 KM w singlu Dakara to dla mnie zdecydowanie za malo, zwlaszcza przy dalszych trasach, gdzie mozna troche odkrecic, a jedziesz ze znajomymi na wiekszych sprzetach - oni moga spokojnie leciec 140-150 km/h, a wtedy ty na Dakarze pilujesz silnik, przepalasz wydechy i walczysz z wibracjami. Przy wyprzedzaniu powyzej 100 km/h tez nie jest zbyt kolorowo, bo brakuje mocy i moto powoli sie rozpedza. I to byl glowny motyw do przesiadki na 800GS, ktora ma troche wiecej mocy, a mase zblizona do Dakara, co sprawia, ze powinna wjechac wszedzie tam gdzie on.

    Reasumujac, jesli zakladasz wiecej latania szutrami i lasami i przewage off-roadu nad asfaltem, bierz Dakara. Jesli zakladasz wiecej asfaltu i sporadycznie lesne dukty, bierz F650GS (twina). A jesli chcesz miec wystarczajaco mocy na trasie i mozliwosc posmigania lasami, to bierz 800GS ;)

    • Like 2

  3. Witam po przerwie pomiedzy sprzedaza Dakara a kupnem F800GS ;)

    Dakar, zamieszczany tutaj poszedl dosc szybko (koncem kwietnia) i jak sie okazalo, duzo wiekszym wyzwaniem bylo kupno ladnej osiemsetki. Kiedy okazalo sie, ze na allegro dwuletnie motocykle traca 10% wartosci, to postanowilem zamowic golasa w BMW. Wtedy wyszlo, ze od maja 2012 ABS jest standardowym wyposazeniem, za ktore rzecz jasna trzeba zaplacic. Koniec koncow zanabylem miesieczne demo z 1200 km przebiegu i dzisiaj dopelnilem formalnosci rejestracyjnych. Dolaczam zatem do Gangu Twina ;)

    A co do roznic, to mimo zblizonej masy (Dakara i F800GS), sa to jednak inne motocykle. Dakar mimo wszystko byl bardziej terenowy, osiemsetka natomiast nadrabia moca - cos za cos ;)


  4. Obecny przebieg to 14.000 km - licznik jest w milach i wskazuje pod 9.000 mil. Opony nowki sztuki dostalem razem z moto, wiec je zalozylem - na tych oponach zrobilem ok. 6.500 km. Jezdzony glownie do roboty po asfaltach, terenu wcale nie widzial, szutrow niewiele.

    Gdy go kupowalem w 2010 roku, to na liczniku mial nawiniete jakies 4.500 mil. W UK przy badaniach technicznych spisuja przebiegi i mozna to sprawdzic w necie po podaniu danych z dowodu rejestracyjnego. Wyszlo, ze na ostatnim badaniu w 2009 roku mial nizszy przebieg niz te 4.500 mil, wiec mysle, ze jest autentyczny.


  5. Do sprzedania moj Dakar - zona zgodzila sie na osiemsetkie ;)

    http://otomoto.pl/show?id=M3140000

    Z dodatkowych informacji dla grupowiczow, poza tym, co na aukcji, to:

    - slady na silniku po prawej stronie od elektrolitu (spadl wezyk z akimulatora i sie polalo);

    - po lekkim uslizgu na firmowym parkingu przytarty lewy handbar i tylny plastik.

    Wiecej grzechow nie pamietam, jesli pojawia sie jakies konkretne pytania to chetnie odpowiem. Dla grupowiczow 3,2% rabatu :) Pozdrawiam. Ritchie.


  6. Patrze na tę moją wyobdzieraną kierownicę rocznik 2002 i pomyślałem o zmianie. Na allegro znalazłem dwa modele:

    Uniwersalną:

    http://allegro.pl/kierownica-aluminium-bmw-650-f-dakar-r13-od-2001r-i2236072191.html

    Dedykowaną do GSa (chyba):

    http://allegro.pl/kierownica-trw-lucas-bmw-650-f-dakar-r13-od-2001r-i2245166835.html

    Moze ktoś przerabiał już ten temat, czyli:

    - ogolnie, czy skomplikowana to operacja z przełożeniem manetek, dzwigni,linek, przelacznikow? z czym jest najwiekszy problem?

    - a konkretnie: czy kierownica uniwersalna, jest na tyle uniwersalna, ze da rade zalozyc tam np. podgrzewane manetki, czy handbary, w szczegolnosci chodzi mi tu o wewnetrzny gwint po bokach?

    Czy moze ta dedykowana jest lepszym rozwiazaniem i eliminuje problemy uniwersalnej? Dzieki za pomoc. Pozdroovka. Ritchie.


  7. A tak a propos w temacie, to ja zmieniłem kierunki na nieoryginalne, mniejsze, z białymi kloszami i na ramionku gumowym - więc się nie łamią w terenie i jestem zadowolniony! No i wyglądają dużo fajniej niż wielkie oryginały! (Oczywiście jest to moje prywatne zdanie, z którym zresztą się nie zgadzam, ale generalnie jestem na tak!) :oops:

    A mozesz podeslac linke do tych kierunkow? I jak z pasowaniem w miejsce po oryginalnych?


  8. Postaram sie skrecic i wrzucic jakis filmik, ale to juz po urlopie. Glosno jest nadal, ale sie powoli przyzwyczajam. Jezdzi sie tak, jakbys w prawej rece razem z gazem mial potencjometr - przy konkretnym odkreceniu robi sie bardzo glosno - rura jest pusta w srodku i jak sie nie przyzwyczaje, to dorobie dBkillera z mniejszym przelotem od p[osiadanego obecnie. Wczesniej zalozylem filtr powietrza K&N i wychodzi na to, ze motocykl zyskal chyba troche momentu/mocy i szybciej reaguje na manetke gazu - daje sie to szczegolnie zauwazyc przy zabawach na 1 , np. jezdzie na 1 kole, czy kreceniu koleczek na szutrze. Troche wkurza mnie i niepokoi ten halas i poki co przy policji odruchowo przymykam gaz ;)

    Dla zainteresowanych: cala operacja z wymiana i dBkillerem wyniosla mnie 1300 zl i trwala 2 tygodnie ;)

×