kjuba
-
Zawartość
4 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Posty dodane przez kjuba
-
-
Panowie!
Ogromne dzięki, ale jest jedno ale. To jest schemat obowiązujący do 2003. Ja mam późniejszą niestety....... pech.....
Z tego widzę tutaj nie ma np. czegoś takiego jak fuel rezerwa, ale za to jest np chłodzenie.......
tak że tego... ALE i tak dziękuję!!!
pozdr
JA
- 1
-
Witam.
Problem jak w temacie.
Co ustaliłem:
1. Czujnik w zbiorniku ok (po opadnięciu zamyka obwód)
2. Żarówka i kabel od niej do kostki przy lampie ok (świeci).
3. Brązowy kabel (masa?) od wtyczki czujnika zbiornika ok - zamyka obwód
4. Zostaje główny podejrzany - ten cholerrrrrny biało niebieski z wtyczki przy zbiorniku. I tu problem!! Otóż w kostce przy lampie NIE MA takiego kabla! Ta cholera idzie w najgrubszej wiązce nad silnikiem aż do kierownicy i gdzieś się łączy z jakimś innym kolorem - żeby to to szlag! Mam rozcinać wiązkę i mozolnie brnąć do kierownicy?
Rozpieprzyłem wszystko koncertowo i co teraz? Mam poskręcać i poczłapać do jakiegoś magika?
Macie jakieś pomysły jak to znaleźć? Jakiekolwiek?
pozdrawiam wkurzony
Jakub
-
..... i życzę miłego dnia. Do zobaczenia na szlaku!
Jakub
- 1
Kontrolka rezerwy czyli jak znaleźć ten cholerny kabel?
na Elektryka ogólna, sterowanie, czujniki ...
Napisano · Report reply
Ehm. A zatem.
Po 1: dziękuję kol KaeS- owi za schemat, dzięki temu rozwiązałem problem! Przepraszam, że dopiero piszę ale robiłem Twą platynową figurkę na domowy ołtarzyk.
Po 2, rozwiązanie: po ustaleniu przebiegu winowajcy chciałem najpierw wlutowywać styki, ale potem pomyślałem - a po co? przeca i tak nie będę tego rozłączać!. WIęc po prostu przy wtyczce w zbiornik zeskrobalem trochę izolacji, podobnie chciałem zrobić przy kostce za zegarami, ale znalazłem taki cieniutki (i twardy!) miedziany drucik więc go od strony kabla wcisnąłem w kostkę. Przewodził! Teraz jeszcze wymotałem jeszcze jakiś kabelek miedziany, przeciągnąłem go wzdłuż wiązki. Dolutowałem go tej białoniebieskiej cholery, okręciłem taśmą izolacyjną, przekręciłem stacyjkę! Tadaaaam! Świeci. No i jestem jedynym w kraju właścicielem dwuobwodowej instalacji sygnalizującej brak paliwa.
Po 3, koszty: kabelek - 0 PLN, izolacja - 0,2 PLN, lutowanie - 1 PLN, klaszka cydru - 9 PLN, koszty platyny na posążek KaeSa - szacuję.
Po 4, mam tylko jedno pytanie: gdzie FIZYCZNIE znajduje się się ta wtyczka dash X9001, bo boję się, że problem jest tam i zaczną mi gasnąć kolejne żarówki
pozdr
JA