wilku

Użytkownik
  • Zawartość

    174
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

57 Excellent

O wilku

  • Tytuł
    Stały bywalec

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja:
    Warszawa
  • Motocykl
    BMW F650 GS '04 - "Pszczółka"
  1. ciekawy but, szkoda, że na pięcie nie ma żadnej ochrony. te alpinestarsy, o których mówię są sznurowane - tylko sznurowane biorę pod uwagę zresztą...
  2. ja póki co przewiozłem buty i marynarkę w bocznych kufrach - jedną krótką trasę marynarka przetrwała, ale chyba zainwestuję w szeroki kufer centralny.
  3. wiem, że krótkie zawsze będą gorsze pod względem bezpieczeństwa niż długie, ale ochrona pięty, palców i ogólnie stopy przed zgnieceniem to zawsze coś. Oczywiście rozważam po prostu jazdę w długich i zmianę w biurze - wiadomo, najbezpieczniej, ale szukam też jakiegoś kompromisu.
  4. Koleżanki, koledzy - podpowiedzcie: jest spora szansa, że zmienię robotę na takiej, w której liczy się niestety dress-code. bez przegięć, pod krawatem ganiać nie trzeba, ale trampki i bojówki odpadają. zastanawiam się, czy są jakieś sensowne (czyt. dające jakąś ochronę) krótkie buty motocyklowe, które będą pasować do wyglądu początkującego korposzczura: dżinsy, koszula (nigdy t-shirt), sportowa marynarka. póki co znalazłem Alpinestars SP-1, więc jak ktoś takich używał to chętnie posłucham opinii. ewentualnie inne sugestie mile widziane.
  5. odkopię... Mutomb - widziałem fotki Twojego stelaża - z czego go robiłeś? i do czego był mocowany?
  6. efekt super - a powiedz coś więcej o technice wykonania... jak to się robi?
  7. Na korzyść plastiku czy Cu? Nie uniemożliwia. Przerobienie otworów to nie jest jakiś duży problem. Zrobię wersję 2.0 to pogadamy.
  8. Zagapiłem się z dodaniem zdjęcia. Na motocyklu wygląda to tak (już z uchwytem na telefon): ale nie jestem do końca zadowolony - będę robił nową wersję - na prostych rurkach, do której owiewkę będę mógł przykręcić bez kombinacji. Można - ale rurka pcv jest grubsza (to w sumie dobrze), co oznacza, że kolanka i łączniki do niej będą jeszcze grubsze (to już nie za dobrze, bo to wyjdzie potwornie grube). Wyginanie PCV też do łatwych nie należy.
  9. A ile to jest tanio? W BMW Inchcape w Wawie fabryczne wyszły mnie w sumie ok 280PLN. A.. w związku z tym ma do sprzedania takie: http://motoprym.home...ne/P1020314.jpg http://motoprym.home.pl/pub/allegro/polisport/oslony%20kierownicy/uniwersal/czarne/P1020312.jpg
  10. Zamarzyło mi się mieć uchwyt do telefonu/nawigacji. Ale bardzo nie chciałem na kierownicy, tyko tuż nad zegarami - żeby nie musieć wzroku odrywać i żeby zawsze był w tej samej pozycji. Nie mam niestety takiego warsztatu do dyspozycji jak Czeczuga, więc musiałem sobie poradzić bardziej domowymi metodami i materiałami. Krótka wersja: Takie coś zmajstrowałem. To na razie wersja beta. Będzie kolejna. Dłuższa wersja: Plan: Plan był taki, że bazowym materiałem będzie rurka miedziana fi 15mm, a na zewnątrz dam grubościenną rurę termokurczliwą. Mocowanie to cztery śruby - te, na których trzyma się owiewka (owiewkę przymocuję później do uchwytu). Zależało mi na tym, żeby zrobić to z jednego kawałka, bo to i estetyczniej i pewniej.Kupiłem więc metr miękkiej miedzianej rurki (wcale nie tak łatwo to dostać - wszędzie mają tylko twardą) i zacząłem kombinować z wyginaniem starą kowalską metodą, tzn. wypełniłem rurkę suchym piaskiem i zakorkowałem z obu stron. Realizacja: Niestety próby gięcia ciasnych łuków z barierką balkonową jako formą nie przyniosły dobrych rezultatów, więc w końcu - po zmarnowaniu metra miękkiej miedzianej rury - kupiłem metr twardej i kolanka. I giętarkę do rur. Łączenia zrobiłem na (blacho)wkrętach (z jakiegoś starego komputera), bo lutowanie mija się z celem przy takich wibracjach. Później wyrównałem grubość głównego elementu do grubości kolanek za pomocą koszulek termokurczliwych (zwykłych, cienkościennych, bo grubościenne tylko na zamówienie można dostać), a następnie całość oblekłem kolejną warstwą termokurczliwej izolacji - niestety na zagięciach efekt nie jest rewelacyjny, bo widać pomarszczenia. Dołożyłem jeszcze grube podkładki (z samowiercących blachowkrętów) i przymocowałem kolejną warstwą izolacji. Wnioski, błędy, etc.: miękka miedź jest za miękka - łatwo się deformuje i trudno jest zrobić idealny kształt twarda miedź jest zbyt łamliwa - wyginanie o więcej niż 15-20 stopni to duże ryzyko pęknięcia (a nie mam warunków, żeby miedź zglejować, czyli rozhartować, a nawet jeśli to patrz pkt wyżej). z jednego kawałka jest to cholernie trudno zrobić - warto najpierw spróbować zrobić prototyp kształtu np. z PCV, albo jednak zrobić to z kawałków - łatwiej dopasować. koszulka termokurczliwa nie zgina się łatwo i pofałdowań "pod kolanami" nie wyrówna obkurczanie (spróbuję jeszcze paru metod - może coś mi się uda zmajstrować. czasza GS'a jest niesymetryczna - warto to uwzględnić w projekcie otwory w owiewce nie będą pasować do otworów w stelażu - otwory są w stosunku do siebie ułożone promieniście, a nie równolegle, więc dołożenie 15mm grubości rurki zmienia ich rozstaw - trzeba dorobić poprzeczki do zamocowania owiewki (tu chyba grany będzie płaskownik ze stali albo aluminium) Więcej fot: A jutro wrzucę zdjęcie z tego, jak to wygląda na motocyklu.
  11. A to nie jest zestaw narzędzi "extended"? Podstawowe chyba to to: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/71_0237-komplet-narzedzi/vZL40238
  12. ależ jestem niedoedukowany
  13. No nie, nie wiedziałem. Myślałem, że wtedy wychodzi miedziowany, ale to chyba musiałbym mieszać w odwrotnej kolejności - miedziowy z miedzianym. :)
  14. miedziany albo miedziowy ;) to akurat wiem. ale wazelina wystarczy.
  15. Dziękuję za fachowy głos i wyjaśnienie.