wilku
-
Zawartość
174 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Posty dodane przez wilku
-
-
ja póki co przewiozłem buty i marynarkę w bocznych kufrach - jedną krótką trasę marynarka przetrwała, ale chyba zainwestuję w szeroki kufer centralny.
-
Krótkie buty i ochrona. To się nie da pogodzić. Najgorsze i najczęstsze są urazy stawu skokowego. Buty powinny być wysokie i sztywne, z ochraniaczami na kostkę. Jeśli wychodzisz z założenia, że ryzyka nie ma, to buty dowolne.
wiem, że krótkie zawsze będą gorsze pod względem bezpieczeństwa niż długie, ale ochrona pięty, palców i ogólnie stopy przed zgnieceniem to zawsze coś.
Oczywiście rozważam po prostu jazdę w długich i zmianę w biurze - wiadomo, najbezpieczniej, ale szukam też jakiegoś kompromisu.
-
Koleżanki, koledzy - podpowiedzcie:
jest spora szansa, że zmienię robotę na takiej, w której liczy się niestety dress-code. bez przegięć, pod krawatem ganiać nie trzeba, ale trampki i bojówki odpadają.
zastanawiam się, czy są jakieś sensowne (czyt. dające jakąś ochronę) krótkie buty motocyklowe, które będą pasować do wyglądu początkującego korposzczura: dżinsy, koszula (nigdy t-shirt), sportowa marynarka.
póki co znalazłem Alpinestars SP-1, więc jak ktoś takich używał to chętnie posłucham opinii.
ewentualnie inne sugestie mile widziane.
-
odkopię...
Mutomb - widziałem fotki Twojego stelaża - z czego go robiłeś? i do czego był mocowany?
-
efekt super - a powiedz coś więcej o technice wykonania... jak to się robi?
-
Wyginanie odpada - chcesz proste robić :) A obróbka plastikowej hydrauliki w porównaniu do miedzianej to przepaść.
Na korzyść plastiku czy Cu?
No ale to taka luźna sugestia była. Szkoda że montaż tego uchwytu umiemożliwia montaż szyby.
Nie uniemożliwia. Przerobienie otworów to nie jest jakiś duży problem. Zrobię wersję 2.0 to pogadamy.
-
Zagapiłem się z dodaniem zdjęcia. Na motocyklu wygląda to tak (już z uchwytem na telefon):
ale nie jestem do końca zadowolony - będę robił nową wersję - na prostych rurkach, do której owiewkę będę mógł przykręcić bez kombinacji.
Się zastanawiam, czy nie dałoby się tego zrobić z rurki i kształtek pvc?
Można - ale rurka pcv jest grubsza (to w sumie dobrze), co oznacza, że kolanka i łączniki do niej będą jeszcze grubsze (to już nie za dobrze, bo to wyjdzie potwornie grube). Wyginanie PCV też do łatwych nie należy.
- 2
-
Jak w temacie, najlepiej tanio, w promocji, itd itp :)
A ile to jest tanio?
W BMW Inchcape w Wawie fabryczne wyszły mnie w sumie ok 280PLN.
A.. w związku z tym ma do sprzedania takie:
http://motoprym.home...ne/P1020314.jpg
http://motoprym.home.pl/pub/allegro/polisport/oslony%20kierownicy/uniwersal/czarne/P1020312.jpg
-
Zamarzyło mi się mieć uchwyt do telefonu/nawigacji. Ale bardzo nie chciałem na kierownicy, tyko tuż nad zegarami - żeby nie musieć wzroku odrywać i żeby zawsze był w tej samej pozycji.
Nie mam niestety takiego warsztatu do dyspozycji jak Czeczuga, więc musiałem sobie poradzić bardziej domowymi metodami i materiałami.
Krótka wersja:
Takie coś zmajstrowałem. To na razie wersja beta. Będzie kolejna.
Dłuższa wersja:
Plan:
Plan był taki, że bazowym materiałem będzie rurka miedziana fi 15mm, a na zewnątrz dam grubościenną rurę termokurczliwą. Mocowanie to cztery śruby - te, na których trzyma się owiewka (owiewkę przymocuję później do uchwytu).
Zależało mi na tym, żeby zrobić to z jednego kawałka, bo to i estetyczniej i pewniej.Kupiłem więc metr miękkiej miedzianej rurki (wcale nie tak łatwo to dostać - wszędzie mają tylko twardą) i zacząłem kombinować z wyginaniem starą kowalską metodą, tzn. wypełniłem rurkę suchym piaskiem i zakorkowałem z obu stron.
Realizacja:
Niestety próby gięcia ciasnych łuków z barierką balkonową jako formą nie przyniosły dobrych rezultatów, więc w końcu - po zmarnowaniu metra miękkiej miedzianej rury - kupiłem metr twardej i kolanka. I giętarkę do rur.
Łączenia zrobiłem na (blacho)wkrętach (z jakiegoś starego komputera), bo lutowanie mija się z celem przy takich wibracjach.
Później wyrównałem grubość głównego elementu do grubości kolanek za pomocą koszulek termokurczliwych (zwykłych, cienkościennych, bo grubościenne tylko na zamówienie można dostać), a następnie całość oblekłem kolejną warstwą termokurczliwej izolacji - niestety na zagięciach efekt nie jest rewelacyjny, bo widać pomarszczenia. Dołożyłem jeszcze grube podkładki (z samowiercących blachowkrętów) i przymocowałem kolejną warstwą izolacji.
Wnioski, błędy, etc.:
- miękka miedź jest za miękka - łatwo się deformuje i trudno jest zrobić idealny kształt
- twarda miedź jest zbyt łamliwa - wyginanie o więcej niż 15-20 stopni to duże ryzyko pęknięcia (a nie mam warunków, żeby miedź zglejować, czyli rozhartować, a nawet jeśli to patrz pkt wyżej).
- z jednego kawałka jest to cholernie trudno zrobić - warto najpierw spróbować zrobić prototyp kształtu np. z PCV, albo jednak zrobić to z kawałków - łatwiej dopasować.
- koszulka termokurczliwa nie zgina się łatwo i pofałdowań "pod kolanami" nie wyrówna obkurczanie (spróbuję jeszcze paru metod - może coś mi się uda zmajstrować.
- czasza GS'a jest niesymetryczna - warto to uwzględnić w projekcie
- otwory w owiewce nie będą pasować do otworów w stelażu - otwory są w stosunku do siebie ułożone promieniście, a nie równolegle, więc dołożenie 15mm grubości rurki zmienia ich rozstaw - trzeba dorobić poprzeczki do zamocowania owiewki (tu chyba grany będzie płaskownik ze stali albo aluminium)
Więcej fot:
A jutro wrzucę zdjęcie z tego, jak to wygląda na motocyklu.
- 5
- miękka miedź jest za miękka - łatwo się deformuje i trudno jest zrobić idealny kształt
-
A to nie jest zestaw narzędzi "extended"?
Podstawowe chyba to to:
http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/71_0237-komplet-narzedzi/vZL40238
- 1
-
ależ jestem niedoedukowany
-
Jak zmieszasz miedziany z miedziowym to wyjdzie miedzianowy. I co, tego akurat nie wiedziałeś :-D
No nie, nie wiedziałem. Myślałem, że wtedy wychodzi miedziowany, ale to chyba musiałbym mieszać w odwrotnej kolejności - miedziowy z miedzianym. :)
- 2
-
smar miedzianowy.
miedziany albo miedziowy ;) to akurat wiem. ale wazelina wystarczy.
-
Dziękuję za fachowy głos i wyjaśnienie.
-
a żeby Wam styki zaśniedziały... ;)
człowiek chce dopytać - fakt, o pierdołę - to drzecie łacha.
a później się dziwicie, że ktoś akumulator poziomo instaluje, albo inne głupoty robi...
EDIT:
A przy okazji - już chyba wiem, cóż to za patent - klemy w Harleyach wyglądają podobnie, więc może to amerykański odpowiednik naszych zaciskowych klem:
http://www.larsson.pl/nowe-akumulatory-jmt-do-hd,922,news.html
- 1
-
Z pytaniem ok, zgodnie z JCNTP ;)
Chodzi o to, że nie każdy się przejmuje utlenianiem na łączeniach różnych metali, itp.... Wal jakąkolwiek śrubę, tylko nie przesadź z dokręcaniem, bo metal miękki i możesz zerwać gwint.
Dzięki, tyle wystarczy.
-
Tak, pytam poważnie. Bo różne szybkozłączki w życiu widziałem i ciekaw jestem, czy ktoś coś takiego już widział.
Coś nie tak z moim pytaniem?
Zwłaszcza, że to mosiądz, a wiem, że ten stop ma dość specyficzne właściwości - np. zaskoczeniem dla mnie było, że przy gwintowaniu mosiądzu jako smaru używa się denaturatu, więc wolę zapytać, czy jest tu coś takiego, o czym warto wiedzieć.
-
Odkryłem na swoim akumulatorze takie oto mosiężne gwintowane styki:
Czy ktoś z Was miał do czynienia z czymś takim?
Bo chcę to wykorzystać do swoich modyffikacji instalacji (gniazdo usb, światła kiedyś), tylko nie wiem, czy do tego styku są dedykowane śruby (np. mosiężne, od razu z jakimś patentem do mocowania przewodu)?
A może się nie przejmować tylko wziąć oczkową końcówkę i przykręcić zwykłą śrubką?
-
A tak wejść w zagadnienia elektryczne chyba nie jest trudno ;) http://f650gs.pl/top...ty-elektryczne/
A nie wpadłem na to - szukałem w literaturze / instrukcjach / dokumentacji... Dziękuję.
-
Wybaczcie, że odkopię temat, ale potrzebuję podpowiedzi.
kontekst: kupiłem GS'a rocznik 2005 i oczywiście nie sprawdziłem tak banalnej rzeczy jak działanie podgrzewania manetek, zatem:
Nie działają mi grzane manetki. Obie.
Sprawdziłem bezpiecznik - jest ok.
W weekend przymierzę się do dalszej diagnostyki, tylko powiedzcie proszę, czy podgrzewanie manetek to jest prosty odwód: aku-przełącznik-grzałka, czy też za włączanie obwodu grzałek odpowiada jakiś przekaźnik?
Ewentualnie czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym tej instalacji?
-
-
Chłopie, masz fotorelację :beer:
Dzięki, chłopie, za fotorelację z tego samego problemu :) zegarek jest niedoświetlony.
Taśmę przykleiłem na ścianie bocznej, na całym obwodzie. Nie trzeba było demontować wskazówek.
czyli kleiłeś nie do przezroczystego plastiku tylko do tej jasnej beżowej obudowy?
-
Ja obkleiłem listwą dookoła i nie widzę, żeby zegarek odstawał..
Nie zdejmowałem wskazówek
czyli rozciągnąłeś taśmę od prędkościomierza do obrotomierza i puściłeś ją pod zegarkiem?
a o wskazówki pytałem tak na wszelki wypadek - nie planuję zdejmować ani zmieniać.
-
Odkopię temat - sam właśnie robię LEDy i generalnie nie ma problemu, ale jest kłopot z podświetleniem zegarka. Ma ktoś pomysł, jak to ledowym paskiem zrobić?
I drugie pytanie: jak zdjąć wskazówki licznika i obrotomierza? I czy po zdjęciu da się je łatwo założyć w tym samym położeniu?
buty na miasto
na Inne motocyklowe
Napisano · Report reply
ciekawy but, szkoda, że na pięcie nie ma żadnej ochrony.
te alpinestarsy, o których mówię są sznurowane - tylko sznurowane biorę pod uwagę zresztą...