Skocz do zawartości

HUDis

Użytkownik
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez HUDis


  1. Sprawdziłem, pomierzyłem :)
    Zatem sprawa wygląda następująco, zaraz po podłączeniu aku. (zapłon wyłączony kluczykiem) słychać pracujące w pewnej sekwencji przekaźniki w zegarach. Trwa to kilkadziesiąt sekund a amperomierz w tym czasie pokazuje zmienne odczyty w rytmie pracy przekaźników: 86 mA, 70 mA, 51mA, 67 mA... i tak w kółko.
    Po chwili przekaźniki milkną i pobór prądu stabilizuje się na poziomie 12,5 mA. Tyle coś pobiera z mojego aku. przy wyłączonym motocyklu.
    Czy to jest prawidłowe? 
    Mam ładowarkę USB podłączoną pod akumulator ale ona jest z fizycznym wyłącznikiem. Po włączeniu i wyłączeniu widać zmiany w poborze prądu. Zakładam że przy wyłączeniu wyłącznikiem nie pobiera nic. Mam też halogeny ledowe które są również z włącznikiem i z przekaźnikiem. Do przy pomiarze wyłączyłem je i dodatkowo wypiąłem ich przekaźnik aby mieć pewność że nie pobiorą żadnego prądu.
    Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ? 


  2. Ładowanie akumulatora jest OK więc wykluczam padnięty regulator napięcia. Sprawdziłem miernikiem oba piny zacisku na bezpiecznik F6 (ten się przepala), Na jednym pinie jest 0V a po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie z aku czyli według schematu tak powinno być. Ale na drugim pinie jest cały czas zwarcie do masy i to  chyba zdecydowanie nie jest OK. zastanawiam się który element w tym obwodzie może to robić... A może kabel...

    Może ktoś kto się zna spojrzy na schemat i coś zasugeruje. Będę wdzięczny :)
    Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-)


  3. 1 godzinę temu, xel napisał:

    Marcin, a mierzyłeś napięcia/rezystancje na WEJŚCIU reglera? Bo może to alternator?

    A czy nie jest tak że gdyby to był alternator to byłoby za mało prądu? U mnie wszystko pozostałe świeci i działa dobrze. Ładowanie chyba jest bo inaczej już akumulator by padł a to co nie działa, nie działa od tego że wywala bezpiecznik jak zwiększę obroty silnika. Spróbuję jutro od rana wszystko pomierzyć i obejrzę kable te do których mam w miarę łatwy dostęp. Mieliśmy jechać w Bieszczady za 2 dni a tu taki pasztet...
     


  4. 20 minut temu, Marcin N napisał:

    Problem analogiczny do mojego
    Trwa weryfikacja problemu.
    W Gs wiazka.przy glowce ramy,
    U mnie ponoć przewód w wiązce pod airboxem oraz możliwe ze regler
     

    Jak do czegoś dojdziesz daj znać proszę.

    Możliwe że to regulator napięcia skoro wszystko inne działa?
    Z włączoną ładowarką usb i dodatkowymi halogenami motocykl jechał cały dzień.  Czy gdyby nie działał regulator napięcia nie było by ładowania i np światła działały by jakoś gorzej?

     

    27 minut temu, xel napisał:

    U mnie też było tak, że przez wiele ulew nie było problemów, po czym mały deszczyk w Bośni, trwający może piętnaście minut, spowodował jaja. Pewnie pałka się wtedy przegła i się zaczęło.

    Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło?


  5. Hej,

    W motocyklu żony nagle pojawił się problem (BMW F6500 GS 2006r.) . Brak podświetlania zegarów o raz zegary nie działają, nie działają żadne kontrolki, nie działa kierunkowskaz i światło stopu. Wydaje się że reszta funkcjonuje. Przepalił się bezpiecznik 7,5 A (puszka z ośmioma bezpiecznikami). Po wymianie przepala się odrazu lub jeśli poczeka się dłuższą chwilę po włączeniu zapłonu wszystko świeci a przepala się po odpaleniu silnika. Motocykl przejechał w takim stanie wczoraj 300 km bo musieliśmy wrócić do domu więc na układy związane z pracą silnika pewnie ta awaria nie ma wpływu. Nie wiem czy działa ABS. 
    Może ktoś miał podobną awarię lub może ktoś z zasugeruje mi od czego zacząć szukać.

×