-
Zawartość
14 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Posty dodane przez HUDis
-
-
Nie mam alarmu.
-
Sprawdziłem, pomierzyłem :)
Zatem sprawa wygląda następująco, zaraz po podłączeniu aku. (zapłon wyłączony kluczykiem) słychać pracujące w pewnej sekwencji przekaźniki w zegarach. Trwa to kilkadziesiąt sekund a amperomierz w tym czasie pokazuje zmienne odczyty w rytmie pracy przekaźników: 86 mA, 70 mA, 51mA, 67 mA... i tak w kółko.
Po chwili przekaźniki milkną i pobór prądu stabilizuje się na poziomie 12,5 mA. Tyle coś pobiera z mojego aku. przy wyłączonym motocyklu.
Czy to jest prawidłowe?
Mam ładowarkę USB podłączoną pod akumulator ale ona jest z fizycznym wyłącznikiem. Po włączeniu i wyłączeniu widać zmiany w poborze prądu. Zakładam że przy wyłączeniu wyłącznikiem nie pobiera nic. Mam też halogeny ledowe które są również z włącznikiem i z przekaźnikiem. Do przy pomiarze wyłączyłem je i dodatkowo wypiąłem ich przekaźnik aby mieć pewność że nie pobiorą żadnego prądu.
Zatem ponawiam pytanie. Czy pobór prądu na poziomie 12,5 mA na wyłączonym motocyklu jest zjawiskiem prawidłowym w F650GS ? -
Hej,
Pacjent to BMW F650GS 2005r
Motocykl namiętnie rozładowuje akumulator na postoju.
Niedawno wstawiłem nowy. Po około 3 tygodniach aku się rozładował.
Czy ktoś miał podobnie? Gdzie i jak szukać przyczyny problemu? -
Problem rozwiązany. Okazało się że był zaśniedziały przekaźnik zintegrowany znajdujący się w tym obwodzie. Przekaźnik ma w w sobie trochę elektroniki. Jakieś diody, kondensatory i płytkę drukowaną. Po przeczyszczeniu i usunięciu dziwnego nalotu wszystko działa. Może nie trzeba będzie wymieniać. Przekaźnik znajduje się pod akumulatorem.
- 2
-
Ładowanie akumulatora jest OK więc wykluczam padnięty regulator napięcia. Sprawdziłem miernikiem oba piny zacisku na bezpiecznik F6 (ten się przepala), Na jednym pinie jest 0V a po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie z aku czyli według schematu tak powinno być. Ale na drugim pinie jest cały czas zwarcie do masy i to chyba zdecydowanie nie jest OK. zastanawiam się który element w tym obwodzie może to robić... A może kabel...
Może ktoś kto się zna spojrzy na schemat i coś zasugeruje. Będę wdzięczny
Załączam schemat żeby nie trzeba było szukać ;-) -
1 godzinę temu, xel napisał:Marcin, a mierzyłeś napięcia/rezystancje na WEJŚCIU reglera? Bo może to alternator?
A czy nie jest tak że gdyby to był alternator to byłoby za mało prądu? U mnie wszystko pozostałe świeci i działa dobrze. Ładowanie chyba jest bo inaczej już akumulator by padł a to co nie działa, nie działa od tego że wywala bezpiecznik jak zwiększę obroty silnika. Spróbuję jutro od rana wszystko pomierzyć i obejrzę kable te do których mam w miarę łatwy dostęp. Mieliśmy jechać w Bieszczady za 2 dni a tu taki pasztet...
-
20 minut temu, Marcin N napisał:Problem analogiczny do mojego
Trwa weryfikacja problemu.
W Gs wiazka.przy glowce ramy,
U mnie ponoć przewód w wiązce pod airboxem oraz możliwe ze regler
Jak do czegoś dojdziesz daj znać proszę.
Możliwe że to regulator napięcia skoro wszystko inne działa?
Z włączoną ładowarką usb i dodatkowymi halogenami motocykl jechał cały dzień. Czy gdyby nie działał regulator napięcia nie było by ładowania i np światła działały by jakoś gorzej?27 minut temu, xel napisał:U mnie też było tak, że przez wiele ulew nie było problemów, po czym mały deszczyk w Bośni, trwający może piętnaście minut, spowodował jaja. Pewnie pałka się wtedy przegła i się zaczęło.
Co konkretnie w Twoim przypadku się popsuło?
-
Będę sprawdzał. Padał po drodze deszcz ale nie ekstremalnie. Jeździliśmy w gorszych ulewach i wszytko było OK.
W celu doprecyzowania: przepala się bezpiecznik nr. 6
Dziś w celu testu włożyłem bezpiecznik, przekręciłem kluczyk i wszystko było OK. Odpaliłem silnik i było ok. Po chwili zrobiłem przygazówkę i bezpiecznik się przepalił... -
Hej,
W motocyklu żony nagle pojawił się problem (BMW F6500 GS 2006r.) . Brak podświetlania zegarów o raz zegary nie działają, nie działają żadne kontrolki, nie działa kierunkowskaz i światło stopu. Wydaje się że reszta funkcjonuje. Przepalił się bezpiecznik 7,5 A (puszka z ośmioma bezpiecznikami). Po wymianie przepala się odrazu lub jeśli poczeka się dłuższą chwilę po włączeniu zapłonu wszystko świeci a przepala się po odpaleniu silnika. Motocykl przejechał w takim stanie wczoraj 300 km bo musieliśmy wrócić do domu więc na układy związane z pracą silnika pewnie ta awaria nie ma wpływu. Nie wiem czy działa ABS.
Może ktoś miał podobną awarię lub może ktoś z zasugeruje mi od czego zacząć szukać. -
Hej,
Sprzedam nowe (terenowe wzmocnione) dętki:
1 x DET19 TGMXHD - 40zł
1 x DET17 TGMXHD - 40zł -
Hej
na Przywitalnia
Hej,
Jesetem z Wawy i na co dzień poruszam się modelem K1200RS
Natomiast moja żona lata ze mną na swoim F650GS co spowodowało moją obecność na tym forum.
LWG :)
Rozładowany akumulator
na Elektryka ogólna, sterowanie, czujniki ...
Napisano · Report reply
Okazuje się że po wyjęciu bezpiecznika nr 2 (10A) pobór prądu spada do zera. Problemem jest to że pod tym bezpiecznikiem jest całkiem sporo ważnych rzeczy ;-)
Nie będzie łatwo dojść.