Skocz do zawartości

Tomek515

Użytkownik
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez Tomek515


  1. Szarpnałem poranna kawusie i poszedłem ze świeżą głową do garażu zakończyć tą nierówną walkę. Wrzucam rozwiązanie bo naprawdę sposób jest tani i działa genialnie polecam zapamiętać. 

    Kształtownik, u mnie o dł. 1m nacięty jak widać. W szczelinę włożony pasek napędowy alternatora zawinięty na kole magnesowym. Podparty we wskazany sposób sam się zaciska.  Dokręciłem 180n bez biegu i blokowania czego kolwiek bez żadnego wysiłku. Wykonanie narzędzia moment.
    Momentu nie brakowało mi wiele ale teraz będę spał spokojnie.

    307774DE-A1ED-4CE2-80FD-B4731372B653.jpeg

    E274F275-915E-40AE-8D4D-26911EB5B305.jpeg

    • Like 8

  2. Wiem co masz na myśli i robiliśmy tak. Niestety kleiłem i teraz pytanie czy ruszy w jedna lub w drugą w ogóle.  Zaskoczyło mnie jaka to potężna siła. Mam tez wrażenie że sprzęgło już ślizgało. 

    Kół boje się blokować bo kojarzy mi się to z połamanymi koszami sprzęgła czego już niestety byłem świadkiem przy podobnych patentach. Myślałem tez dobić pneumatem ale zero wyczucia siły a może się okazać ze za pół roku będę musiał to odkręcić.  Trochę jestem w dupie tak to czuje.  


  3. Witam kolegów. W Pegaso 650 2000r wymieniłem sprzęgło rozrusznika i nie mogę dobić nakrętki magneta. W książce moment 180. Dobiłem 120 z kawałkiem i juz mi się ślizgało. 

    Ma ktoś jakiś domowy patent jak to zablokować? Paski rozrządu itp już poszły w ruch na wzór ściągaczy do filtra oleju. Wrzucam 1 z hamulcem ale to też nie wiele daje. 

    Zastanawiam się też czy nie zostawić tego 120 bo to i tak była naprawdę potężna siła. I mało kto dokręcając "z wyczuciem" dowalił by to aż tak. Tu może jakiś kolega praktyk podpowie.


  4. Odpowiadam po wykonaniu całego serwisu i zrobieniu już pewnego przebiegu.

    Uważam że wymieniając rozrząd nie ma konieczności ściągania bocznego dekla. Jest to po prostu bez sensu. W sytuacji gdy walki są zdemontowane połączyłem łańcuch nowy ze starym bez zakuwania. Oznaczyłem położenie elementów i obracałem wałem. Bez świecy i wałków wał obraca się bardzo lekko, pozycje ciężko zgubić. Ściąganie dekla zajęło by zdecydowanie więcej czasu a i tak jest problem ze sciągnięciem zębatki. Naprawdę banalna okazała się wymiana ta droga. 


  5. 9 godzin temu, Jarek napisał:

    Urzeka mnie poziom techniczny tych rozważań, ale prawda jest taka, że jak się wie jak to jest to banalnie proste, ale jak się nie wie to lepiej tego nie dotykać i należy oddać to w ręce komuś kto wie co jak i dlaczego...

    Chodzi o to żeby ktoś kto to robił uchylił rąbka tajemnicy. Domyślam się że podchodzę do tego od złej strony i niepotrzebnie uparłem się na tym rozwiązaniu. Mając do dyspozycji zaplecze z wszystkimi potrzebnymi narzędziami żal oddawać do serwisu gdzie za wszystko co zrobiłem przy nim dał bym pewnie jakaś kosmiczna kwotę.


  6. 21 godzin temu, Pszemo napisał:

    Zębatka powinna zejść, bo powinna być na klinie, ale pewien nie jestem. A jak nie chcesz jej zwalać, to 2 obroty wału na cykl - chyba. 

    Zaczynając od GMP: ssanie (down) sprężanie (up) - to 1 obrót wału. Praca (down) wydech (up) - 2 obrót wału. 

    Więc jak ustawisz na znaki, to powinno być GMP, od tego momentu 2 obroty wału, żeby znowu wszedł na znaki i gotowe.  

    Nie wiem czy dobrze się wyraziłem jak ja to chce zrobić. Mam zdjęta pokrywę zaworów rozłączyłem łańcuch rozrządu i nie da się go przeciągnąć/wyciągnąć. Po prostu jakby go coś dociskalo od dołu do dolnej zębatki. Tak jakbyś chciał go wrzucić z jednej strony i wyciągnąć z drugiej, nie da się tego zrobić. Dekla bocznego nie wciągałem nie mam jak zdjęć zębatek. Zastanawiam się czy da się to tak wymienić czy będę odkrywał nieznane.


  7. Witam kolegów :default_cafe2:

    Wymieniam łańcuch rozrządu. Zablokowałem silnik śruba walki zdjęte jeden ślizg wyciągnąłem ale nie mogę łańcucha zrzucić z dolnej zębatki żebym mógł go obracać. Da się to tak zrobić ? Nie chciał bym starego łączyć z nowym i obracać wałem nie wiem ile obrotów wału na ruch tłoka. Boje się ze coś przestawię i nie wrócę do tego ustawiania.

    co radzicie ?


  8. 27 minut temu, BrunoJ napisał:

    Jakoś zwracam uwagę, jak ktoś na zdrapkę jeździ, a sporo tego ostatnio, niech będzie, że przez upał. Natomiast szeryfować nie zamierzam. Polecam film "Nagrody Darwina" z 2006 roku. Coś na temat naturalnej selekcji i  8 się słabych genów ze środowiska. Może tak należy potraktować nieodpowiedzialnych. Szkoda że przez ich pryzmat potem ludzie patrzą na motocyklistów w ogóle.

    Ale wiesz tu zaraz wejdziemy na temat matołów na ścigach bez uprawnień  i jeżdżenia w japonkach w koszulce bez ramion bo ma być tatuaż widać. 

    Jak jest 200 stopni to jeździłem i w koszulce ale szczególna ostrożność cały czas i zwolnić. Nie da się po mieście w korkach jeździć w pełnym ubraniu.


  9. Witam kolegów :default_cafe2:

    Niestety pegaso ale muszę z tym żyć przynajmniej przez jakiś czas.

    Po kupnie robię przegląd. Przy okazji regulacji zaworów przyglądnąłem się na łańcuszek rozrządu i coś mi się on nie podoba.

    "rozciągając" łańcuch na ogniwach widzę luz po jakieś 0,5mm na ogniwie może jest nie równo wyciągnięty bo biorąc pod uwagę ten luz razy 100 to byłby kosmos ale może tak jest.

    Napinacz hydrauliczny sprężyna wysuwa o 1,2mm. Dopchałem go od zewnątrz i napina łańcuch wysuwając się o jeszcze 6-8mm.

    Może ktoś z was z doświadczenia podpowie czy lepiej łańcuch wymienić i czy takie wysuniecie napinacza to dużo. Tłok wyglads jak w GS.  U was też nie ma simeringu w napinaczu? 


  10. Dnia 31.03.2019 o 16:11, tomekm napisał:

    Część Tomek, jesteśmy z Tobą...

    Dzięki za wsparcie hahahaha :D

    Chciałem GS ale kolega wyskoczył z aprilia w naprawdę uczciwiej cenie i stwierdziłem że można zaryzykować i ewentualnie za sezon czy dwa sprzedać i kupić pięknego GSa :-D chociaż tyle że mam samochód bmw to nie taki ostatni wyrzutek :-D 

    Do zobaczenia w dziale technicznym bo już mam kilka pytań...  :default_cafe2:

    • Like 1
    • Haha 1
×