Skocz do zawartości

tibro

Użytkownik
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Posty dodane przez tibro


  1. no odpuściłem go sobie, bo skoro tak zaniedbany silnik za zewnątrz to wewnątrz może też nie było ok.

    1. Często w ogłoszeniach są informacje, że lagi uszczelnione - czy to częsta naprawa? Czy wymienia się tylko simeringi + olej, czy przy takim przebiegu są one tak zużyte, że wymiana uszczelnień już niekoniecznie pomoże?

    2. Jak sądzicie, aby powyższe usterki usunąć w warsztacie (solidnie) to o jakiej kwocie mówimy? Pytam o szacunki

     


  2. Już nie będę się wypowiadał na temat ABS, bo trochę się nie zrozumieliśmy.

    Ale dziękuję Wam, za rzeczowy udział w wątku.

    Dzisiaj oglądałem tego GS i na żywo wygląda sprawa inaczej niż na zdjęciach:

    1. silnik umyty po bokach. Wszędzie gdzie nie doszedł pędzel, wszystko brudne od błota + smar. Taki zatłuszczony, jakby się ogólnie pocił.

    2. po przejechaniu 2km kilka kropli oleju, stworzyło strużkę. Pomiędzy osłoną pompy wody, a boczną obudową silnika z napisem BMW.

    3. lagi spociły się bardzo.

    4. krzywo skręcony licznik i obudowa lampy szybą - albo nie idzie spasować.

    5. lewa owiewka (aku) ruchoma, zaczep wykrzywiony - nie trafili w otwór montażowy.

    6. kanapa cała obszyta na nowa

    7. tylne migacze (pomarańczowe plastiki)- sklejone na taśmę klejącą przeźroczystą, bo zatrzaski chyba nie trzymają. Prawy tylny - wygięty - bolec gumowy wygięty i nie trzyma go prosto.

    8. Głowica - farba, czy co to jest na niej - więc trudno mi powiedzieć, czy jest to efekt przegrzania, czy może utleniona odlewu? Trochę odchodzi.

    9. Podnóżki gumowe - idealne :)

    10. Ciężko chodzi włącznik długich - od mrugania - nie wiem czy ten model tak ma?

    11. Aku po 6 odpaleniach podczas całych oględzin nie dawał już zbytnio rady.

    Pomijam resztę rzeczy, bo to tylko kwestia estetyki, a poza tym to 20sto letni motor (ryski, przytarcia plastików, rdza na śrubach itd.).

     


  3. Prawdopodobieństwo, że ktoś ma F650GS na tym forum jest zdecydowanie większe, niż, że ktoś ma Espaca jak ja ( nie Grand i ten rocznik/model). Więc ta opcja była z założenia szybsza do uzyskania odpowiedzi. Ale już nie ciągnę tej sprawy. Byłem oceniłem.

    Dziękuję za wszelkie konstruktywne wypowiedzi.


  4. Jarek, nie chciałem podawać wymiarów auta, bo co to Wam da? Będziecie oceniać czy się zmieści? A jak się nie zmieści to wtedy będę się denerwował na Was - no bez sensu. Wolę usłyszeć wymiary i sam ocenić czy wepchnę do Espace.

    Ale ok. dziękuję oczywiście wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Zbiorę z tego i innego mojego postu Wasze sugestię i spiszę rzeczy do oceny dla takich nowych jak ja, co by Was nie denerwować tymi samymi pytaniami.

    Można zamknąć wątek, będę kontynuował drugi:

    Dzisiaj oglądałem tego GS.

     

     


  5. Wiem jak działa abs w autach i domyślam się, ze tak samo działa w motorze. Parę ABS naprawiałem, wymieniałem pierścienie, czujniki, sprawdzałem działanie czujników oscyloskopem, czy przeprogramowywałem sterowniki ABS w audi i jeszcze paru innych Vagach. Jakieś pojęcie mam.

    Zapytałem - bo nie wiem czy  GS wychodziły z czujnikami prędkości/ABS na obu kołach czy może tylko na jednym.

    A wątków nie przeczytałem wszystkich bo nie jestem w stanie tego zrobić w 2 dni - a chciałbym jak najwięcej się wypytać zanim pojadę po motor/model którego nie znam. Czy w tym coś złego?

    Pytam ale jednocześnie szukam i czytam inne wątki. Dzięki  za wątek, już czytam.


  6. Na ścigacz.pl nie ma wysokości do manetek i góry licznika - bo po co miało by  być.

    Może ktoś zmierzyć swojego F650GS-jak stoi na kołach? Będę wdzięczny.

    Ostanie pytanie - patrząc na zdjęcia, nie sądzicie, że łańcuch jest za luźno naciągnięty, przez co wygląda, że napęd ma jeszcze dużo naciągu?


  7. 4 godziny temu, KaeS napisał:

    A te gmole to idea zaczerpnięta od Jawy 350?

    Całkiem możliwe. Ale są to chyba systemowe rozwiązania BMW, a nie dorobione w warsztacie?

    2 godziny temu, pawel 73 napisał:

    Bez obaw. Jestem po rozwodzie z singlami. A mieszkam pod Poznaniem i pracuję w.

    P.

    pawel73, a nie da rady byś się przejechał ze mną lub sam podskoczył oglądnąć?


  8. 15 godzin temu, Jarek napisał:

    .........Główne wady modelu:

    - elektryka ( głównie kable w okolicy główki ramy )

    - pompa wody

    - sprzęgiełko rozrusznika ( bendix // wolne koło )

    - elektryka - tu rozumiem, że różne cuda mogą się dziać zarówno z tym jak pracuje silnik, abs po każdą żarówkę czy kontrolkę.

    - pompa wody - jak sprawdzić jej stan, pracę. Da się bez jej oględzin/wyciągnięcia? Jeśli będzie kapać to będzie widać przez dziurki (w którym miejscu się znajduje)?

    - sprzęgiełko - sprawdzamy po tym jak kręci rozrusznik? Czy równo kręci sinikiem i tyle?

    Możecie mi podać wysokość GS jak stoi na kołach do góry rączek/licznika - bo jeśli w ogóle kupię to będę musiał wrzucić do auta :)


  9. 12 godzin temu, mario2007 napisał:

    ...... Motocykl ma 20 lat i nowy nie jest i już nie będzie , wygląda nieźle jak na swój wiek - pierdół bym się nie czepiał ... . 

    jestem tego samego zdania, dlatego głównie chodzi mi o konkrety. Estetykę, wygląd i pierdoły póki co odsuwam na drugi plan.

    Możecie mi też Panowi napisać średnie ceny za materiały +/- jakie mogą być za - regulację zaworów i jakiś przegląd silnika - jeśli coś przy nim się robi poważnego?

    Bo płyny i filtry to raczej sam będę sobie wymieniał.

    Czy jeśli sprzędło bierze pod koniec klamki, to jest jakaś regulacja przy sprzęgle czy na lince sprzęgła przy klamce? Jeśli już regulacja przy klamce jest na końcu tzn. że sprzęgło będzie do wymiany?

     


  10. Witam,

    mam umówione  oglądanie motoru. Ale czy ktoś może pomóc w temacie ?

    Zdjęcia i wątek tutaj

    Dlatego tu nie dubluję lecz bardzo wdzięczny będę za każdą wypowiedź techniczną poza opinią na temat koloru ;)

    Jest ktoś z okolic Poznania , Gniezna kto mógłby podjechać i rzucić okiem. Postaram się odwdzięczyć. 

    Bo motor w moim budżecie i wyposażeniu jakie chcę.


  11. Dziękuję za obszerne odpowiedzi.

    1.to czy lagi proste sprawdzę kręcąc nimi ? Ale do tego trzeba zdemontować około i zacisk?

    2. Silnik i wszystko pewnie umyte pod klienta w dodatku jestem umówiony więc wiadomo kiedy przyjadę. Może moto będzie rozgrzany. ....czy jest coś ważnego co należy sprawdzić na zimnym silniku? 

    3. Z jednej strony łączenie cylindra z głowicą dziwne ślady. Jakby wygrzane paliwo ? Olej? Poza tym ten odlew jest bardziej nierówny niż w mojej MZ:) Tak powinno być?

    4. Te otwory od pompy widoczne przez plastiky ? Czy coś trzeba odkrecić.

    5. Kolory spalin z rury jak przy aucie- nie może być biały ani niebieski?

    6. Czy jeśli ciśnienie z cylindra idzie do chłodnicy to węże będą twarde i plamki oleju w płynie ? Gdzie jest zbiorniczek?

    7. Jaka cena i procedura rejestracji gdy Tuv nieważny jest?

    8. Po czym poznać problemy lub konieczność regulacji zaworów?

     Jeśli ktoś może, to napiszcie co i jak sprawdzić. Lub co lubi się psuć w standardzie i dlatego warto temu się przyjżeć ? 

    Czy ktoś z okolicy  mógłby oglądnąć motor ze mną ? Lub sam?


  12. ogólnie mam 'trochę' pojęcia o mechanice, auta ogarniam w wielu kwestiach sobie sam, ale z motorów to mam doświadczenie w MZ ETZ :).

    Będę wdzięczny za każdą sugestię i zwrócenie na podejrzane rzeczy mojej uwagi - za co z góry dziękuję.

    A może ktoś z Poznania lub okolic, kto by mógł pomóc w oględzinach?

    Aby nie zawalać tu zdjęciami, to wstawiam link gdzie można obejrzeć zdjęcia. Jestem umówiony na oględziny więc na żywo na wszystko będę mógł zwrócić uwagę.

    https://drive.google.com/open?id=1GS4nQDHRFZe7FzqIc65rWcbDToYAScb7

    Poczytałem też na tym forum troszkę i dużo w sieci.

    Możecie zwrócić uwagę mi na typowe bolączki GS?

    To czy lagi ciekną, czy koło bije, czy jedzie prosto, czy ABS dział i inne tego typu rzeczy raczej wiem jak sprawdzić ocenić. Napęd tylny - pewnie zużycie zębów, naciąg łańcucha (czy już na maksa czy jeszcze jest regulacja).

    1. oryginalnie łańcuch jest nitowany, czy ma złączkę?

    2. Jakie są min. grubości tarczy, lub nominalne?

    3. Aby wyłączyć ABS to trzeba się zatrzymać? Sygnalizuje to jakaś kontrolka?

    4. Jest kontrolka bocznej nóżki? Lub nie odpalę, do póki nie schowam bocznej nóżki?

    5. Grzane manetki nawet latem mają grzać, czy np. powyżej +5 stopni nie włączą się.

    6. Jak sprawdzić sprawy silnikowe, pompę wody, czy nie cieknie, chłodnicę, czy nie zamulona/cieknie itd. itp. Ogólnie obserwacja?

    7. Silnik na zimnym a na ciepłym - tylko różnica w obrotach-ssani jest automatyczne i do ilu tyś. obr.?

    8. Luz na wahaczu - jaki może być.

    9. Jak sprawdzić przednie i tylny amor - przedni może dobić na ostrym hamowaniu? Na tylnym jest jakaś regulacja?

    10. Czy ten przebieg to już kres tych motorów, czy tak jak czytam to spokojnie do 100 tyś?\

    11. Zastanawiają mnie przebarwienia na wylotach tłumików - czyżby jedno było czyszczone?

×