Skocz do zawartości

Toster

Użytkownik
  • Zawartość

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

O Toster

  • Tytuł
    Świeżak

Informacje o profilu

  • Lokalizacja:
    Szczecin
  • Motocykl
    poszukiwania trwaja...
  1. Toster

    Czarny rumak

    Ok, mea culpa, chyba faktycznie troche namieszalem, nie wiedziec czemu wydawalo mi sie, ze chodzi o ten motocykl: http://otomoto.pl/bmw-f-f-650-M2058539.html Najwyrazniej cos mi na czache padlo, nie mniej mam nadzieje, ze moj opis na cos sie przyda i wciaz podtrzymuje, ze chetnie wyslucham opinii o tym wlasnie egzemplarzu, byc moze moje oko bylo nazbyt krytyczne i ktos ma zupelnie inny oglad na ta sprawe. Pozdrawiam i raz jeszcze przepraszam za zamieszanie.
  2. Toster

    Czarny rumak

    Rafal, trzeba bylo brac :D taka okazja... przy tej ilosci usterek najprawdopodobniej mialbys motor gratis, a kto wie, moze nawet sprzedajacy musialby dorzucic kilka stowek - akurat na nowy kask lub kurtke :D Dziekuje za slowa otuchy... faktycznie mam nadzieje, ze uda sie w koncu znalezc cos godnego uwagi. Pozdrawiam :beer:
  3. Toster

    Czarny rumak

    Witam, mialem okazje kilka dni temu obejrzec sobie z bliska tego "czarnego rumaka" ze Szczecina, ubranego w Dakarowe ciuszki. :D Zdaje sie, ze MaciejB mial go oblookac, ale jakos nie doczekalismy sie zadnej relacji... A wiec pozwole sobie na kilka moich spostrzezen. Po pierwsze, motorek wisi na allegro i otomoto od dluzszego juz czasu. W sumie jak na taki sprzet to az dziwne, bo przeciez to sprzet chodliwy. Rzecz jasna kwestia "dakarowosci" tego sprzetu nie podlega dyskusji, tzn. jak to juz slusznie zostalo zauwazone jakis czas temu na forum, z dakara to on ma naklejki... i tyle. Ale to nie jest w sumie najistotniejszy mankament tego egzemplarza. Otoz po ogledzinach bezposrednich zauwazylem co nastepuje: - lewy przedni migacz "ubity' - nota bene oklejony tasma klejaca na okretke... - lewy tylny migacz naderwany - lewy znaczek na owiewce - definitywnie "otarty" - lewa guma na podnozku - brak - lewa guma na dzwigni zmiany biegow - patent z tasma klejaca - again - lewy tlumik - wgiety (oslonka docisnieta na maksa do tlumika) - lewa oslona kierownicy - slady otarcia - niemal wszystkie sruby na oslonie silnika po lewej stronie - zardzewiale (tu i owdzie w innych miejscach rowniez) - no i best of the best... jak sie podniesie kanape, to obraz nedzy i rozpaczy... kanapa ewidentnie klejona w kilku a moze i kilkunastu miejscach... prawde mowiac, to podziwiam zapal goscia, ktory skladal ja do kupy, bo musial byc chyba milosnikiem puzzli. Do tego plastik, ktory oslania centralke ABS'u (prosze o korekte jesli sie myle ale tak mi sie zdaje, ze ten element z wiazka przewodow w przedniej czesci pod kanapa to wlasnie to) to wlasciwie polamane strzepy. Na dodatek, pod spodem jakas luzna koncowka... wyglada jakby cos nie bylo podlaczone... Sprzedawca twierdzil, ze to byc moze po prostu dodatkowa kostka do podlaczenia "czegos dodatkowego"... Ponadto, sprzecior mial calkowicie rozladowane aku, wiec nie udalo sie go odpalic (powiedzmy, ze nie udalo sie znalezc gwozdzia do trumny)... Przyznam, ze szczerze pragnalem dokonac zakupu tego sprzetu, ale jak sie przyjrzalem mu blizej, to bardo mocno zwatpilem. Na dodatek widok luszczacej sie farby na silniku (rzecz jasna na zdjeciach tego nie widac) przyprawia o mysli skorelowane z dlugotrwalym procesem rekonwalescencji tego motorka. Naprawde szkoda, bo bylem na niego napalony jak lysy na grzebien, ale wydaje mi sie, ze nalezy powsciagnac slepe zamilowanie i dac zwyciezyc tym razem zdrowemu rozsadkowi. Jesli ktos ma inne zdanie na temat tego konkretnego sprzeta, to chetnie wyslucham. Pochyle glowe z pokora, bo nie jestem specem... ot po prostu zdaje relacje z tego co zauwazylem przy ogledzinach. Najbardziej bawi mnie to, ze sprzedawca (komis motocyklowy) rozklada rece i mowi, ze wlasciwie nic o tym sprzecie nie wie. Nie byl nawet w stanie odpowiedziec na pytanie, czy ABS dziala czy nie (swoja droga to pytanie laika... czy wlacznik/wylacznik ABSu w f650gs jest jednopozycyjny czy dwupozycyjny, tzn. czy tak jak wlacznik swiatel awaryjnych pozostaje w pozycji ON lub OFF czy tez tylko sie go naciska i natychmiast wraca do pierwotnej pozycji zmieniajac jedynie stan?). Rzecz jasna ja sprawdzic tego samemu nie moglem, bo sprzet nie odpalil... Aha... oczywiscie jak ktos jest zainteresowany to niech sie spieszy... bo sprzedawca mial juz kilka telefonow od zainteresowanych nawet z Niemiec. Hmmm... ja juz to gdzies slyszalem... zdaje sie ze wtedy kiedy szukalem swojej "puszki" (rzecz jasna inny komis, inna historia)... ale wtedy to byl "zainteresowany z Warszawy", ktory wlasciwie byl juz w drodze po ta puszke... Na marginesie, dwa dni pozniej, wciaz ten "zainteresowany" byl w drodze"... tyle ze slyszalem to wtedy z ust innego sprzedawcy... Wiedzialem, ze stan drog w naszym pieknym kraju jest oplakany, ale zeby po samochod jechac ze stolicy az dwa dni? Przepraszam za dygresje, ale nie moglem sie powstrzymac :D Z drugiej strony, oczywiscie sprzedawca przyznaje, ze najwyrazniej motor mial szlifa (niestety Bog jeden raczy wiedziec jak powaznego, skoro nawet kanapa poszla w drzazgi). Nie rozumiem wiec czemu niby ten sprzet mialby miec taka cene jak moto w dobrym stanie... Ok, moto w tym wieku, w faktycznie doskonalym stanie bedzie jakis 1-2 tys. drozsze, ale to chyba faktycznie roznica jaka trzeba bedzie tak czy inaczej do tego motka dolozyc, zeby prezentowal sie godnie. Wiecej usterek juz nie pamietam, serdecznie za to zaluje... i prosze Was wszystkich o rozgrzeszenie, jako ze spec ze mnie zaden, a zmysly jedynie wyostrzone mam po lekturze szanownych kolegow i kolezanek forumowych. Powtarzam, jesli ktos ma inne spostrzezenia i stwierdzi, ze "nic to" i moto jest warte zainteresowania, to bardzo prosze o naprowadznie mnie na droge prawdy :D Pozdrawiam serdecznie tych co szukaja i tych co szukajacych w swych staraniach wspieraja.
  4. Toster

    Sima Gieesiarze ;-)

    Czesc, a z jakiego miasta jestes, co by bylo wiadomo w kwestii zasiegu geograficznego ewentualnej pomocy np. przy zakupie sprzetu :D Toster
  5. Toster

    Witam Kongal Siedlce

    Czolem, trzymam kciuki za powodzenie w poszukiwaniach. Ja tez jestem jeszcze na tym etapie. Toster
  6. Toster

    Witam kolegów motocyklistów

    Witaj :) a co ja mam powiedziec? I tak jestes o dwa kolka do przodu ode mnie :D Przynajmniej poki co...
  7. Toster

    Planuję zakup - proszę o opinie

    Jako ze jestem malo doswiadczony w zakupach motocyklowych to bardzo bylbym wdzieczny za precyzyjne i praktyczne wskazowki jak sprawdzic potencalny przedmiot zakupu. Alicja wspomniala m.in. ze No wlasnie, a jak ktos nie jezdzil? Jakie konkretnie odglosy powinny zaniepokoic? Czy w przypadku F650GS sa jakies odglosy typowe dla tego modelu a rzadko spotykane w innych, ale jednosczesnie zupelnie normalne i nie swiadczace o niczym niepokojacym? Rozumiem, ze nalezy wsluchac sie zarowno w prace samego silnika jak i w prace skrzyni biegow/sprzegla. Czy jest jakas prosta metoda na sprawdzenie czy rama jest prosta? Wiem, ze najlepiej byloby pojechac ze sprzetem na pomiar geometrii, ale w moim miescie wolaja sobie za taka ekspertyze 300zl, a jednoczesnie slyszalem, ze tak naprawde to taki pomiar i tak o niczym nie swiadczy, bo przeciez dobrze wyprostowana rama tez da akceptowalny wynik. Moj instruktor ze szkoly jazdy radzil mi swego czasu wykonac kilka osemek na takim sprzecie. Jak sie motocykl "wali" w zakret w jedna strone to znak, ze "cos nie tego". Faktycznie tak jest? Z tymi bijacymi kolami to jak to sprawdzic w praktyce? No i jak bije, to czy to wina zawieszenia czy moze samej felgi? No i na koniec jeszcze jedna prosba. Wszyscy wspominaja o koniecznosci sprawdzenia luzu na lozysku glowki ramy. No fajnie... tylko jak to sie sprawdza? Prosilbym o taka lopatologiczna instrukcje :D Jak komus przyjdze do glowy jeszcze jakas wskazowka praktyczna a'la "zakup motocykla dla opornych" to bede wdzieczny (i pewnie przyszle pokolenia rowniez). :) Aha... przypomnialo mi sie, jak to jest z tymi przegrzanymi tlumikami w F650-tkach? Czy tlumiki z wyraznymi przebarwieniami o czyms swiadcza czy tez po prostu ten model tak ma? Przepraszam za lamerskie pytania, ale sami rozumiecie, z takim doswiadczeniem nikt sie nie rodzi, a najlepiej uczyc sie na bledach... a jeszcze lepiej nie swoich :) Toster
  8. Toster

    Toster, Szczecin

    Witam i pozdrawiam wszystkich GS-owo zakreconych :) jak widac w tytule, jestem ze Szczecina (czy ktos na forum jest moze z mojej okolicy?). Niestety, na obecnym etapie nie posiadam upragnionego GS-a ale bardzo aktywnie sie za nim rozgladam. Co tu ukrywac, jestem szczesliwym posiadaczem prawka kat. A dopiero od sierpnia. Wczesniej... no coz, 20 lat w innej kategorii :D Powiedzmy, ze jestem na etapie realizacji zyciowego marzenia jakim jest jazda motocyklem. Przyznam, ze na poczatku mojej "choroby" zafascynowany bylem pomrukiem i wygladem cruiserow... Stad tez na poczatku myslalem, ze to bedzie wlasnie moja kategoria. Ale po jakims czasie doszlo do mnie, ze owszem... fajnie sie nieco "polansowac", ale tak naprawde to chcialbym moc wybrac sie tam gdzie mnie oczy poniosa i niekoniecznie musi tam prowadzic asfaltowa aleja... No i tak zmienil mi sie "punkt widzenia" (doslownie i w przenosni, bo przeciez z GS-a patrzy sie bardziej z gory). Przygladajac sie roznym maszynom z kategorii uniwersalnego enduro, wpadlem na F650GS... i co tu duzo mowic, po prostu zakochalem sie po uszy. Z racji tego, ze to bedzie moje pierwsze moto, to nie chce dosiadac maszyny, ktora bedzie panowala nade mna, ale ja nad nia. To tyle na poczatek. Raz jeszcze serdecznie pozdrawiam. Toster PS. Przepraszam, za brak polskich ogonkow, ale z "przyczyn techniczno-obiektywnych" nie moge ich uzyc...
×