Pawel 53 706 Zgłoś ten post Napisano 24 Marzec 2011 Dzisiaj zadzwnił do mnie Matias http://www.motooiler.pl/ który serwisuje moj motocykl. Mówi że do mnie że do wymiany mam trzy łożyska i dwa uszczelniacze w tylnym kole, marszczę brwi i pytam ile, odpowiada że w suzi łożyska kosztują 500 a uszczelniacze 70 czyli komplet prawie 600 :evil: W OEM odnajduje symbole i szoruje w te pędy do sklepu PREMA http://www.prema.com.pl/ i te same łożyska kupuje za 60 zł :lol: , a uszczelniacze we WIAK http://www.wiak-trade.pl/ za 4,70 za sztukę. Razem wychodzi całe 70zł. Autoryzowane serwisy mają super dobrą zajebistą marże, polecam zamienniki które wcale nie są gorsze. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
mirek2404 7 179 Zgłoś ten post Napisano 25 Marzec 2011 Nooooo..... to przebitkę mają niezłą :shock: Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 25 Marzec 2011 Nie koniecznie serwisy maja taka przebitke. Kupujac w serwisie masz pewnosc, ze dana czesc przeszla odpowiednia kontrole jakosi, ze produkowana byla wg wszelkich norm narzuconych przez BMW. Niestety to podnosi rowniez cene zakupywanego elementu. Co nie znaczy, ze zamienniki sa gorsze. Czesto nawet z tej samej fabryki i producenta. Jednak juz bez tak rygorystycznej kontroli. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 25 Marzec 2011 Pozwolę się nie zgodzić z Tobą. Po prostu cena łożysk w tzw. wolnym handlu nijak ma się do wszystkich narzutów po drodze w oficjalnej sieci dilerskiej: producent łożysk -> producent motocykla/i -> importer -> diler -> użytkownik końcowy. Po drodze od producenta do producenta część zmienia cenę niejednokrotnie x 3-4 i potem są tylko kolejne marże. Inna sprawa, że niekiedy części (łożyska, śruby, elementy plastikowe) są produkowane pod zamówienie/specyfikację producenta motocykli - jednak rzadko tak się robi, gdyż mimo wszystko księgowi liczą kasę, którą chcieliby wydać inżynierowie. Najczęściej stosuje się normy - to głównie ze względów bezpieczeństwa i zapewnienia sobie niezależności od dostawcy - często jest ich kilku w różnych okresach produkcji. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 26 Marzec 2011 A myslisz, ze jak wyglada droga lozyska nie oryginalnego?? Producent-->importer-->hurtownia-->sklep. Wiec tu tez jest kilka osob, ktore na tym zarabiaja. A powiem Ci, ze mam kumpla, ktory robi kontrole jakości śrób. Niemiecka firma zatrudniła jego firme (po znajomosci) aby ten jezdzil i kontrolowal z kazdej partii po kilka srób. Ida one do stoczni gdzies w niemczech. I jak na malo skomplikowana prace koles zarabia w sumie niezle pieniazki. Podobnie zapewne dzieje sie z produkcja elementow do samochodow, motocykli. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
pitersc 24 Zgłoś ten post Napisano 17 Maj 2011 Koledzy podpowiedzcie proszę bo dostałem wczoraj w prezencie łożyska QMP ( quality motorcycle parts - firma raczej słaba, ale mniejsza o to ) i mają oznaczenie SSW 901, a na nich nabite są HR320/28xJ Wymieniamy je dzień przed wyjazdem wieczorem i wolę mieć pewność, że to to :mrgreen: Jak szukałem po tym oznaczeniu ssw901 to wychodzi większość motocykli BMW oraz F650GSy ale tylko do 2003 roku, nigdzie nie wywala mi 2004, ale chyba to przeoczenie bo wątpię żeby zmienili cokolwiek w tym miejscu podczas liftu ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach