Skocz do zawartości
Pawel

Doswiadczenia z łożyskami

Recommended Posts

Dzisiaj zadzwnił do mnie Matias http://www.motooiler.pl/ który serwisuje moj motocykl. Mówi że do mnie że do wymiany mam trzy łożyska i dwa uszczelniacze w tylnym kole, marszczę brwi i pytam ile, odpowiada że w suzi łożyska kosztują 500 a uszczelniacze 70 czyli komplet prawie 600 :evil:

W OEM odnajduje symbole i szoruje w te pędy do sklepu PREMA http://www.prema.com.pl/ i te same łożyska kupuje za 60 zł :lol: , a uszczelniacze we WIAK http://www.wiak-trade.pl/ za 4,70 za sztukę. Razem wychodzi całe 70zł. Autoryzowane serwisy mają super dobrą zajebistą marże, polecam zamienniki które wcale nie są gorsze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie koniecznie serwisy maja taka przebitke.

Kupujac w serwisie masz pewnosc, ze dana czesc przeszla odpowiednia kontrole jakosi, ze produkowana byla wg wszelkich norm narzuconych przez BMW.

Niestety to podnosi rowniez cene zakupywanego elementu.

Co nie znaczy, ze zamienniki sa gorsze. Czesto nawet z tej samej fabryki i producenta. Jednak juz bez tak rygorystycznej kontroli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pozwolę się nie zgodzić z Tobą. Po prostu cena łożysk w tzw. wolnym handlu nijak ma się do wszystkich narzutów po drodze w oficjalnej sieci dilerskiej: producent łożysk -> producent motocykla/i -> importer -> diler -> użytkownik końcowy. Po drodze od producenta do producenta część zmienia cenę niejednokrotnie x 3-4 i potem są tylko kolejne marże.

Inna sprawa, że niekiedy części (łożyska, śruby, elementy plastikowe) są produkowane pod zamówienie/specyfikację producenta motocykli - jednak rzadko tak się robi, gdyż mimo wszystko księgowi liczą kasę, którą chcieliby wydać inżynierowie. Najczęściej stosuje się normy - to głównie ze względów bezpieczeństwa i zapewnienia sobie niezależności od dostawcy - często jest ich kilku w różnych okresach produkcji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A myslisz, ze jak wyglada droga lozyska nie oryginalnego??

Producent-->importer-->hurtownia-->sklep. Wiec tu tez jest kilka osob, ktore na tym zarabiaja.

A powiem Ci, ze mam kumpla, ktory robi kontrole jakości śrób. Niemiecka firma zatrudniła jego firme (po znajomosci) aby ten jezdzil i kontrolowal z kazdej partii po kilka srób. Ida one do stoczni gdzies w niemczech. I jak na malo skomplikowana prace koles zarabia w sumie niezle pieniazki. Podobnie zapewne dzieje sie z produkcja elementow do samochodow, motocykli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Koledzy podpowiedzcie proszę bo dostałem wczoraj w prezencie łożyska QMP ( quality motorcycle parts - firma raczej słaba, ale mniejsza o to ) i mają oznaczenie SSW 901, a na nich nabite są HR320/28xJ

Wymieniamy je dzień przed wyjazdem wieczorem i wolę mieć pewność, że to to :mrgreen:

Jak szukałem po tym oznaczeniu ssw901 to wychodzi większość motocykli BMW oraz F650GSy ale tylko do 2003 roku, nigdzie nie wywala mi 2004, ale chyba to przeoczenie bo wątpię żeby zmienili cokolwiek w tym miejscu podczas liftu ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×