Skocz do zawartości
leff

EWS...tak jego mać!

Recommended Posts

Wróciłem z trasy. Postawiłem kobyłkę na centralce, odpaliłem, zapiąłem "jedynkę" i dalej do czyszczenia i smarowania łańcucha. Po "robocie" wrzuciłem na luz i wyłączyłem stacyjkę. W tym momencie na ekranie lcd zapalił siętrójką z wykrzyknikiem i napis EWS.

Znalazłem w necie odpowiedź co to jest za cudo. Wygląda na syf z immobilizerem albo anteną immobilizera w kołnierzu stacyjki. Czy ktoś ma więcej informacji w tym względzie?

:evil:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Tak, słyszałem, że ta antenka się permanentnie psuje tak samo w R1200GS jak i w F650/800GS.

Coś chyba więcej na ADV pisali.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Już przeczesałem fora, łącznie z obcojęzycznymi. W moim wypadku problem tkwi w tym, że moto odpala i jeździ, a EWS zapala się przy wyłączaniu stacyjki.

Zaraz zejdę do garażu i sprawdzę. Może się naprawiło? :)

Zgadza się jackx, problem pojawia się w motocyklach bmw, ale o wiele rzadziej w autach tej samej marki, które mają bardzo podobne jeśli nie to samo rozwiązanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Mam "trójkę" E46 i faktycznie antenka wokół stacyjki wygląda tak samo jak te z motocykli - kurcze nie zauważyłem tego wcześniej. Na potwierdzenie Twojej tezy powiem, że przez blisko 200 tyś km i prawie 8 lat nie miałem w samochodzie problemu z EWS a w szczególności z antenką.

Objawy o których piszesz, mogą świadczyć o słabej baterii w kluczyku. Bateria ta jest ładowana indukcyjnie od cewki w tymże pierścieniu gdzie jest antena immobilajzera. Pośmigaj trochę i może zauważysz pewne prawidłowości, że błąd pojawia się przy krótkich dystansach itp...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jackx, ale ty mądry jestes. Pełen szacun. :beer: Dobrze że mamy Cie na forum :!:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Jackx, ale ty mądry jestes. Pełen szacun. :beer: Dobrze że mamy Cie na forum :!:

Oj dziękuje krzyzaku :) ale okazuje się ze wcale taki mądry nie jestem i głupoty gadam :? :roll:

http://www.gs911.eu/Informacje-technicz ... 81%29.aspx

jak się okazuje, bateria jest w kluczyku samochodowym (ze względu na inne dodatkowe funkcje kluczyka)- tu mamy tylko zasilanie indukcyjne jak wynika z opisu z linku.

Tak więc, najlepiej będzie jak leff podepnie się gdzieś go GS-911 i sprawdzi jaki dokładnie jest błąd. Oczywiście, jeśli problem się powtarza, lub pojawi się problem z rozruchem. Tak bym zrobił :)

Jeśli problem wystąpił sporadycznie i to w tak nietypowych okolicznościach jak puszczanie motocykla na biegu na stopce centralnej - to bym się nie przejmował o ile się nie powtarza w czasie normalnego użytkowania.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×