Skocz do zawartości
artur2627

Bardzo słaba iskra?

Recommended Posts

Witam was Koledzy mam problem bardzo słaba iskra na obu cewkach nie wiem co dalej robić dzis sprawdzałem przewody i zauważyłem że jak mam włączony zapłon to słychać brzęczenie z modułu zapłonowego przekładałem moduł z kolegi f650 wtedy iskra całkiem znika może ma inny moduł z góry dziekuję za podpowiedzi

Pozdearwiam :-D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Spróbuj na zmianę wyłączyć zasilanie niskiego napięcia raz z jednej , raz z drugiej cewki . Słuchaj co się dzieje i sprawdzaj iskrę na włączonej cewce . Jak wygląda ? Wysokie można zmierzyc czy nie ma przebicia , musi miec jakiąś oporność ( w tej chwili nie pamiętam - wygoogluj ) Na niskim nie zmierzysz bo za mało uzwojeń i miernik nie jest w stanie odróżnić przebicia od naturalnego oporu .

Edytowane przez komir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy okazji, czy mógłby ktoś zilustrować (foto, video, nie rysunek w paintcie ;)) dobrą, niebieską iskrę? (fat blue spark)

Borykam się z niedomaganiem, w mojej ocenie gaźnika, ale chciałbym wykluczyć słabą iskrę, a brak mi doświadczenia w ocenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

artur2627 taka mała uwaga, czy mógłbyś używać znaków interpunkcyjnych? Ciężko zrozumieć posta jak trzeba go przeczytać na jednym wdechu :) Przepraszam za offa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

artur2627 taka mała uwaga, czy mógłbyś używać znaków interpunkcyjnych? Ciężko zrozumieć posta jak trzeba go przeczytać na jednym wdechu :) Przepraszam za offa.

Nie potrafisz sobie WYOBRAZIĆ kropek i przecinków ?

Ja tam sobie wyobrażam , raz tak, raz inaczej . Raz wychodzi śmiesznie , innym razem mniej śmiesznie . Raz rozumiem więcej , raz mniej - wtedy trochę się domyślam .

Taka mała rzecz , interpunkcja , a ile może przynieść radości intelektualnej . :-P

Edytowane przez komir

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Przy okazji, czy mógłby ktoś zilustrować (foto, video, nie rysunek w paintcie ;)) dobrą, niebieską iskrę? (fat blue spark)

Borykam się z niedomaganiem, w mojej ocenie gaźnika, ale chciałbym wykluczyć słabą iskrę, a brak mi doświadczenia w ocenie.

Proszę bardzo :-D

iStock_000015137495Small.jpg

  • Like 3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Bajer, jak Ty teraz na takiej iskrze jeździsz, to o czym my tutaj gadamy... :rolleyes: :D

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam dzięki za pomoc. :beer: Zamówiłem moduł na alledrogo.

Sorry za brak interpunkcji obiecuje poprawę.

Sprawdziłem chyba nie paliła na Kumpla module bo ma inne oznaczenie(on ma niebieski a ja czerwony).

Mam nadzieje że w tym tkwi problem(brzęczy na zapłonie)pewnie padł przez regulator.

Pozdrawiam wszystkich :ph34r:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam dzięki za pomoc. :beer: Zamówiłem moduł na alledrogo.

Sorry za brak interpunkcji obiecuje poprawę.

Sprawdziłem chyba nie paliła na Kumpla module bo ma inne oznaczenie(on ma niebieski a ja czerwony).

Mam nadzieje że w tym tkwi problem(brzęczy na zapłonie)pewnie padł przez regulator.

Pozdrawiam wszystkich :ph34r:

Tylko czy to coś zmieni ? Iskrę wytwarza cewka = wysokie napięcie. Moduł zastępuje mechaniczne układy przyśpeszenia zapłonu ze wzrostem obrotów i ewentualne odcięcie zasilania cewek ( cewki ) po przekroczeniu obrotów niebezpiecznych dla silnika .

Najpierw bym pomierzył napięcie zasilania na cewkach - powinno być takie samo , jak aktualnie jest w układzie elektrycznym ( dopiero przy złym napięciu myślałbym o module ) a następnie oporność cewki na wysokim napięciu

Dopiero po zweryfikowaniu cewek , szukałbym modułu

  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Komir już to sprawdziłem tak jak pisałeś,napięcie i oporność jest ok wydaje mi się że moduł podaje impuls na cewkę ze zbyt dużą częstotliwośćią.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Komir już to sprawdziłem tak jak pisałeś,napięcie i oporność jest ok wydaje mi się że moduł podaje impuls na cewkę ze zbyt dużą częstotliwośćią.

Na czy opierasz takie przekonanie ? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Najbardziej mnie niepokoi te głośne brzęczenie na zapłonie w module.

Zobaczymy zorganizuje jeszcze cewki, już chyba nic więcej się nie da wymienić jeśli chodzi o iskrę. :?:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Witam porównałem iskrę przy rozruchu u kumpla w f650.

Chłopie - Ty rozumiesz to co piszesz ? - bo ja nie :(

Co oznacza zdanie: "Witam porównałem iskrę przy rozruchu u kumpla w f650" Możesz to jakoś zrozumiale wyjaśnić ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×