tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 Chodzi mi po głowie pomysł - przełożyć mostek, zawieszenie (przód i tył), hamulce przód, koła z 800, do swojego małego Twina i zamiast sprzedawać, to dalej nim jeździć. Koszt przeróbki vs sprzedaż 650 i zakup 800 - podobny. Jestem ciekawy Waszej opinii. Dobry pomysł? Zły? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Logan 2 313 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 Zły. Mutanta będzie później ciężej sprzedać, a lepiej mieć komplet, jak pół tego i pół tego ;) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 Bzdura Logan, dobry pomysł. Do sprzedania potem wsadzasz stare, oryginalne klamoty i hej. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 cóż, to prawda. Z drugiej strony - mutantem bym jeszcze ze 2-3 sezony pojeździł - potrzeba zmiany jest dyktowana chęcią posiadania trochę większego prześwitu. Silnik mi w 100% odpowiada. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Logan 2 313 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 I zostanie z nadmiarową połową motocykla. Wydaje mi się, że jednak kosztowo modyfikacja a zmiana nie będą zbliżone. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 No, to... ;)? http://www.ebay.de/itm/BMW-F-800-GS-Enduro-Hinterrad-Felge-Rad-Laufrad-Speichenfelge-NEU-origl-BMW-/140845279209?pt=Kraftr%C3%A4der_Komplettr%C3%A4der&hash=item20cb0867e9&_uhb=1#ht_2630wt_1399 http://www.ebay.de/itm/BMW-F800GS-Vorderrad-Felge-/251148786914?pt=Kraftrad_Felgen&hash=item3a79a25ce2&_uhb=1#ht_500wt_1414 (lekki defekt ale do zrobienia) http://www.ebay.de/itm/BMW-F800GS-Stosdampfer-/160882124458?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item25755266aa&_uhb=1#ht_500wt_1414 albo http://www.ebay.de/itm/Wilbers-Federbein-BMW-F-800-GS-08-/260514085554?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3ca7d97ab2&_uhb=1#ht_866wt_1165 http://www.ebay.de/itm/BMW-Kotflugelverbreiterung-Schutzblechverbreiterung-vorn-F800GS-und-F650GS-/310359814946?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4842e2f322&_uhb=1#ht_5948wt_1141 dziubek a może nawet: http://www.ebay.de/itm/Motore-BMW-F-800-GS-08-12-Engine-Motor-/390468850479?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5ae9c1d32f&_uhb=1#ht_2370wt_1141 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 o tym właśnie myślę. Jak do zimy nie sprzedam, to prawdopodobnie pójdę tą drogą :-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 Aliczku, A gdzie cały przód? Myślę, że nie warto. Lepiej trochę dołożyć i kupić 800. A co z ABS? Ta sama pompa przy dwóch zaciskach? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 (edytowane) ABS - inna pompa. A jakby zostawić jedną tarczę? Będzie ściągać? rPiotrek - to nawet nie jest kwestia dołożenia, to bardziej kwestia tego, że znam motocykl, którym w tej chwili jeżdżę i mu ufam. Nie obawiam się, że stanę, gdzieś w szczerym polu. Edytowane 15 Wrzesień 2012 przez tomekm Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
alik 1 743 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 całych przodów nie ma na jebaju. Trzeba szukać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Logan 2 313 Zgłoś ten post Napisano 15 Wrzesień 2012 ABS - inna pompa. A jakby zostawić jedną tarczę? Będzie ściągać? rPiotrek - to nawet nie jest kwestia dołożenia, to bardziej kwestia tego, że znam motocykl, którym w tej chwili jeżdżę i mu ufam. Nie obawiam się, że stanę, gdzieś w szczerym polu. Pod tym kątem, to tylko nówka... Czyli lepiej zrób mutanta. Zostawienie jednej tarczy nie wpłynie na kierunek jazdy, ale na skuteczność hamowania. koło z 800 ma większą masę, więc i większą energię w samym tylko ruchu obrotowym. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Vengosh10 13 109 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 Tomek, nie baw sie w zadne tuningi. 2 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
przemekdab 2 756 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 Vengosh wie co mówi Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 Osobiście też bym się w to nie bawił,choć sam też mam twina.Mi odpowiada ten sprzęt zdecydowanie,ale Ty jak domniemam jeździsz również "bardziej przeprawowo".Co jak będzie głębiej :-o ,osiemnestka nie pomoże ;-) :-D Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 Nie wiem czemu nie lubię takich tandemów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
ahela 421 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) Nie wiem czemu nie lubię takich tandemów. Rozwiń myśl ???? :-) Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez ahela Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 Osobiście też bym się w to nie bawił,choć sam też mam twina.Mi odpowiada ten sprzęt zdecydowanie,ale Ty jak domniemam jeździsz również "bardziej przeprawowo".Co jak będzie głębiej :-o ,osiemnestka nie pomoże ;-) :-D przeprawowo - nie, wyprawowo - tak. Mi bardzo odpowiada silnik w malym twinie, uważam, że na szutrze jest bardziej przewidywalny niz w 800'tce. Delikatne dodanie gazu nie powoduje postawienia motoocykla w bok. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Logan 2 313 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 przeprawowo - nie, wyprawowo - tak. Mi bardzo odpowiada silnik w malym twinie, uważam, że na szutrze jest bardziej przewidywalny niz w 800'tce. Delikatne dodanie gazu nie powoduje postawienia motoocykla w bok. To może receptą jest 800 i podszlifowanie włąsnych umiejętności? ;) 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 pewnie też, chociaż jeźdźccy o dużo większym doświadczeniu niż moje, kombinują ze "zmniejszeniem" czułości rollgazu. Gdybym był pewien co jest receptą - to bym to zrobił. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 (edytowane) Rozwiń myśl ???? :-) Już rozwijam. Przede wszystkim przy projektowaniu motocykla brane jest pod uwagę wiele czynników tak aby motocykl był jak najbardziej neutralny w prowadzeniu. Bierze się pod uwagę pewne kompromisy pomiędzy prowadzeniem a tłumieniem zawieszenia, rozkład masy itp. Jeżeli weźmiemy sobie zawieszenie z innego motocykla to te wszystkie obliczenia szlag trafia i nie jest się w stanie przewidzieć jak będzie się zachowywał motocykl po przeróbce a pieniądze zostają już wtopione w części, wkład związany z robocizną. Rozkład masy będzie również zaburzony poprzez podniesienie samego przodu (800 jest wyższy) Poza tym ewentualna odsprzedaż Frankensteina będzie kłopotliwa lub też będzie trzeba zmontować stare części z powrotem aby przywrócić motocykl do stanu pierwotnego. A z tym wiążą się również problemy bo zawsze jakieś śrubki się pogubią i trzeba jeździć i kupować nowe ;) Edytowane 16 Wrzesień 2012 przez Centrino 4 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 Centrino Tu przeróbka, jeśli zostanie wykonana na fabrycznych gratach, jest całkiem bezpieczna. Rama jest ta sama więc geometria zawieszenia nie zmieni się. Różnice wynikają z innej konstrukcji półki przedniego zawieszenia. Nie zmienia to faktu, że według mnie, nie jest to opłacalne. Lepiej znaleźć godną uwagi 800 albo szarpnąć się na nową. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 16 Wrzesień 2012 A zawieszenie tył?? To samo co w Twinie?? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
rPiotrek 1 595 Zgłoś ten post Napisano 17 Wrzesień 2012 nie, ma większy skok. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
tomekm 1 153 Zgłoś ten post Napisano 17 Wrzesień 2012 z tylu - wahacz i hamulce - te same, amortyzator ze sprężyną - inne. Dzisiaj wieczorem powinienem wiedzieć ile będą kosztowały części, które ewentualnie trzeba wymienić, choć teraz będę to robił bardziej z ciekawości niż z potrzeby. Zostaję przy pomyśle sprzedaży motocykla. Ktoś chętny? ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach
Centrino 3 764 Zgłoś ten post Napisano 18 Wrzesień 2012 nie, ma większy skok. Czyli i większą wysokość, to daje inny środek ciężkości. Pamiętam, że ktoś z forum jakiś czas jeździł z przodem od Dakara i motocykl nie zachowywał się idealnie a przecież Dakar to też f650 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na stronach