Skocz do zawartości
tasior138

pożyczę / kupie sonde lambda

Recommended Posts

jak w temacie,

pożycze lub kupie sonde lambda do f650 rocznik 2000.

preferowana pozyczka w rejonie Wrocławia

pozdrawiam

Lukasz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

A nie lepiej zmierzyć ?

powiem Ci Jarek ze to jest świetne pytanie...

tylko dlaczego w stando bmw mi tego nie zrobili?

pozatym tak jak pisałeś w jednym z tematów, pomiar to jedno, interpretacja to drugie...

Moj temat to wciąż kontynuacja:

http://f650gs.pl/topic/1793-gasnie-na-wolnych-obrotach

Aktualnie jeżdżę na mapie awaryjnej - sonda odpięta, z diagnozy Stando wynika ze na podpiętej sondzie

jest bardzo uboga mieszanka co u mnie powodowale sporadyczne gaśnięcia i kłopotliwą sterowalność mocą szczególnie na niskich obrotach, ale dodatkowo potężne przegrzewania się... czerwona rura na wolnych obrotach po pięciu minutach....

Sugestia Stando jest taka żęby poszukac drugiej sondy - stąd moj temat :)

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

powiem Ci Jarek ze to jest świetne pytanie...

tylko dlaczego w stando bmw mi tego nie zrobili?

Myślisz, że ja to wiem ? ;)

pozatym tak jak pisałeś w jednym z tematów, pomiar to jedno, interpretacja to drugie...

To może zrobimy razem jedno i drugie? ;)

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Myślisz, że ja to wiem ? ;)

To może zrobimy razem jedno i drugie? ;)

Jestem otwarty na wszelkie badania :)

Mam pomysł zeby doczepić stary miernik typu i obserwować wychylenie.

Grzałkę bym nie podpinał, bo ona jest uzywana tylko do wstępnego rozgrzania sondy (dlatego na zimno wszystko gra, bo sterownik na zimnym silniku ignoruje sonde) tylko nie wiem jak w takim wypadku wykonać podłączenie pomiarowe, jakiś pomysł?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Jestem otwarty na wszelkie badania :)

Mam pomysł zeby doczepić stary miernik typu i obserwować wychylenie.

Grzałkę bym nie podpinał, bo ona jest uzywana tylko do wstępnego rozgrzania sondy (dlatego na zimno wszystko gra, bo sterownik na zimnym silniku ignoruje sonde) tylko nie wiem jak w takim wypadku wykonać podłączenie pomiarowe, jakiś pomysł?

Nie gniewaj się, ale ustalmy na początku kto ma koncepcję i kto "zleca", a kto robi - bo już widzę na wejściu błędy, które mi mówią: odpuść sobie ;)

Jak masz pomysł i wiesz co, jak i dlaczego - to ja / my tutaj jesteśmy zbędni ! .... a może ktoś inny podąża Twoim tokiem rozumowania .. ?? - będzie mu łatwiej Ci pomóc.

Może tylko dla potomnych dodam, że w sondzie lambda cyrkonowej ( 4 przewodowej - 2 białe i szary + czarny ) czyli takiej z jaką mamy tutaj do czynienia są do wykonania 4 pomiary i wszystkie są ważne.

I jeszcze jedno: jak sterownik na zimnym ignoruje sondę to po co ma się wstępnie rozgrzewać, a jak ma się rozgrzewać to czemu służy rozgrzanie i grzałka? A skoro jest grzałka to czemu służy ? Itd .... itp.....

Już nie będę wklejał filmiku z Misia, ale "jest prawda czasu w którym żyjemy i prawda ekranu" ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Nie gniewaj się, ale ustalmy na początku kto ma koncepcję i kto "zleca", a kto robi - bo już widzę na wejściu błędy, które mi mówią: odpuść sobie ;)

Jak masz pomysł i wiesz co, jak i dlaczego - to ja / my tutaj jesteśmy zbędni ! .... a może ktoś inny podąża Twoim tokiem rozumowania .. ?? - będzie mu łatwiej Ci pomóc.

Może tylko dla potomnych dodam, że w sondzie lambda cyrkonowej ( 4 przewodowej - 2 białe i szary + czarny ) czyli takiej z jaką mamy tutaj do czynienia są do wykonania 4 pomiary i wszystkie są ważne.

I jeszcze jedno: jak sterownik na zimnym ignoruje sondę to po co ma się wstępnie rozgrzewać, a jak ma się rozgrzewać to czemu służy rozgrzanie i grzałka? A skoro jest grzałka to czemu służy ? Itd .... itp.....

Już nie będę wklejał filmiku z Misia, ale "jest prawda czasu w którym żyjemy i prawda ekranu" ;)

Kurka Jarek, za Tobą ciężko podążyć....

Podgrzewanie chce pominąć bo badania chce ograniczyć to rozgrzanego silnika - bo wtedy są problemy.

A ja nie wiem, ale podejrzewam ze sterownik nie marnuje prądu na ogrzewanie sondy na rozgrzanym silniku - chociaż ja oprogramowania sterownika nie widzialem - nie wiem czy jest na forum ktoś kto widzial - mam na myśli KOD ŹRÓDŁOWY tego co zostało skompilowane do wersji sterownika z 10.2010 - bo taki mam ja.

Pewnie jest ktoś na forum kto widział procedurę serwisową jak dobrze wytestować/wybadać sonde. Niemniej do takiego badania najlepiej wykorzystać sonde referencyjną - tzn w to samo środowisko dla dwóch sond i porównanie odczytu dobrej sondy i podejrzanej sondy (stawiam ze w ośrodku badawczym BMW maja taka rure z gniazdem na dwie sondy).

Interpretowanie napięcia podejrzanej sondy która pracuje w środowisku zwichrowanym jej złym działaniem nie ma najmniejszego sensu... bo to piłowanie gałęzi na której się siedzi.... skąd ja wiem ze się spadnie...

Miałem drobną nadzieje że dojdziemy wspólnie do jakiegoś potwierdzenia wstępnej diagnozy - no ale widzę klops.

Także moje "zlecenie" jest dalej aktualne - kupie / pożyczę DOBRĄ sonde do f650gs 2001.

Jakby ktoś szukał tps'a to mam dobrego :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Pewnie jest ktoś na forum kto widział procedurę serwisową jak dobrze wytestować/wybadać sonde. Niemniej do takiego badania najlepiej wykorzystać sonde referencyjną - tzn w to samo środowisko dla dwóch sond i porównanie odczytu dobrej sondy i podejrzanej sondy (stawiam ze w ośrodku badawczym BMW maja taka rure z gniazdem na dwie sondy).

W BMW - rurkę z gniazdem na dwie sondy ? ;)

Tak czy owak zamiana i porównania może być pomocne w chałupniczej ocenie problemu sondy "X" , ale w mojej ocenie prawdopodobieństwo rozwiązania problemy z pewnością 100% oceniam na jakieś 25% - zawsze to jakaś droga do jakiejś wiedzy jest. Szczególnie do zaobserwowania zmiany w stosunku do sondy "podejrzanej" Tyle i tylko, albo aż tyle. Tanią nową sondę uniwersalną ( zamiennik) kupisz za ok 120.- - bo ta Boscha też jest z grupy uniwersalnej ( cokolwiek to znaczy )

Gdzieś są zakopane numery BMW i Boscha - był chyba taki człowiek jak Pawełłł ( po zmianie nicka ) i to w "jego" wątku chyba było. Nazwy wątku nie pamiętam.

Edytowane przez Jarek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

W BMW - rurkę z gniazdem na dwie sondy ? ;)

Widze pomysł sie spodobał :D

Najlepiej jakby 'podejrzana' sonda miała gniazdo dokładnie naprzeciwko dobrej referencyjnej sondy.

Zgadzam się ze naprawa na 'dawce organów' to typowa amatorka, ale we wszystkim profesjonalistą nigdy nie bedę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Kolega Zakor zapodał sonde za stoofke.

Jak myslisz Jarek, zadziałało?

Na komisariat policji wpada zapłakana kobieta i krzyczy: mąż mi zaginął - odnajdźcie mojego męża !!!

Policjant dyżurny patrzy zdezorientowany na kobietę i mówi: to pani taka znana wróżka i nie może pani swojego męża odnaleźć ??? :shock:

Ona na to do policjanta: dacie stówkę to powiem gdzie jest! ;)

Ja nie jestem wróżką - myślenie jest ważne, ale jako analiza danych, informacji .....

Co do twojego pytania: czuję dumę w tej Twojej lakonicznej treści - więc pewnie motkowi się poprawiło, a Ciebie rozpiera duma, że naprawiłeś sobie motek - jak jesteś zadowolony to i ja się cieszę :) - z tym, że dla mnie "podmiany" to ostateczność w jakiś klinicznych przypadkach, a nie sposób na naprawę - szczególnie jak coś da się bezproblemowo pomierzyć, a sondę lambda się da ;)

To śmigaj i ciesz się wiatrem we włosach bo sezon w pełni, a że leje ..... - przestanie :)

Edytowane przez Jarek
  • Like 4

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

dokladnie!

A jak bede we wroclawiu to zrobie zdjecie starej sondzie, zobaczycie czym sie konczy nieporadne wykrecanie!!

moto jakby znacznie lepsze, jeszcze do tej pory nie zgaslo ani razu, moze nie zawsze gladko moc oddaje, moze czasami zebeczke robi ale to sobie na spokojnie bedziemy analizowac.

U mnie problem polegal na tym ze sonda zubozala dawke i to powodowalo mnostwo problemow na wolnych obrotach zadnych na wysokich.

Do teraz nie wiem jakie sa obroty na rozgrzanym silniku dla rocznika 2001, na zimno trzyma mi 1700 na cieplo 1500 - czasami ciut mniej, i w sumie juz sie tym nie przejmuje bo STABILNE!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach

Żeby dodać komentarz, musisz założyć konto lub zalogować się

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się teraz

×